Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Buty • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Buty

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 23.09.2008
    Aktualizacja: 30.10.2008

    Buty Deptacza

    Para tych niezwykle mocnych butów należała do tentiańskiego badacza i podróżnika, Bordela Deptacza Dalekich Szlaków. Bordel słynął w krajach basenu Morza Księżycowego ze swych wędrówek po górach. Wraz z grupą podobnych sobie podróżników obierał sobie jakieś miejsce w Faerunie, do którego należało dojść. Następnie uczestnicy zawodów starali się jak najszybciej tam dotrzeć. Bordel wygrał o wiele więcej zawodów niż przegrał. Znany był z tego, że miał niezwykle ciężkie kroki, skąd wziął się jego przydomek "Deptacz". Gdy Bordel poniósł śmierć w lawinie kamieni, pochowano go gdzieś w dzikich ostępach. Kilka lat po jego śmierci zaczęły krążyć pogłoski, jakoby jego buty były zaczarowane, aby wydawać głośny stukot, kiedy Bordel się zbliżał. Pogłoski te wkrótce wymknęły się spod kontroli i zaczęły żyć własnym życiem, do tego stopnia, że zaczęto w nich przypisywać butom Bordela moc burzenia domów. Do czasu, gdy złodzieje ukradli buty dziesięć lat po śmierci Bordela, zdążyły one nabrać tych właściwości, które tak wielu ludzi im przypisywało.

    PARAMETRY:

    • Posiadacz może wywołać Trzęsienie ziemi 1 raz dziennie.
    • Miejsce: Buty te można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Ich nazwa to STOMPER.
    • Komentarz: Gdyby te buty zostały umieszczone gdzieś w świecie gry, byłyby bardzo przydatnym przedmiotem. Trzęsienie ziemi jest wysokopoziomowym obszarowym czarem (zadaje spore obrażenia, 4K10+2, można również za jego pomocą ogłuszyć przeciwników), postać nosząca to obuwie siałaby spustoszenie pośród grup wrogów. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, musimy uciec się do oszustwa.

    Buty Lisa

    Te jaskrawo czerwone i zielone buty miał na swych nogach rzezimieszek Elpham z Perrywine. Elpham był kieszonkowcem o wyjątkowych uzdolnieniach, który kusił los, szydząc i naigrawając się ze swych ofiar wkrótce po tym, jak je obrabował. Kiedy został dwukrotnie złapany, postanowił zainwestować pieniądze w te właśnie buty. Naturalnie zmarł przedwcześnie, kiedy okradł znanego ze swej porywczości Czerwonego Maga z Thay, Xaina Morobdela. Elpham skradł sakiewkę pełną klejnotów wprost z pasa Xaina i odpłynął w tłum krzycząc: "A może będziesz mnie gonił aż do Priador, łysa pało? Cha, cha!" Xain, dusząc w sobie wściekłość, natychmiast wezwał czterech niewidzialnych myśliwych i rozkazał im zabić tego idiotę w czerwono-zielonych butach.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +40% do szybkości
      +1 do Klasy Pancerza
    • Miejsce: Losowo w posągu węża na północnym wschodzie pierwszego poziomu Smoczego Oka.
    • Komentarz: Bardzo dobre buty, użyteczne dla każdej postaci. Jednakże, ponieważ zapewniają premię do Klasy Pancerza, najlepiej ubrać w nie jednego z wojowników. Dzięki zwiększonej szybkości, będzie mógł on również zawsze wycofać się z walki, gdy sytuacja wymknie się nam spod kontroli. Zdecydowanie polecam.

    Buty Moandera

    Te zszyte z różnorodnych kawałków czerwono-czarnej skóry buty zostały wykonane przez czcicieli Moandera, starożytnego boga gnicia i rozkładu. Były noszone były przez klikunastu wiernych wyznawców Pana Przynoszącego Mrok, kiedy walczyli z licznymi nieprzyjaciółmi Moandera, z których wielu oddawało cześć bóstwom przyrody. Ostatnio były w posiadaniu Aldarry od Chauntei, który z kolei dał je półelfowi Liberonowi Tuzin Drzew, będącemu przyjaznym łowcą.

    PARAMETRY:

    • Posiadacz jest odporny na czar Oplątanie.
    • Miejsce: I poziom Świątyni Zapomnianego Boga, skrzynia w środkowym pokoju na zachodzie (przedmiot losowy).
    • Komentarz: Przeciętne buty. Mogą się przydać w Świątyni Zapomnianego Boga, gdzie każdy akolita próbuje rzucić Oplątanie. Poza Świątynią raczej nie będą zbyt użyteczne. Można je śmiało sprzedać.

    Buty północy: 'Uścisk Mrozu'

    Daviola Mroźnego zdradzili towarzysze dla sakiewki złota i pozostawili na pastwę chłodu na środku Wielkiego Lodowca. Przekleństwa umierającego doszły do uszu Auril, bogini zimy, która uśmiechnęła się, słysząc je. Obdarzyła nieszczęśnika butami, dzięki którym nagi mógł przebyć lodową krainę w pogoni za swoimi niedoszłymi mordercami. Oszalały Daviol zemścił się na byłych przyjaciołach, gdy ci ogrzewali się w gospodzie w najbliższym mieście. Daviol, zaspokoiwszy głód krwi, powrócił do lodowej krainy i nikt nigdy więcej go nie ujrzał.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +50% do odporności na chłód
    • Waga: 4
    • Miejsce:
      1. Samotna Knieja, skrzynia w domu Tybalda Dunna.
      2. Posępny Mróz, pierwszy poziom jaskiń, do kupienia u Tiernona.
    • Komentarz: Jedne z mniej użytecznych butów. Odporność na chłód nie przydaje się zbyt często (co najwyżej w Lodowcu Ząb Wielkiego Gada i w lokacjach z Serca Zimy), znacznie lepsze (ogółem najlepsze) będą Buty szybkości albo Buty lisa.

    Buty szybkości

    Te buty zostały magicznie ulepszone dając użytkownikowi możliwość poruszania się z dwa razy większą szybkością. Są bardzo cenne dla wszystkich, których profesja wymaga pokonywania długich dystansów.

    PARAMETRY:

    • Waga: 1
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, Wieża Shevarasha (ta na wschodzie), pierwszy poziom. Buty ma na sobie Kaylessa.
    • Komentarz: Zdecydowanie najbardziej użyteczne buty w grze. Znacznie zwiększają prędkość poruszania się naszej postaci. Przydadzą się zarówno zwiadowcom poruszającym się w cieniu, jak i bohaterom, którzy pragną uciec otaczającym ich przeciwnikom. Oczywiście polecam.

    Buty ukrycia: 'Szepczące Trzewiki'

    Żyjący przed wiekami król Rhigaerd znany był z posiadania wielu zdolnych szpiegów. Byli oni tak zręczni, iż żaden zakątek i żadna tajna skrytka nie umknęła ich uwadze. Szpiedzy ci posiadali również dokładne mapy całych zamków i miast. W końcu, po wielu latach, wrogowie króla Rhigaerda zdołali zniszczyć jego szpiegowską siatkę, wykorzystując w tym celu wielu zdrajców. Wszystkie posiadane przez szpiegów przedmioty rozproszono wśród mieszkańców królestwa, co miało zapobiec stworzeniu podobnej organizacji w przyszłości.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +35% do Krycia się
    • Waga: 4
    • Nie może używać: Wojownik, Mag, Bard, Kapłan, Druid
    • Miejsce:
      1. Samotna Knieja, jeden z członków drużyny polującej na Kierana.
      2. Samotna Knieja, grabarz Purvis.
    • Komentarz: Najlepsze buty jakie może nosić nasz łotrzyk. Zapewniają sporą premię do Krycia się w cieniu, na pewno ułatwią mu zwiadowcze wypady. Nadejdzie jednak moment, gdy wszystkie jego zdolności złodziejskie osiągną na tyle wysoki poziom, że na stopy będziemy mogli wdziać na przykład Buty szybkości.

    Buty uników: 'Kocie Zmysły'

    Te magiczne buty stworzono po to, by nosząca je osoba czuła lecące w jej kierunku pociski i łatwiej ich unikała. Zamówił je ponoć nauczyciel ze szkoły łuczniczej, chcący uniknąć "wypadków", które często przydarzały się jego niedoświadczonym uczniom.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +5 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej
    • Waga: 4
    • Miejsce:
      1. Easthaven, świątynia Tempusa, Everard (tylko przy zwłokach, nie można ukraść).
      2. Zamek Maluradek, Krypta Rycerzy Straży, w jednej z komnat na południowym zachodzie.
    • Komentarz: Całkiem niezłe buty, bardzo przydatne w starciach z łucznikami i innymi wrogami posługującymi się bronią dystansową. Warto nosić je w ekwipunku i ubierać na czas takich walk. Polecam.

    Buty uziemienia: 'Dar Talosa'

    Niezliczoną liczbę lat temu Twierdza Półwyspu Starspire wpadła w okrutne łapy Talosa po tym, jak zabito lubianego przez wszystkich Stormheralda. Talos obiecał zniszczyć miasto wywołując trzęsienia ziemi, odcinając ją od świata falami przypływów i sprowadzając burze. Para tych butów miała zapewnić, że tylko jeden człowiek przetrwa jego gniew. Później podróżnicy poszukujący szczęścia w zrujnowanym mieście natrafili na starego człowieka, który stracił rozum spędzając lata wśród zniszczeń. Buty, a wraz z nimi opowieść o mieście zniszczonym mocą boskiego gniewu, trafiły do wielu odległych krain.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +50% do odporności na elektryczność
    • Waga: 1
    • Miejsce:
      1. Kuldahar, Oswald Fiddlebender (tylko przy zwłokach, nie można ukraść).
      2. Zamek Maluradek, północno - zachodnia wieża, paladyn Harald (można ukraść).
      3. Zamek Maluradek, południowo - wschodnia wieża, poszukiwacz przygód Adran.
    • Komentarz: Buty użyteczne jedynie w starciach z magami miotającymi Błyskawicami albo rzucającymi Wyładowanie łańcuchowe (czyli stosunkowo rzadko). Aby je zdobyć, musimy mieć zainstalowany dodatek Trials of the Luremaster. Polecam.

    Buty Wielu Ścieżek

    Stworzone przez gnomskiego iluzjonistę w 931 KD. Wielu poszukiwaczy przygód miało je na nogach, a potem legalnie sprzedawało je. Według ich twórcy, Weldy'ego Piekarza, moc butów nie wynika tylko z potęgi iluzji, ale także z mocy "przecinania potencjalnego splotu czasowego i mikroskopijnych zmian w szczegółach w środowisku posiadającym makroskopowe efekty".

    PARAMETRY:

    • Raz dziennie posiadacz może rzucić na siebie czar Rozmycie.
    • Miejsce: I poziom Świątyni Zapomnianego Boga, skrzynia w środkowym pokoju na zachodzie (przedmiot losowy).
    • Komentarz: Przeciętne buty. Możemy zakładać je któremuś z wojowników przed trudniejszymi walkami i rzucać Rozmycie, ale można się bez tego obejść. Radziłbym je sprzedać i zarobione w ten sposób pieniądze przeznaczyć na lepszy ekwipunek.

    Buty Zapomnianych

    Te pomarszczone, proste buty wykonano ze skalpów martwych szamanów orków z plemienia Śmierdzącej Łapy. Głodny władzy religijny przywódca plemienia, zwany Algrash-Widzący-W-Ciemności, rozkazał swym sługom, aby zrobili te buty. W tym celu musieli wykopać kości swych przodków. Algrash zginął, kiedy sprowokował walkę z bandą ogrów. Jego buty pozostały na placu boju.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Umożliwia zapamiętanie 2 dodatkowych czarów z 1. poziomu
      Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 2. poziomu
    • Może używać tylko:
      Kapłan (jedno, dwu i wieloklasowiec)
      Druid (jedno, dwu i wieloklasowiec)
    • Miejsce: Buty te można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Ich nazwa to BOOTFOR.
    • Komentarz: Gdyby buty te zostały umieszczone w świecie gry, byłyby jednym z bardziej przydatnych przedmiotów. Umożliwiają noszącemu je kapłanowi zapamiętanie dodatkowych zaklęć, co na pewno zwiększa jego bojowy potencjał. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, musimy uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Ciche buty

    Te znoszone już skórzane buty często były stosowane przez zbira i sporadycznego zabójcę o imieniu Renny Pięść. Renny, będący niegdyś artystą-eskapistą, uwielbiał opowiadać ludziom, że wszystko, czego mu było potrzeba, aby ich zabić, to jakiś powód i "ciche buty". Potem zwykł unosić but na wysokość oczu i mówić: "Mam już połowę. Nie zmuszajcie mnie". Renny przestał to robić, kiedy jakiś szybko myślący karzeł walnął go swoją maczugą bojową w krocze. Kiedy Renny wił się z bólu na ziemi, karzeł zzuł z niego "ciche buty" i szybko opuścił miasto.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +7% do Krycia się
    • Może używać:
      Łowca (jedno, dwu i wieloklasowiec)
      Złodziej (jedno, dwu i wieloklasowiec)
    • Miejsce: Jaskinia orków obok Easthaven, w skrzyni na północnym zachodzie (przedmiot losowy).
    • Komentarz: Kolejne buty przeznaczone dla zwiadowcy, najgorsze ze wszystkich (zapewniają najniższą premię do Krycia się). Jeżeli gramy z dodatkiem Serce Zimy, z pewnością wymienimy je niedługo na Buty ukrycia; w innym wypadku pozostaje nam czekać na zdobycie Cienistych butów. Zanim ten moment nadejdzie, muszą nam wystarczyć.

    Cieniste buty

    Po bliższym przyjrzeniu się tym butom, widać że zrobione są one z jakiegoś nieznanego materiału. Noszący je, będzie wydawał się tak cienisty, jak same buty, a dodatkowo nie będzie słychać jego kroków.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +1 do Klasy Pancerza
      +15% do Krycia się
    • Waga: 5
    • Może używać:
      Złodziej (jedno, dwu lub wieloklasowiec)
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, poziom I; buty pojawiają się losowo przy Oderwanej Duszy we wschodniej części mapy.
    • Komentarz: Jedne z butów zapewniających premię do złodziejskiej zdolności Krycia się w cieniu. Jeżeli gramy zwykłym złodziejem, lepsze będą Buty ukrycia, ale jeżeli nasza postać to wojownik/złodziej, to zdecydowanie polecam te. Nie tylko pomogą mu w zwiadowczych wypadach, ale też zapewnią ochronę przed atakami przeciwników.

    Szyte buty elfów

    Te buty zostały wykonane ze skór i futer najwyższej jakości, jakie są dostępne w państwie. Zostały zszyte ręcznie przez zdolnych elfich krawców i cieszą się dużym wzięciem wśród ludu zamieszkującego Dłoń Seldarine. Przybysze z innych stron także upodobali sobie te buty, jako że dostarczają one sporo ciepła i chronią przez srogim chłodem Północy.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +5% do odporności na chłód
    • Waga: 3
    • Miejsce: Buty te można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Ich nazwa to ELFBOOT.
    • Komentarz: Beznadziejny przedmiot. Odporność na chłód jest jedną z najmniej ważnych odporności, a premia do niej w wysokości pięciu procent naprawdę nic nie znaczy. Aby zdobyć te buty, trzeba uciec się do oszustwa.

    Znoszone buty

    Buty są zwykle ręcznie wyrabiane przez szewców. Zwykłe buty są robione z użyciem jakiegoś ogólnego modelu stopy, ale te dobre wykonywane są na zamówienie i dopasowywane do stóp zamawiającego.

    PARAMETRY:

    • Waga: 4
    • Miejsce: Buty te można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Ich nazwa to BOOT06.
    • Komentarz: Zwykłe, niemagiczne buty. Nie dają noszącej je postaci żadnych premii ani kar.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Hanzea
     

    Wędrowiec
    Temat: Buty uników: \'Kocie Zmys
    Dodany: 07.07.2022 o 9:45  

    Buty uników: 'Kocie Zmysły - można zyskać bez straty rep. Jeśli strata rep.nie stanowi ptoblemu to można uzyskać 2-ą parę. Sposób:w zmarźniętym Estheven aktywujemy przejście do świątyni, następnie zaczepiami Everarda, by nas zaatakował. Podchodzimy fo świątyni i wchodzimy do niej razem z goniącym nas Everem. Po wejściu pojawia się drugi Ever, jednego zabijema, 2_ego petryfikujemy. Czyścimy drogę do Poqelina, wracamy po Evera, odkamieniamy, i spowrotem do Poqelina. EVER umże i zostawi po sobie rzeczy,rep.nie spadnie. Trzeba Evera poleczyć, mimo że jest wgogi, bo czasem przez brak życia gra się zatnie po jego śmierci.

    Hanzea
     

    Wędrowiec
    Temat: Pomyłka z mojej strony. Bu...
    Dodany: 10.07.2022 o 13:08  

    Pomyłka z mojej strony. Buty bez straty rep.można uzyskać, wedle opisu z poprzedniego postu, ale tylko wtedy jeżeli nie zabije się Everarda wcześniej. Natomiast buty te w ilości 2 mozna zdobyć, ale przy dwukrotnej utracie reputacji.



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw