Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Inne gry • Poradnik • INSIMILION

    Inne gry


    Poradnik

    Działy gier » Inne gry » Might & Magic VII
    Autor: iselor
    Utworzono: 01.03.2009
    Aktualizacja: 03.06.2011

    Drużyna

    Osób w drużynie mamy cztery, natomiast klas postaci dziewięć. Należy więc bardzo rozważnie dobrać sobie klasy postaci dla naszych bohaterów. Również rasa ma duże znaczenie, albowiem zależą od niej wartości poszczególnych atrybutów. Oto jak ja tworzyłem drużynę:

    Pierwsza postać, jaką stworzyłem, to Rycerz. Nie potrafi on rzucać żadnych zaklęć, ale w walce nikt mu nie dorówna. Potrafi osiągnąć poziom Arcymistrza w najważniejszych zdolnościach bitewnych: Zbroja Płytowa, Miecz, Włócznia, Tarcza. Innych zbroi niż płytowych nie powinien używać, za wyjątkiem początku rozgrywki, gdzie nie ma do nich dostępu. W walce musisz wybrać pomiędzy mieczem, który zadaje straszliwe obrażenia na poziomie arcymistrzowskim oraz włócznią - na poziomie Mistrz będziesz mógł używać włóczni w jednej ręce, a w drugiej dzierżyć tarczę. Gdy osiągniesz poziom Arcymistrza, punkty biegłości wydane na włócznię zostaną dodane do KP postaci. Wybór należy do ciebie, jednak pamiętaj, że w czasie gry szybciej znajdziesz doskonały miecz niż włócznię. Osiągnięcie poziomu Arcymistrza w Tarczy da ci natomiast taką ochronę, jak przy zaklęciu Tarcza. Jeśli chodzi o atrybuty, skoncentruj się na Sile, w drugiej kolejności na Szybkości i Celności. Aha, Rycerz jest Człowiekiem (Goblinów ja nie lubię, ale lepiej je wziąć na tę klasę).
    Zastanawiałem się nad drugą postacią. Wielu graczy wybiera Kapłana, ja jednak zdecydowałem się na Paladyna, którym również został człowiek. Paladyn może osiągnąć poziom Arcymistrza w posługiwaniu się Maczugą i Tarczą oraz poziom Mistrza w używaniu Zbroi Płytowej oraz Magii Ciała, Umysłu i Ducha. Główny nacisk należy położyć na Osobowość i Siłę, w drugiej kolejności na Szybkość i Celność.
    Trzecia osoba w mojej drużynie to także człowiek, aczkolwiek wynika to z mojego sentymentu do tej rasy, a nie tego, że tak jest łatwiej. A jaka profesja? Złodziej. Jest to postać, która potrafi używać Zbroi Skórzanej oraz Sztyletu na poziomie Arcymistrzowskim, potrafi także osiągnąć ten poziom w Rozbrajaniu Pułapek i Percepcji. Należy wziąć pod uwagę możliwość uzyskania poziomu Mistrza w Kupiectwie. Później Złodziej nauczy się rzucać czary żywiołów, ale ja nie korzystałem z tej zdolności. U Złodzieja należy skoncentrować się na Celności i Szybkości, w drugim stopniu na Sile i Wytrzymałości, pozostałe atrybuty obniżyć.
    Moją czwartą postacią został elf, mag. Jest to postać bardzo ważna, gdyż potrafi rzucać czary żywiołów oraz Światła i Ciemności. Koniecznie musisz nauczyć się posługiwania Magią Powietrza (Lot, Powolne Spadanie, Magiczne Oko, Implozja, Niewidzialność), później Ognia (Światło Pochodni, Ognista Kula, Ognisty Pocisk). Gdy opanujesz te dwie szkoły, zacznij szkolić się w Magii Wody (Chodzenie po Wodzie, Teleport), potem Ziemi (Miejski Portal). Koniecznie naucz go używania Zbroi Skórzanej na poziomie Eksperta. Postaraj się, aby wartość Inteligencji maga na samym początku gry wynosiła 30. Resztę możesz obniżysz na minimum. Ewentualnie możesz dać kilka punktów w Wytrzymałość i Szybkość.
    To tyle, jeśli chodzi o drużynę. Podczas jej tworzenia obniż Szczęście wszystkich postaci do minimalnej wartości, zyskasz dzięki temu punkty na inne atrybuty, a samo Szczęście praktycznie nie wpływa na bohaterów.

