Szturmowiec
Ofensywa: - pistolet maszynowy Szerszeń
- elektropałka
- granat odłamkowy
- dobicie
Defensywa:- elektropałka
- granat odłamkowy
- dobicie
- przeciętne zdrowie
- przewrót bojowy
Wskazówki:- przewrót bojowy
- jedyną siła Szturmowców jest ich liczebność, dobrze więc radzą sobie z nimi moce obszarowe, granaty i kombinacje mocy
- uwaga na granaty odłamkowe, które zadają olbrzymie obrażenia; jeśli znajdziesz się za blisko centrum wybuchu, prawdopodobnie zginiesz
- uwaga na granaty odłamkowe, które zadają olbrzymie obrażenia; jeśli znajdziesz się za blisko centrum wybuchu, prawdopodobnie zginiesz
Centurion
Ofensywa: - karabin szturmowy Motyka
- elektropałka
- granat odłamkowy
Defensywa:- elektropałka
- granat odłamkowy
- przeciętne tarcze, przeciętne zdrowie
- przewrót bojowy
- granat dymny
Wskazówki:- przewrót bojowy
- granat dymny
- zasłonę stworzoną za pomocą granatu dymnego można przejrzeć przy pomocy snajperki z zamontowaną ulepszoną lunetą (albo przy pomocy celownika termicznego)
- poza tarczami i granatem dymnym, Centurion zachowuje się jak zwykły Szturmowiec
- poza tarczami i granatem dymnym, Centurion zachowuje się jak zwykły Szturmowiec
Stróż
Ofensywa: - ciężki pistolet Szpon
- elektropałka (tyko pozbawiony tarczy)
- uderzenie tarczą
Defensywa:- elektropałka (tyko pozbawiony tarczy)
- uderzenie tarczą
- przeciętne zdrowie
- tarcza oblężnicza
Wskazówki:- tarcza oblężnicza
- tarcza Stróża chroni go przed ogniem broni palnej i mocami „od przodu”; zajście go od tyłu (w multi najlepiej flankować go z kolegą) sprawi, że nie będzie miał żadnej ochrony (do odwracania uwagi idealnie nadaje się sonda bojowa)
- Stróża można zranić, celując mu w „okienko” tarczy (tzw. poczta); najlepiej nadają się do tego snajperki i ciężkie pistolety, strzelby i bronie maszynowe są mniej lub prawie nieskuteczne; oczywiście zamiast celować można zamontować modyfikację drążącą do broni i przebijać tarczę
- przyciągnięcie/bicz wyrywają Stróżowi tarczę, z kolei rzut/fala uderzeniowa mocno go odpychają co sprawia, że się odsłania na parę sekund; spustoszenie/mroczny kanał nie są powstrzymywane przez tarczę
- uwaga na uderzenie tarczą, atak ten zadaje spore obrażenia i oszałamia
- Stróża można zranić, celując mu w „okienko” tarczy (tzw. poczta); najlepiej nadają się do tego snajperki i ciężkie pistolety, strzelby i bronie maszynowe są mniej lub prawie nieskuteczne; oczywiście zamiast celować można zamontować modyfikację drążącą do broni i przebijać tarczę
- przyciągnięcie/bicz wyrywają Stróżowi tarczę, z kolei rzut/fala uderzeniowa mocno go odpychają co sprawia, że się odsłania na parę sekund; spustoszenie/mroczny kanał nie są powstrzymywane przez tarczę
- uwaga na uderzenie tarczą, atak ten zadaje spore obrażenia i oszałamia
Nemezis
Ofensywa: - karabin snajperski Wdowa (wygląda jak Raptor)
- zabójstwo (jak zdolność w ME1)
Defensywa:- zabójstwo (jak zdolność w ME1)
- przeciętne tarcze, niskie zdrowie
- przewrót bojowy
Wskazówki:- przewrót bojowy
- gdy Nemezis cię namierza, korzysta z laserowego wskaźnika; jeśli zobaczysz coś takiego, jak najszybciej się schować, gdyż jej strzały zadają olbrzymie obrażenia
- Nemezis jest bardzo zwinna i zwykle udaje się jej uniknąć twoich mocy, dlatego też w singlu zasyp go mocami towarzyszy, które rozpoczynają swe działanie bezpośrednio na niej
- Nemezis często zmienia pozycję i może się okazać, że na jej szukaniu spędzisz mnóstwo czasu
- Nemesis bardzo wygodnie zabija się atakiem wręcz
- Nemezis jest bardzo zwinna i zwykle udaje się jej uniknąć twoich mocy, dlatego też w singlu zasyp go mocami towarzyszy, które rozpoczynają swe działanie bezpośrednio na niej
- Nemezis często zmienia pozycję i może się okazać, że na jej szukaniu spędzisz mnóstwo czasu
- Nemesis bardzo wygodnie zabija się atakiem wręcz
Inżynier
Ofensywa: - ciężki pistolet Falanga
- wieżyczka
Defensywa:- wieżyczka
- przeciętne tarcze, przeciętne zdrowie
- naprawa
Wskazówki:- naprawa
- wieżyczka jest dużo groźniejsza od samego Inżyniera, więc dobrze go zabić, zanim zdąży ją rozstawić
- najlepszą metodą na pozbycie się Inżyniera jest zniszczenie jego tarcz i strzał w plecy (czy to normalnie, czy z broni przebijającej przez klatę), co spowoduje wybuch niesionej wieżyczki i duże obrażenia
- kiedy Inżynier rozstawia już wieżyczkę, każdy atak odpychający go spowoduje jej wybuch; najlepiej użyć tutaj rzutu, strzału wstrząsowego itd., ewentualnie szybko zbić jego tarczę
- wieżyczka zadaje olbrzymie obrażenia, ale po każdej serii musi „odpocząć” i wtedy jest czas na ostrzał; może ona namierzać tylko jeden cel, więc dobrze atakować ją w parze z sojusznikiem (multi)
- jeśli wieżyczka zabije twojego towarzysza, najpierw ją zniszcz, a potem wskrzeszaj; inaczej szybko będą dwa trupy zamiast jednego
- wieżyczka jest znakomitym celem sabotażu
- Inżynier może naprawiać wieżyczki i Atlasów i robi to nad wyraz sprawnie; na szczęście stanowi wtedy dość łatwy cel
- najlepszą metodą na pozbycie się Inżyniera jest zniszczenie jego tarcz i strzał w plecy (czy to normalnie, czy z broni przebijającej przez klatę), co spowoduje wybuch niesionej wieżyczki i duże obrażenia
- kiedy Inżynier rozstawia już wieżyczkę, każdy atak odpychający go spowoduje jej wybuch; najlepiej użyć tutaj rzutu, strzału wstrząsowego itd., ewentualnie szybko zbić jego tarczę
- wieżyczka zadaje olbrzymie obrażenia, ale po każdej serii musi „odpocząć” i wtedy jest czas na ostrzał; może ona namierzać tylko jeden cel, więc dobrze atakować ją w parze z sojusznikiem (multi)
- jeśli wieżyczka zabije twojego towarzysza, najpierw ją zniszcz, a potem wskrzeszaj; inaczej szybko będą dwa trupy zamiast jednego
- wieżyczka jest znakomitym celem sabotażu
- Inżynier może naprawiać wieżyczki i Atlasów i robi to nad wyraz sprawnie; na szczęście stanowi wtedy dość łatwy cel
Atlas
Ofensywa: - działo akceleratora masy
- wyrzutnia rakiet
- atak wręcz
- natychmiastowe zabicie
- dobicie
- pośmiertny wybuch
Defensywa:- wyrzutnia rakiet
- atak wręcz
- natychmiastowe zabicie
- dobicie
- pośmiertny wybuch
- bardzo wysokie tarcze, bardzo wysoki pancerz
- zbroja
- granat dymny
Wskazówki:- zbroja
- granat dymny
- Atlas jest najwytrzymalszym (wraz z Pretorianinem) przeciwnikiem w grze
- mimo że wydaje się to jak najbardziej możliwe, bardzo ciężko uniknąć wystrzelonej przez Atlasa rakiety i znalezienie osłony jest koniecznością
- akcelerator masy za każdym razem strzela potrójnie (poczwórnie w multi), więc dobrze policz, zanim wychylisz się zza osłony
- jako niezbyt ruchliwy, Atlas jest idealnym źródłem eksplozji biotycznych czy innych kombinacji mocy
- Atlas nie posiada zbroi na „szybce”, a strzały w wylot na tyłach liczą się jak strzały w głowę; właśnie w te miejsca powinieneś celować
- Atlas jest kiepskim celem sabotażu, zanim zdecyduje się na wystrzał, moc często przestanie działać
- w singlu możesz zbić Atlasowi szybkę, zabić operatora i przejąć mecha na własność (nie działa na Omedze w DLC o tym samym tytule); warto, bo robot jest powerny
- mimo że wydaje się to jak najbardziej możliwe, bardzo ciężko uniknąć wystrzelonej przez Atlasa rakiety i znalezienie osłony jest koniecznością
- akcelerator masy za każdym razem strzela potrójnie (poczwórnie w multi), więc dobrze policz, zanim wychylisz się zza osłony
- jako niezbyt ruchliwy, Atlas jest idealnym źródłem eksplozji biotycznych czy innych kombinacji mocy
- Atlas nie posiada zbroi na „szybce”, a strzały w wylot na tyłach liczą się jak strzały w głowę; właśnie w te miejsca powinieneś celować
- Atlas jest kiepskim celem sabotażu, zanim zdecyduje się na wystrzał, moc często przestanie działać
- w singlu możesz zbić Atlasowi szybkę, zabić operatora i przejąć mecha na własność (nie działa na Omedze w DLC o tym samym tytule); warto, bo robot jest powerny
Duch
Ofensywa: - dysruptor fazowy (dystansowo)
- jednocząsteczkowe ostrze (wręcz)
- natychmiastowe zabicie
Defensywa:- jednocząsteczkowe ostrze (wręcz)
- natychmiastowe zabicie
- przeciętne bariery, przeciętne zdrowie
- akrobatyka (przewrót bojowy)
- kamuflaż taktyczny
- osłonięcie
Wskazówki:- akrobatyka (przewrót bojowy)
- kamuflaż taktyczny
- osłonięcie
- Duch to jeden (a właściwie jedna) z najpotężniejszych przeciwników w grze, zadających olbrzymie obrażenia tak na dystans, jak i wręcz
- uważaj na kamuflaż taktyczny Ducha; jeśli tego zaniedbasz, szybko zginiesz
- Duch jest zwinny i często wykonuje przewrót bojowy, ponadto może się osłonić, tak więc moce są niezbyt skuteczne (jeśli ich używasz, poczekaj do rozpoczęcia animacji skoku); dlatego też w singlu zasyp go mocami towarzyszy, które rozpoczynają swe działanie bezpośrednio na nim
- na Ducha znakomicie nadają się granatniki (Sokół, Napastnik, Skorpion, Jad, Krysae); trafienie z nich odpycha go na chwilę, jest wtedy niegroźny i łatwy do zabicia przez resztę drużyny
- Duch bardzo często wykonuje natychmiastowe zabicie, pod żadnym pozorem nie walcz z nim wręcz
- uważaj na kamuflaż taktyczny Ducha; jeśli tego zaniedbasz, szybko zginiesz
- Duch jest zwinny i często wykonuje przewrót bojowy, ponadto może się osłonić, tak więc moce są niezbyt skuteczne (jeśli ich używasz, poczekaj do rozpoczęcia animacji skoku); dlatego też w singlu zasyp go mocami towarzyszy, które rozpoczynają swe działanie bezpośrednio na nim
- na Ducha znakomicie nadają się granatniki (Sokół, Napastnik, Skorpion, Jad, Krysae); trafienie z nich odpycha go na chwilę, jest wtedy niegroźny i łatwy do zabicia przez resztę drużyny
- Duch bardzo często wykonuje natychmiastowe zabicie, pod żadnym pozorem nie walcz z nim wręcz
Dragon
Ofensywa: - pistolet maszynowy Szerszeń
- smagnięcie biczem
- skok z biczem
- dobicie
Defensywa:- smagnięcie biczem
- skok z biczem
- dobicie
- przeciętny pancerz
- przewrót bojowy
Wskazówki:- przewrót bojowy
- Dragonów spotkamy jedynie w multi i na Armax Arsenal Arena (DLC „Cytadela”)
- zarówno smagnięcie, jak i skok z biczem wymagają sporo czasu na przygotowanie; gdy animacja się rozpocznie, jak najszybciej się odturluj/uciekaj
- zarówno smagnięcie, jak i skok z biczem odpychają twoją postać, czyniąc ją bezradną na kilka sekund
- Dragon bardzo rzadko wykonuje przewrót bojowy, więc nie wahaj się używać mocy
- w walce dystansowej Dragon zupełnie sobie nie radzi, jest groźny tylko w walce wręcz
- zarówno smagnięcie, jak i skok z biczem wymagają sporo czasu na przygotowanie; gdy animacja się rozpocznie, jak najszybciej się odturluj/uciekaj
- zarówno smagnięcie, jak i skok z biczem odpychają twoją postać, czyniąc ją bezradną na kilka sekund
- Dragon bardzo rzadko wykonuje przewrót bojowy, więc nie wahaj się używać mocy
- w walce dystansowej Dragon zupełnie sobie nie radzi, jest groźny tylko w walce wręcz