Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Mass Effect 2 • Towarzysze • INSIMILION

    Mass Effect 2


    Towarzysze

    Działy gier » Mass Effect 2 » Opisy
    Autor: Tallos
    Utworzono: 20.02.2011
    Aktualizacja: 20.02.2011

    Galaktyka jest w niebezpieczeństwie! Znikają całe ludzkie kolonie, których mieszkańcy są porywani przez tajemniczych Zbieraczy. Żeby zapobiec temu zagrożeniu, potrzebna jest drużyna złożona z najlepszych z najlepszych wśród najlepszych. Oto oni!

    Jacob Taylor

    Rasa i płeć: Człowiek, mężczyzna
    Szkolenie w użyciu broni: Strzelby, Ciężkie pistolety
    Umiejętności podstawowe: Przyciągnięcie, Amunicja zapalająca
    Umiejętność pasywna: Agent Cerberusa (zwiększa zdrowie i obrażenia od broni Jacoba)
    Umiejętność specjalna: Bariera (zwiększa siłę bariery/tarczy/pancerza)





    Biografia: Jacob jest byłym żołnierzem Przymierza, ale nie podobała mu się panująca w nim biurokracja. Dlatego przyłączył się do Cerberusa, którego członkiem został po powstrzymaniu wraz z Mirandą grupy batariańskich ekstremistów, planujących atak wirusowy na Cytadelę. Nie podobają mu się niektóre poprzednie działania tej organizacji, mimo to jest lojalny względem Człowieka Iluzji.
    Komentarz: Jacob jest pierwszą postacią przyłączaną do drużyny, towarzyszy nam już od połowy prologu. Na niższych poziomach trudności spisuje się dobrze, jednak potem już tylko nieźle. Warto zabierać go na misję wymagające walk z Krwawą Hordą – amunicja zapalająca wyrządza większe szkody pancerzom, a przyciągnięcie pozwoli na chwilę unieruchomić bardzo niebezpiecznych krogan. Jacob jest jedną z opcji romansowych dla kobiet.

    Miranda Lawson

    Rasa i płeć: Człowiek, kobieta
    Szkolenie w użyciu broni: Pistolety maszynowe, Ciężkie pistolety
    Umiejętności podstawowe: Przeciążenie, Odkształcenie
    Umiejętność pasywna: Oficer Cerberusa (zwiększa zdrowie i obrażenia od broni Mirandy oraz zdrowie i obrażenia od broni całej drużyny)
    Umiejętność specjalna: Ciśnięcie (unosi przeciwnika w powietrze, po czym uderza nim o ziemię)




    Biografia: Miranda to genetycznie modyfikowana, zaprojektowana jako ideał kobieta, dlatego jest bardzo cenna dla Cerberusa, któremu jest całkowicie oddana. Jako dziecko uciekła od finansującego tę organizację ojca, a Człowiek Iluzja chętnie zrezygnował z dodatkowych funduszy, żeby zatrzymać Mirandę.
    Komentarz: Miranda jest moim zdaniem najlepszym towarzyszem w grze, zwłaszcza na wyższych poziomach trudności. Dzięki przeciążeniu i odkształceniu znakomicie radzi sobie z wszystkimi osłonami przeciwników, a jej zdolność pasywna zwiększa zdrowie i obrażenia całego oddziału. Niestety, jej umiejętność specjalna pozostawia sporo do życzenia. Miranda jest jedną z opcji romansowych dla mężczyzn.

