Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Strzałki i proce • INSIMILION

    Icewind Dale » Zbrojownia


    Strzałki i proce

    Działy gier » Icewind Dale » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 23.09.2008
    Aktualizacja: 02.11.2008

    Fantazyjna proca Quinna

    Procę tę pobłogosławił dla Quinna Srebrne Palce jego przełożony ze Złotych Iglic w Amn. Quinn był dumny ze swej procy i zawsze ją nosił przy sobie. Tylko trzykrotnie miał powód, aby jej użyć, ale za każdym razem nie mógłby się bez niej obejść.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +3 (obrażenia od pocisków)
    • TraK0: +5
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Miejsce: Samotna Knieja, świątynia Waukeen, w skrzyni ukrytej za fałszywą ścianą.
    • Komentarz: Najcelniejsza proca w całej grze (poprawia TraK0 aż o 5 punktów), zapewnia również przyzwoitą premię do obrażeń (+3, całkiem nieźle). Polecam każdej postaci posługującej się broniami strzeleckimi. Aby ją zdobyć, musimy mieć zainstalowany dodatek Serce Zimy.

    Ogniste strzałki +2

    Strzałka jest małą, łatwą do ukrycia bronią strzelecką, którą rzuca się, zamiast wystrzeliwać z łuku lub innego typu broni. Na tej wyryto małe, srebrne runy, dzięki którym broń została umagiczniona.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K3 +2 (+1K4 od ognia)
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Wyspa Grobów, podziemia, w jednej z urn w południowej części mapy.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja strzałek. Poprawiają TraK0 o dwa punkty i zwiększają zadawane obrażenia o 1K4+2. Szczególnie skuteczne w starciach z przeciwnikami podatnymi na ogień (śnieżne trolle, śnieżne wilki itp.).

    Oślepiające strzałki +2

    Strzałka jest małą, łatwą do ukrycia bronią strzelecką, którą rzuca się, zamiast wystrzeliwać z łuku lub innego typu broni. Na tej wyryto małe, srebrne runy, dzięki którym broń została umagiczniona.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K3 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Specjalne:
      10% szansa na oślepienie celu
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, IV poziom, do kupienia u Lehlanda.
    • Komentarz: Dobre strzałki. Nie dość, że poprawiają TraK0 i zwiększają zadawane obrażenia o dwa punkty, to jeszcze istnieje szansa (co prawda mała) na oślepienie trafionego przeciwnika (oślepiony cel otrzymuje kary do rzutów na trafienie). Jeżeli któraś z naszych postaci specjalizuje się w broniach strzeleckich, warto się w nie zaopatrzyć.

    Piekielne strzałki +4

    Strzałka jest małą, łatwą do ukrycia bronią strzelecką, którą rzuca się, zamiast wystrzeliwać z łuku lub innego typu broni. Na tej wyryto małe, srebrne runy, dzięki którym broń została umagiczniona.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K3 +4
    • TraK0: +4
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Specjalne:
      20% szansa na zadanie +2K6 obrażeń od ognia
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Strzałki te można zdobyć jedynie za pomocą kodu (wszystko na to wskazuje). Ich nazwa to UDART5A.
    • Komentarz: Jedne z najlepszych strzałek w całej grze. Oprócz tego, że poprawiają TraK0 i zwiększają zadawane obrażenia o cztery punkty, to jeszcze istnieje szansa na zadanie sporych obrażeń od ognia. Znakomita broń. Niestety, aby zdobyć ten przedmiot, trzeba uciec się do oszustwa (co oczywiście odradzam).

    Proca

    Proce istnieją od początków zapisywanej historii. Są wykonywane ze skóry lub rzemienia, zakończonego woreczkiem, w który wkłada się pocisk. Procarz chwyta oba końce rzemienia i kręci procą ponad swoją głową. Kiedy zostaje osiągnięta największa szybkość, puszcza jeden ze sznurków kierując pocisk w cel.

    PARAMETRY:

    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Komentarz: Proca jest jedną ze słabszych broni dystansowych w grze, przeznaczoną głównie dla magów i kapłanów (dla tych drugich jest jedyną opcją, jeżeli chcą razić przeciwnika z odległości).
      Pocisk z niej wystrzeliwany zadaje k4+1 obrażeń, jest lekka, ale powolna. Już we wczesnym etapie rozgrywki wymienimy ją najpewniej na Procę +1.

    Proca +1

    Proce istnieją od początków zapisywanej historii. Wykonuje się je ze skóry lub rzemienia, zakończonego woreczkiem, w który wkłada się pocisk. Procarz chwyta oba końce rzemienia i kręci procą ponad swoją głową. Kiedy zostaje osiągnięta największa szybkość, puszcza jeden ze sznurków kierując pocisk w cel.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +1 (pociski)
    • TraK0: +1
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Miejsce:
      1. Kuldahar, w szafie w domu Hjolldera.
      2. Dolina Cieni, krypta na północnym wschodzie, w jednym ze ściennych grobów w sali na południu.
      3. Kuldahar, otrzymujemy w nagrodę od Marka za przyniesienie mu pamiątki rodowej.
      4. Samotna Knieja, świątynia Waukeen, Quinn (tylko przy zwłokach, nie można ukraść).
    • Komentarz: Umagiczniona wersja procy. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej, poprawia TraK0 o jeden i ma mniejsze opóźnienie. Po jej zdobyciu nasi procarze na pewno staną się znacznie skuteczniejsi (albo po prostu nareszcie skuteczni). Warto się w nią zaopatrzyć już przy pierwszej wizycie w Kuldahar.

    Proca Edleya

    Rzezimieszek i wojownik niziołków o imieniu Edley Bramble był posiadaczem tej wspaniałej broni. Dla niektórych Edley był łajdakiem, dla innych bohaterem. Pomimo tego, że większość niziołków publicznie uważa Edleya za łajdaka, który wywarł zły wpływ na kulturę niziołków, to jednak całkiem spore rzesze wielbią go i podziwiają. Niektóre wybryki i przygody Edleya wśród ludzi i elfów są zarejestrowane w kilku pieśniach ludowych, skomponowanych przez Warena Kosa.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +2 (pociski)
    • TraK0: +3
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Miejsce: Odcięta Dłoń, wieża Solonara (ta na południu), poziom I; otrzymujemy w nagrodę od Denaini za przywrócenie spokoju kapłanom.
    • Komentarz: Kolejna, już nieco potężniejsza, umagiczniona wersja procy. Poprawia TraK0 aż o trzy punkty i zwiększa zadawane obrażenia o dwa. Bardzo dobra broń. Jedynym jej minusem jest to, że zdobywamy ją dopiero w III rozdziale. Zdecydowanie polecam.

    Proca Jamisona

    Potężny gnom, Harl Jamison, używał tej procy w wielu potyczkach, gdy ogry i gobliny niepokoiły jego ojczyznę. Jamison stał na czele znanej grupy gnomów, poszukiwaczy przygód zwanych Synami Zielonych Wzgórz. Dla większości gnomów Synowie Zielonych Wzgórz byli bohaterami, których historię opiewano w wielu pieśniach ludowych i legendach. Procę Jamisona złożono razem z jego ciałem, gdy ten, doczekawszy sędziwego wieku, umarł w roku 845 KD. Uważa się, że jego grób został niejeden raz splądrowany przez ludzi-złodziei około roku 890 KD.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +4 (od broni strzeleckiej)
    • TraK0: +4
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Miejsce: Samotna Knieja, Gwiżdżąca Szubienica; do kupienia u Kierana Nye'a (po odkryciu przez nas tajnego pomieszczenia za lustrem).
    • Komentarz: Znakomita broń, obok Fantazyjnej procy Quinna jedna z najlepszych broni strzeleckich w grze. Zapewnia bardzo dużą premię do TraK0 i do zadawanych obrażeń (aż cztery punkty). W rękach zręcznej i wyszkolonej postaci będzie siać spustoszenie w szeregach wrogów. Warto się w nią zaopatrzyć, zdecydowanie polecam.

    Strzałka

    Strzałka to mały, łatwy do ukrycia pocisk, który służy do rzucania, a nie wystrzeliwania z łuku, kuszy czy procy.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K3
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Komentarz: Strzałka jest najsłabszą z broni strzeleckich (i jednocześnie najsłabszą bronią dystansową w całej grze). Zadaje nieznaczne obrażenia, ma krótki zasięg. Przechowywać ją możemy w bardzo małych ilościach (20 sztuk zajmuje jedno miejsce w ekwipunku), co sprawia, że szybko jej zapas się nam kończy. Jedyne jej plusy to zerowa waga i małe opóźnienie, co jednak nie rekompensuje wad. Nie polecam.

    Strzałka +1

    Strzałka jest małą, łatwą do ukrycia bronią strzelecką, którą rzuca się, zamiast wystrzeliwać z łuku lub innego typu broni.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K3 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce:
      1. Samotna Knieja, do kupienia u Emmericha.
      2. Zamek Maluradek, do kupienia u Hobarta Szczeciniastostopego.
    • Komentarz: Umagiczniona wersja strzałki. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej, poprawia TraK0 o jeden i ma mniejsze opóźnienie. Nie jest to broń, którą będziemy długo się posługiwać - jej zapasy szybko nam się wyczerpią. Warto zachować na przeciwników odpornych na zwykły, niemagiczny oręż.

    Strzałka ogłuszania

    Strzałka ogłuszania niczym nie różni się od innych strzałek - co najwyżej pulsuje słabo, kiedy weźmie się ją do ręki. Jej działanie widać dopiero wtedy, kiedy trafi celu i kiedy ofiara padnie ogłuszona na ziemię.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K3
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Specjalne:
      Rzut obronny przeciw czarom lub ogłuszenie na 7 rund
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Lodowiec Ząb Wielkiego Gada, jaskinie lodowych olbrzymów, w jednej ze skrytek w zachodniej części mapy.
    • Komentarz: Bardzo dobra strzałka. Statystykami nie różni się zupełnie od podstawowej wersji, ale za jej pomocą można ogłuszyć przeciwnika, co bywa bardzo przydatne. Ogłuszony wróg jest automatycznie trafiany. Żeby zwiększyć jej skuteczność, można obniżyć rzuty obronne nieprzyjaciół za pomocą czaru Wielkie Osłabienie. Polecam.

    Strzałka zranień

    Ta strzałka została pokryta zabójczą trucizną, która zacznie działać natychmiast po dostaniu się do krwi zranionej ofiary. Trucizna jest bardzo niebezpieczna.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K3
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Trucizna: 20 obrażeń w 20 sekund (udany rzut obronny przeciw śmiertelnej magii - bez obrażeń)
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce:
      1. Samotna Knieja, do kupienia u Emmericha.
      2. Zamek Maluradek, do kupienia u Hobarta Szczeciniastostopego.
    • Komentarz: Kolejna znakomita wersja strzałki. Tam razem, zamiast ogłuszenia, mamy efekt podobny do tego wywoływanego przez Strzałę Ukąszeń - przeciwnik traci jeden punkt życia co sekundę, przez 20 sekund. Bardzo przydatne w starciach z magami i kapłanami, gdyż praktycznie uniemożliwia im rzucanie zaklęć. Żeby zwiększyć jej skuteczność, można obniżyć rzuty obronne wroga za pomocą czaru Wielkie Osłabienie. Polecam.

    Strzałki - młoty

    Strzałka jest małą, łatwą do ukrycia bronią strzelecką, którą rzuca się, zamiast wystrzeliwać z łuku lub innego typu broni.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K3
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: pociski (klute)
    • Specjalne:
      15% szansa na ogłuszenie celu
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce:
      1. Smocze Oko, poziom I, w jednej ze skrzyń obok wejścia.
      2. Odcięta Dłoń, IV poziom, do kupienia u Lehlanda.
    • Komentarz: Przeciętne strzałki, słabsza wersja Strzałek ogłuszania. Zapewniają walczącej nimi postaci premię do TraK0 w wysokości jednego punktu, co więcej, przy każdym trafieniu istnieje szansa na ogłuszenie przeciwnika. Można rozważyć ich kupno.

