Przemierzając dzielnicę odmieńców, skieruj się do tawerny w [14].
W środku, przy jednym ze stolików w [5] spotkasz Corteza, kłócącego się z Shylockiem. Przysłuchaj się ich rozmowie, a w pewnym momencie poproszą cię o rozstrzygnięcie ich sporu. Jeśli opowiesz się po stronie Shylocka, stracisz możliwość wykonania tego zadania, dlatego musisz przyznać rację Cortezowi. Konkwistador opowie ci o ukrytym skarbie i jego wyprawach, a także o tym, jak stracił rękę. Poprosi cię o przyniesienie jego nowej, mechanicznej ręki od Signora Leo. Wyjdź z tawerny i skieruj się do warsztatu wynalazcy [5]. Da Vinci powie ci, iż do ukończenia ręki potrzebuje przekładni i mechanicznego berła, które wykuć ma dla niego kowal Eduardo z dzielnicy bram.
Idź do sklepu kowala w [15], aby porozmawiać z nim o częściach ręki. Dowiesz się, że jego zapasy czerwonej rudy się wyczerpały, a wulkaniczne trolle nie chcą już nią handlować. Będziesz musiał odwiedzić trolle, które osiedliły się w jaskiniach pod miastem i przynieść kowali rudę potrzebną do wykonania mechanizmów. Idź do kanałów.
Pojawiłeś się w [1] lub [5] - w zależności, którego wejścia użyłeś. Jeśli wcześniej nie byłeś w tej lokacji, musisz zdecydować, po której stronie staniesz - żebraków czy złodziei. Skieruj się do Sal Żebraków [3].
Jeśli opowiedziałeś się po stronie złodziei, to szczurołaki będą cię atakować, w innym przypadku przejście będzie wolne. Musisz przedostać się do wyrwy w murze w [8].
Pojawiasz się w [1]. W [2] spotkasz pierwszego trolla, który nie będzie chciał pertraktować. Utoruj sobie drogę do [3], gdzie jest ich władca (i ruda). Pokonaj mistrza wulkanicznych trolli, a ze skrzyni wyciągnij rudę. Przy okazji możesz odkryć tajne przejście w [4], w którym ukrywa się Tomas - potrzebny do innego zadania.
Mając rudę, możesz wracać do Eduardo. Zyskasz 250 PD, przekładnie i mechaniczne berło, których potrzebuje Signor Leo - zwróć mu je, a otrzymasz 100 PD i ramię Corteza. Teraz wróć do tawerny i oddaj rękę swojemu zleceniodawcy, a zyskasz 1500 PD i zaproszenie na wyprawę w poszukiwaniu skarbu (mając handel na poziomie 30 lub większym, możesz wytargować połowę łupu).