Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale • Tworzenie drużyny • INSIMILION

    Icewind Dale » Drużyna


    Tworzenie drużyny

    Działy gier » Icewind Dale » Poradniki » Drużyna
    Autor: Thufir
    Utworzono: 11.02.2002
    Aktualizacja: 04.08.2008

    Dobry wybór ras, klas i ilości postaci do gry będzie miał kolosalny wpływ na poziom trudności gry w jej trakcie. Drużyna twoja powinna się składać z co najmniej 4 postaci. Chociaż i ta opcja jest przeznaczona dla graczy zaawansowanych i rozeznanych z tematem. Najlepiej za pierwszym razem zacząć od standardu, czyli 6 postaci, każdą awansującą w jednej klasie.

    Twoja drużyna powinna mieć co najmniej 2 wojowników w dowolnej kombinacji. Najlepiej, jeśli będzie to jeden zwykły wojak (w tej klasie sprawdza się krasnolud i ewentualnie człowiek), a także coś do pomocy: drugi wojownik, lub łowca (ewentualnie paladyn, jednak pamiętaj, że wojownik może się lepiej "wykształcić" (wyspecjalizować) w używaniu broni ). U łowcy jest podobnie, z tym wyjątkiem, że łowca sprawdza się w formie zwiadowcy, może kryć się w cieniu, świetnie strzela z łuku i dobrze walczy na przykład mieczem (proponuje na to miejsce elfa (plus do zręczności oraz łuków i długich mieczy). Podstawowymi współczynnikami, które świadczą o potędze wojownika, bez względu na jego typ są: siła (18/narzut - im narzut większy, tym lepiej, losowanie powyżej 75), kondycja (zależnie od rasy 18, 19 dla krasnoluda, 17 u elfa), zręczność (wyjściowa 18, lub max dla rasy). Pozostałe cechy nie mają większego znaczenia.

    Tak więc mamy już dwie postacie wojujące i idziemy dalej. Teraz czeka nas wybór: czy idziemy łatwiejszą czy trudniejszą drogą.Jeśli chcemy, aby grało nam się łatwiej, to bierzemy trzeciego wojownika, może to być zwykły wojak, lub coś pokrewnego. Jeśli natomiast wolimy, aby nasza drużyna była nieco bardziej rozwinięta, to nie bierzemy teraz nic idziemy dalej.

    Teraz mamy sprawę złodzieja. Złodziej, jak to złodziej, wiadomo, musi umieć dobrze rozbrajać pułapki, otwierać zamki i kryć się w cieniu. Kradzież przydaje się rzadko więc można ją pominąć. Do profesji złodzieja dobry jest niziołek. Oczywiście można powiedzieć, że elf będzie lepszy, bo wyższy i też może mieć 19 zręczności. Ale elf ma na starcie minusy do umiejętności złodzieja i trudniej go rozwinąć. Można też "użyć" uniwersalnego człowieka, nie ma minusów, ani bonusów, po prostu jest dobrym złodziejem. Jak już pewnie zdążyłeś zauważyć podstawową cechą jest tu zręczność - najlepiej 18, a jeśli rasa pozwala to wyższa.

    Teraz jeden w większych dylematów gry, jeśli zainstalowany jest dodatek. Problem brzmi: kapłan, czy druid? Jeśli mamy dodatek, to druid oprócz jednej wady jaką jest brak czarów Wskrzeszenia i Zmartwychwstania jest doskonałym kapłanem nastawionym ofensywnie (zwoje zawsze można kupić). Natomiast jeśli wolisz być niezależny od sklepów, co szczególnie ważne jest w dodatku (tam nigdzie nie kupisz zwojów wskrzeszenia/zmartwychwstania), to dobrym rozwiązaniem jest kapłan. Można też wykorzystać wolne miejsce, gdzie miał być trzeci wojak i wstawić kapłana oraz druida. Wtedy będzie ciekawie. Cechami najważniejszymi są mądrość, oraz zręczność, jako że modyfikuję KP. Można wziąć pod uwagę siłę, bo w końcu kapłan też może walić młotkiem. Dla druida ważna jest też charyzma, ale ją można ustawić na 15, do tego bardzo liczy się zręczność, jako że druid może nosić co najwyżej ćwiekowaną skórę. Bez względu na to, czy wybierzemy obu kapłanów, czy tylko jednego, to i tak dobrze na tym wyjdziemy.