    Strzałki szału bojowego

    Strzałka jest małą, łatwą do ukrycia bronią strzelecką, którą rzuca się, zamiast wystrzeliwać z łuku lub innego typu broni.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K3
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Specjalne:
      10% szansa wpadnięcia w szał bojowy
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Smocze Oko, IV poziom; pojawiają się losowo w stosie poduszek w komnacie na północnym wschodzie.
    • Komentarz: Kiepskie strzałki. Zapewniają co prawda premię do TraK0 w wysokości dwóch punktów, ale przy każdym rzucie istnieje szansa, że walcząca nimi postać wpadnie w szał bojowy i zacznie atakować swych towarzyszy. Nie warto nawet brać ich do ekwipunku.

    Strzałki wyładowań +3

    Strzałka jest małą, łatwą do ukrycia bronią strzelecką, którą rzuca się, zamiast wystrzeliwać z łuku lub innego typu broni. Na tej wyryto małe, srebrne runy, dzięki którym broń została umagiczniona.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K3 +3 (+2K3 od elektryczności)
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce:
      1. Głębia Dorna, Warstwy Umarłych; pojawiają się losowo w jednym z grobowców w północnej części mapy.
      2. Zamek Maluradek, Krypta Rycerzy Straży, w jednej z komnat w północno - zachodniej i południowo - wschodniej części mapy
    • Komentarz: Kolejna umagiczniona wersja strzałek, bardzo dobra broń. Poprawia TraK0 i zwiększa zadawane obrażenia aż o trzy punkty, co więcej, każde trafienie wywołuje wyładowanie elektryczne, które odbiera przeciwnikowi 2K3 punktów życia. Warto zachować z myślą o potężniejszych nieprzyjaciołach.

    Wspaniała strzałka Zilzanzera

    Ekscentryczny mistrz magii Zilzanzer, słynący ze swego Pierścienia Gorgony, był także twórcą pewnej ilości magicznych broni strzeleckich. "Wspaniałe strzałki Zilzanzera" sprzedano wielu jego kolegom. W przeciwieństwie do wielu innych wytworów Zilzanzera, jego strzałki rzeczywiście działały dokładnie zgodnie z jego wolą. Zanim przedwcześnie umarł, zdążył stworzyć wiele takich strzałek.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 1K3 +2
    • Typ obrażeń: pociski (kłute)
    • Specjalne:
      w danej rundzie można rzucić do 5 strzałek Zilzanzera, bez względu na klasę postaci
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Nie może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Samotna Knieja, Gwiżdżąca Szubienica; do kupienia u Kierana Nye'a (po odkryciu przez nas tajnego pomieszczenia za lustrem).
    • Komentarz: Bardzo dobra strzałka. Poprawia TraK0 użytkownika o dwa punkty i daje mu możliwość wykonania pięciu ataków w ciągu rundy. Wrogowie jeszcze nigdy nie padali tak szybko!

    Zabójca olbrzymów

    Wojownik niziołków o imieniu Kim Marchwatch posługiwał się tą bronią przeciwko olbrzymom, którzy często pustoszyli jego ziemię. Trafiał ich w głowę tyloma skalnymi pociskami, że przewracali się i uciekali w popłochu. Kiedy Kim został głównym sędzią hrabstwa, stał się niechętnym poszukiwaczem przygód. Powiadają, że został połknięty przez straszliwe Bagienne Mgły Acallo w roku 760 KD.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: +1, +4 przeciwko olbrzymom
    • TraK0: +1, +4 przeciwko olbrzymom
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: bronie strzeleckie
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Miejsce:
      1. Kuldahar, do kupienia u kowala Conlana.
      2. Smocze Oko, III poziom; pojawia się losowo w jednym z pojemników w komnacie Presio.
    • Komentarz: Kiepska proca. Przeciw większości przeciwników zachowuje się jak zwykła Proca +1, dopiero w starciach z olbrzymami ukazuje swą prawdziwą siłę. Poprawia wówczas TraK0 dzierżącej ją postaci o cztery i o tyle samo punktów zwiększa zadawane obrażenia. Niestety, olbrzymów w grze spotykamy niewiele - nie warto wydawać na tę broń pieniędzy.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw