Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Inne gry • Magia ducha • INSIMILION

    Inne gry » Magia


    Magia ducha

    Działy gier » Inne gry » Might & Magic VIII » Magia
    Autor: Arry
    Utworzono: 12.10.2010
    Aktualizacja: 12.10.2010

    Podstawowy

    Błogosławieństwo
    Zwiększa szanse na trafienie przeciwnika w walce wręcz oraz na dystans (łopatologicznie rzecz biorąc, zwiększa ilość punktów ataku). Bonus wynosi 5 punktów +1 na każdy poziom biegłości w magii ciała.

      Koszt many: 2
      Podstawowy czas trwania: 1 godzina.
      Modyfikator czasu trwania oraz działania w zależności od poziomu zaawansowania rzucającego czar:
        Podstawowy - +5 minut na punkt biegłości.
        Ekspert - czar działa na całą drużynę.
        Mistrz - +15 minut na punkt biegłości.
        Arcymistrz - +1 godzina na punkt biegłości.

    Komentarz: Z początku może się przydać, ale im bliżej końca, tym lepszy ekwipunek i umiejętności posiadają nasze postaci (co daje większe premie do ataku). Niemniej na start jak znalazł.


    Los
    Działanie ma bardzo podobne do poprzedniego zaklęcia. Rzucone na członka drużyny zwiększa jego szanse na trafienie przeciwnika, zaś rzucone na przeciwnika zmniejsza takowe prawdopodobieństwo. Czar działa przez 5 minut bądź do momentu, w którym zaklęta nim istota zaatakuje.

      Koszt many: 3
      Modyfikator efektów w zależności od poziomu zaawansowania rzucającego czar:
        Podstawowy - premia bądź kara wynosi 20 punktów +1 na każdy punkt biegłości.
        Ekspert - premia bądź kara wynosi 20 punktów +2 na każdy punkt biegłości.
        Mistrz - premia bądź kara wynosi 20 punktów +4 na każdy punkt biegłości.
        Arcymistrz - premia bądź kara wynosi 20 punktów +6 na każdy punkt biegłości.

    Komentarz: Czar działa tylko na jedną istotę i to w dodatku przez jeden jej atak, a rzucanie tego zaklęcia co turę jest uciążliwe i nieefektywne.


    Odpędzenie nieumarłych
    Sprawia, że wszyscy nieumarli w zasięgu wzroku zaczynają uciekać.

      Koszt many: 4
      Podstawowy czas trwania: 3 minuty.
      Modyfikator czasu trwania oraz działania w zależności od poziomu zaawansowania rzucającego czar:
        Podstawowy - +1 minuta na punkt biegłości.
        Ekspert - +3 minuty na punkt biegłości.
        Mistrz - +5 minut na punkt biegłości.
        Arcymistrz - skraca się czas potrzebny do osiągnięcia gotowości do podjęcia następnej akcji.

    Komentarz: W zasadzie to wrogów należy eksterminować dla doświadczenia, a nie zmuszać do ucieczki, ale jeżeli jest wokół dużo nieumarłych, a nam trzeba chwili wytchnienia, to czemu nie użyć tego zaklęcia?


    Wykrycie życia
    Pokazuje aktualną ilość punktów życia wszystkich istot w zasięgu wzroku.

      Koszt many: 1
      Modyfikator czasu trwania oraz działania w zależności od poziomu zaawansowania rzucającego czar:
        Podstawowy - trwa 10 minut na punkt biegłości.
        Ekspert - trwa 30 minut na punkt biegłości.
        Mistrz - trwa 1 godzinę na punkt biegłości.
        Arcymistrz - pokazuje także pod wpływem jakich czarów znajduje się dana jednostka.

    Komentarz: Bardzo przydatny czar informacyjny. Dzięki niemu można rozplanować, jakie ataki wystosować przeciw wrogom (bo przecież nikt nie będzie używał oddechu smoka na kogoś, komu zostało 15 punktów życia).


    Ekspert

    Heroizm
    Zwiększa obrażenia zadawane przez nasze postaci podczas udanych ataków wręcz i na dystans. Premia wynosi 5 punktów obrażeń +1 na każde oczko biegłości w magii ducha.

      Koszt many: 10
      Podstawowy czas trwania: 1 godzina.
      Modyfikator czasu trwania w zależności od poziomu zaawansowania rzucającego czar:
        Ekspert - +5 minut na punkt biegłości.
        Mistrz - +15 minut na punkt biegłości.
        Arcymistrz - +1 godzina na punkt biegłości.

    Komentarz: Zaklęcie dość przydatne na każdym etapie gry.


    Utrwalenie
    Umacnia połączenie pomiędzy ciałem i duszą, co sprawia, że nawet przy odniesieniu ciężkich ran postać nie zginie, a jedynie zemdleje. Jeżeli jednak, po skończeniu działania czaru, postać nadal będzie mieć bardzo niski poziom punktów życia, to czeka ją śmierć.

      Koszt many: 8
      Podstawowy czas trwania: 1 godzina.
      Modyfikator czasu trwania oraz działania w zależności od poziomu zaawansowania rzucającego czar:
        Ekspert - +5 minut na punkt biegłości.
        Mistrz - czar działa na całą drużynę.
        Arcymistrz - +15 minut na punkt biegłości.

    Komentarz: Sprawdza się znakomicie. Ja raz miałem u nekromanty ponad sto ujemnych punktów życia, a jednak postać nadal żyła.


    Zdjęcie klątwy
    Jak sugeruje nazwa, czar zdejmuje klątwę nałożoną na członka drużyny.

      Kosz many: 5
      Modyfikator efektów w zależności od poziomu zaawansowania rzucającego czar:
        Ekspert - zadziała, jeżeli klątwy nie nałożono wcześniej niż 1 godzinę na punkt biegłości (dla przykładu, mając 4 punkty biegłości, można zdjąć klątwę nałożoną 3 godziny 59 minut przed rzuceniem tego czaru, ale już nie da rady odczarować jej, jeżeli będzie ona miała 4 godziny i 1 minutę).
        Mistrz - zadziała, jeżeli klątwy nie nałożono wcześniej niż 1 dzień na punkt biegłości.
        Arcymistrz - brak ograniczeń czasowych.

    Komentarz: Czar-niezbędnik, że tak to ujmę. Raczej nikt nie czeka ze zdejmowaniem klątw po kilka godzin, więc nie ma się co zbytnio stresować ograniczeniami czasowymi.


    Mistrz

    Osłabienie ducha
    Zaklęcie ofensywne. Zadaje 10 punktów obrażeń + 2-8 na punkt biegłości w magii ducha. Działa tylko na krótkie dystanse.

      Koszt many: 15
      Modyfikator efektów w zależności od poziomu zaawansowania rzucającego czar:
        Mistrz - średnio długi czas na osiągnięcie gotowości do podjęcia kolejnej akcji.
        Arcymistrz - skraca się czas potrzebny na osiągnięcie gotowości do podjęcia kolejnej akcji.

    Komentarz: W zasadzie, to magia jaźni (duch, umysł i ciało) nie służy celom ofensywnym, ale jak nie ma nic lepszego… problemem jest bardzo ograniczony zasięg tego zaklęcia.


    Ożywienie martwych
    Ożywia członka drużyny. Postać taka będzie miała 1 punkt życia, 0 punktów many oraz będzie odczuwała osłabienie.

      Koszt many: 20
      Modyfikator efektów w zależności od poziomu zaawansowania rzucającego czar:
        Mistrz - zadziała, jeżeli postać nie była martwa dłużej niż 1 dzień na punkt biegłości w magii ducha.
        Arcymistrz - brak ograniczeń czasowych.

    Komentarz: Kolejny czar z zestawu "bez niego ani rusz", chyba tłumaczyć nie trzeba, w końcu Jadame to dość niebezpieczny kontynent.


    Podział życia
    Zaklęcie to zbiera wszystkie punkty życia członków drużyny do jednej puli, dodaje bonus wynikający z magii ducha, a następnie rozdziela je po równo pomiędzy każdego z nich. Żadna z postaci nie może dostać więcej PŻ niż wynosi jej limit.

      Koszt many: 25
      Modyfikator efektów w zależności od poziomu zaawansowania rzucającego czar:
        Mistrz - do rozdzielanej puli dodaje 3 punkty życia na każde oczko biegłości w magii ducha.
        Arcymistrz - dodaje 4 punkty życia na każde oczko biegłości magii w ducha.

    Komentarz: Jeżeli któraś z postaci ma za dużo życia (troll, smok, rycerz) a cała reszta ledwo zipie, to można rzucić ten czar.


    Arcymistrz

    Wskrzeszenie
    Wskrzesza zabitego członka drużyny. Taka postać odczuwa efekty osłabienia, ma 1 punkt życia oraz 0 punktów many.

      Koszt many: 30

    Komentarz: Czym ten czar różni się od "ożywienia martwych"? Cofnijmy się do poprzedniej części Might and Magic (czyli M&M7), gdzie miało się okazję zmierzyć z przeciwnikiem, który rzucał wymazanie. Jeżeli kogoś wymazał, to były dwa czary pozwalające na odratowanie postaci: boska interwencja lub właśnie wskrzeszenie (wskrzeszenie mniej kosztuje). Cały szkopuł w tym, że w ósemce nie ma nikogo, kto rzucałby wymazanie, więc kupowanie i używanie wskrzeszenia jest nieekonomiczne.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 83
    Temat: A czy z wskrzeszeniem nie j...
    Dodany: 02.05.2012 o 13:30  

    A czy z wskrzeszeniem nie jest czasem tak, że nie działa na licza? Kiedyś tak miałem i dopiero boska interwencja stawiała go na nogi.



    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw