Kamienne ciało
Sfera: Ziemi
Koszt: 8/P
Księga: Alchemiczna
Cel: 1 sprzymierzeniec
Obrażenia: Brak
Czas działania: 1/P
Opis: Twarda jak skało skorupa znacznie zwiększa klasę pancerza wybranej postaci, a ponadto redukuje część zadawanych jej obrażeń.
Komentarz: Bardzo dobry czar ochronny, postać pod jego wpływem jest praktycznie niezniszczalna.
Nagła śmierć
Sfera: Boska
Koszt: 10/P
Księga: Kapłańska, Psioniczna
Cel: 1 wróg
Obrażenia: Śmierć
Czas działania: Natychmiastowy
Opis: Próba natychmiastowego zabicia pojedynczego wroga.
Komentarz: Pierwszy czar natychmiastowej śmierci. Czasem zrobi niespodziankę i zadziała.
Oczyszczenie powietrza
Sfera: Powietrza
Koszt: 10/P
Księga: Alchemiczna, Kapłańska
Cel: Sprzymierzeńcy w promieniu
Obrażenia: Brak
Czas działania: Natychmiastowy
Opis: Próba oczyszczenia powietrza ze wszelkich toksyn i chmur zanieczyszczeń.
Komentarz: Bardzo przydatne zaklęcie, gdyż np. "Chmura kwasu" czy "Zabójcza chmura" potrafią nam zmasakrować całą drużynę.
Odwodnienie
Sfera: Wody
Koszt: 10/P
Księga: Czarnoksięska
Cel: 1 wróg
Obrażenia: 2-38/P
Czas działania: Natychmiastowy
Opis: Powoduje odparowanie płynów ustrojowych u jednego przeciwnika, co powoduje poważne obrażenia.
Komentarz: Dobry czar raniący. Jako, że nie jest o wiele silniejszy od "Zmiażdżenia", konieczny jest tylko jeden z nich.
Powrót do portalu
Sfera: Powietrza
Koszt: 50
Księga: Wszystkie
Cel: Brak
Obrażenia: Brak
Czas działania: Natychmiastowy
Opis: Przenosi drużynę w okolice portalu należącego do postaci, która rzuca to zaklęcie.
Komentarz: Jeden z koniecznych czarów do opanowania przez wszystkie klasy. Znacznie ułatwia podróże. Najlepiej nauczyć się go z książki.
Psioniczne uderzenie
Sfera: Umysłu
Koszt: 10/P
Księga: Psioniczna
Cel: Grupa wrogów
Obrażenia/
Statusy: 2-14/P; szaleństwo
Czas działania: 1/P
Opis: Uderzenie energii umysłu prowadzi do wysuszenia mózgów grupy przeciwników, powodując poważne obrażenia, a nawet szaleństwo.
Komentarz: Bardzo dobry czar. Obrażenia dość spore i szansa na obłęd, na dodatek działa na całą grupę.
Przywołanie żywiołaka
Sfera: Boska
Koszt: 10/P
Księga: Alchemiczna, Czarnoksięska
Cel: Miejsce
Obrażenia: Brak
Czas działania: Walka
Opis: Zaklęcie przekazuje wezwanie do jednej ze sfer: ziemi, powietrza, ognia lub wody i przywołuje żywiołaka, który będzie walczył dla drużyny. Czarodziej może w danym momencie kontrolować tylko 1 żywiołaka.
Komentarz: Kapitalne zaklęcie! Nawet niskopoziomowy żywiołak to duże wsparcie, zwłaszcza w dużych bitwach. Niestety, wrogowie rzadko go atakują i zwykle skupiają się na naszej drużynie (w wypadku, gdy żywiołaka wezwano przeciwko Tobie, postępuj podobnie).
Toksyczna chmura
Sfera: Powietrza
Koszt: 8/P
Księga: Alchemiczna
Cel: Wrogowie w promieniu
Obrażenia: 1-4/turę/P
Czas działania: 1/P
Opis: Na wybranym obszarze pojawia się toksyczna chmura. Otoczeniu nią wrogowie pokryją się ropiejącymi ranami, zaczną odczuwać silne mdłości, mogą zostać zatruci, a nawet stracić przytomność.
Komentarz: Połączenie "Morowego powietrza" i "Chmury kwasu". Wbrew pozorom, mniej przydatne niż któryś z elementów składowych.
Ustawienie portalu
Sfera: Powietrza
Koszt: 50
Księga: Wszystkie
Cel: Brak
Obrażenia: Brak
Czas działania: Natychmiastowy
Opis: Określa pozycje portalu, do którego można przenieść się w dowolnym momencie korzystając z zaklęcia "Powrotu do portalu". Pamiętaj, że w przypadku wyboru tego czaru podczas awansu na wyższy poziom, postać automatycznie nauczy się zaklęcia "Powrót do portalu".
Komentarz: Brat bliźniak wyżej wymienionego czaru, bez siebie nie mogą praktycznie istnieć. Najlepiej nauczyć się go z książki.
Uzdrowienie wszystkich
Sfera: Boska
Koszt: 10/P
Księga: Kapłańska
Cel: Sprzymierzeńcy w promieniu
Leczenie: 8-15/P
Czas działania: Natychmiastowy
Opis: W magiczny sposób zabliźnia rany wszystkich członków drużyny.
Komentarz: Bardzo potężne zaklęcie. Jedyny czar będący w stanie zastąpić "Leczenie ran" .
Zdrowy umysł
Sfera: Umysłu
Koszt: 12/P
Księga: Kapłańska, Psioniczna
Cel: 1 sprzymierzeniec
Leczenie: Zdrada, szaleństwo
Czas działania: Natychmiastowy
Opis: Pozwala uzdrowić postać dotkniętą zdradą lub obłędem.
Komentarz: Bardzo przydatne zaklęcie, gdyż leczy jedne z najgorszych stanów w grze.
Zły urok
Sfera: Umysłu
Koszt: 10/P
Księga: Czarnoksięska, Psioniczna
Cel: Wrogowie w promieniu
Statusy: Zły urok
Czas działania: 1/P
Opis: Przeciwnicy na wskazanym obszarze zostają przeklęci pechem, który wpływa na wszystkie podejmowane przez nich czynności.
Komentarz: Średni czar. Jeśli lubisz, używaj.