    Mordin Solus

    Rasa i płeć: Salarianin, mężczyzna
    Szkolenie w użyciu broni: Pistolety maszynowe, Ciężkie pistolety
    Umiejętności podstawowe: Spalenie, Krio-wybuch
    Umiejętność pasywna: Salariański naukowiec (zwiększa zdrowie, obrażenia od broni i siłę tarcz Mordina)
    Umiejętność specjalna: Porażenie nerwowe (unieruchamia organicznego przeciwnika)




    Biografia: Mordin to były członek salariańskiego Oddziału do Zadań Specjalnych, obecnie w stanie spoczynku. Jest uważany za geniusza, zarówno według członków własnej rasy, jak i Człowieka Iluzji. Na „emeryturze” prowadzi klinikę na Omedze, jednak nawet tam musi czasami uciec się do użycia broni.
    Komentarz: Mordin jest towarzyszem, którego zwerbowanie jak najszybciej jest konieczne – jego obecność na Normandii odblokowuje laboratorium naukowe, pozwalające ulepszać posiadany przez nas sprzęt. W walce profesor nie wymiata, ale radzi sobie całkiem dobrze – zwłaszcza na niższych poziomach trudności, kiedy duże znaczenie ma fakt, ze obie posiadane przez niego moce są obszarowe. Jego umiejętność specjalna, ze względu na długi czas trwania, też jest niczego sobie. Najlepiej radzi sobie z siłami Krwawej Hordy.

    Garrus Vakarian

    Rasa i płeć: Turianin, mężczyzna
    Szkolenie w użyciu broni: Karabiny szturmowe, Karabiny snajperskie
    Umiejętności podstawowe: Strzał wstrząsowy, Przeciążenie
    Umiejętność pasywna: Turiański rebeliant (zwiększa zdrowie, obrażenia od broni i obrażenia od mocy Garrusa)
    Umiejętność specjalna: Amunicja drążąca (zwiększa obrażenia broni zadawane pancerzom i zdrowiu)




    Biografia: Garrus był niegdyś funkcjonariuszem Służb Ochrony Cytadeli, ale zrezygnował z tego zajęcia, gdy Shepard udał się w pościg za Sarenem. Dołączył wtedy do komandora. Po śmierci swojego dowódcy zniknął z radaru Cerberusa na dwa lata, a w końcu (w pewnym sensie przez przypadek) odnalazł się na Omedze, gdzie jako Archanioł zwalczał przestępczość zorganizowaną.
    Komentarz: Garrus jest jedną z moich ulubionych postaci. Dobrze radzi sobie z wieloma rodzajami przeciwników – mechami, gethami, zbieraczami czy Błękitnymi Słońcami/Zaćmieniem. Na dodatek może używać dwóch najlepszych broni w grze i, co najważniejsze, nie traci swojej przydatności na wyższych poziomach trudności. Garrus jest jedną z opcji romansowych dla kobiet.

    Grunt

    Rasa i płeć: Kroganin, mężczyzna
    Szkolenie w użyciu broni: Karabiny szturmowe, Strzelby
    Umiejętności podstawowe: Strzał wstrząsowy, Amunicja zapalająca
    Umiejętność pasywna: Krogański berserker (zwiększa zdrowie i obrażenia od broni Grunta, a także daje mu regenerację zdrowia)
    Umiejętność specjalna: Umocnienie (zwiększa siłę pancerza/tarczy/bariery)




    Biografia: Grunt nie urodził się – został wyhodowany. Jego twórcą jest, uważany przez niektórych za niezrównoważonego, watażka Okeer, który zaprojektował go jako kroganina idealnego. Choć Grunt ma niecały tydzień, jest w pełni dojrzałym i znającym historię swojej rasy żołnierzem.
    Komentarz: Grunt, jeśli nie mamy DLC, jest jedyną czysto bojową postacią w grze. To nasz najwytrzymalszy towarzysz, tak przez swoją umiejętność pasywną, jak i stworzone specjalnie dla niego ulepszenia, a w momencie, gdy staje się lojalny, dochodzi do tego umocnienie. Warto wysuwać go więc na czoło i zza jego pleców prowadzić walką z przeciwnikiem. Jedyną wadą Grunta jest krogańskie umiłowanie do szarży, które czasem może prowadzić do jego padnięcia w walce.

    Jack (Obiekt Zero)

    Rasa i płeć: Człowiek, kobieta
    Szkolenie w użyciu broni: Strzelby, Ciężkie pistolety
    Umiejętności podstawowe: Fala uderzeniowa, Przyciągnięcie
    Umiejętność pasywna: Obiekt Zero (zwiększa zdrowie i obrażenia od broni Jack oraz zmniejsza czas regeneracji jej mocy)
    Umiejętność specjalna: Amunicja odkształcająca (zwiększa obrażenia broni zadawane barierom, pancerzom i zdrowiu)




    Biografia: Jack jest osobą z bardzo burzliwą przeszłością. W dzieciństwie była obiektem badań Cerberusa nad zwiększeniem potencjału biotycznego, co mimo wszystko się udało – uważa się ją za najpotężniejszą ludzką biotyczkę. Po swojej ucieczce z placówki badawczej wiodła życie najemniczki, piratki i członkini sekty, nie stroniąc jednocześnie od narkotyków, seksu i tatuaży. Komandor Shepard uwolnił ją ze statku więziennego Czyściec, i od tamtej chwili Jack służy mu pomocą, aczkolwiek bardzo niechętnie.
    Komentarz: Jack jest jedną z tych postaci, których przydatność drastycznie spada na wyższych poziomach trudności. Na tych niższych jest kapitalna – fala uderzeniowa jest mocą obszarową o dużym zasięgu, a i przyciągnięcie potrafi być przydatne. Obie te moce nie działają jednak na osłoniętych przeciwników. Jack jest jedną z opcji romansowych dla mężczyzn.

    Tali’Zorah nar Rayya vas Neema (vas Normandia)

    Rasa i płeć: Quarianin, kobieta
    Szkolenie w użyciu broni: Strzelby, Ciężkie pistolety
    Umiejętności podstawowe: Sonda bojowa, Hakowanie SI
    Umiejętność pasywna: Quariańska mechanik (zwiększa zdrowie, obrażenia od broni i czas trwania mocy Tali)
    Umiejętność specjalna: Wyssanie energii (zadaje obrażenia tarczom i przeciwnikom syntetycznym; w pierwszym przypadku przywraca część tarcz/barier/pancerzy)



    Biografia: Tali jest kolejną członkinią załogi Sheparda z czasów, gdy ten walczył z Suwerenem, Sarenem i gethami. Była wtedy na swojej Pielgrzymce, quariańskim rytuale wejścia w dorosłość. Wtedy to komandor uratował jej życie, przez co chwilowo zrezygnowała ze swojej wędrówki, aby mu pomóc. Po skończeniu swojej podróży i śmierci dowódcy została załogantką statku Neema, a obecnie wypełnia ważne dla floty i swojego ojca zadania, których cel jest ściśle tajny.
    Komentarz: Tali jest moją ulubioną pod względem charakteru towarzyszką. Niestety w walce, zwłaszcza na wyższych poziomach, idzie jej średnio, również dlatego, że nadaje się prawie tylko do zwalczania przeciwników syntetycznych. Warto zauważyć, że umiejętność specjalna może jej uratować życie w momencie krytycznym. Tali jest jedną z opcji romansowych dla mężczyzn.

    Thane Krios

    Rasa i płeć: Drell, mężczyzna
    Szkolenie w użyciu broni: Karabiny snajperskie, Pistolety maszynowe
    Umiejętności podstawowe: Rzut, Odkształcenie
    Umiejętność pasywna: Drellski zabójca (zwiększa zdrowie i obrażenia od broni Thane’a)
    Umiejętność specjalna: Amunicja rozszarpująca (zwiększa obrażenia broni zadawane zdrowiu; działa tylko na cele organiczne)




