Kończysz grę i męczysz się, mając zwykłe zaczarowane przedmioty, chciałbyś zarobić duże sumy złota za sprzedaż niepotrzebnego, a naprawdę wartościowego szmelcu, a masz ochotę już na początku rozgrywki mieć ekwipunek, z którym można iść na najtwardszych przeciwników?
Opiszę tutaj miejsca, w których występowanie artefaktów jest pewne bądź prawie pewne.
Strzeż się jednak, poszukiwaczu przygód, niektóre skarby są naprawdę dobrze chronione i będziesz musiał wykorzystać swój cały spryt, umiejętności, a nawet wcześniej zdobyte unikaty.
Wyspy Krwawego Sztyletu:
- Zatopiona Biblioteka - sam szczyt (w skrzyni, w której jest księga Khela).
- W posterunku piratów na piętrze. Trzeba otworzyć ścianę, pociągając za środkową dźwignię. Klucz ma Blackwell Cooper - Terminus.
Ravenshore:
- Drzewo - taka niby-wierzba, będąca zaraz za mostem na drodze prowadzącej z Alvar do Ravenshore. (czyli od krawędzi mapy do centrum miasteczka).
- W skrzyni obok zleceniodawczyni zadania Turniej AcroMage. Tylko po wygraniu w karty we wszystkich 11 tawernach - Glomenthail.
- Krypta czasu (tylko po wykonaniu questu z obeliskami). Złykieł + 2 losowe artefakty.
Wąwóz Garoty:
- W Grobowcu Nag, w skrzyni, w której jest Bęben Zwycięstwa.
- W ukrytym pomieszczeniu w Zamku Łowców Smoków (pomieszczenie po lewej stronie, zaraz przed schodami prowadzącymi do jadalni, za regałem z książkami) - Wąż.
- Na ziemi w skarbcu w Smoczych Jamach.
- Czasem można znaleźć przy martwych Wielkich Żmijach/Smoczych Wodzach, ale to nie jest stałe.
- Miecz Whistlebone'a - przy zwłokach właściciela.
Shadowspire:
- W podziemiach Laboratorium Szalonej Nekromantki - Ebonest.
- W skrzyni w jamie smoków.
- Czasami przy zwłokach smoków.
- Jeden z pokoi w gildii nekromantów - Zaćmienie.
Alvar:
- Twierdza ogrów - na zewnątrz, pomiędzy zewnętrznym a wewnętrznym murem - trzeba użyć skoku bądź latania, żeby tam się dostać.
- Tunele mrocznych krasnoludów. Idąc wzdłuż prawej ściany od wejścia pierwsza jaskinia po prawej pilnowana przez kamień - Topór Balthazara.
- Kwatery mrocznych krasnoludów - w jednej ze skrzyń w pomieszczeniach sypialnych - prowadzi do nich korytarz z pułapkami uruchamiającymi wybuchający kamień - Pierścień wymiarów.
Pustynia Ironsand:
- Jaskinia smoków - skrzynia.
- Czasem przy zwłokach smoków.
Splądrowane Pustkowia:
- Skrzynie pilnowane przez całą masę gorgon (skarb strasznego pirata Stanleya) - Pogromca Trolli.
Regna:
- Posterunek piratów obok działa. Po wyjściu z podziemnego tunelu jesteśmy w pomieszczeniu, w którym duży "środek" otaczają dwa korytarze. W tym "środku" są dwie ukryte komnaty, a maczuga jest w jednej z nich - Maczuga Słońca.
- Legowisko smoków na Wyspie (artefakt leży pomiędzy porozrzucanymi na ziemi przedmiotami i złotem).
Wymiar Ognia:
- Zamek ognia - po zjechaniu dużą windą jest korytarz prowadzący dalej, aż do serca ognia, oraz mała komnata ze skrzyniami - tam są artefakty.
- Zamek ognia - może być wśród rozrzuconych przedmiotów w ukrytym pomieszczeniu znajdującym się za komnatą z przełącznikiem, na który trzeba wskoczyć, by uruchomić windę.
- Obóz wojskowy - wśród porozrzucanych przedmiotów może być artefakt.
Wymiar Powietrza:
- Zamek Powietrza - jedna ze skrzyń znajdujących się w pomieszczeniach na dole (stojąc tyłem do wyjścia z zamku, skręcamy w lewo i schodzimy po schodach).
- Zdarza się, że artefakt można znaleźć w skrzyniach na piętrze zamku powietrza.
Wymiar Ziemi:
- W jednej z komnat w twierdzy ziemi (tam, gdzie jest serce) - czasem artefaktu nie ma.
Kryształ Estacona:
- Pierwsza komnata na prawo od głównego korytarza - skrzynia ukryta w słupie na środku komnaty - czasem artefaktu brak.
- Można znaleźć przy martwych smokach.
Wymiar między wymiarami:
- Czasem można znaleźć na ziemi w Zamku Niszczyciela.