Siła
Ogólnie rzecz biorąc współczynnik ten ma wpływ na wszelkie czynności wymagające siły fizycznej. Siła postaci określa zdolność trafienia przeciwnika podczas walki, wielkość zadawanych obrażeń i dopuszczalny ciężar noszonego ekwipunku. Wpływa ponadto na niektóre umiejętności bojowe oraz wytrzymałość.
Inteligencja
Określa umysłowe cechy postaci. Ma wpływ na umiejętności muzyczne, znajomość artefaktów, mitów czy szkół magii, a tajże umiejętność otwierania zamków i unieszkodliwiania pułapek. Wpływa także na złożone czynności takie jak walka prowadzona na dystans i w zwarciu oraz inżynieria.
Pobożność
To coś więcej niż religijne oddanie czy zwykła modlitwa. Pobożność określa zdolność postaci do koncentracji na bieżącej chwili. Wpływa na rozwój nowych umiejętności i naukę nowych czarów. Od stopnia Pobożności zależy także liczba punktów magii, które otrzymuje każda osoba parająca się czarami.
Żywotność
To nic innego jak siła życiowa postaci. Zależy od niej ilość punktów życia, jaką dysponuje postać oraz jej wytrzymałość. Określa także zdolność do zdrowienia oraz wskrzeszenia, a także stopień powikłań powstających w przypadku nie leczonej choroby. Pewne rasy, dzięki swej dużej Żywotności, odporne są na ciosy i niektóre zaklęcia.
Zręczność
Najogólniej rzecz biorąc współczynnik ten określa ruchową koordynację postaci. Ma wpływ na poruszanie się, liczbę ataków w walce, zdolność do używania jednocześnie dwóch broni oraz wiele umiejętności bojowych, a także na czynności takie jak otwieranie zamków i unieszkodliwianie pułapek, skradanie, kradzież czy sztuki walki wręcz.
Szybkość
Określa czas, w jakim postać wykonuje wszelkie czynności. Od tego współczynnika zależą: inicjatywa w walce, liczba uderzeń podczas ataku, liczba ataków w czasie tury i niektóre umiejętności bojowe. Na niskich i wysokich poziomach Szybkość ma wpływ na klasę obrony postaci.
Zmysły
Można powiedzieć, że współczynnik ten określa stopień, w jakim postać uświadamia sobie to, co się wokół niej dzieje. Na przykład postać, której zmysły są szczególnie wyostrzone, z łatwością usłyszy skradającego się za jej plecami potwora, a postać której zmysły są przytępione - nie. Współczynnik ten wpływa na umiejętności takie jak tropienie, mitologia, psionika i znajomość artefaktów, oraz czysto bojowe, jak walka w zwarciu, trafienie krytyczne czy oburęczność. W dużym stopniu określa też inicjatywę postaci.