Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Instrumenty • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Instrumenty

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 23.09.2008
    Aktualizacja: 31.10.2008

    Cytra Wojny

    Jednym z niewielu instrumentów aprobowanych przez Kościół Tempusa była Cytra Wojny, skonstruowana przez niziołka imieniem Relias Blackseed. Kapłani Arvoreena Obrońcy obdarzyli ją imponującą mocą. Relias nigdy nie miał zamiaru grać na tym wspaniałym instrumencie i w końcu sprzedał go bardowi Gallowi Deely. Gallow był tyczkowatym, smukłym mężczyzną, którego często widywano w towarzystwie łowców przygód. Chociaż nie nadawał się do walki, miał wyjątkową zdolność układania pieśni. Mając już Cytrę Wojny pomógł Bractwu Mroźnych Drzew pokonać młodego zielonego smoka w 1013 KD. Jego swawolna pieśń upamiętniająca to wydarzenie, znana jest jako "Bitwa Zielonej Trzynastki". Do dziś można ją usłyszeć w gospodach w centrum i na zachodzie.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Pozwala rzucać czar Emocje: odwaga
    • Może używać:
      Bard
    • Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów, w skrytce obok białych żmijów.
    • Komentarz: Użyteczny instrument. Warto, aby nasz bard miał go pod ręką, na wypadek gdyby któryś z przeciwników rzucił Grozę albo czar Emocje: strach (uciekający członkowie drużyny, którzy rozpraszają się po całej mapie, mogą stanowić spory problem). Zdecydowanie polecam.

    Harfa bez strun

    Jest to instrument beatyfikowanej wyznawczyni Ilmatera. Niegdyś harfa ta była własnością Sephiki z Ordulin. Była ona bardem, ale nie należała do wyznawców boga pieśni, Milila. Poświęciła się natomiast śpiewaniu ballad cierpiącym Ilmaterianom, gdziekolwiek by byli. Pewnego razu, kiedy podróżowała z ilmateriańskimi pielgrzymami, zostali oni wszyscy napadnięci przez bandytów, którzy zabili bądź poważnie zranili wielu spośród pątników. Poprzecinali też struny w harfie Sephiki, gdy próbowała przynieść w jakiś sposób ulgę podróżnikom. Po tym, jak bandyci odjechali, Sephica zaniosła modły do Ilmatera o wspomożenie w tej tak trudnej dla wszystkich chwili. Kiedy jej palce dotknęły strun harfy, podczas gdy ona sama pogrążona była w modlitwie i miała oczy zamknięte, cudownym zrządzeniem losu z harfy wypłynęła muzyka i uleczyła wszystkich, którzy ją słyszeli. Następnego dnia bandyci wrócili i zamordowali Sephikę za wyleczenie pielgrzymów. Mimo że Sephica została zamordowana, pątnicy przechowywali wspomnienie cudu, jaki miał miejsce za jej pośrednictwem. Ich społeczność podjęła wysiłki zmierzające do jej beatyfikacji, które uwieńczone zostały powodzeniem w roku 1218 KD.

    PARAMETRY:

    • Dzięki harfie można skorzystać z Uzdrowienia 1 raz dziennie. Może na niej grać tylko bard wyjątkowej prawości, mądrości i talentu.
    • Waga: 3
    • Wymagana minimalna mądrość = 13
    • Może tylko używać:
      Bard dobry lub neutralny
    • Miejsce: Wyspa Wielkiego Gada, świątynia Icasaracht, w jednej z urn pod ścianą za Księciem Sahuaginów.
    • Komentarz: Dobry przedmiot. Uzdrowienie jest bardzo przydatnym czarem, zwłaszcza w późniejszych etapach rozgrywki. Sporym minusem harfy są wymagania, które należy spełnić, aby móc jej używać (problem może stanowić mądrość). Jeżeli jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby nasz bard na niej grał, koniecznie ją zatrzymajmy.

    Kołysanka Owaina

    Kołysanka Owaina została stworzona przez niezrównoważonego barda Owaina Dudziarza. Dudziarz był wyznawcą Auril, urodzonym w mieście Silverymoon, od małego wystawianym na wpływ oziębłej atmosfery swej ojczystej krainy. Podróżował po Morzu Księżycowym, gdzie spotkał maga imieniem Pelham z Moor. Owain i Pelham w końcu stali się dobrymi przyjaciółmi i przez ponad dekadę utrzymywali ze sobą kontakt. W końcu, za niewielką sumę, Pelham umagicznił Kołysankę Owaina, który rzadko używał jej w bitwie, natomiast często, gdy spotykał późno migrujące gęsi, które zadomowiły się na jakimś jeziorze. Dął w swój róg w ten sposób, że gęsi słysząc go, myślały że to dźwięki wydawane przez ich kuzynów lecących na południe, by przezimować. I gdy podnosiły się do lotu, jego róg zamrażał je w połowie drogi, gdzie nieuchronnie ginęły.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Podczas gry instrument rzuca czar Stożek zimna, zadając 10K4 +10 punktów obrażeń
    • Może używać:
      Bard
    • Miejsce: Głębia Dorna, Hol Bohaterów, w drugim grobowcu po lewej stronie.
    • Komentarz: Przydatny instrument. Za jego pomocą możemy zadać grupie przeciwników spore obrażenia (od 20 do 50). Działa szczególnie zabójczo w starciach z przeciwnikami żyjącymi w ogniu (Salamandry, Żywiołaki itp.). Zdecydowanie polecam.

    Lira Postępu

    Lirę Postępu stworzył bard Sedini Paletto. Sedini był nauczycielem młodych, ambitnych bardów w ciężkich czasach. Instrument ten, cały czas trzymany blisko, pomagał Sediniemu zwalczać tych, którzy atakowali jego bądź jego studentów. Kiedy Sedini postarzał się, przekazał lirę swemu najlepszemu studentowi o imieniu Galwen Alaman. Galwen uczył przez kilka lat zanim postanowił wybrać się w dzikie ostępy i wieść życie poszukiwacza przygód. Niektórzy sądzą, że stracił swój instrument, kiedy przypadkowo upuścił go do mokradła.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Trzymany pod lewą pachą instrument pozwala zapamiętać 2 dodatkowe czary 2. poziomu i oraz 1 dodatkowy czar 3. poziomu
    • Może używać:
      Bard
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u Gertha.
    • Komentarz: Jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy, instrument w grze. Znacznie zwiększa zdolności bojowe naszego barda (dwie dodatkowe Kwasowe strzały Melfa i jedna Kula Ognia zawsze się przydadzą). Zdecydowanie polecam, warto zaopatrzyć się w tę lirę jak najwcześniej (choć problemem może być spora cena). Aby korzystać z jej mocy, należy umieścić ją w miejscu przeznaczonym na tarczę.

    Róg Bardów z Valhalli

    Ten róg wykonany został przez szacownego barda z wymarłego już barbarzyńskiego plemienia Reghedów. Bard ten miał na imię Beogin; jego pieśni po dziś dzień śpiewane są wśród plemion północy. Miał ten róg przy sobie, kiedy tak obserwował wielkie, heroiczne zmagania bitewne. Wódz plemienia wręczył mu ten róg i nakazał mu weń dąć, gdyby znalazł się w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Lecz Beogin był zbyt dumny, aby kiedykolwiek zatrąbić po pomoc i zginął w jakiejś bitwie. Róg cały czas miał ukryty pod suknią.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Raz dziennie wzywa 2-4 berserkerów, którzy atakują nieprzyjaciół posiadacza.
    • Może używać:
      Bard
    • Miejsce: Kuldahar, do kupienia u Gertha.
    • Komentarz: Kolejny przydatny instrument oferowany przez Gertha. Berserkerzy są niskopoziomowymi wojownikami o przeciętnej liczbie punktów życia (40), ale sporej Sile. Mogą być przydatni jedynie we wczesnych etapach rozgrywki, potem będą już jedynie służyć do odwracania uwagi wrogów od naszych postaci. Warto rozważyć zakup tego rogu.

    Stara Lutnia Szału Pellona Kay

    Pellon Kay nigdy nie pojawiłby się literaturze historycznej z powodu swego talentu muzycznego. Gdyby nie jego słynna lutnia, nikt nigdy by go nie zapamiętał. Urodzony w Sembii i dorastający w muzykalnej rodzinie, Pellon Kay nigdy nie traktował swoich występów poważnie. Gdziekolwiek się pojawiał jego ostry dowcip i zamiłowanie do konfrontacji przysparzały mu licznych wrogów. Mędrcy uważają, że Milila złościły błazeństwa Pellona, choć Talos uważał go za zabawnego. Avatar Talosa pewnej nocy w jakimś barze widział jak Pellon rozpętał bójkę z ponad dwudziestoma mężczyznami. Jako podarunek za tak wspaniałą rozrywkę Talos dotknął lutni, która leżała w pobliżu nieprzytomnego Pellona. Po tej nocy, Pellon odkrył, że gdy gra na swej lutni, kierując ją w stronę danej grupy ludzi, opada ich szał bojowy. Wiele radości sprawiało mu doprowadzanie w ten sposób do kłótni najemników z żeglarzami. W końcu, Pellon Kay zginął od kuszy ponurego wojownika, który nie pozwolił, by zbliżył się do niego na tyle, by móc użyć swej magicznej lutni. Później ten nieznany wojownik wrzucił lutnię do Morza Spadających Gwiazd.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Gdy grając kierujemy ją w stronę określonego celu, lutnia rzuca Okropne zauroczenie.
    • Może używać:
      Bard
    • Miejsce: Tę lutnię można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Jej nazwa to PELLON.
    • Komentarz: Niezbyt przydatny instrument. Okropne zauroczenie działa jedynie na istoty dwunożne, rozmiaru człowieka lub mniejsze - większość spotykanych przez nas przeciwników nie należy do tej kategorii.

    Wesoły Krótki Róg

    Wesoły Krótki Róg kiedyś należał do półelfki, barda imieniem Prophia Miedzioogień, która zabierała go wszędzie, gdziekolwiek się udawała. Pomimo tego, że nie jest obdarzony zbyt wyszukanymi magicznymi zdolnościami, Wesoły Krótki Róg przebył ze swoją właścicielką prawie cały Faerun. Podobno Prophia zabrała go ze sobą nawet do wielu Sfer Żywiołów, do Elysium i Baator. Róg ten podróżował z nią od Grzbietu Świata do odległych krańców Wa. Jego muzyka zabawiała paszów w Calimshanie, koiła gniew świętych wojowników w Zakharze i dodawała otuchy żeglarzom na Morzu Spadających Gwiazd. Róg zaginął, kiedy Prophia niechcący upuściła go gdzieś na wielkiej pustyni Anauroch.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Podczas gry róg rzuca zaklęcie Błogosławieństwo skupione na bardzie
    • Może używać:
      Bard
    • Miejsce: Przełęcz Kuldahar, młyn; róg pojawia się losowo przy orku gwardziście imieniem Uligar.
    • Komentarz: Róg ten może się przydać we wczesnych etapach rozgrywki. Zapewnia bardzo małą premię do trafienia i rzutów obronnych (1), działanie obejmuje jedynie barda. W późniejszych rozdziałach radziłbym go spieniężyć.

    Wiola Wydrążonych Ludzi

    Instrument ten znany jest także jako "Skrzypce Tallowa", ale muzycy rzadko posługują się tym określeniem, ponieważ wymawianie imienia Mikołaja Tallowa uważane jest za przynoszące pecha. Mikołaj urodził się w Bezmiarze, niedaleko High Haspur, jako syn kupca z branży artykułów gospodarstwa domowego. Z uwagi na bezustanny ruch, jaki panował w okolicy, Mikołaj poznał wiele kultur. Jednym z podróżników, których dane mu było poznać, był elfijski muzyk Relev Thinriver. Relev pokazał Mikołajowi skrzypce i uczył go przez kilka lat, kiedy tak włóczył się po okolicy. Relev zauważył, że Mikołaj jest bardzo uzdolnionym dzieckiem, z szybkimi palcami, chętnym do nauki umysłem oraz pasją poznawczą. Relev spostrzegł też, że Mikołaj był niezwykle dumny i arogancki. Pomimo tych niedoskonałości Mikołaja, Relev nauczył go wszystkiego, co sam umiał.

    Po tym, jak banda orków zamordowała Releva, Mikołaj zaczął ćwiczyć na własną rękę wędrując po Bezmiarze. Mimo swych podróży zawsze wracał do samotnych szczytów w miejscu swych urodzin. Z uwagi na swój nieprawdopodobny talent i pełne pasji spektakle, stał się sławny na całym Bezmiarze, na południowym Morzu Księżycowym i w Sembii. Wreszcie wieści o młodym dumnym wirtuozie dotarły do uszu mieszkającego niedaleko bandziora z Calaunt, Straszliwego Ghona. Kiedy Straszliwy wraz ze swoją bandą podróżowali Przełęczą Elfiej Krwi, zatrzymali się w gospodzie Pod Opancerzonym Elfem i zażądali, aby Mikołaj, który akurat tam siedział i wraz z ojcem spożywał obiad, zagrał coś dla nich.

    Mikołaj odmówił. Nazwał Straszliwego i członków jego bandy cuchnącymi bękartami, a następnie spróbował wyjść z godnością. Straszliwy jednakże zaatakował jego dumę, twierdząc, że Mikołaj boi się grać ponieważ przez swój brak talentu zostanie wyrzucony z gospody. Mikołaj odparował, że jego umiejętności są tak wielkie, że potrafiłby wskrzesić zmarłych z grobów. Zadowolony z takiego wyzwania Straszliwy Ghon błyskawicznie chwycił ojca Mikołaja i zamordował go ciosem w samo serce. Kiedy kilku innych mieszkańców wioski usiłowało temu przeszkodzić, zostali zamordowani przez bandytów Straszliwego Ghona.

    Straszliwy Ghon prowokująco stanął nad zwłokami ojca Mikołaja i tak rzekł: "No co, zapomniałeś języka w gębie, grajku?" Bez słowa Mikołaj wyjął smyczek i skrzypce spod pachy i zaczął grać melodię, jakiej jeszcze mieszkańcy Hign Haspur nie słyszeli, i jakiej nikt w Faerunie nigdy już nie usłyszy. Mikołaj grał z nieodpartą pasją i zacięciem. Świadkowie powiadali później, że był podobny do szaleńca bijącego po strunach z szybkością, której nikt nie był w stanie sobie wyobrazić. Gdy Mikołaj doszedł już do punktu kulminacyjnego swego szaleńczego utworu, wówczas Straszliwy Ghon i jego banda z przerażeniem patrzyli, jak dusze mężczyzn i kobiet, których właśnie pozabijali, powstają z martwych ciał i rzucają się z przeraźliwymi okrzykami na swych morderców. Bandyci zginęli straszliwą śmiercią, zmrożeni cieniami swych ofiar. Sam Mikołaj grał dalej, tańcząc po ulicach i pastwiskach swej rodzinnej krainy, dopóki każdy mężczyzna, każda kobieta, każde dziecko i każde zwierzę kiedykolwiek tam pochowane nie powstały z martwych i dreptały w miejscu. Wreszcie Mikołaj ze swą muzyką zniknął w daleko położonej dolinie, wchodząc w pas mgły, która tajemniczo zniknęła tak szybko, jak się pojawiła.

    Legendy mówią o tym, że w zamglone noce duch Mikołaja Tallowa powraca do swej rodzinnej krainy, grając na upiornych skrzypcach, a tłum zmartwychwstańców pląsa za nim w poświacie księżyca.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Raz dziennie przywołuje 1K4 Cienie do ataku na wybrany cel.
    • Może używać:
      Bard
    • Miejsce: Głębia Dorna, obóz Svirfnebli, do kupienia u Nyma.
    • Komentarz: Użycie tego rogu wywołuje efekt analogiczny do rzucenia czwartopoziomowego czaru maga Potwory z cienia. Im wyższy poziom barda, tym potężniejsze stworzenia będzie mógł on przywołać. Cienie mają niestety bardzo mało punktów życia (za to ich ataki są całkiem silne). Warto zachować tę wiolę z myślą o trudniejszych walkach.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw