Battle Abilities
Dostęp do tych zdolności gracz uzyskuje po pokonaniu pierwszego z bossów – Minotaura w Wine Cellar. Dzielą się one na dwie grupy – Chain Abilities, które mają charakter ofensywny i Defense Abilities, służące przede wszystkim do obrony. Wróg nie jest w stanie ich odbić ani zablokować, jeżeli tylko zostaną odpowiednio szybko wyprowadzone.Chain Abilities
Chainy pozwalają wyprowadzać naprawdę mordercze ataki, które dobrze poprowadzone mogą zmiażdżyć nawet słabszych bossów w krótkim czasie. Użycie każdego kosztuje Punkty Ryzyka, a po wyprowadzeniu ośmiu pod rząd Risk leci do góry jak szalone, o czym warto pamiętać, jeśli nie planujemy zabić wroga tą akurat serią ciosów.Umiejętność: Heavy Shot
Koszt w Punktach Ryzyka: 1
Opis: Odbiera wrogowi równowartość 70% punktów życia zabranych przez poprzednie trafienie Ashleya.
Umiejętność: Gain Life
Koszt w Punktach Ryzyka: 2
Opis: Przywraca Ashleyowi równowartość 30% punktów życia zabranych przez poprzednie trafienie bohatera.
Umiejętność: Mind Assault
Koszt w Punktach Ryzyka: 1
Opis: Odbiera wrogowi równowartość 30% punktów magii zabranych przez poprzednie trafienie Ashleya.
Umiejętność: Gain Magic
Koszt w Punktach Ryzyka: 2
Opis: Przywraca Ashleyowi równowartość 30% punktów magii zabranych przez poprzednie trafienie bohatera.
Umiejętność: Raging Ache
Koszt w Punktach Ryzyka: 1
Opis: Odbiera przeciwnikowi dodatkową równowartość 10% punktów życia, które stracił w wyniku ataku.
Umiejętność: Mind Ache
Koszt w Punktach Ryzyka: 1
Opis: Odbiera przeciwnikowi dodatkową równowartość 20% punktów magii, których Ashley użył.
Umiejętność: Temper
Koszt w Punktach Ryzyka: 2
Opis: Odbiera wrogowi równowartość 40% punktów życia zabranych przez poprzednie trafienie Ashleya i podnosi DP użytej broni.
Umiejętność: Crimson Pain
Koszt w Punktach Ryzyka: 2
Opis: Odbiera wrogowi równowartość 100% punktów życia zabranych przez poprzednie trafienie Ashleya, a bohaterowi zadaje obrażenia równe 30% tego ataku.
Umiejętność: Instill
Koszt w Punktach Ryzyka: 1
Opis: Odbiera wrogowi równowartość 10% punktów życia zabranych przez poprzednie trafienie Ashleya i dodaje te punkty do PP broni.
Umiejętność: Phantom Pain
Koszt w Punktach Ryzyka: 3
Opis: Odbiera wrogowi dodatkowo tyle punktów życia, ile wynosi PP broni.
Umiejętność: Paralysis Pulse
Koszt w Punktach Ryzyka: 3
Opis: Dodaje do ataku możliwość narzucenia statusu „Paralysis”.
Umiejętność: Numbing Claw
Koszt w Punktach Ryzyka: 3
Opis: Dodaje do ataku możliwość narzucenia statusu „Numbness”.
Umiejętność: Dulling Impact
Koszt w Punktach Ryzyka: 3
Opis: Dodaje do ataku możliwość narzucenia statusu „Silence”.
Umiejętność: Snake Venom
Koszt w Punktach Ryzyka: 3
Opis: Dodaje do ataku możliwość narzucenia statusu „Poison”
Defence Abilities
Te zdolności są proste i oczywiste w działaniu, ale i tak bardzo często, zwłaszcza w trakcie walk z bossami, mogą być niezbędne, żeby przeżyć. Mimo nazwy, potrafią bardzo zaszkodzić także przeciwnikom. Umiejętności z grupy Reflect mogą dobić silnych wrogów, ale i zabić bohatera. Najważniejszą umiejętnością w tej grupie jest Impact Guard, który przez większość gry ratuje życie w niemagicznych walkach.Umiejętność: Ward
Koszt w Punktach Ryzyka: 1
Opis: Chroni przed narzuceniem statusów „Paralysis” i „Numbness”.
Umiejętność: Siphon Soul
Koszt w Punktach Ryzyka: 6
Opis: Dodaje Ashleyowi tyle MP, ile zużył wróg w ataku.
Umiejętność: Reflect Magic
Koszt w Punktach Ryzyka: 2
Opis: Odbija magiczne obrażenia skierowane na Ashleya, zabierając przeciwnikowi 40% ich równowartości. Nie chroni przed atakiem.
Umiejętność: Reflect Damage
Koszt w Punktach Ryzyka: 2
Opis: Odbija niemagiczne obrażenia skierowane na Ashleya, zabierając przeciwnikowi 40% ich równowartości. Nie chroni przed atakiem.
Umiejętność: Absorb Magic
Koszt w Punktach Ryzyka: 4
Opis: Obniża o 20% magiczne obrażenia skierowane na Ashleya.
Umiejętność: Absorb Damage
Koszt w Punktach Ryzyka: 4
Opis: Obniża o 20% niemagiczne obrażenia skierowane na Ashleya.
Umiejętność: Impact Guard
Koszt w Punktach Ryzyka: 4
Opis: Obniża o 50% niemagiczne obrażenia skierowane na Ashleya.
Umiejętność: Windbreaker
Koszt w Punktach Ryzyka: 4
Opis: Obniża o 50% obrażenia oparte na żywiole powietrza, skierowane na Ashleya.
Umiejętność: Fireproof
Koszt w Punktach Ryzyka: 4
Opis: Obniża o 50% obrażenia oparte na żywiole ognia, skierowane na Ashleya.
Umiejętność: Terra Ward
Koszt w Punktach Ryzyka: 4
Opis: Obniża o 50% obrażenia oparte na żywiole ziemi, skierowane na Ashleya.
Umiejętność: Aqua Ward
Koszt w Punktach Ryzyka: 4
Opis: Obniża o 50% obrażenia oparte na żywiole wody, skierowane na Ashleya.
Umiejętność: Shadow Guard
Koszt w Punktach Ryzyka: 4
Opis: Obniża o 50% obrażenia oparte na żywiole światłości, skierowane na Ashleya.
Umiejętność: Demoncale
Koszt w Punktach Ryzyka: 4
Opis: Obniża o 50% obrażenia oparte na żywiole ciemności, skierowane na Ashleya.
Umiejętność: Phantom Shield
Koszt w Punktach Ryzyka: 6
Opis: Pozwala zebrać w tarczy PP i użyć ich do kontrataku.