    Walka

    Wiele obszarów gry można przejść, nie wdając się w walkę. Na otwartych przestrzeniach łatwo uciekać: grupa zawsze prześcignie wroga (błąd gry!). Również, gdy wynajmiesz towarzysza, dzięki któremu będziesz mógł latać (albo jak Twój czarodziej nauczy się czaru Lot), podróżowanie stanie się przyjemniejsze i szybsze.
    Walka w czasie rzeczywistym nie jest dobrym pomysłem. Trzeba mieć drużynę dosyć dobrze wyposażoną i przynajmniej średniopoziomową, a przeciwników nie należy dobierać wśród mocnych, aczkolwiek Behemoty w Strefie Wylęgu czy Tytani w Forcie często się "klinują" i łatwo można ich ubić, strzelając z łuków lub rzucać czary w czasie rzeczywistym. Można również próbować walki ze smokami w ten sposób - należy biegać wokół nich i w odpowiednim momencie oddać strzał z różdżki czy z łuku. Pokonanie smoka na Szmaragdowej Wyspie na samym początku gry jest niezwykle trudnym zadaniem, aczkolwiek nie niemożliwym (mnie się to udało!). Uwaga! Drużyna nie musi pokonać smoka - jest on tylko po to, aby utrudnić drużynie zdobycie ważnych przedmiotów!

    Towarzysze

    Towarzyszy możesz mieć dwóch. Na początku gry warto znaleźć Pana Wiatru, który zna zaklęcie Lot. Można go wynająć w Avlee lub Lesie Tulareańskim. Przyda się również w drużynie Klucznik, dzięki któremu można się teleportować raz dziennie do jednego odwiedzonego wcześniej miasta. Oprócz tych postaci można się skusić na Uczonego (nieograniczona identyfikacja przedmiotów) lub postać naprawiającą broń (Kowal) bądź zbroje (Płatnerz).

    Ważne umiejętności

    • Walka bronią - koniecznie! Przedmioty zwiększające tę zdolność są na wagę złota.
    • Rozbrajanie Pułapek - tego chyba tłumaczyć nie muszę?
    • Atletyka - zwiększa ilość punktów życia.
    • Medytacja - jw. Tyle, że tyczy się punktów magii.
    • Kupiectwo - każdy grosz jest ważny, a drużyna na początku gry może mieć duże problemy z pieniędzmi.
    • Percepcja - pozwala dostrzec ukryte przejścia itp.
    • Łuk - każda postać musi umieć posługiwać się łukiem/kuszą.

    Nieważne umiejętności

    • Uniki - tylko dla Mnicha, reszta nie skorzysta.
    • Walka bez broni - jak wyżej.
    • Kradzież - można się obyć zupełnie bez tej umiejętności, ja z niej nie korzystałem.
    • Alchemia - opłaca się przyrządzać tylko Czarne Eliksiry, ale można to zrobić tylko, gdy posiada się tytuł Arcymistrz, a ten może osiągnąć jedynie Druid, a jest to najsłabsza klasa, więc... sami widzicie.
    • Identyfikacja potworów - właściwie niepotrzebne. Jeśli naprawdę musisz wiedzieć, ile życia pozostało potworowi, użyj czaru Wykrycie Życia. Nie pokazuje co prawda odporności, ale trudno.
    • Naprawa przedmiotów - lepiej wynająć BNa lub dokonywać napraw w sklepie.
    • Identyfikacja przedmiotów - jw.

    Jak zabić smoka na Szmaragdowej Wyspie?

    Na początek znajdź Pana Malvicka. Zapisz grę. Weź od niego różdżkę. Sprawdź, ile ma ładunków. Jeśli 36 lub więcej to ok, jeśli mniej, to wczytaj grę i zobacz ponownie - do skutku. Kiedy będziesz już ją mieć, idź do sklepu maga. Zakup wszystkie zwoje z czarami ofensywnymi. Idź do Kowala i, o ile to możliwe, naucz wszystkie postaci używać łuku/kuszy i zakup/znajdź po egzemplarzu dla każdej z nich. Zatrudnij jeszcze towarzysza o zawodzie Uczony. Idź do jaskini. Skorzystaj z filaru chroniącego przed ogniem, rzuć zaklęcia Magiczne Oko oraz Światło Pochodni. Zapisz grę. Wejdź do jaskini. Smok póki co walczy ze Szczurami. Ustaw się w dobrej pozycji i strzel z różdżki. Trafiłeś? Dobrze, zapisz grę i zacznij biegać wokół Smoka i w odpowiednim momencie ponownie użyj różdżki. Dobrze, jeśli po każdym strzale zapiszesz grę.Jeśli się zdarzy, że w Smoka nie trafiłeś, wczytaj grę. Tutaj każdy strzał jest ważny. Kiedy skończą ci się ładunki (może będziesz mieć szczęście i znajdziesz drugą w jaskini, ale to się rzadko zdarza), używaj zwojów i strzelaj z łuków/kusz. Zajmie to trochę czasu, ale przy odrobinie szczęścia nie powinien zginąć nikt z drużyny. Zabiłeś go? Dobrze. To jeszcze nie koniec! Podejdź do Smoka. Nie klikaj na jego ciele! Zapisz grę. Kliknij na Smoka. Zniknął? Wczytaj grę. Nie zniknął, a ty masz nowy przedmiot? Ok. Zapisz grę. I znowu: zniknął - wczytaj, nie zniknął - zapis. W ten sposób twoje postaci mogą mieć na sobie same magiczne przedmioty, czasem natrafisz także na Artefakty i Relikwie.
    To tyle, jeśli chodzi o Smoka na Szmaragdowej Wyspie. Smok w Tatalii jest mocniejszym przeciwnikiem, posiada jeszcze lepsze przedmioty (choć może się to wydawać mało prawdopodobne), ale nasza drużyna, zwłaszcza jeśli pokonała Smoka na Szmaragdowej Wyspie, też jest już dosyć potężna i nie sprawi jej problemu (a przynajmniej nie powinno) pokonanie go. W jego przypadku również dobrze użyć różdżek.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 14 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Fusher
     

    Wędrowiec
    Temat: Inna wizja..
    Dodany: 10.03.2009 o 1:32  

    Nie mogę się zgodzić w :

    -Alchemia - bardzo przydatna umiejętność. NA wysokim poziomie nie byłem w stanie kupić odpowiednio mocnych eliksirów odnawiających HP/MP. Moja postać na poziomie zaledwie Mistrza (Mag bodajże) robiła kilkukrotnie mocniejsze eliksiry.

    - Naprawa przedmiotów również na wyższym poziomie jest niebywale przydatna,szczególnie gdy jesteś w jakiś podziemiach,i musisz się z nich wracać bo Twoja broń uległa zniszczeniu,oczywiście,można dać jakąkolwiek broń .. ale odrazu poczujemy różnice gdy nasz Rycerz zacznie walczyć kijem,podczas gdy dotychczas miał Arcymistrza w mieczu..

    - Identyfikacja przedmiotów dobrze mieć np na poziomie eksperta,na poczatku pozwala to znacznie zaoszczędzić kasę,kosz tego wynosił około 1k złota,podczas gdy identyfikacja jednego przedmiotu - 0,1k, jak łatwo policzyć, po 10 przedmiotach nam się to zwraca.

    Zabić smoka dało się wykonać biegając ciągle z łukami,ale było to bardzo monotonne .. ;)

    Ponadto walka na początku gry,gdy każda postać ma umiejętność np Łuk (kusza ewentualnie) w wersji real time,była bardzo wygodna,można było swobodnie się przemieszczać unikając wrogich strzał,trafiając jednocześnie przeciwników. Oczywiście na terenie zamkniętym (np ciasne korytarze) osobiście walczyłem tylko turowo. Inaczej jednostki szybko mnie doganiały i niepotrzebnie raniły :)

    Dodam od siebie,ze grę niemal przeszedłem dwa razy,przy czym w pewnym momencie odpuściłem sobie drugą drogą (droga gdzie Celeste było mi wrogiem..) gdyż stwierdziłem,że ... sami sprawdźcie ;)

    Osobiście skorzystałem z bardzo podobnego składu (klasycznie wręcz) przy czym zamiast ryderza wziąłem paladyna a zamiast paladyna.. kapłana. Wskrzeszenie to jednak w pewnych miejsach przydatna srpawa... :)

    Nexos
     

    Wędrowiec
    Temat: Sory ale masz malo wprawy...
    Dodany: 10.05.2009 o 3:56  

    Przedewszystkim nie masz kleryka badz kradziezy na poziomie arcymistrza? Powodzenia z tolbertim a jak juz dojdziesz do wniosku ze setki godzinym przed kapem poszy na marna to pogadamy... nastepnie kradiez na poziomie mistrzowskim daje ci mozliwosc kradzenia ksiag wiedzy bo innym przedmiotow nieskozystasz... naprawa przedmiotow nipotrzebna? Wybiles kiedys wszystkie potwory w krainie gigantow? a pozatym jak chcesz utwardzic artefakty i relikfie? co do alchemi to sie zgadzm na poziomie ksperta wystarczy zeby utwardzac przedmioty i tyle... co do reszty sie w miare zgadzam niewiem ile ty razy ta gre przeszedles ale ja WIELE

     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 23
    Temat: Poradnik jest dosyć stary, ...
    Dodany: 11.05.2009 o 13:54  

    Poradnik jest dosyć stary, ale wrzuciłem go tu dosyć niedawno. Faktycznie, z Tolbertim może być problem bez kapłana ale da się przejść. Aczkolwiek początkujący gracze powinni jednak go wziąć - tyle bym w tym poradniku zmienił. Grę przeszedłem cztery razy, mam zamiar do niej wrócić jeszcze. Poza tymi przejciami, grałem bez końkilkanaście razy na różnych kombinacjach. Teraz mam w drużynie Łowce, Łucznika, Maga i Paladyna:)

    Cokier
     

    Wędrowiec
    Temat: hmmmm
    Dodany: 13.11.2009 o 12:44  

    co do poradnika, to nie jest najgorszy, ale...
    moja druzyna skladala sie z:
    thief (disarm, dagger, leather),
    archer (chain, perception)
    cleric (wiadomo)
    mage (glownie dla GM w water)

    po szkoleniu do 50 poziomu (co nie bylo konieczne) nie poszedlem juz ani razu do trenera... a i 10 poziomow wczesniej tego nie potrzebowalem

    taka druzyna na poziomie 40 zabijam behemota na 2-4 rundy walki, pod warunkiem, ze wszyscy (poza kaplanem) maja dwa sztylety

    z czarow uzywalem WYLACZNIE czarow dzialajacych na druzyne (ktore mozna dostac skladajac ofiary w swiatyni), transportowych i najsilniejszego czaru w Dark

    jak tylko dojdzie sie do land of the giants (co mozna zrobic juz na 40 poziomie, albo i wczesniej - sprawdze jak bede mial drugie podejscie), to ma sie zapewnione wszystkie bieglosci i tyle zlota, ze mozna zapomniec o kradziezy (ktorej nigdy nie uzywalem i jest niepotrzebna).

    Repair na mistrzowskim na luzie wystarcza, identyfikacja przedmiotow na GM tylko po odwiedzeniu wspomnianej wyzej studni, identyfikacja potworow... jesli uzywasz czarow, to BARDZO przydatna w 2/3 gry (po odwiedzeniu studni) do czasu az nie dostaniesz blasterow - potem juz nic nie moze Cie powstrzymac, alchemia niepotrzebna - magie uzupelnisz za pomoca potkow o mocy 20 i 50, zycie tak samo (uzywalem red potkow moze 10 razy w calej rozgrywce i tylko, jak padl mi kaplan)

    moze nie czyszcze kazdej lokacji, ale nie pozostawiam tez zadnego questa na stanie.

    najtrudniejszym momentem bylo przejscie do nighonu, potem juz szlo z gorki z jedna niedogodnoscia - dispelem w Celeste... ale i tak nawet na real time archanioly nie mialy szans z zabojczo szybkimi atakami ze sztyletow

    pozdrawiam

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: ludzie najlepsze postacie t...
    Dodany: 27.07.2010 o 17:27  

    ludzie najlepsze postacie to są:
    rycerz(kolczuga i łuk)
    łucznik(zbroja skórzana i miecz)
    kleryk(zbroja skórzana i magia ducha)
    mag(zbroja skórzana i identyfikacja przedmiotów) a ten poradnik u góry to wydaje mi się super dzisiaj go wypróbuję.
    Aktualnie gram w might and magic 7 i 6
    ja gram w might and magic 6 po angielsku jakby ktoś chciał coś wiedzieć niech piszę.
    Pozdro

    kicajek
     

    Wędrowiec
    Temat: druid jest według mnie przy...
    Dodany: 30.08.2010 o 19:20  

    druid jest według mnie przydatny
    cokolwiek wiecie na temat czarnych mikstur mogą wszystkie atrybuty powiększyć o 50 np. szczęście podwyższyć o 50 a poza tym można na nich sporo zarobić

    zujac
     

    Wędrowiec
    Temat: Witam wszystkich. Jesli ma ...
    Dodany: 14.09.2010 o 20:19  

    Witam wszystkich. Jesli ma ktos gre migh and magic 7 ( Za krew i honor ), prosze bardzo zeby napisal do mnie na gg 5240715.Jesli ktos mi ja Jakims sposobem doostarczy/wystarczy zeby mi przeslal na komputer), bede bardzo wdzieczny. A nawet jestem w stanie zaplacic ( cena do uzgodnienia, sposob zaplaty zalezy od sprzedajacego)

    system of a down
     

    Wędrowiec
    Temat: według mnie mnich jest bard...
    Dodany: 30.11.2010 o 15:31  

    według mnie mnich jest bardzo dobrą postacią.
    po jakimś czasie gdy moje postacie były juz bardziej doświadczone mnich miał więcej obrony niż rycerz.Mnichem należy rozwijać UNIKI i WALK WRCZ .mój mnich ma 50lvl i jest najlepszą moją postacią i zaoszczędza się dużo kasy ponieważ nie wydaje się tyle na bronie zbroje i naprawe przedmiotów.Radziłbym tym którzy mają zamiar grać w M&M VII poraz pierwszy aby spróbowali grać mnichem.

    Tratata
     

    Wędrowiec
    Temat: Alchemia jest moim zdaniem ...
    Dodany: 09.12.2010 o 22:38  

    Alchemia jest moim zdaniem jedna z gorszych profesji. Ktos wyzej napisal, ze warto ja miec dla czarnych eliksirow - pff! Sam sprawdzalem ile daja te eliksiry na wyzszych poziomach. Moja luczniczka majaca ponad 300 szybkosci nieznacznie roznila sie od rycerza ktory mial jej 70 pare. Pomijając juz przydatnosc tych eliksirow - mozna je kupic. Z arcymistrzem w kupiectwie (kleryk) to tylko 2 000 zlota...

    Co do innych przedmowcow: dla mnie zawsze najgorszym momentem jest przejscie do krainy olbrzymow. Behemoty w takich ilosciach troszke mnie draznia, bo nie da sie przechodzic przez korytarze i musze je wszystkie zabijac, a co za tym idzie - marnowac mnostwo czasu. ;) Dispell w celeste tez nie jest niczym straszym - od czego macie niewidzialnosc?

    kaka
     

    Wędrowiec
    Temat: jak odczytac wiadomość z ob...
    Dodany: 07.02.2011 o 18:22  

    jak odczytac wiadomość z obeliskow kto wie niech pisze plis

    fitek
     

    Wędrowiec
    Temat: gdzie zdobyc pianki
    Dodany: 11.02.2011 o 14:08  

    gdzie zdobyc pianki

    Mimick
     

    Wędrowiec
    Temat: Mi się najlepiej grało druż...
    Dodany: 12.08.2011 o 0:21  

    Mi się najlepiej grało drużyną taką jak proponują na samym początku, nawet imion nie zmieniałem. Wybrawszy ścieżkę ciemności można tak dokręcić postaci, że nic Ci nie straszne, i tak mój Zoltan, czarny rycerz, mógł wziąć czerwonego smoka na hita - 2 :D. Dodam, że pare razy się gierkę przeszło. Super bajer jest z czarem Armageddon, odpowiednim momentem regenracji i tak w kółko, w pewnym momencie nawet krainka tytanków padnie :D.

    Siegfried
     

    Wędrowiec
    Temat: Jedna z moich ulubionych gi...
    Dodany: 28.09.2011 o 12:31  

    Jedna z moich ulubionych gier w ogóle- pobiłem ją ze 3 razy. Mój skład był następujący: Rycerz (Goblin lub Krasnolud), Kapłan (nie wyobrażam sobie gry bez niego, choćby ze względu na odporność na magię na poziomie arcymistrza), Mag oraz raz miałem Mnicha jako czwartego członka teamu, a raz Paladyna. Raz miałem takie świństwo (bug?), że wszystkie potwory w Eofolu oraz na Płyciznach poznikały.
    Btw. Czar "Miejski Portal" jest z domeny wody, a nie ziemi (za dużo Herosów III).

    broo
     

    Wędrowiec
    Temat: doszedłem do studni w eofol...
    Dodany: 19.10.2014 o 10:45  

    doszedłem do studni w eofol i nie działa po podejsciu do niej i wcisnieciu spacji jest tylko info studnia, czegoś nie zrobiłem czy jak?



    Ten artykuł skomentowano 14 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw