Bossowie regularni
Nazwa: MinotaurGatunek: Beast
Punkty zdrowia: 280
Punkty magii: 10
Lokalizacja: Wine Cellar
Pomieszczenie: Gallows
Nagrody za pokonanie: Grimoire Debile, Chamomile Sigil, Grimoire Gerurir,
Porady: Pierwszy, najprostszy z przeciwników specjalnych. Najbardziej wrażliwą częścią jego ciała jest głowa (head).
Nazwa: Dullahan
Gatunek: Evil
Punkty zdrowia: 190
Punkty magii: 20
Lokalizacja: Wine Cellar
Pomieszczenie: Hero’s Winehall
Nagrody za pokonanie: Elixir of Queens, Elixir of Mages, Grimoire Lux
Porady: Tutaj można już korzystać z chainów, Reflect Damage i Heavy Shot bardzo się przydadzą. Najbardziej wrażliwą częścią jego ciała jest podbrzusze (abdomen).
Nazwa: Golem
Gatunek: Evil
Punkty zdrowia: 240
Punkty magii: 10
Lokalizacja: Sanctum
Pomieszczenie: Hall of Sacrilege
Nagroda za pokonanie: 2 Cure Bulb, Elixir of Dragons, Grimoire Ameliorer
Porady: Jego ataki są bardzo mocne, dlatego świetnie będzie wykorzystać tu Reflect Damage.
Nazwa: Dragon
Gatunek: Dragon
Punkty zdrowia: 480
Punkty magii: 0
Lokalizacja: Sanctum
Pomieszczenie: Cleansing Chantry
Nagroda za pokonanie: 3 Cure Bulb, Elixir of Sages, Grimoire Analyze
Porady: Strzeżcie się jego zionięcia, jest śmiertelnie groźne. Żeby się przed nim uchronić, trzeba wejść pod brzuch smoka i tam się utrzymać, wtedy większości najgroźniejszych ataków można uniknąć. Najbardziej wrażliwą częścią jego ciała jest głowa (head).
Nazwa: Duane, Sarjik, Bejart
Gatunek: Human
Punkty zdrowia: 190, 180, 180
Punkty magii: 100, 0, 0
Lokalizacja: Town Center West
Pomieszczenie: Tricolas Flow
Nagroda za pokonanie:
- Duane: Magnolia Frau, Wizard Robe, Crimson Key, Grimoire Demolir, Grimoire Clef
- Sarjik: 3 Mana Root, Rapier
- Bejart: 3 Cure Root, Guisarme
Porady: Dwaj towarzyszący Duanowi rycerze są od niego słabsi, więc najlepiej jest zabić ich pierwszych, a potem zająć się magiem, który będzie się trzymał na uboczu. Podczas pojedynku z Duanem warto znajdować się cały czas blisko wroga i nie pozwolić mu odejść, bo wtedy zacznie strzelać mocnymi czarami.
Nazwa: Wyvern
Gatunek: Dragon
Punkty zdrowia: 340
Punkty magii: 0
Lokalizacja: Abandoned Mines, poziom 1
Pomieszczenie The Battle’s Begin
Nagroda za pokonanie: Cure Tonic, Hyacint Sigil, Grimoire Ignifuge
Porady: Taktyka jest podobna jak poprzednio, tylko że ten smok jest bardziej ruchliwy i trzeba poruszać się razem z nim, żeby nie wpaść pod jego oddech.
Nazwa: Fire Elemental
Gatunek: Phantom
Punkty zdrowia: 320
Punkty magii: 140
Lokalizacja: Abandoned Mines, poziom 1
Pomieszczenie: The Smelty
Nagroda za pokonanie: Elixir of the Queens, Mana Tonic, Grimoire Flame,
Porady: Wszystkie istoty zbudowane z żywiołów są wrażliwe na przeciwstawne im moce. Warto zabrać ze skrzyni obok Frost Fusion i użyć go na swojej broni, a w czasie walki korzystać Reflect Magic (szczególnie, kiedy mamy do czynienia z Flame Sphere).
Nazwa: Ogre
Gatunek: Beast
Punkty zdrowia: 540
Punkty magii: 30
Lokalizacja: Abanoned Mines, poziom 1
Pomieszczenie Traitor’s Parting
Nagroda za pokonanie: 3 Cure Bulb, Elixir of Kings, Grimoire Rempart
Porady: Prosty wróg, ale tylko gdy ma się broń z gatunku piercing. Jest też wrażliwy na ogień.
Nazwa: Giant Crab
Gatunek: Beast
Punkty zdrowia: 420
Punkty magii: 10
Lokalizacja: Undercity West
Pomieszczenie: Underdark Fishmarket
Nagroda za pokonanie: 3 Cure Bulb, Elixir of Queens, Grimoire Sylphe
Porady: Żeby szybko skończyć walkę, najlepiej stanąć między jego szczypcami i uderzać chainami. Krab jest wrażliwy na żywioły ognia i wiatru.
Nazwa: Earth Dragon
Gatunek: Dragon
Punkty zdrowia: 510
Punkty magii: 0
Lokalizacja: Snowfly Forest
Pomieszczenie: Return to the Land
Nagroda za pokonanie: Vera Potion, Grimoire Parebrise, Bronze Key
Porady: Jego Acid Breath nie jest groźny. Jest morderczy. Żeby go uniknąć, trzeba wejść pod brzuch smoka i tam się utrzymać, wtedy większości najgroźniejszych ataków nas omija. Najbardziej wrażliwą częścią jego ciała jest głowa (head). Z żywiołów najwięcej krzywdy wyrządza mu Air, dlatego dobrze jest używać Scythe Air.
Nazwa: Father Grissom, Dark Crusader
Gatunek: Human, Evil
Punkty zdrowia: 380, 400
Punkty magii: 80, 100
Lokalizacja: Snowfly Forest
Pomieszczenie: Hewn from Nature
Nagroda za pokonanie:
- Dark Crusader: Angel Wing, Elixir of the Queen, Grimoire Deteliorer,
- Father Grisson: Shilleagh, Swan Song, Grimoire Annuler, Grimoire Gnome
Porady: Grissoma zwiąże walką Sydney, w tym czasie trzeba pokonać Dark Crusadera. Jego największa wrażliwość to Air, więc tak jak w poprzedniej walce przyda się Scythe Air. Niestety, Sydney nie zabije Grissoma, więc trzeba będzie go wykończyć samemu. Do walki z Grissomem przyda się Windbreak, które pomagać przetrwać jego silny atak błyskawicami.
Nazwa: Jan Rosencrantz
Gatunek: Human
Punkty zdrowia: 480
Punkty magii: 25
Lokalizacja: The Keep
Pomieszczenie: Warrior’s Rest
Nagroda za pokonanie: Nic
Porady: Na początku walczyć można zwyczajnie, ale kiedy zacznie używać Cure Root, walka zrobi się trudna, bo ma ich nieskończoną ilość. Dopiero wtedy należy używać wszystkiego co się da.
Nazwa: Dark Elemental
Gatunek: Phantom
Punkty zdrowia: 380
Punkty magii: 160
Lokalizacja: Undercity West
Pomieszczenie: Dear of the Fall
Nagroda za pokonanie: Cattleya Sigil, Grimoire Meteore
Porady: W tej walce bardzo przyda się wszystko, co jest oparte na żywiole Light, bo ten żywiołak jest na niego bardzo wrażliwy. Ma silne ataki i jest jednym z najgroźniejszych bossów w tej grze. Dużo obrażeń zadaje mu Spirit Surge, ale szybko kontrowane jest Meteorem.
Nazwa: Sky Dragon
Gatunek: Dragon
Punkty zdrowia: 670
Punkty magii: 0
Lokalizacja: Abanoned Mines, poziom 2
Pomieszczenie: Dinning in Darkness
Nagroda za pokonanie: Elixir of the Queens, Tearose Sigil, Grimoire Demance
Porady: Walka toczy się tak samo jak z poprzednimi smokami, jako zdolność obronna najlepszy jest Windbreaker, a do ataku dobrze używać Soil Fusion.
Nazwa: Lich
Gatunek: Evil
Punkty zdrowia: 130
Punkty magii: 100
Lokalizacja: Undercity East
Pomieszczenie: Bazar of the Bizarre
Nagroda za pokonanie: Mana Tonic, Elixir of the Mages, Eulelia Sigil, Summoner Baton, Agale’s Chain
Porady: Wydaje się groźny, bo jego najlepszy atak, Radial Surge, zabiera nawet ponad 200 punktów zdrowia. Ale jeśli uda się go odbić, to wystarczą dwie takie sztuczki i walka się skończy.
Nazwa: Lady Nessa, Sir Tieger
Gatunek: Human, Human
Punkty zdrowia: 400, 400
Punkty magii: 80, 80
Lokalizacja: Undercity East
Pomieszczenie: Where Black Waters Run
Nagroda za pokonanie:
- Lady Neesa: Chamomile Sigil, Grimoire Gerurir, Grimoire Debile
- Sir Tieger: Nic
Porady: Wystarczy pokonać jedno z nich, żeby skończyć walkę, a Lady Neesa jest słabsza, więc lepiej zająć się nią. Jest wrażliwa na ogień, dlatego warto używać tutaj Spark Fusion. Jeżeli dobrze się ustawić, to jest szansa, że czary rzucane przez sir Tiegera będą trafiać w Lady Neesę.
Nazwa: Water Elemental
Gatunek: Phantom
Punkty zdrowia: 380
Punkty magii: 170
Lokalizacja: Limestone Quarry
Pomieszczenie: Dream of the Holy Land
Nagroda za pokonanie: Elixir of Sages, Acolyte Nostrum, Grimoire Avalanche
Porady: W tej walce trzeba mieć Spark Fusion, bez niego nie wyobrażam sobie jej przejścia. Jego ataki dobrze się odbija przy pomocy Reflect Magic.
Nazwa: Ogre Lord
Gatunek: Beast
Punkty zdrowia: 560
Punkty magii: 110
Lokalizacja: Limestone Quarry
Pomieszczenie: Torture without End
Nagroda za pokonanie: 3 Mana Tonic, Elixir of the Queens, Cure Potion, Schiavona, Agale’s Chain
Porady: Przez to, że często używa czaru Regen, walka bardzo się dłuży, chociaż na szczęście jego ataki nie są mocne. Jest wrażliwy na ogień, więc znowu Spark Fusion może się przydać.
Nazwa: Snow Dragon
Gatunek: Dragon
Punkty zdrowia: 720
Punkty magii: 0
Lokalizacja: Limestone Quarry
Pomieszczenie: Hall of the Wage-paying
Nagroda za pokonanie: Panacea, Grimoire Barrer, Elixir of the Queens
Porady: Kolejna walka pod rząd, w której kluczem do zwycięstwa będzie Spark Fusion, bo skoro jest to smok śniegu, to chyba wiadomo, na co będzie wrażliwy?
Nazwa: Last Crusader
Gatunek: Evil
Punkty zdrowia: 480
Punkty magii: 240
Lokalizacja: Temple of Kiltia
Pomieszczenie: Hall of Prayer
Nagroda za pokonanie: Agrias Balm, Grimoire Purifer, 3 Alchemist Reagent
Porady: Jego główną siłą są czary, a sam jest wrażliwy na ataki fizyczne, więc dobrze mieć przygotowaną mocną broń zadającą zwykłe, niemagiczne obrażenia. Żeby zabezpieczyć się przed jego magią, można spróbować narzucić mu status Silence, wtedy będzie prawie bezbronny.
Nazwa: Minotaur Lord
Gatunek: Beast
Punkty zdrowia: 540
Punkty magii: 0
Lokalizacja: Temple of Kiltia
Pomieszczenie: The Chapel of Meschaunce
Nagroda za pokonanie: Elixir of the Queens, Titan’s Ring, 3 Alchemist’s Reagent
Porady: To tylko silniejszy Minotaur, taki jak ten na samym początku gry. Nie powinien być trudnym wrogiem.
Nazwa: Kali
Gatunek: Human
Punkty zdrowia: 720
Punkty magii: 0
Lokalizacja: Temple of Kiltia
Pomieszczenie: Chamber of Reason
Nagroda za pokonanie: Nic
Porady: Bałam się tej walki, ale okazała się bardzo prosta, bo Kali ma jako gatunek "human", więc dobra broń (a taką powinno się już tu mieć) do walki z ludźmi załatwi sprawę.
Nazwa: Marid
Gatunek: Phantom
Punkty zdrowia: 500
Punkty magii: 180
Lokalizacja: Great Cathedral, piętro 1
Pomieszczenie: Order and Chaos
Nagroda za pokonanie: Elixir of Queen, Grimoire Avalanche
Porady: W tej walce trzeba mieć Spark Fusion. Jego ataki dobrze się odbija przy pomocy Reflect Magic.
Nazwa: Ifrit
Gatunek: Phantom
Punkty zdrowia: 500
Punkty magii: 180
Lokalizacja: Great Cathedral, piętro 1
Pomieszczenie: Truth and Lies
Nagroda za pokonanie: Elixir of Queens, Grimoire Flame
Porady: Frost Fusion oddaje w tej walce duże przysługi, szczególnie wycelowane w pierś (chest) przeciwnika.
Nazwa: Iron Crab
Gatunek: Beast
Punkty zdrowia: 375
Punkty magii: 0
Lokalizacja: Great Cathderdal, piętro 1
Pomieszczenie: Sanity of Madness
Nagroda za pokonanie: Valens, Elixir of the Queens
Porady: Wróg stosuje taktykę identyczną jak poprzedni krab, więc dobrze wziąć z niego przykład. Spark Fusion pomoże szybko skończyć ten pojedynek.
Nazwa: Djin
Gatunek: Phantom
Punkty zdrowia: 500
Punkty magii: 180
Lokalizacja: Great Cathedral, piętro 1
Pomieszczenie: The Flayed Confessional
Nagroda za pokonanie: Grimoire Foudre, Elixir of the Queens
Porady: Tutaj najważniejsze jest posiadanie Soil Fusion, dzięki któremu walka powinna szybko się skończyć.
Nazwa: Flame Dragon
Gatunek: Dragon
Punkty zdrowia: 750
Punkty magii: 0
Lokalizacja: Great Cathedral, poziom 1
Pomieszczenie: The Hall of Broken Wovs
Nagroda za pokonanie: Sorcerer’s Ring, Calla Sigil
Porady: Wszystko, co napisano o smokach wyżej wystarczy, żeby z tym też sobie poradzić.
Nazwa: Arch Dragon
Gatunek: Dragon
Punkty zdrowia: 785
Punkty magii: 0
Miejsce: Great Cathedral, piętro 3
Pomieszczenie: A Light in the Dark
Nagroda za pokonanie: Acacia Sigil, Acolyte’s Nostrum
Porady: Za wszelką cenę unikać trzeba trafienia jego Divine Breath, który prawie zabija bohatera. Jest wrażliwy na żywioł ciemności (Dark).
Nazwa: Dao
Gatunek: Phantom
Punkty zdrowia: 500
Punkty magii: 180
Lokalizacja: Great Cathedral, piętro 3
Pomieszczenie: Hopes of the Idealist
Nagroda za pokonanie: Elixir of the Queens, Palm Sigil, Grimoire Gaea
Porady: Jako żywiołak ziemi, jest wrażliwy na ataki powietrzne, więc używając Luft Fusion dopadnie się go szybko.
Nazwa: Nightmare
Gatunek: Phantom
Punkty zdrowia: 500
Punkty magii: 180
Lokalizacja: Great Cathedral, piętro 3
Pomieszczenie: What Ails You, Kills You
Nagroda za pokonanie: Grimoire Meteore, Elixir of the Dragons
Porady: Tak jak przy Dark Elemental, tutaj też przydadzą się ataki oparte na żywiole Light. Żeby pozbyć się jego magii, można użyć Mind Assault.
Nazwa: Romeo Guildenstern
Gatunek: Evil
Punkty zdrowia: 540
Punkty magii: 90
Lokalizacja: Great Cathederal Roof
Nagroda za pokonanie: Nic
Porady: To pierwsza forma Romeo, bardzo prosta. Nie ma co marnować większej ilości czarów wsparcia, bo wtedy zdejmuje je Dispel. Można za to skorzystać z broni i ataków opartych na Light i Air. Nie warto tutaj używać zbyt wiele magii i przedmiotów leczących, bo to dopiero przygotowanie do ostatniej walki.
Nazwa: Romeo Guildenstern Dark Angel
Gatunek: Evil
Punkty zdrowia: 666
Punkty magii: 100
Lokalizacja: Great Cathederal Roof
Nagroda za pokonanie: Nic
Porady: Kiedy unosi się w powietrzu, najlepiej jest po prostu unikać jego ataków. Za broń warto mieć coś, co dobrze kopie wrogów gatunku Evil. Kiedy się zbliży, wtedy trzeba doskoczyć, uderzyć najmocniej, jak tylko się da. Kiedy użyje czarów, najlepiej spróbować je odbić, ale potem koniecznie się wycofać i wyleczyć. Warto wykorzystać tutaj najlepsze z Chainów. Kiedy Romeo straci jedną czwartą punktów życia, zacznie używać Bloody Sin. Obowiązkowo trzeba wyleczyć się do pełna, inaczej można tu łatwo zginąć. Kiedy kamera zbliży się do Ashleya, znowu da się użyć odbicia i wtedy Romeo też dostanie. Drugi raz tym samym czarem walnie, kiedy jego punkty życia zejdą do jednej trzeciej, ale to już będzie koniec jego możliwości.
Bossowie pojawiający się przy drugim przechodzeniu gry
Nazwa: Damascus CrabGatunek: Beast
Punkty zdrowia: 500
Punkty magii: 0
Lokalizacja: Snowfly Forest East
Pomieszczenie: Nature’s Womb
Nagroda za pokonanie: 3 Cure Tonic, Platinium Key
Porady: Jak w walce z innymi krabami.
Nazwa: Damascus Golem
Gatunek: Evil
Punkty zdrowia: 560
Punkty magii: 0
Lokalizacja: Forgotten Pathway
Pomieszczenie: Salughter of the Innocent
Nagroda za pokonanie: Cure Tonic
Porady: Prosty, a po rzuceniu na niego czaru „Degenerate” po prostu śmiesznie prosty.
Nazwa: Wyvern Queen
Gatunek: Dragon
Punkty zdrowia: 700
Punkty magii: 0
Lokalizacja: Iron Maiden, poziom 1
Pomieszczenie: Knotting
Nagroda za pokonanie: Elixir of Sages, Anemone Sigil
Porady: Zwykłą walką można tu się zamęczyć, ale jeśli odpowiednio podniesiemy Ashleyowi inteligencję i w ruch pójdą czary, królowa nie będzie groźna.
Nazwa: Dark Dragon
Gatunek: Dragon
Punkty zdrowia: 850
Punkty magii: 0
Lokalizacja: Iron Maiden, poziom 2
Pomieszczenie: Ordeal by Fire
Nagroda za pokonanie: Elixir of Kings, Verbona Sigil
Porady: Taki sam jak Arch Dragon, tylko silniejszy.
Nazwa: Ravana
Gatunek: Human
Punkty zdrowia: 750
Punkty magii: 730
Lokalizacja: Iron Maiden, poziom 2
Pomieszczenie: Pressing
Nagroda za pokonanie: Elixir of Kings, Verbona Sigil
Porady: Mocniejsza, mechaniczna wersja Kali.
Nazwa: Dragon Zombie
Gatunek: Undead
Punkty zdrowia: 850
Punkty magii: 0
Lokalizacja: Iron Maiden, poziom 2
Pomieszczenie: The Saw
Nagroda za pokonanie: Marigold Sigil
Porady: Właściwie jak smok, ale trzeba pamiętać, że to nieumarły, a nie smok.
Nazwa: Death, Ogre Zombie
Gatunek: Evil, Undead
Punkty zdrowia: 350, 620
Punkty magii: 0, 120
Lokalizacja: Iron Maiden, poziom 2
Pomieszczenie: The Shin-Vice
Nagroda za pokonanie:
- Death: Talian Ring
- Ogre Zombie: Azaela Sigil
Porady: Najpierw lepiej zająć się Ogre Zombie, bo jest bardziej agresywny. Rzucenie na Ashleya Magic Ward zabezpieczy go przed czarami na pewien czas, a Spark Fusion pomoże rozprawić się z zombie. Ze śmiercią walczy się tak samo jak z Lichem.
Nazwa: Asura
Gatunek: Human
Punkty zdrowia: 1000
Punkty magii: 1000
Lokalizacja: Iron Maiden, poziom 3
Pomieszczenie: The Iron Maiden
Nagroda za pokonanie: Cure Tonic, Tigertail Sigil
Porady: Silny i odporny boss, jego największą słabością są nogi, mając dobrą broń przeciwko ludziom można mu zabierać nawet powyżej 50 punktów zdrowia jednym ciosem. Trzeba pamiętać o regularnym leczeniu.