    A dlaczego dobrze wyjdziemy? Dlatego że wolne miejsce niewykorzystywane ani przez wojaka, ani drugiego kapłana możemy ofiarować drugiej postaci czarującej.Pierwsza musi być przedtem. Pierwszą postacią czarującą musi być mag. Jeśli chodzi o rasę, jaką wybrać, to nie ma większego znaczenia, bo magiem może być elf, człowiek i półelf. Można ewentualnie skusić się na naturalne odporności elfa na zauroczenia, co może wpłynąć na to, że nikt nam nie przejmie nad nim kontroli. Oczywiście cechami, które mają największy wpływ na żywot maga to inteligencja (najlepiej 18) i kondycja (18, lub 17 u elfa), ponieważ mag dostaje najmniej punktów życia na poziom, w związku z czym wysoka kondycja ułatwi mu troszkę żywot. Zręczność gra rolę, jeśli chodzi o klasę pancerza, siła, mądrość i charyzma są mniej ważne, ale im wyższe, tym lepiej, chociaż od nich należy zacząć odejmowanie i dodawanie do tych podstawowych cech. Teraz trzeba wyznaczyć alternatywę dla maga, jego pomoc. Taką postacią może być mag specjalista. Proponuję do wyboru: mistrza inwokacji, iluzjonistę (iluzjonista - gnom, bo ma możliwość ustawienia inteligencji na 19!), nektomantę, lub mistrza przemian. Można się też skusić na barda, choć nie ma on zbyt dużo czarów, to może ładnie zaśpiewać drużynie i ładnie strzelić z kuszy :) Bard ma to do siebie, że w dodatku dostaje kilka nowych piosenek, które z chęcią zaśpiewa i pomoże tym samym reszcie drużyny. Jeśli chodzi o jego magię, to jest to postać wspomagająca maga, bo nigdy go nie zastąpi. U barda, inaczej niż u maga w dużym stopniu liczy się zręczność, jako, że jest on łotrzykiem podobnie jak złodziej. Do tego inteligencja, ale niestety wymaga on wysokiej charyzmy.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 31 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.08.2006 o 23:56  

    Co do maga lepszy w tej roli jest elf. Magowi wystarczy kondycja 16 bo przy wiekszej i tak nie dostaje wiecej punktow zycia. Ten punkt mozna przeznaczyc na inne cechy. Poza tym elf moze miec 19 zrecznosci dzieki czemu lepiej bedzi poslugiwal sie proca a to jest najlepsza bron dla niego bo nie musi wchodzic w zwarcie.

    kkbk
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 01.09.2006 o 15:18  

    Bez żartów! Trzech wojaków?! Mam paladyna, wojownika, kapłana, druida, złodzieja i maga i to mi wystarczy. A mag jak ma szatę Ogni luka to przy kondycji i zręczności 18 nosi nawet ciężkie rzeczy. U mnie nawet mag musi być silny, zręczny i wytrzymały.

    Rudzia
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.01.2007 o 13:48  

    Masz absoluną rację, ale różni gracze lubią różnie grać. Jeżeli ma się w drużynie chuderlawego maga (pokroju Xana z BG) to trzech wojów się przydaje. A ja najbardziej lubię mieć i mocnego maga(nie wspominając o kapłanie i łotrzyku), i trzch wojowników.

    Kurok
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.06.2007 o 18:12  

    Ja mam: paladyna, druida, kapłana, barda, maga i złodzieja. Jakoś dobrze mi się gra

    Hszzzz
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.07.2007 o 10:23  

    Ja mam wojownika(przywódcę), maga specjalistę, paladyna, złodzieja i kapłana i nie są nastawieni na kompletny rozlew krwi

    Lees
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.07.2007 o 12:43  

    Mój dream team to :
    Wojownik-przywódca,Kapłan i Złodziej i idzie jak w masło walka:D,

    gl
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.08.2007 o 15:32  

    ja ciupie jednym w/m/z :P to jest najlepsze rozwiazanie, choc poczatkujacym nie polecam ;P

    Jankes
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.08.2007 o 0:24  

    I klasyczna
    1. 3x woj
    2. zlodziej
    3. kaplan
    4. mag


    II troche kombinowanaŁ

    1. Paladzn
    2. krasnolud wojownik
    3. elf lowca
    4. druid
    5. bard
    6. gnom iluzj.-zlo

    Druzyna dosyc wszechstronna

    Kivril
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.08.2007 o 23:48  

    Ja gram aktualnie nast. składem (Część postaci importowana, część stworzona od początku, gram w trybie serce furii)
    Paladyn(importowany) S:18/95 Z:18 K:18 I:10 M:14 Ch:18
    Wojownik-krasnolud (nowy) S:18/65 Z:17 K:19 I:10 M:18 Ch:8
    W/M/Z-elf(importowany) S:18/57 Z:19 K:16 I:18 M:10 Ch:7
    Kapłan-Łowca półelf (nowy) S:18ileś Z:18 K:18 I:11 M:18 Ch:10
    Bard (importowany) półelf S:17 Z:18 K:16 I:18 M:10 Ch:15
    Wojownik-Mag elf (nowy) S:17 Z:19 K:16 I:18 M:10 Ch:10

    Jestem w fortecy odciętej dłoni i idę do przodu jak burza, zero problemów jak na razie, Ixjunomei (czy jak to się pisze) pojechałem tak łatwo ze się sam zdziwiłem :) Kupa przyzywańców jako mięso armatnie i czary kontroli tłumu to podstawa taktyki. Zbrojni docinają to co nie ucieka lub nie jest unieruchomione, bard i magowie szyją z łuków lub kusz kiedy nie czarują. Lubię mieć pełny skład 6 postaci, i dużo magów, daje to lepsze możliwosci taktyczne niż zwykłą rąbanka.

    Kivril
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.08.2007 o 23:53  

    Dodam że postacie importowane to nie jacyś kosmici na 30 levelu tylko postacie po pojedynczym przejściu gry bez dodatku, na zwykłym poziomie trudności. Aktualnie mam zamiar przejść z dodatkiem w trybie serca furii.

    Dorother
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.04.2008 o 20:44  

    ej jak przejść 3 poziom smoczego oka moje GG to 7719538 POMOCY SZYBKO AAUUCH

    anoonim
     

    Wędrowiec
    Temat: Team
    Dodany: 25.12.2008 o 14:53  

    Ja nigdy nie robię trzech wojów. U mnie musi być tak:
    - 2 wojowników
    - 2 uzdrawiaczy
    - 1 złodziej
    - 1 mag.

    Oczywiścei nie oznacza to, że drużyna mzawsze musi być taka sama. Np. w temacie przykładowa drużyna napisałem swój ostatni team:

    - Wojownik
    - Wojownik\kapłan
    - Wojownik\złodziej
    - Kapłan
    - Kapłan\mag
    - Złodziej\iluzjonista(w alternatywie można barda)

    To chyba najlepszy team, jaki zrobiłem:D

    diabeł
     

    Wędrowiec
    Temat: Branie zwykłego złodzieja j...
    Dodany: 02.02.2009 o 21:32  

    Branie zwykłego złodzieja jest bez sensu imo. Woj/złodziej, najlepiej pół-elf(bez minusów do kondycji) to jest to. Punktów na rozwijanie zdolności i tak bedzie odpowiednia ilość. Drugą sprawą jest łowca zamiast jednego woja, bo ma +1 atak na runde gdy włada bronią jednoręczną i bez tarczy(z długim mieczem działania +4 daje to 3 ataki na runde i to jeszcze za nim wejdą modyyfikatory szybkości ataku)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 84
    Temat: ja mam druzynke taka:-elf w...
    Dodany: 21.03.2009 o 23:57  

    ja mam druzynke taka:
    -elf woj
    -elf lowca(glownie luk i dzida)
    -krasnolud woj(oczywiscie topor)
    -kaplanka czlowieczyna(ni to zwarcie ni to dystans)
    -zlodziej niziolek
    -czlowiek mag (ma 18 kondycji i zercznosci)
    z takim teamem jakos mi idzie. mam taka taktyke na tego demona w smoczym oku czy cos takiego: wywalamy na przod woja elfa, krsnolud bierze magiczny toporek(gdzies tam byl w jakiejs skrzyni) kaplanka odpedza umarlaki a mag wali co sie da. no niestety nie ma zwyciestwa bez poswiecen- czesto woj elf ginie(pare razy probowalem tylko czasem mi sie udawalo)ale co tam prujemy do przodu

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: Po co dałeś człowiekowi mag...
    Dodany: 22.03.2009 o 0:36  

    Po co dałeś człowiekowi magowi aż 18 pkt. kondycji? Nie ma za to bonusów wyższych niż przy 16 pkt. Ale od razu muszę powiedzieć, że w Icewinda nie jestem specjalistą, więc nie wiem, może np. istnieje jakiś przedmiot, dla którego używania przydaje się wyższa kondycja.

    doman18
     

    Wędrowiec
    Temat: drea, team
    Dodany: 20.04.2009 o 17:02  

    Już w pokrewnym topiku napisałem swoje typy ale powtórzę je bo dla mnie 3 wojów do wprost herezja. Nie jestem specjalistą ale jak dotąd zauważyłem że IWD jest dlatego trudniejszy od baldurów i planescape bo potworki potrafią zdrowo przywalić. I tylko to ich wyróżnia, bo hp mają takie same jak w bg. Dlatego ja postawiłem na dystans, żeby jak najmniej osób było wystawione na bezpośrednie ciosy. Dlatego mam
    1 Paladyn
    2. Woj kraś z toporem
    3. Kapłan (dwuklasowany z łowcy na 2lvlu). Proce ++ wekery ++
    4. woj/złodziej elf - łuki ++długie miecze ++
    5. Druid (dwuklasowany z woja na 2lvlu) proce++, włócznie++
    6. Mag (dwuklasowany z woja na 2 lvlvu) kusze++ halabardy++

    Wojownicy praktycznie czekają aż potworki dojdą do drużyny a w tym czasie aż 4 osoby naparzają z dystansu. Ogień skupiony na potworkach czarujących w 80% przerywa zaklęcie. Ponadto wojownicy dostają najwięcej złota na początku więc po stworzeniu postaci mamy dobry start.

    daro_pl
     

    Wędrowiec
    Temat: jak importowac druzyne??
    Dodany: 29.11.2009 o 21:01  

    ej niewiem jak importowac druzyne. zaczalem kiedys grac ID2 ale zacialem sie przy tym smoku chahopku i chcialbym zaczac jeszcze raz i chce importowac stara druzyne ale niewiem jak. pomocy!!!

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 5
    Temat: Mam pytanie
    Dodany: 08.01.2010 o 17:21  

    Czy opłaca się brać klasę łowca/kapłan?

    BG
     

    Wędrowiec
    Temat: Średnio, w zależnosci czy s...
    Dodany: 08.01.2010 o 17:39  

    Średnio, w zależnosci czy się lubi walczyć obuchowymi brońmi. Jedyna różnica miedzy łowcą a wojem to że ma 1 atak na ture więcej.
    Jednak może być zamiast woja/kaplana, i oby był na początku drużyny aby zgarniać najwięcej doświadcz., bo musi sprawnie odpędzać umarlaków.

    oho
     

    Wędrowiec
    Temat: czy miał ktos taki problem ...
    Dodany: 29.03.2010 o 21:40  

    czy miał ktos taki problem z kodami że jak się wpisało to wyswietla się nice try cheater !



    Ten artykuł skomentowano 31 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw