Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Bełty • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Bełty

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Arthas
    Utworzono: 21.03.2007
    Aktualizacja: 02.08.2008

    Bełt, jak zapewne każdemu wiadomo, jest amunicją do kuszy. Ma największe obrażenia bazowe (1k8, strzała 1k6, pocisk 1k4) ze wszystkich broni strzeleckich, a kusze mają premię do celności i zadawanych obrażeń. Niestety kusze są wolniejsze w przeładowaniu od łuków i dlatego postać zadaje nimi mniej ataków na rundę niż innymi broniami dystansowymi. Poniżej znajduje się opis wszystkich dostępnych bełtów w Icewind Dale'u oraz dodatkach.

    Bełt

    Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni.

    • Obrażenia: 1K8
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: kusza
    • Gdzie znaleźć: W sklepach z bronią. Przy ciałach wrogów strzelających z kuszy.
    • Porada: Zwyczajny bełt, zadający 1-8 obrażeń (nie licząc modyfikatorów z kuszy i zręczności). Nie warty oszczędzania (40 bełtów kupić można za 1 sztukę złota).

    Bełt +1

    Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni. Ten szczególny bełt jest magiczny; lecąc w kierunku celu sprawia wrażenie, jakby sam nakierowywał się na cel.

    • Obrażenia: 1K8 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: kusza
    • Gdzie znaleźć: W niektórych sklepach z bronią. Rozrzucone po skrzynkach i beczkach w całej grze. Przy ciałach silniejszych kuszników.
    • Porada: Nieco silniejszy od zwykłego bełtu (1k8+1 daje nam 2-9), ponadto ma bonus do trafienia (TraK0) i można nim zranić przeciwników odpornych na niemagiczną broń. Na początku gry (chodzi mi o etapy do Smoczego Oka) warto zostawić sobie te bełty na Posłanie Myrkula albo innego silnego wroga. Potem można z nich strzelać nie obawiając się, że się skończą (w zanadrzu pewnie będą bełty +2 albo błyskawic)

    Bełt +2

    Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni. Ten szczególny bełt jest magiczny; lecąc w kierunku celu sprawia wrażenie, jakby sam nakierowywał się na cel.

    • Obrażenia: 1K8 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: kusza
    • Gdzie znaleźć: Sklep Lehlanda w Odciętej Dłoni. W mniejszych niż bełt +1 ilościach rozrzucone po wielu lokacjach w grze.
    • Porada: Strzelanie z takiego bełtu to już nie przelewki. Obrażenia wysokie (1k8+2 daje 2-10), celność niezła, zważywszy na modyfikatory z kuszy trafienie takim bełtem jest prawie pewne. Trafić nim można istoty odporne na broń umagicznioną +1. Bełty +2 najlepiej zostawić sobie na silniejszych przeciwników, a słabszych eliminować bełtami zwykłymi lub +1.

    Bełt błyskawic

    Kiedy trzymasz w ręku ten bełt, niemalże wyczuwasz energię, która została w nim zamknięta. Lecąc, pozostawia za sobą zapach naelektryzowanego powietrza. Po trafieniu wyładowuje się z całej elektryczności.

    • Obrażenia: 1K8
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)Specjalne: +4K4 obrażeń od elektryczności (lub połowa, po udanym rzucie obronnym przeciw zionięciom)
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: kusza
    • Gdzie znaleźć: Sklep Lehlanda w Odciętej Dłoni, większą ilość znaleźć można w Głębi Dorna w grobowcu lisza Terikana. Niewielkie ilości rozrzucone po całej grze.
    • Porada: Potężny, niebezpieczny bełt (dla wrogów niebezpieczny). Obrażenia naprawdę duże (1-8 + 4-16, po udanym rzucie 1-8 + 2-8), ale odporni na niemagiczną broń dostają tylko od elektryczności. Warto zachować te bełty na silniejszych wrogów, ale pamiętaj, żeby celować do takich, którzy są podatni także na zwykłą broń.

    Bełt milczenia

    Dzięki kolorowemu przystrojeniu, łatwo rozpoznać specyficzne przeznaczenie tych bełtów. Słynny Gang Klucza składał się z kultystów-wojowników, którzy postawili sobie za cel odebranie złych tekstów magicznych z rąk ludzi wykorzystujących je do zadawania cierpienia. Ulubioną bronią członków Gangu były kusze, ponieważ można było je nosić gotowe do strzału przez dłuższy czas. Herszt Gangu, szczupły, wąsaty mężczyzna o imieniu Heglyf, zlecił wykonanie dużych ilości tych specjalnych bełtów deneiriańskim kapłanom. Można je łatwo rozpoznać dzięki żółtozielonym piórom.

    • Obrażenia: 1K8 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)Specjalne: Powoduje rzucenie na ofiarę zaklęcia Milczenie
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: kusza
    • Gdzie znaleźć: Losowo, i dość rzadko, w Trials of the Luremaster. Podobno można trafić na nie w Sercu Zimy, ale ja nie miałem tyle szczęścia.
    • Porada: Bardzo przydatny bełt w walce z wrogimi czarodziejami/kapłanami. Można strzelać z nich do innych wrogów, jednak jest to marnotrawstwo i najlepiej zostawić je sobie na walki z magami.

    Bełt ukąszeń

    Bełt ukąszeń jest śmiercionośnym narzędziem w rękach każdego kusznika. Jego zakończony zadziorami grot jest zatruty; trująca substancja dostaje się po trafieniu do krwiobiegu, powodując agonię i, bardzo często, śmierć.

    • Obrażenia: 1K8
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)Specjalne: Trucizna: 30 obrażeń po 15 sekundach (rzut obronny przeciw śmierci neguje)
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: kusza
    • Gdzie znaleźć: Nieliczne egzemplarze rozrzucone po grze, ale w początkowych lokacjach raczej ich nie znajdziecie. Przy ciałach drowów straży przedniej znaleźć można od 1 do 5, zależy od tego, ile zdążą w was ich wystrzelić.
    • Porada: Kolejny bardzo dobry bełt. Powoduje zatrucie przeciwnika, a trucizna zabiera aż 30hp. Szkoda, że rzut obronny neguje działanie trucizny. Warto zostawić sobie te bełty na wrogów, którzy sprawiają nam kłopot.

    Ognisty bełt Sekolah

    Ta długa metalowa rurka wyposażona jest na jednym końcu w ruchomy trzpień. W środku rurki znajduje się lepka galaretowata substancja cuchnąca rybami. Po umieszczeniu w kuszy i wystrzeleniu, trzpień wystrzeliwuje zawartość tworząc strumień o długości 100 metrów. Po zetknięciu z powietrzem galareta zapala się, tworząc za sobą, w trakcie lotu do celu, smugę ognia. Trafiony obiekt pokrywa się lepką substancją i również zaczyna się palić. Bełty te szczególnie cenione są przez wysokiej rangi Sahuaginów.

    • Obrażenia: 3K6 obrażeń od ognia na jedną rundę walki przez 3 rundy
    • Typ obrażeń: od ognia
    • Waga: 0
    • Wyrzutnia: kusza
    • Gdzie znaleźć: Pod koniec Serca Zimy, w jaskini sahuaginów - przy ciałach doborowych strażników lub w beczkach.
    • Porada: Wielką wadą tego bełtu jest to, że znaleźć go można dopiero na samym końcu gry, gdzie mamy mnóstwo bełtów +2, bełtów błyskawic i innych najlepszych broni, tak więc ten sporo traci na znaczeniu. Sam bełt jest dość potężny - zabiera 3 razy po 3k6 obrażeń (czyli 3x 3-18). Animacja jest podobna do Płomieni Agannazara, zresztą bełt przypomina w działaniu ten czar.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Sylvia
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.03.2007 o 12:23  

    (1k8+2 daje 2-10),
    nie 3-10?

    nazgaroth
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.07.2007 o 10:40  

    1+2=3 :D

    ???
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 01.10.2007 o 19:30  

    na poczatku jest maly blad tam gdzi jest porownywanie obrazen beltow strzal i pociskow napisane jest ze pociski zadjaa 1k4 obrazen a zadaja 1k4+1 a mozna dodac ze sztylety do rzucania zadaja 1k4 (wlasnie sie zastanawiam czy wogole wystepoja w grze bo w bg1 wystepowaly a tu sobie nie przpominam) strzalki 1k3 i topporki 1k6



    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw