Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Inne gry • Czary - poziom 4. • INSIMILION

    Inne gry » Czary


    Czary - poziom 4.

    Działy gier » Inne gry » Wizardry 8 » Czary
    Autor: Tallos
    Utworzono: 21.05.2007
    Aktualizacja: 02.08.2008

    Chmura kwasu

    Sfera: Wody
    Koszt: 8/P
    Księga: Alchemiczna
    Cel: Wrogowie w promieniu
    Obrażenia: 1-6/turę/P
    Czas działania: 1/P
    Opis: Opary kwasu powodują powstawanie ciągłych obrażeń u przeciwników znajdujących się w ich zasięgu.
    Komentarz: Bardzo dobry czar, ponieważ zadaje obrażenia przez cały czas trwania. Najlepsze zaklęcie tego typu w grze.


    Duchowa tarcza

    Sfera: Boska
    Koszt: 6/P
    Księga: Kapłańska, Psioniczna
    Cel: Sprzymierzeńcy w promieniu
    Obrażenia: Brak
    Czas działania: 3+1/P
    Opis: Chroni drużynę przed magią sfery umysłu oraz sfery boskiej.
    Komentarz: Czar konieczny w walce z czarującymi przeciwnikami. Te dwie sfery są bardzo niebezpieczne - z umysłowej pochodzą bardzo groźne "Obłęd" i "Zdrada", a z boskiej czary natychmiastowej śmierci.


    Leczenie choroby

    Sfera: Wody
    Koszt: 8/P
    Księga: Alchemiczna, Kapłańska
    Cel: 1 sprzymierzeniec
    Leczenie: Choroba
    Czas działania: Natychmiastowy
    Opis: Próba uleczenia chorej postaci.
    Komentarz: Choroba to stan bardzo groźny i dość mało znajdujemy leczących go eliksirów, więc ten czar koniecznie musimy znać.


    Lodowa kula

    Sfera: Wody
    Koszt: 8/P
    Księga: Czarnoksięska
    Cel: Wrogowie w promieniu
    Obrażenia: 2-10/P
    Czas działania: Natychmiastowy
    Opis: Eksplodująca kula lodu, rażąca ostrymi odłamkami wszystkich wrogów znajdujących się w pobliżu.
    Komentarz: Wzmocniona "Ognista kula" ze sfery wody. Podstawowe narzędzie do ranienia wielu wrogów przez dość długi czas.


    Mentalny bicz

    Sfera: Umysłu
    Koszt: 8/P
    Księga: Psioniczna
    Cel: Wrogowie w stożku
    Obrażenia: 2-14/P
    Czas działania: Natychmiastowy
    Opis: Wrogowie stojący naprzeciw czarodzieja smagani są pasmami mentalnej energii.
    Komentarz: Kolejny stożkowy raniący czar Psionika. Powinien mu zastąpić "Psioniczny ogień".


    Nadczłowiek

    Sfera: Wody
    Koszt: 7/P
    Księga: Kapłańska
    Cel: 1 sprzymierzeniec
    Obrażenia: Brak
    Czas działania: 1/P
    Opis: Przemienia jedną postać w herosa, zwiększając jej szanse trafienie, ilość zadawanych obrażeń, szybkość i klasę pancerza.
    Komentarz: Najlepszy z czarów wspomagająco - ochronnych. Postać pod jego wpływem to istna maszynka do mielenia mięsa.


    Ognista bomba

    Sfera: Ognia
    Koszt: 8/P
    Księga: Alchemiczna
    Cel: Wrogowie w promieniu
    Obrażenia: 2-10/P
    Czas działania: Natychmiastowy
    Opis: Eksplozja łatwopalnych substancji, pokrywająca ogniem wszystkich wrogów znajdujących się w zasięgu.
    Komentarz: Jeden z nielicznych alchemicznych czarów zadających natychmiastowe duże obrażenia. To wystarczy, by go polecić.


    Oko za oko

    Sfera: Boska
    Koszt: 7/P
    Księga: Psioniczna
    Cel: 1 sprzymierzeniec
    Obrażenia: Różne
    Czas działania: 1+1/P
    Opis: Każdy magiczny atak zostaje przez zaczarowaną postać skopiowany i zwrócony przeciwko przeciwnikowi rzucającemu czar. Z każdym odbitym atakiem moc zaklęcia maleje.
    Komentarz: Ja uważam to zaklęcie za dość nieprzydatne, jednak może się przydać w walce z przeciwnikiem rzucającym zaklęcia obszarowe, bowiem w innym wypadku może to być marnotrawstwo many (nie wiadomo w kogo uderzy wrogie zaklęcie mające 1 cel).


    Pierścień ognia

    Sfera: Ognia
    Koszt: 10/P
    Księga: Alchemiczna
    Cel: Brak
    Obrażenia: 1-6/P
    Czas działania: 3+1/P
    Opis: Otacza drużynę ochronnym pierścieniem ognia, powstrzymującym przeciwników.
    Komentarz: Zaklęcie raczej nieprzydatne, gdyż lepiej nie dopuszczać do otoczenia (np. opierając się o ścianę). Warto kupić na wszelki wypadek księgę.


    Prześwietlenie

    Sfera: Umysłu
    Koszt: 9/P
    Księga: Czarnoksięska
    Cel: Brak
    Obrażenia: Brak
    Czas działania: 2 minuty + 2 minuty/P
    Opis: W magiczny sposób ujawnia lokalizację wszelkich ukrytych istot i przedmiotów. Poziom mocy ma wpływ jedynie na czas działania czaru.
    Komentarz: Osobiście nie lubię tego zaklęcia, bowiem powoduje niezły chaos na radarze, nie można mu jednak odmówić przydatności, zwłaszcza, gdy członkowie Twojej drużyny mają niskie zmysły.


    Przyspieszenie

    Sfera: Ognia
    Koszt: 8/P
    Księga: Psioniczna
    Cel: Sprzymierzeńcy w promieniu
    Obrażenia: Brak
    Czas działania: 1/P
    Opis: Przyspiesza zaczarowane postaci, a także usuwa skutki "Spowolnienia".
    Komentarz: Bardzo potężny czar wspomagający drużynę. Mimo, że nie tworzy ognia jako takiego, tak samo jak pozostałe czary tej sfery nie działa pod wodą.


    Stopiona zbroja

    Sfera: Ziemi
    Koszt: 8/P
    Księga: Czarnoksięska, Psioniczna
    Cel: Wrogowie w stożku
    Obrażenia: Brak
    Czas działania: 1/P
    Opis: Nadtapia zbroję i czyni skórę wrażliwszą na ciosy, zmniejszając klasę pancerza zaczarowanych istot.
    Komentarz: Fajne zaklęcie, bo nie chronią przed nim odporności. Rzucać, gdy grupa ma problemy z trafieniem któregoś wroga.


    Tarcza żywiołów

    Sfera: Ziemi
    Koszt: 8/P
    Księga: Alchemiczna, Czarnoksięska
    Cel: Sprzymierzeńcy w promieniu
    Obrażenia: Brak
    Czas działania: 3+1/P
    Opis: Chroni drużynę przed magią sfer wody, ognia, powietrza i ziemi.
    Komentarz: "Żywiołowy" odpowiednik "Duchowej tarczy", czar tak samo konieczny jak wyżej wymieniony.


    Trąba powietrzna

    Sfera: Powietrza
    Koszt: 7/P
    Księga: Kapłańska
    Cel: Wrogowie w stożku
    Obrażenia: 2-8/P
    Czas działania: Natychmiastowy
    Opis: Siejące spustoszenie tornado, niszczące wszystko, co znajduje się przed osobą rzucającą zaklęcie.
    Komentarz: Jeden z nielicznych ofensywnych czarów Kapłana. Słabszy wprawdzie od zaklęć niszczących innych klas, ale za to ma niższy koszt.


    Zdjęcie klątwy

    Sfera: Boska
    Koszt: 8/P
    Księga: Czarnoksięska, Kapłańska
    Cel: 1 sprzymierzeniec
    Obrażenia: Brak
    Czas działania: Natychmiastowy
    Opis: Umożliwia usunięcie wszystkich przeklętych przedmiotów u jednej postaci.
    Komentarz: Warto kupić ten czar w książce, na wypadek założenia przeklętej rzeczy. Warto pamiętać, że działa tylko na jedno ściągnięcie.


    Zmiażdżenie

    Sfera: Ziemi
    Koszt: 8/P
    Księga: Alchemiczna, Czarnoksięska
    Cel: 1 wróg
    Obrażenia: 2-30/P
    Czas działania: Natychmiastowy
    Opis: Z nieba spada gigantyczny głaz, który rozgniata wybranego przeciwnika.
    Komentarz: Pierwszy tak potężny czar raniący, dlatego warto go polecić.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw