Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Hełmy • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Hełmy

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 23.09.2008
    Aktualizacja: 30.10.2008

    Błogosławiony hełm Lathandera

    Ten z dbałością wykonany hełm ma krótką historię. Kapłanka Lathandera imieniem Iraeni z Suzail zleciła wykonanie go dla obrońcy jej kościoła, wojownika o imieniu Beldan Miller. Beldan często go używał, jako że Iraeni często była napadana przez agentów Myrkula. Po dwudziestu latach służby Lathanderowi, Iraeni postanowiła odejść ze stanowiska - tak samo uczynił Beldan. Wkrótce potem pobrali się. Beldan ofiarował hełm jakiemuś błędnemu rycerzowi, paladynowi Lathandera, który - jak wieść niesie - zginął walcząc z liszem w pobliżu Bitwy Kości.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +2
    • Specjalne:
      Może raz dziennie rzucać Leczenie średnich ran, Neutralizacja trucizny oraz Zdjęcie paraliżu
    • Waga: 2
    • Nie może używać:
      Mag
      Bard
      Złodziej
    • Może używać:
      Postacie Dobre
    • Miejsce: Głębia Dorna, Hol Bohaterów, w trzecim grobowcu po prawej stronie.
    • Komentarz: Jeden z najlepszych hełmów w całej grze. Oprócz ochrony przed trafieniami krytycznymi, zapewnia premię w wysokości dwóch punktów do Klasy Pancerza, pozwala również rzucać trzy przydatne zaklęcia. Niestety, nosić go mogą jedynie postacie dobre. Zdecydowanie polecam.

    Cyklokon

    Właściwie jest to kapelusz, nie hełm i jest to czarodziejski przedmiot o potężnej mocy. Osobą, która szczególnie upodobała sobie te spiczaste kapelusze zarówno przez wzgląd na ich wygląd jak i moc był mag Bemban z Immersea. Wielu magów poszukiwało swoich własnych Cyklokonów, jednak ich charakterystyczny wygląd wkrótce stał się obiektem kpin wśród poszukiwaczy przygód. Bemban, pod koniec swojego życia, coraz bardziej niedołężniał i większość swojej fortuny zostawił sobie tylko znanym magom w nadziei, że będą nadal robili jego ulubione magiczne kapelusze.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +1
    • Specjalne:
      posiadacz może rzucać Trąbę powietrzną
    • Waga: 1
    • Może używać:
      Mag (jedno, dwu i wieloklasowiec)
    • Miejsce: Wyspa Grobów, do kupienia u Ediona w jego wieży.
    • Komentarz: Bardzo dobry kapelusz. Warto zakupić go naszemu magowi. Nie tylko zapewni mu lepszą ochronę przed ciosami wrogów, ale pozwoli też rzucać potężne, wysokopoziomowe zaklęcie (4K8 obrażeń zadane ośmiu przeciwnikom + szansa na ogłuszenie). Polecam.

    Hełm

    Ozdobny typ hełmu, wykonany z utwardzanej skóry lub żelaza, zakrywający twarz i głowę.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: bez zmian
    • Specjalne:
      Chroni przed trafieniami krytycznymi
    • Waga: 2
    • Nie może używać:
      Mag
      Bard
      Złodziej
    • Komentarz: Zwykły, niemagiczny hełm. Jego jedyna funkcja to ochrona przed trafieniami krytycznymi. Obowiązków zakup dla każdej postaci (oczywiście za wyjątkiem tych, które nie mogą go używać).

    Hełm

    Ten rodzaj otwartego hełmu, wykonywany z metalu lub wzmocnionej skóry, stanowi ochronę dla głowy, jednak zwykle bez osłaniania twarzy i karku. Zazwyczaj jest również wyposażony w ochronę nosa.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: bez zmian
    • Specjalne:
      Chroni przed trafieniami krytycznymi
    • Waga: 2
    • Nie może używać:
      Mag
      Bard
      Złodziej
    • Komentarz: Zwykły, niemagiczny hełm. Jego jedyna funkcja to ochrona przed trafieniami krytycznymi. Obowiązków zakup dla każdej postaci (oczywiście za wyjątkiem tych, które nie mogą go używać).

    Hełm Baldurana

    O słynnym Hełmie Baldurana, legendarnego założyciela Wrót Baldura, przez wiele lat mówiono, że dysponuje potężną ochronną magią. Właściwa natura tej magii, jednakże, nie została określona.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +1
    • Specjalne:
      +5 do maksymalnych punktów życia
      +1 do rzutów obronnych
      +1 do TraK0
      Chroni przed trafieniami krytycznymi
    • Waga: 1
    • Nie może używać:
      Mag
      Bard
      Złodziej
    • Miejsce: Hełm ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu. Jego nazwa to HELM07.
    • Komentarz: Jest to potężny hełm, znany każdemu, kto wędrował po Wybrzeżu Mieczy. Zapewnia przyzwoitą premię do TraK0, rzutów obronnych i Klasy Pancerza, zwiększa również ilość punktów życia właściciela. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Hełm Chwały: 'Hełm Szlachetnego'

    Ten hełm nazwano ku czci lorda Taina Szlachetnego, który brał udział w wielu bitwach. Po pewnym czasie hełm przeszedł w posiadanie jego giermka, który przez prawie dziesięć lat służył swemu panu. Niestety ten młody mężczyzna nie miał ani siły, ani umiejętności, które pozwoliłyby mu zatrzymać to dziedzictwo. Powiadają, że zaginął on próbując udowodnić swą wartość, czego nie udało mu się uczynić. Od tego czas hełm miał jeszcze wielu właścicieli.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +1
    • Specjalne:
      +1 do Charyzmy
      Chroni przed trafieniami krytycznymi
    • Waga: 2
    • Nie może używać:
      Mag
      Bard
      Złodziej
    • Miejsce: Hełm ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu. Jego nazwa to HELM03.
    • Komentarz: Dobry hełm, przydatny zwłaszcza dla paladyna. Oprócz ochrony przed trafieniami krytycznymi, zapewnia premię w wysokości jednego punktu do Klasy Pancerza i Charyzmy. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Hełm Illiana do polowań

    Hełmu tego używał wielki myśliwy elfów Illian Willowdusk. Został skonstruowany przez grupę dobrze mu życzących niziołków, kiedy Illian wytropił i zabił kapłana Malara oraz jego szkolone, krwiożercze bestie, które pustoszyły hrabstwo niziołków. Hełm dobrze służył Illianowi aż do czasu, gdy wybrał się zapolować na olbrzymiego jelenia w elfie święto Cinnaelos'Cor. Kiedy jeleń dał nura w gęstwinę pnączy i wrzośców, Illian podążył za nim. Gdy Illian przedzierał się tak przez ten gąszcz, olbrzymie rogi, które miał na hełmie, zahaczyły się o jakieś gałęzie, co spowodowało, że głowa Illiana gwałtownie wykrzywiła się. Znaleziono go martwego ze złamaną szyją dzień później.

    PARAMETRY:

    • Klasa pancerza: +2
    • Waga: 3
    • Nie może używać:
      Mag
      Bard
      Złodziej
    • Miejsce: Hełm ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu. Jego nazwa to HELMHUN.
    • Komentarz: Statystyki podobne do Błogosławionego hełmu Lathandera (za wyjątkiem możliwości rzucania czarów). Znaczna premia do Klasy Pancerza i oczywiście ochrona przed trafieniami krytycznymi. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Hełm infrawizji: 'Oczy Prawdy'

    Babette Maelestrom była swego rodzaju poszukiwaczem przygód, a hełm ten miał pomagać jej w trakcie niebezpiecznych wypraw. Być może pragnęła ona później wykorzystać zdobyte bogactwo do zwiększenia jego mocy, ale najpewniej cały czas myślała o swym przenikliwym wzroku, a nie o czymś innym.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: bez zmian
    • Specjalne:
      Chroni przed trafieniami krytycznymi
      Zapewnia noszącemu infrawizję na odległość 40 metrów
    • Waga: 3
    • Nie może używać:
      Mag
      Bard
      Złodziej
    • Miejsce: Hełm ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu. Jego nazwa to HELM05.
    • Komentarz: Kompletnie nieprzydatny przedmiot. Infrawizja w Icewind Dale jest zupełnie niepraktyczna. Poza tym, jeżeli mamy w drużynie choćby jedną postać z tą umiejętnością, możemy włączyć opcję, która rozszerza ją na resztę towarzyszy. Aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Hełm ochrony: 'Dar Pokoju'

    Ten hełm - ceniony za szlacheckie "pochodzenie" oraz za moce, którymi obdarza właściciela - miał być zwykłym darem. W tych dniach nie zbliżało się żadne niebezpieczeństwo czy zło, które trzeba byłoby pokonać. Po prostu jeden przyjaciel zapragnął wręczyć dar innemu. A prezentem mogłaby równie dobrze być ciekawa księga lub butla wina. Niestety, poszukiwacze przygód zwykli obdarzać się bardziej praktycznymi darami. Hełm brał udział w wielu bitwach i zawsze pamiętano o jego skuteczności.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: bez zmian
    • Specjalne:
      +1 do rzutów obronnych
      +20% do odporności na elektryczność
      +20% do odporności na zimno
      +20% do odporności na ogień
      Chroni przed trafieniami krytycznymi
    • Waga: 3
    • Nie może używać:
      Mag
      Bard
      Złodziej
    • Miejsce: Hełm ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu. Jego nazwa to HELM04.
    • Komentarz: Kolejne znakomite nakrycie głowy. Nie dość, że poprawia Klasę Pancerza właściciela, to jeszcze znacznie zwiększa jego odporności na żywioły. Bardzo przydatne. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Hełm ochrony przed urokami

    Jak to sugeruje jego nazwa, hełm ochrony przed urokami, chroni noszącą go osobę przed wszystkimi próbami manipulowania jej emocjami. W ramach zachowania ostrożności, niektóre grupy najemników wyposażają swoich ludzi w hełmy tego typu, aby zapobiec zakłóceniu wykonywanych przez nich obowiązków przez zewnętrzne wpływy.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: bez zmian
    • Specjalne:
      Chroni przed trafieniami krytycznymi
      Nosząca go osoba jest odporna na zauroczenia
    • Waga: 4
    • Nie może używać:
      Mag
      Bard
      Złodziej
    • Miejsce: Hełm ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu. Jego nazwa to HELM06.
    • Komentarz: Jeden z gorszych hełmów. Oprócz odporności na trafienia krytyczne, zapewnia również odporność na zauroczenia, które jednak w grze występują bardzo rzadko. Kompletnie nieprzydatny. Aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Hełm Okrzyku

    Ten lśniący, dobrze wypolerowany hełm był cennym nabytkiem cieszącego się złą sławą ekscentrycznego poszukiwacza przygód o imieniu Ullie Głośny. Ullie był przywódcą dużej kompanii najemników zwanych Brązowymi Odyńcami. Jego ludzie byli jednak nieposłuszni, głośni i nie okazywali mu szacunku. Aby temu zapobiec, Ullie kazał sobie zrobić hełm, który przydawałby mocy jego głosowi, kiedy przemawiał do swych kompanów. Jednakże nie wszystkim spodobał się wrzask Ulliego. On sam wdał się w śmiertelną bójkę z pewnym porywczym kapłanem Milila, który odebrał Ulliemu hełm na parę lat, aż grupa złodziei wykradła go z kaplicy.

    PARAMETRY:

    • Klasa pancerza: +1
    • Specjalne:
      raz dziennie Krzyk
    • Waga: 2
    • Nie może używać:
      Mag
      Bard
      Złodziej
    • Miejsce: Hełm ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu. Jego nazwa to HELMSH.
    • Komentarz: Dobry hełm. Oprócz premii do klasy pancerza, pozwala rzucać całkiem niezłe zaklęcie (Okrzyk - wszystkie postacie znajdujące się w polu działania czaru zostają ogłuszone na 2K6 rund i odnoszą 4K6 punktów obrażeń. Udany rzut przeciwko magii powoduje usunięcie głuchoty i obniża obrażenia o połowę). Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Hełm Patrioty

    Hełmu tego używał krasnoludzki wojownik Danel Silverfrost, król i męczennik zaginionego krasnoludzkiego miasta-państwa Silverrock. Jego wyczyny nie są tak znane jak czyny innych heroicznych krasnoludów, ale jest tak prawdopodobnie dlatego, że jego królestwo umarło wraz z nim. Jego naród poniósł olbrzymie straty, kiedy został zaatakowany przez trolli i olbrzymów ponad tysiąc lat temu w niemal zapomnianej "Wojnie Zakrzepłej Krwi". Wojna ta trwała ponad piętnaście lat. Danel nigdy nie pomyślał nawet o ucieczce ze swojego królestwa, pomocy od sąsiadów czy opuszczeniu swego ludu. Pomimo tego, że wielu jego poddanych w rzeczy samej uciekło, Danel pozostał w Silverrock aż do samego końca. Przed ostatnią bitwą tej straszliwej wojny powiedział swoim ludziom: "Z chwilą gdy ujrzycie, że pióropusz na mojej głowie padł, chcę, abyście dopilnowali, żeby nasi ludzie nie zginali się, niczym złoto, tylko aby się złamali, niczym żelazo".

    Niemal z chwilą przystąpienia do bitwy, Danel pognał do przodu i rzucił się w szpony dziesiątków trolli. Z chwilą, gdy jego pióropusz zniknął z pola widzenia, każdy mężczyzna, kobieta i dziecko pozostające w Silverrock wypadło z ufortyfikowanych pieczar i rozwlokło tylu trolli i olbrzymów, ile się dało. Na pałac Danela i w wielu miejscach użyteczności publicznej zrzucano beczki z płonącą oliwą, a ogień trawił tylu krasnoludów ilu trolli i okropnych lodowych salamander. W końcu potwory odniosły Pyrrusowe zwycięstwo. Z miasta krasnoludów pozostały dymiące zgliszcza, z których nie dało się pozyskać ani większych łupów, ani niewolników, ani żywności. Wiele trolli umarło z głodu tej zimy, a kiedy zwróciły się do swych olbrzymich sojuszników z prośbą o jedzenie, nastąpił kompletny zamęt.

    PARAMETRY:

    • Klasa pancerza: +2
    • Waga: 4
    • Nie może używać:
      Mag
      Bard
      Złodziej
    • Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów; pojawia się losowo przy czarodziejce imieniem Kontik.
    • Komentarz: Bardzo dobry hełm, nie różniący się prawie statystykami od Błogosławionego hełmu Lathandera. Zapewnia znaczną premię do Klasy Pancerza i oczywiście ochronę przed trafieniami krytycznymi. Przyda się każdemu wojakowi, zdecydowanie polecam.

    Hełm przeciwnego charakteru

    Przeklęty hełm przeciwnego charakteru jest zaprawdę przerażającym przedmiotem. Jak sama nazwa wskazuje ma moc do zmiany fundamentalnych zasad etycznych, a nawet osobowości osoby, która ma nieszczęście go założyć. Przedmiot ten niszczy więzi rodzinne, przyjaźnie, całe miasta, a nawet narody. Gdyby legiony zła kiedykolwiek zatknęły go siłą na głowę przepełnionego dobrem Solara, wszechświat, jaki znamy, spotkał by szybki i bolesny koniec.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: bez zmian
    • Specjalne:
      Charakter staje się przeciwny
      Chroni przed trafieniami krytycznymi
      Może być zdjęty tylko po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy
    • Waga: 2
    • Miejsce: Hełm ten można zdobyć jedynie za pomocą kodu. Jego nazwa to HELM02.
    • Komentarz: Dziwny hełm. Jeżeli zależy nam na zmianie charakteru naszej postaci, możemy go ubrać (należy pamiętać, że aby utrzymać przeciwny charakter, musimy mieć go przez cały czas na głowie). Ogółem nie polecam. Żeby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Hełm Zaufanego Obrońcy

    Hełm ten był używany przez czterysta lat przez niziołki i gnomy w małej i praktycznie rzecz biorąc nieznanej społeczności zwanej Doliną Pasterza. Codziennie o poranku kapitan straży nocnej wręczał hełm kapitanowi straży dziennej. Codziennie o zmroku kapitan straży dziennej zwracał hełm. I tak to trwało bez przerwy, aż Pheldon Tock, kapitan straży nocnej, postanowił przehandlować ten hełm na inny. Hełm prawdopodobnie zostałby w Sklepie Dziwnych Zbroi Armstronga przez dłuższy czas, gdyby nie pewien znudzony krasnolud, który zakupił go i przytwierdził sobie do opończy w odległych krajach.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +3
    • Specjalne:
      Odporność na Uśpienie
      Użytkownik nie cierpi na zmęczenie
    • Waga: 2
    • Może używać:
      Niziołek
      Gnom
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
    • Komentarz: Jest to jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy hełm w grze. Zapewnia bardzo dużą premię do Klasy Pancerza, odporność na Uśpienie i zmęczenie, chroni również przed trafieniami krytycznymi. Jeżeli w naszej drużynie znajduje się jakiś gnom albo niziołek, koniecznie należy zaopatrzyć się w ten przedmiot. Polecam.

    Kaptur łotrzyka

    Ten ciemnobrązowy kaptur przeznaczony jest do noszenia do głowie i ramionach. Wykonany został przez złodzieja gnoma i iluzjonistę Breina Kasztana. Brein używał tego kaptura w czasie swoich przygód przez kilka lat, do czasu, gdy jego ukochana z lat dziecinnych nie przekonała go, żeby się ustatkował. Kaptur przekazał bratankowi, Chirchetowi, który z kolei oddał go w zamian za duży obszar ziemi.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +2
    • Specjalne:
      +10% do Krycia się
      raz dziennie Ociemniałość i Migoczące barwy
    • Waga: 2
    • Może używać:
      Złodziej (jedno, dwu i wieloklasowiec)
      Łowca (jedno, dwu i wieloklasowiec)
      Bard
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u Orricka Szarego w rozdziałach II i III.
    • Komentarz: Najlepsze nakrycie głowy, jakie może nosić nasz złodziej. Zapewnia sporą premię do Klasy Pancerza i do umiejętności Krycia się, pozwala również rzucać dwa niskopoziomowe zaklęcia. Nie chroni przed trafieniami krytycznymi. Zdecydowanie polecam, mimo dość wysokiej ceny.

    Laur Przychylności Sune

    Ten wieniec z liści laurowych i róż był darem od kościoła Sune dla kapłanki Hanali Celanil z Dłoni Seldarine. Reprezentanci ludzkiej bogini miłości i piękna zostali dobrze przyjęci, a wysoka kapłanka Hanali Celanil nosiła ten laur za każdym razem, kiedy ludzie składali wizytę w Dłoni. Kiedy orki napadły i złupiły wieżę kapłanów, wyrzuciły wieniec, gdyż uznały go za przedmiot bezużyteczny.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +1
    • Specjalne:
      +1 do Charyzmy
    • Waga: 1
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, wieża Solonara (ta na południu), poziom I; Laur otrzymujemy w nagrodę od Denaini za przyniesienie jej wody święconej.
    • Komentarz: Ten przedmiot polecam dać którejś z postaci z drugiego szeregu, premia do Klasy Pancerza każdemu się przyda. Nie zapewnia on niestety odporności na trafienia krytyczne, co czyni go bezużytecznym dla wojowników walczących w pierwszej linii. Warto też zakładać go przed dokonaniem zakupów bohaterowi o najwyższej Charyzmie. Polecam.

    Myśliciel Chautoga

    Ten niezwykle rzadki hełm zawdzięcza swoje istnienie pewnemu orkowi, który był zarazem magiem i wojownikiem.
    Niezwykła historia Chautoga zaczęła się, kiedy jego rodzinna wioska została zniszczona w walce pomiędzy dwoma zwalczającymi się frakcjami czarodziejów. Jeden ze zwycięzców, mistrz zauroczeń imieniem Shandellon, poczuł wyrzuty sumienia, ujrzawszy zniszczenia, będące efektem ubocznym walki. Skruszony, przygarnął do siebie jedynego ocalałego orka i wychował go jak własnego syna.
    Pod okiem Shandellona, Chautog poznał tajniki magii i pomimo swojego pochodzenia wykazał się dość dużym talentem. Choć jednak pracował o wiele ciężej niż pozostali czeladnicy Shandellona, wciąż osiągał gorsze od nich rezultaty. Wreszcie zazdrosny ork zawziął się, zamknął w swej komnacie i tam pracował bez wytchnienia nad zaczarowanym przedmiotem, który ułatwiłby mu konkurowanie z rówieśnikami.
    Owocem owej pracy był ten zadziwiający hełm, który choć nie wygląda okazale, potrafi znacząco zwiększyć inteligencję tego, kto go nosi. Chautog natychmiast przywdział swoje dzieło, jednak szybko przekonał się, że nadmiar inteligencji może być niebezpieczny - szczególnie w przypadku kogoś, kto wiedzie żałosną egzystencję zazdrosnego orka. Shandellon odnalazł nadpalonego trupa swojego przybranego syna, na którego głowie wciąż spoczywał nieszczęsny hełm. Obok leżała kartka z jednym zdaniem: "Niektórych rzeczy lepiej nie kończyć".
    Myśliciel Chautoga podwyższa Klasę Pancerza o 1, a także o 2 punkty zwiększa Inteligencję. Hełm ten jest brzydki i ciężki, co wiąże się z faktem, że został zaprojektowany przez orka. W związku z tym, charyzma właściciela zostaje obniżona o 2 punkty. Poza tym, hełm mogą nosić jedynie istoty dysponujące co najmniej 17 punktami siły.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +1
    • Specjalne:
      Chroni przed uderzeniami krytycznymi
      Inteligencja: +2
      Charyzma: -2
    • Waga: 5
    • Wymagana siła: 17
    • Miejsce: Zamek Maluradek, Królowa Harpii w wieży na północnym wschodzie.
    • Komentarz: Znakomite nakrycie głowy, przeznaczone dla silnego maga lub wojownika/maga. Oprócz ochrony przed uderzeniami krytycznymi, zapewnia premię do Klasy Pancerzy i do Inteligencji (co może zwiększyć ilość możliwych do zapamiętania zaklęć czarodzieja). Zdecydowanie polecam.

    Oblicze Poległego

    Te hełmy cieszyły się kiedyś wielką popularnością wśród reghedzkich barbarzyńców, którzy przybyli na tereny dzisiejszej Doliny Lodowego Wichru. Ich budowa jest dość prosta: składają się z hełmu z litego żelaza i płytki ochronnej spuszczanej na twarz. W czasie produkcji płatnerze umieszczają na tej płytce twarzowej wizerunek poległego wojownika, a na czole hełmu grawerują jego imię i jedno słowo opisujące sposób, w jaki zginął. Następnie hełm taki zostawiano w stosie kremacyjnym zmarłego. Kapłani wierzyli, że w ten sposób wojownik będzie mógł ukryć strach przed życiem pośmiertnym, kiedy Tempos będzie go sądził. Po upływie miesiąca hełmy najdzielniejszych wojowników były wyjmowane z grobów. Przez następne kilka lat kapłani czcili poległych wojowników w czasie codziennych modlitw. Legenda głosi, że jeśli Tempos uzna jakiegoś wojownika za prawdziwie walecznego, jego hełm nabierze mocy, która obdarzy tego, kto go będzie nosił, niewrażliwością na strach. Na tym konkretnym hełmie wyryto imię "Siglef" i słowo "Topór".

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +1
    • Specjalne:
      Odporność na czary Groza i Płaszcz strachu
      -2 do Charyzmy
      Chroni przed trafieniami krytycznymi
    • Waga: 3
    • Nie może używać:
      Mag
      Bard
      Złodziej
    • Miejsce: Smocze Oko, poziom V, w jednej ze skrzyń w komnacie Yxunomei.
    • Komentarz: Bardzo dobry hełm. Oprócz ochrony przed trafieniami krytycznymi, zapewnia premię w wysokości jednego punktu do Klasy Pancerza i odporność na dwa czary wpływające na umysł. Kara do Charyzmy jest właściwie bez znaczenia (może być przeszkodą jedynie w przypadku paladyna). Na pewno przyda się każdemu wojownikowi, polecam.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Jondalar
     

    Wędrowiec
    Temat: Strasznie mało tych hełmów ...
    Dodany: 24.10.2010 o 14:45  

    Strasznie mało tych hełmów (oczywiście tych z kodów w ogóle nie liczę)... Jak ktoś ma sześcioosobową drużynę, to może mieć problem z magicznymi hełmami, bo te istniejące mają sporo ograniczeń (klasowych albo rasowych). Te magiczne to:
    1. Błogosławiony hełm Lathandera - tylko dla postaci dobrych
    2. Cyklokon - dla magów
    3. Hełm Patrioty - pojawia się losowo
    4. Hełm Zaufanego Obrońcy - tylko dla niziołka albo gnoma
    5. Kaptur łotrzyka - głównie dla złodzieja
    6. Laur Przychylności Sune - to w ogóle ciężko hełmem nazwać
    7. Myśliciel Chautoga - obniża Charyzmę
    8. Oblicze Poległego - jw. obniża Charyzmę
    I teraz patrzcie jacy programiści są wredni. Wiadomo, że wiele osób bierze niziołka na złodzieja a gnoma na maga. I co? I trzeba wybierać między Cyklokonem, Kapturem łotrzyków, Myślicielem Chautoga i Hełmem Zaufanego Obrońcy. Tak się zastanawiam, jak najlepiej wykorzystać dostępne hełmy i chyba najlepsza opcja będzie taka:
    1. Paladyn/dobry zbrojny - Błogosławiony hełm Lathandera
    2. Zbrojny - Oblicze Poległego
    3. Bard niziołek/gnom - Hełm Zaufanego Obrońcy
    4. Złodziej - Kaptur łotrzyka
    5. Mag - co kto woli: Cyklokon albo Myśliciel Chautoga
    6. Kapłan - Hełm Patrioty (jeśli będzie), Myśliciel Chautoga (jeśli nasz mag go nie używa albo nie mamy już innej opcji).

    BG
     

    Wędrowiec
    Temat: Bard nie założy Hełm Zaufan...
    Dodany: 24.10.2010 o 19:48  

    Bard nie założy Hełm Zaufanego Obrońcy.

    Z hełmami da radę, gorzej jest z pasami, rękawicami, butami.

    1.Wojownik/druid - pól-elf - Laur Przychylności Sune
    2. Elf- łowca/kaplan- Błogosławiony hełm Lathandera
    3.Gnom- Iluzor lub woj/mag - Cyklokon, albo cokolwiek innego
    4.Nizioł- woj/łotr- Hełm Zaufanego Obrońcy
    5.Człek- palatyn- Hełm Patrioty
    6.Krasnal- bard- Kaptur łotzryka

    Barda krasnala trzeba przerobić "Dale Keeperem".

    Jondalar
     

    Wędrowiec
    Temat: @BGSłusznie, mój błąd z bar...
    Dodany: 24.10.2010 o 21:08  

    @BG
    Słusznie, mój błąd z bardem. Był on spowodowany moim chaotycznym charakterem :) Po prostu sto razy zmieniałem ustawienie postać/przedmiot i nie dopilnowałem wszystkiego.
    Natomiast jeśli chodzi o inne przedmioty, to nigdy nie miałem z nimi problemu. Po prostu trzeba się przyzwyczaić, że np. buty są znacznie gorsze niż w BG2. Nie da się zdobyć (legalnie, rzecz jasna) sześciu par Butów Szybkości. Ale jednak każdy bohater będzie miał "coś" magicznego na nogach. Z hełmami nie zawsze tak jest...



    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw