Błogosławieństwo
Sfera: Boska
Koszt: 4/P
Księga: Kapłańska
Cel: Sprzymierzeńcy w promieniu
Obrażenia: Brak
Czas działania: 2/P
Opis: Czar ten poprawia klasę obrony oraz zwiększa szanse trafienia. Poziom mocy wydłuża jedynie czas działania czaru i nie ma wpływu na jego efekty.
Komentarz: Bardzo dobry czar wspomagający o długim czasie działania. Książka znajdowana dość szybko, więc nie opłaca się wybierać podczas awansu.
Leczenie ran
Sfera: Boska
Koszt: 3/P
Księga: Alchemiczna, Kapłańska, Psioniczna
Cel: 1 sprzymierzeniec
Leczenie: 8-15/P
Czas działania: Natychmiastowy
Opis: Zasklepia rany jednej postaci.
Komentarz: Najlepszy czar pierwszego poziomu, użyteczny oczywiście przez całą grę. Od początku powinien nim dysponować każdy czarodziej.
Mentalny cios
Sfera: Umysłu
Koszt: 3/P
Księga: Psioniczna
Cel: 1 wróg
Obrażenia/
Statusy: 2-8/P; szaleństwo
Czas działania: 1/P
Opis: Strumień energii mentalnej raniący przeciwnika. Może wywołać szaleństwo.
Komentarz: Najlepszy czar ofensywny tego poziomu. Nie dość, że obrażenia są duże, to jeszcze szansa na szaleństwo.
Mróz
Sfera: Wody
Koszt: 2/P
Księga: Czarnoksięska
Cel: 1 wróg
Obrażenia: 1-7/P
Czas działania: Natychmiastowy
Opis: Podmuch zimnego powietrza, mrożącego przeciwnika na kość.
Komentarz: Jeden z dwóch podstawowych raniących czarów maga. Na początku mniej skuteczny niż "Uderzenie energii".
Paraliż
Sfera: Wody
Koszt: 3/P
Księga: Kapłańska, Psioniczna
Cel: 1 wróg
Statusy: Paraliż
Czas działania: 1/P
Opis: Czasowo zestala płyny ustrojowe przeciwnika.
Komentarz: Jeden z lepszych czarów statusowych pierwszego poziomu. Powinien być używany w walce z silnym pojedynczym przeciwnikiem.
Przerażenie
Sfera: Umysłu
Koszt: 3/P
Księga: Czarnoksięska, Psioniczna
Cel: Grupa wrogów
Statusy: Strach
Czas działania: 1/P
Opis: Sieje przerażenie wśród przeciwników, osłabiając ich wolę walki, a w ekstremalnych przypadkach - pozbawia przytomności. Przerażenie przeciwnicy kulą się ze strachu lub rzucają się do ucieczki.
Komentarz: Niezbyt dobry czar, znacznie lepiej rzucić "Uśpienie".
Strumień kwasu
Sfera: Wody
Koszt: 2/P
Księga: Alchemiczna
Cel: 1 wróg
Obrażenia: 1-7/P
Czas działania: Natychmiastowy
Opis: Strużka żrącego kwasu wystrzelona w kierunku przeciwnika.
Komentarz: Podstawowy raniący czar Alchemika, i choćby z tego powodu warty wybrania.
Swędząca skóra
Sfera: Ziemi
Koszt: 2/P
Księga: Alchemiczna
Cel: Wrogowie w stożku
Statusy: Podrażnienie
Czas działania: 1/P
Opis: Wywołuje podrażnienia skóry u przeciwnika i zmniejsza jego zdolność do ataku i obrony.
Komentarz: Nie jest to słaby czar, lecz wiele potworów jest dość na niego odpornych..
Światło
Sfera: Ognia
Koszt: 1/P
Księga: Alchemiczna, Czarnoksięska, Kapłańska
Cel: Brak
Obrażenia: Brak
Czas działania: 24 godziny
Opis: Mała, jarząca się cały dzień kula światła, oświetlająca obszar wokół drużyny.
Komentarz: Czar niezwykle przydatny w ciemnych pomieszczeniach. Szybko znajdujemy księgę, więc nie warto wybierać.
Uderzenie energii
Sfera: Ognia
Koszt: 2/P
Księga: Czarnoksięska
Cel: 1 wróg
Obrażenia: 1-7/P
Czas działania: Natychmiastowy
Opis: Elektryczny wstrząs, który razi wroga.
Komentarz: Drugi z podstawowych czarów raniących maga. Na początku bardziej przydatny od "Mrozu".
Uśpienie
Sfera: Powietrza
Koszt: 3/P
Księga: Alchemiczna, Kapłańska, Psioniczna
Cel: Grupa wrogów
Statusy: Sen
Czas działania: 1/P
Opis: Sprowadza kojący sen na grupę przeciwników, pozbawiając ich możliwości obrony. Zraniony przeciwnik może się obudzić.
Komentarz: Najlepszy czar statusowy na pierwszym poziomie, na dodatek szeroko dostępny.
Wytrzymałość
Sfera: Wody
Koszt: 2/P
Księga: Alchemiczna, Kapłańska
Cel: 1 sprzymierzeniec
Leczenie: 15-35/P
Czas działania: Natychmiastowy
Opis: Zastrzyk energii, zwiększający wytrzymałość jednej postaci.
Komentarz: Bardzo przydatne zaklęcie, zwłaszcza w długich bitwach. Szybko znajdujemy księgę z tym czarem.
Zranienie
Sfera: Boska
Koszt: 2/P
Księga: Kapłańska
Cel: 1 wróg
Obrażenia: 2-6/P
Czas działania: Natychmiastowy
Opis: Zadaje magiczne obrażenia.
Komentarz: Jeden z lepszych podstawowych czarów ofensywnych, z uwagi na trudną do odparcia sferę.
Zauroczenie
Sfera: Umysłu
Koszt: 5/P
Księga: Kapłańska, Psioniczna
Cel: 1 stworzenie
Obrażenia: Brak
Czas działania: Spotkanie
Opis: Próba pozyskania w magiczny sposób przychylności napotkanego stworzenia.
Komentarz: Całkowicie nieprzydatny czar. Gdy BN się na nas obrazi (po próbie kradzieży), znacznie lepiej wczytać grę.