    Biografia: Thane to ponoć najlepszy zabójca w galaktyce. W swoim fachu był szkolony przez hanarów, i to ich zlecenia wypełniał przez prawie całe swoje życie. Mimo swojego zawodu, jest bardzo religijny, wyznając starych drellskich bogów oraz uważając, że jego ciało i dusza są czymś zupełnie innym. Thane jest śmiertelnie chory i zostało mu już niewiele czasu, ale jeszcze może pomóc Shepardowi w osiągnięciu jego celu.
    Komentarz: Thane jest bardzo ciekawą postacią, a na dodatek bardzo dobrze radzi sobie w walce, zwłaszcza z zombie – odkształcenie może usunąć ich pancerz (który uzyskują na wyższych poziomach trudności), a rzut wykończyć biegnącego w twoją stronę potwora. Na jego przydatność duży wpływ ma także karabin snajperski. Warto zaznaczyć, że umiejętność specjalna drella pozwala mu bardzo szybko pozbywać się przeciwników na niskich poziomach trudności. Thane jest jedną z opcji romansowych dla kobiet.

    Samara

    Rasa i płeć: Asari
    Szkolenie w użyciu broni: Karabiny szturmowe, Pistolety maszynowe
    Umiejętności podstawowe: Rzut, Przyciągnięcie
    Umiejętność pasywna: Egzekutorka asari (zwiększa zdrowie i obrażenia od broni Samary oraz zmniejsza czas regeneracji jej mocy)
    Umiejętność specjalna: Spustoszenie (zadaje obrażenia pancerzom, barierom i zdrowiu oraz zapobiega regeneracji zdrowia; jeśli celem jest nieosłonięta istota organiczna, przywraca część zdrowia)



    Biografia: Samara jest jedną z egzekutorek, starożytnego zakonu walczącego z niesprawiedliwością w przestrzeni asari. Mimo to, jej młodość, jak wielu przedstawicielek tej rasy, nie miała wiele wspólnego z Kodeksem tych wojowniczek. Podczas swojej służby starła się nawet z turiańskim Widmem, Nihlusem. Samara za swoją szczególną powinność uważa ściganie Ardat-Yakshi – właśnie podczas poszukiwań jednej z nich spotyka Sheparda i składa mu przysięgę wierności.
    Komentarz: Samara jest dość podobna do Jack, tyle, ze jest nieco gorszą biotyczką, a nieco lepszą wojowniczką. W związku z tym podczas walki spisuje się dobrze, ale znacznie sprawniej idzie je na niższych poziomach trudności. Dzięki swojej umiejętności specjalnej potrafi sama regenerować własne zdrowie. Z Samarą możemy mieć romans jako przedstawiciele obu płci, ale nie jest on tak rozbudowany jak pozostałe.

    Morinth

    Rasa i płeć: Asari
    Szkolenie w użyciu broni: Karabiny szturmowe, Pistolety maszynowe
    Umiejętności podstawowe: Rzut, Przyciągnięcie
    Umiejętność pasywna: Ardat-Yakshi (zwiększa zdrowie i obrażenia od broni Morinth oraz zmniejsza czas regeneracji jej mocy)
    Umiejętność specjalna: Dominacja (przejmuje kontrolę nad przeciwnikiem organicznym)




    Biografia: Morinth jest ściganą przez Samarę Ardat-Yakshi, genetycznie zmutowaną asari, która podczas współżycia pustoszy układ nerwowy partnera, doprowadzając go w końcu do śmierci. Niegdyś była uwięziona przez swoją rasę, ale udało jej się uciec. Morinth jest jedyną z trzech znanych Ardat-Yakshi, która zdecydowała się ulec swoim morderczym instynktom.
    Komentarz: Morinth jest złym odpowiednikiem Samary, różni je jedynie umiejętność specjalna. Łączy się z tym niemożność posiadania ich obu w drużynie. Opisywana postać nieco gorzej od konkurencji radzi sobie na wyższych poziomach trudności, ale na niższych jest trochę od niej lepsza. Z Morinth możemy mieć romans jako przedstawiciele obu płci, ale nie jest on tak rozbudowany jak pozostałe.

    Legion

    Rasa i płeć: Geth
    Szkolenie w użyciu broni: Karabiny szturmowe, Karabiny snajperskie
    Umiejętności podstawowe: Hakowanie SI, Sonda bojowa
    Umiejętność pasywna: Geth-infiltrator (zwiększa zdrowie i obrażenia od broni Legiona oraz zmniejsza czas regeneracji jego mocy)
    Umiejętność specjalna: Lepsza tarcza gethów (zwiększa siłę tarczy/bariery/pancerza)




    Biografia: Legion jest niezwykłym przedstawicielem gethów, gdyż w przeciwieństwie do innych jednostek działa samodzielnie. Został przez swoją „rasę” wysłany w celu dowiedzenia się więcej o rasach organicznych, a w szczególności o Shepardzie. Gdy „dołącza” do jego drużyny, jest nieaktywny i tylko od komandora zależy, czy zechce go włączyć.
    Komentarz: Legion jest najpóźniej przyłączanym towarzyszem, w sumie pod koniec gry. Ocena jego przydatności w walce jest trudna – z jednej strony podstawowe umiejętności ma takie sobie, ale z drugiej posługuje się najlepszymi broniami w grze (w tym swoją specjalną snajperką) i posiada bardzo wytrzymałe tarcze (umiejętność specjalna). Jednak jego niezwykle zabawna osobowość znacznie podwyższa mu ocenę.

    Zaeed Massani

    Rasa i płeć: Człowiek, mężczyzna
    Szkolenie w użyciu broni: Karabin szturmowy, Karabin snajperski
    Umiejętności podstawowe: Strzał wstrząsowy, Amunicja dysrupcyjna
    Umiejętność pasywna: Najemnik-weteran (zwiększa zdrowie i obrażenia od broni Zaeeda)
    Umiejętność specjalna: Granat inferno (podpala okolicznych przeciwników, niszcząc pancerze i powstrzymując regenerację zdrowia)




    Biografia: Zaeed jest jednym z najlepszych najemników w galaktyce, a także pewnie jednym z najdłużej utrzymujących się w „branży”. Przeżył on niezliczone przygody, często prawie ginąc, czego dowodem są liczne blizny. Zaeed obecnie poluje na Vido Santiago, szefa Błękitnych Słońc.
    Komentarz: Zaeed jest towarzyszem dodanym w DLC, ale jest to DLC darmowe dla posiadaczy Sieci Cerberusa, która w Polsce była bezpłatnym dodatkiem do gry. Jest on jednym z najlepszych wojowników w naszej drużynie, łącząc wysokie umiejętności w posługiwaniu się bronią z przydatnymi, także na osłony, umiejętnościami. Jeśli jednak grasz jako idealista, jego misję wykonaj dopiero mając maksymalny poziom prawości, gdyż inaczej nie uda ci się zdobyć lojalności najemnika.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 4 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 3
    Temat: artykuł fajny, ale brakuje ...
    Dodany: 22.02.2011 o 10:28  

    artykuł fajny, ale brakuje jeszcze Kasumi Goto z DLC

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 10
    Temat: Właśnie DLC a nie z normaln...
    Dodany: 25.08.2011 o 0:15  

    Właśnie DLC płatny a nie z normalnej gry... a propo Mordina.. co zrobić żeby przeżył końcówkę? robię wszystko i nic, ulepszenia nic nie dają...

    WE
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeśli chcesz żeby Mordin pr...
    Dodany: 17.09.2011 o 9:41  

    Jeśli chcesz żeby Mordin przeżył to oprócz zaskarbienia sobie jego lojalności zabieraj go ze sobą w drużynie.

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 12
    Temat: Fajny jest Legion
    Dodany: 15.04.2012 o 18:25  

    Fajny jest Legion



    Ten artykuł skomentowano 4 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw