Zadanie niestandardowe
Zadanie: Zdobądź składniki wymagane do sporządzenia czarnego eliksiru
Zleceniodawca: Różni:
- czysta moc - brak;
- czysty intelekt - Kelvin (Shadowspire);
- czysta osobowość - Castagir (Murmurwoods);
- czysta wytrzymałość - Talion (Pustynia Ironsand);
- czysta celność - Galvin (Splądrowane Pustkowia);
- czysta szybkość - Thistle (Wyspy Krwawego Sztyletu);
- czyste szczęście - Rihansi (Alvar).
Rozwiązanie: Do każdego eliksiru wymagana jest różna ilość podstawowych składników. Ja zawsze nosiłem przy sobie po cztery z każdego rodzaju, co spokojnie wystarczało do przygotowania wywarów. Mikstury najlepiej dawać do wypicia głównej postaci, chyba że nie potrzebuje ona intelektu i/lub osobowości (bo nie czaruje).
Zadanie: Rozwiąż zagadkę obelisków
Zleceniodawca: Brak
Rozwiązanie: Osobiście nigdy całego tego zadania nie rozwiązałem, bowiem wymaga ono pilnowania czasu, a na to jakoś nie miałem ochoty. Jednakże wiem, o co w nim chodzi. Po pierwsze, trzeba (lub raczej można) znaleźć wszystkie obeliski. Oto, gdzie one się znajdują:
- Wyspy Krwawego Sztyletu - we wnętrzu wulkanu na wyspie na południowym wschodzie;
- Ravenshore - obok siedziby Wyroczni (na północ od głównej części miasta);
- Alvar - na górze na południu od miasta;
- Pustynia Ironsand - na jednej z wysp na jeziorze ognia;
- Wąwóz Garroty - w północno-zachodnim rogu mapy;
- Shadowspire - na wschód od krypty wampirów (na północ od miasta);
- Murmurwoods - w północno-zachodnim rogu mapy;
- Splądrowane Pustkowia - na zachód od Jamy Balthazara;
- Regna - na wysepce na północnym zachodzie.
Po skompletowaniu wszystkich części zagadki dowiemy się o pojawiającym się w środku lata królu jednorożcu. Znajdziemy go na północ od miasteczka w Murmurwoods (przy zatrutej studzience), ale tylko 24 czerwca w godzinach 11:30 - 18:00. Przy jego zwłokach będzie klucz do krypty czasu w Ravenshore. Uwaga - udać się do krainy kleryków, co by spokojnie zdążyć, i dodatkowo zapisać grę, aby uniknąć bugu powodującego ginięcie owego klucza. Uwaga - niektóre źródła donoszą, że zakończenie tego zadania wymaga posiadania korony znalezionej w kamiennym kręgu (patrz niżej).
Lokacje nieobowiązkowe
Lokacja: Krypta Lorda Brinne
Kraina: Ravenshore, na północ od głównej części miasta
Opis: Wejście do krypty jest strzeżone przez centaury, sam zaś Lord Brinne był człowiekiem niezwykle zasłużonym dla gier cRPG. W środku znajdziemy jego grobowiec, a w nim flet. Go zaś można użyć w Wymiarze Między Wymiarami, aby dostać się do pomieszczenia z postaciami twórców gry - trzeba kliknąć na mieczu na wschód od siedziby Niszczyciela.
Lokacja: Gniazdo os
Kraina: Alvar, na południe od miasta (idź wzdłuż rzeki, a potem na wschód i przez kanion na północ)
Opis: To jedyny obszar, którego nie zaliczyłem - po prostu nie potrafię się po nim poruszać. Teoretycznie jest to łatwe - wystarczy użyć zwojów z czarem skok (do znalezienia w namiotach niedaleko wejścia do wyżej wspomnianego kanionu), co pozwoli nam wskakiwać w dziury w suficie i przejść na poziom wyżej. W praktyce jednak musi być na to pewien tzw. "knif", którego nie potrafię zaskoczyć (choć na trzy przejścia w jednym mi się to udało). Jeśli tobie się to jednak powiedzie, pamiętaj, by przed skokiem wywabiać z piętra wyżej jego lokatorów paczkami, bo inaczej sobie z nimi nie poradzisz.
Lokacja: Kamienny krąg
Kraina: Murmurwoods (na wschodzie, niedaleko na północ od drogi)
Opis: Podobno ten obszar miał być niegdyś bardzo ważny (został nawet przedmiot questowy, według niektórych źródeł wymagany do zadania z obeliskami), ale twórcy nie wyrobili się z terminami. W środku spotkamy krasnoludów, głazy i kolosów - walki nie będą więc przyjemne. Co innego eksploracja - korytarzy jest kilka na krzyż. Trzeba tylko uważać na pułapki w komnacie, do której zwiezie nas winda - najlepiej lewitować lub szybko biegać.
Miejsce: Jaskinie smoków
Kraina: Shadowspire (na północnym wschodzie), Pustynia Ironsand (na północnym zachodzie), Regna (na północnym wschodzie)
Opis: Te jaskinie opisuję razem, gdyż są to po prostu jedna lub dwie pieczary połączone prostymi tunelami. W środku walczyć będziemy ze smokami, ale potyczki ułatwia fakt, że z powodu ich rozmiarów spokojnie można biegać wokół lokatorów i elegancko ich wystrzelać. Jest to warte trudu, bowiem nagrodą jest mnóstwo skarbów i kolejne smoki do przyłączenia.
Miejsce: Obóz wojenny
Kraina: Wymiar ognia (na południowy wschód od wejścia)
Opis: Podłogę obozu pokrywa swoista szachownica - stanięcie na którejś z płytek otwiera jedne z drzwi po bokach. Z większości wybiegną nowi przeciwnicy (związani z ogniem oczywiście), ale część zawiera także skarby. Naszym celem jest dojście na północ, do pokoju z teleportem na górę - tam również znajdziemy przydatne przedmioty.
Tajne skrzynie
W grze znajdują się dwie ukryte skrzynie, które warto splądrować, gdyż znajdziemy w nich artefakty. Oto, jak się do nich dobrać:
- Pierwsza skrytka jest w Ravenshore. Z mniejszej części miasta kierujemy się wzdłuż rzeki na północ - znajduje się ona w jednym z drzew (takie połączenie wierzby płaczącej i brzozy), stojącym tuż za mostem (nie przechodzimy jednak przezeń, tylko go mijamy).
- Druga skrytka jest w Alvar, w forcie ogrów, tyle, że na zewnątrz. Stajemy przed wejściem doń i używamy czaru skok, by dostać się na jedną z belek. Przesuwamy się po niej w stronę muru i wskakujemy nań przy użyciu tego samego zaklęcia. Teraz po blankach przechodzimy na tyły i zeskakujemy do wewnątrz - artefakt znajdziemy w ścianie cytadeli.