Zadania zlecane na Wyspach Krwawego Sztyletu
Zadanie: Dostarcz zwoje z zaklęciem leczenie choroby do sześciu chat zagrożonych epidemią żółtej gorączki
Zleceniodawca: Aislen
Rozwiązanie: Od zleceniodawcy dostaniemy trzy zwoje, resztę będziemy musieli zdobyć sami. Leżą one w skrzyniach znajdujących się w dwóch miejscach: albo na południowym cyplu głównej wyspy (strzeżone przez piratów), albo na jednej z mniejszych, do których prowadzi teleporter (żeby go użyć, trzeba mieć kamień portalu od Brekisha/Fredericka). Owe chatki natomiast znajdują się na wyżej wspomnianych małych wysepkach (po trzy na każdą).
Zadanie: Znajdź Proroctwa Węża
Zleceniodawca: Tisk
Rozwiązanie: Proroctwa Węża znajdziemy w Opuszczonej Świątyni - leżą one w skrzyni w jednych z dwóch tajnych pomieszczeń w korytarzu wyjściowym z komnaty z wsuwającymi się w podłogę podestami (drzwi świecą się na czerwono).
Zadanie: Znajdź Posążek Węża
Zleceniodawca: Hiss
Rozwiązanie: Posążek Węża również znajdziemy w Opuszczonej Świątyni. Leży on w tajnej skrytce w pomieszczeniu, w którym podłoga jest pełna zaznaczonych na czerwono pułapek. Kiedy staniemy na tej na lewo od kolumny z głowami bestii na środku komnaty, w jednej ze ścian otworzy się skrytka z artefaktem.
Zadanie: Znajdź Isthrica, brata Rohtnaxa
Zleceniodawca: Rohtnax
Rozwiązanie: Isthrica znajdziemy w jednej z chat na mniejszych wysepkach.
Zadanie: Zdobądź Błogosławiony olejek od przemytników z Ravenshore
Zleceniodawca: Languid
Rozwiązanie: To jedyny quest z Wysp Krwawego Sztyletu, który zrobimy w innej krainie. Jaskinie przemytników odwiedzimy przy okazji wypełniania jednego z głównych zadań. Żeby dojść do pomieszczenia, w którym się on znajduje, trzeba z komnaty z wieloma beczkami udać się na południe, a potem na wschód. Olejek znajdziemy w skrzyni, trzeba jednak uważać na pułapki - ominiesz je, poruszając się przy ścianie.
Zadania zlecane w Ravenshore
Zadanie: Odzyskaj tarczę Zaćmienie z rąk Gildii Nekromantów
Zleceniodawca: Lathius
Rozwiązanie: Tarcza jest przechowywana w budynku Gildii Nekromantów w Shadowspire, a konkretniej w pierwszym pokoju na zachodzie. Otworzenie pomieszczenia zaowocuje jednak wrogością rezydentów, warto więc wykonać go razem z zadaniem Oskara Tyre (wątek główny), o ile w ogóle mamy taki zamiar. A, i jeszcze jedno - lepiej przed wejściem do twierdzy zapisać grę, gdyż czasem w programie występuje błąd, który usuwa ten przedmiot.
Zadanie: Wygraj w Arcomage we wszystkich 11 tawernach w Jadame
Zleceniodawca: Tonk Blueswan
Rozwiązanie: Tawerny znajdują się po jednej na każdym głównym obszarze w grze, z wyjątkiem Revenshore i Alvar, gdzie są dwie. To zadanie wykonamy więc niejako przy okazji. W każdej tawernie warunki zwycięstwa są inne - najłatwiej wygrać budując wieże, a najtrudniej niszcząc przeciwnika.
Zadanie: Zabij wszystkie wilki w Ravenshore
Zleceniodawca: Maddigan Tropiciel
Rozwiązanie: Wilki można spotkać w północno-zachodniej części obszaru (tj. pomiędzy rzeką a morzem). Po zabiciu tych biegających samopas trzeba jeszcze oczyścić wilczą jamę, na którą na pewno natrafisz podczas wyrzynania zwierzaków poza nią. Aha - Maddigan kupuje także skóry (250 zł za sztukę).
Zadanie: Uwolnij córkę Ariona z fortecy ogrów w Alvar
Zleceniodawca: Arion Łowca (jaskinia przemytników)
Rozwiązanie: Forteca ogrów wznosi się w zachodniej części Alvar, a w środku spotkamy oczywiście ogry wszelkiej maści. Cela Irabelle mieści się w podziemiach twierdzy, żeby się do nich dostać, należy użyć przełącznika znajdującego się na piętrze. W lochach zabijamy wszystkich lokatorów - jeden z nich ma klucz do więzienia (a w sumie dwa, ale jedna z klatek jest pusta).
Zadanie: Dostarcz fałszywy raport piratowi Stanleyowi na wyspie Regna
Zleceniodawca: Arion Łowca (jaskinia przemytników)
Rozwiązanie: Żeby dostać się na Regnę, należy wykonać wiele zadań z głównego wątku. Gdy już tam będziemy, idziemy do tawerny i wręczamy raport komu trzeba.
Zadania zlecane w Alvar
Zadanie: Zdobądź trzy rzadkie gatunki sera, które składują wyznawcy Eepa
Zleceniodawca: Asael Fromago
Rozwiązanie: To zadanie wymaga odwiedzenia trzech kościołów wyznawców Eepa i przyniesienie stamtąd serów - jak można się domyślić, przyjdzie nam wtedy pokonać mnóstwo likantropów, ale większe zagrożenie stanowią pułapki. Te przybytki to:
- Kaplica Eepa (Splądrowane Pustkowia; na wschód od Jamy Balthazara) - najmniejszy, ale i najbardziej "zapułapkowany" kościółek, praktycznie non stop będzie trzeba coś przeskoczyć. W pierwszej komnacie, jeśli staniesz na płytki przed drzwiami, zamkną się one - trzeba więc je przeskoczyć. W drugim pokoju stanięcie gdziekolwiek na podłodze spowoduje zamknięcie drzwi, należy więc wcisnąć przełącznik na ścianie, wejść na skrzynkę i z niej skakać w stronę przejścia dalej. Potem mamy windę (podobnie jak w pierwszym pokoju), która zwiezie nas do komnaty z serem. Aby jednak dojść do kufra, w którym się on znajduje, trzeba ominąć teleportery na podłodze - najlepiej poruszać się przy południowej ścianie.
- Kościół Eepa (Ravenshore; wystarczy kierować się drogą od miasta, najpierw na zachód, a potem na południe) - tutaj najłatwiej dojść do sera. Najpierw kierujemy się na północ i skręcamy w prawo. Ukryte drzwi znajdujące się w północno-wschodniej części korytarza (otwierają się do "wewnątrz") zaprowadzą nas do skrzyni z naszym znaleziskiem.
- Wielka świątynia Eepa (Wąwóz Garroty; na północny wschód od miasta) - oczywiście największy ze wszystkich przybytków. Najpierw kierujemy się na południe, a gdy dojdziemy do kaplicy (pomieszczenie z ławkami), skręcamy na wschód. W ostatnim pomieszczeniu znajdziemy biurko, w którym ukryty jest przycisk - otworzy nam on przejście za ołtarzem, ser leży w skrzyni na południowym wschodzie.
Teraz wystarczy odnieść wszystkie sery zleceniodawcy.
Zadanie: Zabij wszystkie ogry w Alvar, także te znajdujące się w ich fortecy
Zleceniodawca: Keldon
Rozwiązanie: Ogry dominują na obszarze znajdującym się na południowy zachód od miasta. Po zabiciu tych na nizinach trzeba oczyścić także fortecę będącą w ich posiadaniu (zejście do podziemi otwiera przełącznik na piętrze) oraz góry na północ od niej - tutaj chyba konieczny jest czar lotu, wspinaczki sobie nie wyobrażam.
Zadania zlecane na Pustyni Ironsand
Zadanie: Zanieś eliksir ochrony przed ogniem do sześciu chat najbardziej zagrożonych przez jezioro ognia
Zleceniodawca: Pole
Rozwiązanie: Od zleceniodawcy otrzymamy tylko trzy eliksiry, pozostałe trzeba zdobyć we słanym zakresie. Natrafić na nie w losowej skrzyni lub w sklepie jest bardzo trudne, dlatego najlepiej zrobić je samemu - wymaga to alchemii na poziomie mistrza. Przepis jest następujący: ((czerwony + żółty) + czerwony) + ((niebieski + żółty) + żółty). Gdy będziesz już posiadał wymaganą ilość mikstur, zanieś je do chatek na południowym skraju wioski.
Zadania zlecane w Wąwozie Garroty
Zadanie: Znajdź smocze ziele
Zleceniodawca: Calindril lub Balion (jaskinia smoków)
Rozwiązanie: Wbrew pozorom nie trzeba wybierać jednego ze zleceniodawców - w Wąwozie można znaleźć nawet trzy takie kwiaty. Rosną one nad rzeką na północy - idź drogą w tym kierunku, po czym skręć na wschód, po krótkiej wędrówce znajdziesz jedno, a kawałek dalej drugie ziele.
Zadanie: Zabij wszystkie smoki w Wąwozie Garroty
Zleceniodawca: Avalon
Rozwiązanie: Zasadniczo nigdy nie wykonywałem tego zadania - po prostu smoki były moimi sprzymierzeńcami, a to nieetyczne. Z doświadczeń z innych smoczych jaskiń wnoszę jednak, że nie jest to aż takie trudne - jednakże jama w Wąwozie Garroty jest mniejsza, co utrudnia uniki i czar paraliżu może być niezbędny. Bardziej wyczerpujący opis tej misji podaje w swoim poradniku Arry.
Zadanie: Odzyskaj Bęben Zwycięstwa z krypty nag
Zleceniodawca: Zelim
Rozwiązanie: Krypta nag znajduje się na północny zachód od miasta i już samo dojście do niej może sprawić problemy, na tym obszarze występuje bowiem wiele tych potworów. W środku idziemy prosto aż do cokołu z pięcioma przyciskami, wciskamy ten po prawej u góry (pozostałe prowadzą do małych pokoików z jednym przeciwnikiem) i kontynuujemy wędrówkę. Gdy dojdziemy do rozstaja, skręcamy w prawo. W następnej komnacie jest kolejny przycisk - jego wciśnięcie uruchomi pułapkę, najlepiej stanąć dość daleko na skos od niego, obrażenia będą wtedy najmniejsze, lub użyć telekinezy, co pozwoli w ogóle ich uniknąć. Gdy naciśniemy przełącznik, wracamy do poprzedniego pomieszczenia, w którym znajduje się teraz skrzynia z bębnem.
Zadanie: Zabij wszystkich łowców smoków w Wąwozie Garroty
Zleceniodawca: Jerin (jaskinia smoków)
Rozwiązanie: To opisałem już w sekcji dotyczącej misji promocyjnych, pokrywa się ono bowiem z questem umożliwiającym awans drużynowym smokom. Rozwiązanie jest banalnie łatwe - po prostu wybić w Wąwozie wszystko, co się rusza i ma miecz oraz zbroję (nie zapomnij o zamku i dwóch zgrupowaniach na zachód od miasta).
Zadania zlecane w Shadowspire
Zadanie: Przynieś fiolkę ziemi cmentarnej z krypty wampirów
Zleceniodawca: Hallion
Rozwiązanie: Krypta znajduje się na północ od miasta, niedaleko drogi i jest zamieszkana przez, nie zgadniesz, wampiry. Droga do fiolki wiedzie przez zachodnią komnatę - po przesunięciu grobowca otworzy się przejście do podziemi. Tam kierujemy się na północ, w ostatnim pomieszczeniu znajdziemy to, po co przyszliśmy. Uważaj jednak - w korytarzyku doń prowadzącym jest pułapka otwierająca dwie komnaty z nowymi grupami wampirów.
Zadanie: Znajdź zagadkowe pudełko Iseldira
Zleceniodawca: Benefice
Rozwiązanie: Pudełko znajdziemy w wspomnianym już laboratorium szalonego nekromanty w północno-zachodniej części obszaru. Znajduje się ono w tym samym pomieszczeniu, co włócznia Ebonest, czyli na północy labiryntu w podziemiach (pamiętaj, ze w korytarzyku doń prowadzącym jest bardzo silna pułapka).
Zadanie: Znajdź zaginioną Kość Zagłady
Zleceniodawca: Tantilion
Rozwiązanie: Kość znajdziemy w jamie wilków w Ravenshore - leży ona w skrzyni w pieczarze na południu.
Zadania zlecane na wyspie Regna
Zadanie: Znajdź skarb Strasznego Pirata Stanleya
Zleceniodawca: Jednooki
Rozwiązanie: Skarb znajduje się w południowej części Splądrowanych Pustkowi, mniej więcej na środku mapy - jest strzeżony przez gorgony. Uwaga - tego zadania w sumie nie można nazwać misją, nie trzeba nawet wracać do Jednookiego.