Kondycja odnosi się do budowy fizycznej bohatera, formy, zdrowia oraz fizycznej odporności na zranienia, niedogodności oraz choroby. Ta cecha określa ilość punktów życia oraz szanse przetrwania tak ciężkich doświadczeń, jak zmiana fizycznego kształtu przez magię, czy też bycie wskrzeszanym. Jest to cecha istotna dla wszystkich klas. Rzuty obronne na wytrzymałość oraz koncentracja rzucającego czar także są uzależnione od Kondycji.
Kondycja ma wpływ na ilość punktów życia bohatera (ile obrażeń może przyjąć, nim umrze), na rzut na odporność (czy wytrzyma działanie trucizny itd.), a także na szansę zignorowania ciosu, który może przerwać rzucany czar (Koncentrację).
1 - Punkty Życia
2 - Premia do Rzutu na Odporność
Wartość | 1 | 2 |
1 | -5 | |
2-3 | -4 | |
4-5 | -3 | |
6-7 | -2 | |
8-9 | -1 | |
10-11 | 0 | |
12-13 | +1 | |
14-15 | +2 | |
16-17 | +3 | |
18-19 | +4 | |
20-21 | +5 | |
22-23 | +6 | |
24-25 | +7 | |
26-27 | +8 | |
28-29 | +9 | |
30 | +10 |