Żołnierz
Ofensywa: - karabin pulsacyjny Gethów
- uderzenie kolbą
- dobicie
Defensywa:- uderzenie kolbą
- dobicie
- przeciętne zdrowie
- uskok bojowy
Wskazówki:- uskok bojowy
- Żołnierz Gethów zadaje wyższe obrażenia niż Szturmowiec Cerberusa czy Kanibal, ale nie ma żadnych specjalnych zdolności
- Żołnierzy Gethów zawsze jest sporo, stąd moce obszarowe, granaty i kombinacje mocy spisują się doskonale
- wszystkie Gethy są podatne na porażenie i inne obrażenia elektryczne (przeciążenie, wyssanie energii), ale bardziej odporne na ataki ogniste
- Żołnierzy Gethów zawsze jest sporo, stąd moce obszarowe, granaty i kombinacje mocy spisują się doskonale
- wszystkie Gethy są podatne na porażenie i inne obrażenia elektryczne (przeciążenie, wyssanie energii), ale bardziej odporne na ataki ogniste
Żołnierz rakietowy
Ofensywa: - wyrzutnia rakiet
- uderzenie kolbą
Defensywa:- uderzenie kolbą
- przeciętne tarcze, niskie zdrowie
- uskok bojowy
Wskazówki:- uskok bojowy
- rakiety wystrzelonej przez „rakieciorza” ciężko uniknąć, ale można ją zniszczyć podczas lotu (tak mi się przynajmniej wydaje)
- mimo że wyrzutnia rakiet wydaje się być bronią wolnostrzelną, na wyższych poziomach trudności „rakieciorz” potrafi z niej szybko wystrzelić dwie rakiety (multi, w singlu nie zaobserwowałem)
- mimo że wyrzutnia rakiet wydaje się być bronią wolnostrzelną, na wyższych poziomach trudności „rakieciorz” potrafi z niej szybko wystrzelić dwie rakiety (multi, w singlu nie zaobserwowałem)
Łowca
Ofensywa: - strzelba plazmowa Gethów
- uderzenie kolbą
Defensywa:- uderzenie kolbą
- przeciętne tarcze, przeciętne zdrowie
- uskok bojowy
- kamuflaż taktyczny
Wskazówki:- uskok bojowy
- kamuflaż taktyczny
- Łowcę ciężko zauważyć na polu walki, dodatkowo często obchodzi nasze linie obrony i atakuje z flanki lub zza pleców
- strzały ze strzelby plazmowej odpychają naszą postać, czyniąc ją bezradną na kilka sekund; to samo dotyczy uderzenia kolbą
- pozbawienie tarcz uniemożliwia Łowcy użycie kamuflażu, warto to zrobić jak najszybciej (pamiętaj, że tarcze, nawet zniszczone, po pewnym czasie się odnawiają)
- kiedy Łowca jest jeszcze w kamuflażu, warto zaatakować go mocą zadającą stałe obrażenia (spalenie, odkształcenie, spustoszenie i in.), dzięki czemu będzie można go oznaczyć; trafienie ukrytego Getha wymaga posłanie mocy prosto na niego (nie obawiaj się, że nie jest oznaczony)
- kiedy schowasz się za niską osłoną, Łowca często podejdzie na zasięg chwytu (możesz go wykonać nawet, gdy przeciwnik jest niewidzialny)
- strzały ze strzelby plazmowej odpychają naszą postać, czyniąc ją bezradną na kilka sekund; to samo dotyczy uderzenia kolbą
- pozbawienie tarcz uniemożliwia Łowcy użycie kamuflażu, warto to zrobić jak najszybciej (pamiętaj, że tarcze, nawet zniszczone, po pewnym czasie się odnawiają)
- kiedy Łowca jest jeszcze w kamuflażu, warto zaatakować go mocą zadającą stałe obrażenia (spalenie, odkształcenie, spustoszenie i in.), dzięki czemu będzie można go oznaczyć; trafienie ukrytego Getha wymaga posłanie mocy prosto na niego (nie obawiaj się, że nie jest oznaczony)
- kiedy schowasz się za niską osłoną, Łowca często podejdzie na zasięg chwytu (możesz go wykonać nawet, gdy przeciwnik jest niewidzialny)
Pyro
Ofensywa:- miotacz płomieni
- dobicie
Defensywa:
- przeciętne tarcze, przeciętny pancerz
- uskok bojowy
Wskazówki:
- miotacz płomieni zadaje olbrzymie obrażenia, nie możesz dopuścić, by Pyro podszedł na zasięg jego użycia
- Pyrowi najlepiej strzelać w butlę z gazem, zapali się i po chwili wybuchnie, raniąc wszystkich wokół (czym więcej strzałów, tym szybszy wybuch); butlę można także przy pomocy modyfikacji drążącej trafić przez korpus lub głowę
- wybuch gazu powoduje także zabicie Pyra przy pomocy przeciążenia lub wyssanie energii
- dzięki temu, że Pyro wolno się porusza, łatwo trafić go w głowę
- początkowo Pyro dało się chwycić zza osłony, teraz jest to niemożliwe
Behemot
Ofensywa:- impuls oblężniczy
- uderzenie kolbą
- pośmiertny wybuch
- sonda bojowa
- wieżyczka strażnicza
Defensywa:
- bardzo wysokie tarcze, bardzo wysoki pancerz
Wskazówki:
- za każdym razem Behemot oddaje trzy strzały, więc dobrze policz, zanim wychylisz się zza osłony
- wieżyczki strażnicze i sondy bojowe są groźniejsze od samego Behemota (pierwsze zadają duże obrażenia, ataki drugich oszałamiają), trzeba je więc zabijać na bieżąco (świetnie radzą sobie kombinacje mocy detonowane na Behemocie lub przeciążanie łańcuchowe)
Bombardier
Ofensywa:- impuls elektryczny (bliski zasięg)
- granaty
Defensywa:
- przeciętne tarcze, przeciętny pancerz
- uskok bojowy
Wskazówki:
- Bombardierów spotykamy jedynie w multi i na Armax Arsenal Arena (DLC „Cytadela”)
- impulsy elektryczne są bardzo niebezpieczne, gdyż oszałamiają naszą postać, czyniąc ją bezbronną na kilka sekund
- rozstawienie granatów przez Bombardiera zajmuje nieco czasu, a kolejne sekundy mijają do detonacji, tak więc tego ataku łatwo uniknąć
- najlepszym momentem na użycie mocy przeciwko Bombardierom jest właśnie rozstawianie granatów, gdyż wtedy nie mogą wykonać uskoku