Kanibal
Ofensywa: - naręczne działko
- atak wręcz
- granat odłamkowy
- dobicie
Defensywa:- atak wręcz
- granat odłamkowy
- dobicie
- przeciętne zdrowie
- kanibalizm
Wskazówki:- kanibalizm
- jedyną siłą Kanibali jest ich liczebność, dobrze więc radzą sobie z nimi moce obszarowe, granaty i kombinacje mocy
- Kanibale są mało zwinne i rzadko używają osłon, tak więc łatwo ich trafić
- Kanibale są bardzo podatni na strzały w głowę; jako że jest ona umiejscowiona na środku ich ciała i chybienie powoduje trafienie w korpus, a nie całkowite uniknięcie obrażeń
- gdy Kanibal pożre czyjeś zwłoki lub zostanie wzmocniony przez Grasanta, zyska zbroję i regenerację zdrowia; płyty pancerza odpadają jednak przy trafieniu, a regeneracja jest minimalna
- Kanibale często spotykają się na wspólną ucztę przy zwłokach i wtedy można ich spokojnie wyprawiać na tamten świat, i to dużymi grupami
- atak wręcz Kanibali jest dużo groźniejszy od ich naramiennych dział
- Kanibale są mało zwinne i rzadko używają osłon, tak więc łatwo ich trafić
- Kanibale są bardzo podatni na strzały w głowę; jako że jest ona umiejscowiona na środku ich ciała i chybienie powoduje trafienie w korpus, a nie całkowite uniknięcie obrażeń
- gdy Kanibal pożre czyjeś zwłoki lub zostanie wzmocniony przez Grasanta, zyska zbroję i regenerację zdrowia; płyty pancerza odpadają jednak przy trafieniu, a regeneracja jest minimalna
- Kanibale często spotykają się na wspólną ucztę przy zwłokach i wtedy można ich spokojnie wyprawiać na tamten świat, i to dużymi grupami
- atak wręcz Kanibali jest dużo groźniejszy od ich naramiennych dział
Grasant
Ofensywa:
- karabin szturmowy Phaeston
- uderzenie kolbą
- dobicie
- uderzenie kolbą
- dobicie
Defensywa:
- średnie tarcze, średnie zdrowie
- przewrót bojowy
- generowanie zbroi (Kanibale, Zombie)
- przewrót bojowy
- generowanie zbroi (Kanibale, Zombie)
Wskazówki:
- karabiny Grasantów zadają duże obrażenia, tak więc walcz z nimi zza osłony
- z bliska Grasanci także są niebezpieczni; cios kolbą na chwilę cię oszałamia, a w tym czasie oni swobodnie ładują w ciebie z karabinów, co często kończy się śmiercią
- generowanie zbroi jest także słabością Grasanta, bowiem robiąc to, musi być nieruchomy (jego cel także), dzięki czemu łatwo wpakować mu wtedy kulkę w głowę; jednocześnie jego oszołomienie/odepchnięcie przerywa używanie tej zdolności
- z bliska Grasanci także są niebezpieczni; cios kolbą na chwilę cię oszałamia, a w tym czasie oni swobodnie ładują w ciebie z karabinów, co często kończy się śmiercią
- generowanie zbroi jest także słabością Grasanta, bowiem robiąc to, musi być nieruchomy (jego cel także), dzięki czemu łatwo wpakować mu wtedy kulkę w głowę; jednocześnie jego oszołomienie/odepchnięcie przerywa używanie tej zdolności
Zombie
Ofensywa: - walka wręcz
- chwyt
Defensywa:- chwyt
- niskie zdrowie
Wskazówki: - na dalekie dystanse Zombie są bezradne; brak ataków dystansowych, niskie zdrowie i brak zdolności unikania pozwala na bezstresowy ostrzał i używanie mocy
- w walce wręcz Zombie tez giną jak muchy, o ile nie pozwolisz im zadać pierwszego ciosu
- pod żadnym pozorem nie daj się zajść od tyłu lub boku, chwyt Zombie unieruchomi cię na kilka chwil i uczyni bezbronnym wobec innych przeciwników; chwyt można przełamać, wciskając raz za razem klawisz „F”
- żeby Zombie mógł cię chwycić, wcześniej musi wykonać normalny atak; kiedy od niego oberwiesz, jak najszybciej się odsuń; jeśli się poruszy, musi cię zaatakować ponownie, by wykonać chwyt
- w walce wręcz Zombie tez giną jak muchy, o ile nie pozwolisz im zadać pierwszego ciosu
- pod żadnym pozorem nie daj się zajść od tyłu lub boku, chwyt Zombie unieruchomi cię na kilka chwil i uczyni bezbronnym wobec innych przeciwników; chwyt można przełamać, wciskając raz za razem klawisz „F”
- żeby Zombie mógł cię chwycić, wcześniej musi wykonać normalny atak; kiedy od niego oberwiesz, jak najszybciej się odsuń; jeśli się poruszy, musi cię zaatakować ponownie, by wykonać chwyt
- Grasanci mogą wygenerować Zombie dodatkową zbroję, której elementy odpadają jednak po celnym strzale
Brutal
Ofensywa: - szarża
- machnięcie łapą
- skok
- ryk
- pośmiertny cios
- natychmiastowe zabicie
Defensywa:- machnięcie łapą
- skok
- ryk
- pośmiertny cios
- natychmiastowe zabicie
- wysoki pancerz
- zbroja
Wskazówki:- zbroja
- zbroja Brutala chroni jego boki, ale odsłania kręgosłup i głowę; mimo to, przy walce ze Żniwiarzami lepiej używać modyfikacji drążącej
- szarży Brutala można uniknąć przy pomocy turlania w stronę przeciwną do jego łapy (bodajże w lewo); uskok w drugą stronę lub w tył jest nieskuteczny
- zawsze trzymaj się z dala od Brutala, po pierwsze z racji zdolności natychmiastowego zabicia, po drugie pośmiertnego ciosu
- jako że Brutal jest wielki i powolny, jest idealnym kandydatem do wywoływania na nim eksplozji biotycznych, zwłaszcza gdy jednocześnie otaczają go Zombie czy Kanibale
- szarży Brutala można uniknąć przy pomocy turlania w stronę przeciwną do jego łapy (bodajże w lewo); uskok w drugą stronę lub w tył jest nieskuteczny
- zawsze trzymaj się z dala od Brutala, po pierwsze z racji zdolności natychmiastowego zabicia, po drugie pośmiertnego ciosu
- jako że Brutal jest wielki i powolny, jest idealnym kandydatem do wywoływania na nim eksplozji biotycznych, zwłaszcza gdy jednocześnie otaczają go Zombie czy Kanibale
Pustoszyciel
Ofensywa: - działa
- uwolnienie Wyrojonych
- rozprysk kwasu
Defensywa:- uwolnienie Wyrojonych
- rozprysk kwasu
- wysoki pancerz
- plama kwasu
Wskazówki:- plama kwasu
- za każdym razem Pustoszyciel strzela potrójnie, więc dobrze policz, zanim wychylisz się zza osłony
- przed oddaniem strzału Pustoszyciel przez chwilę celuje, przy czym widoczne są biegnące od niego do celu niebieskie linie; jeśli namierza ciebie, schowaj się jak najszybciej
- walka wręcz z Pustoszycielem jest ryzykowna, jego kwas zadaje duże obrażenia, a Wyrojone mają do ciebie wtedy krótką drogę
- nie lekceważ Wyrojonych; jeden czy dwa to niewielkie zagrożenie, ale w dużej liczbie szybko usuną ci tarczę/bariery i poważnie zranią, tak więc zabijaj je, zanim one zabiją ciebie
- strzelanie w worki/błony zadaje większe obrażenia, ale jednocześnie uwalnia Wyrojonych (mała strata, i tak by wyszli po śmierci)
- martwy Pustoszyciel zostawia po sobie plamę kwasu; przebiegnięcie przez nią nie zada dużych obrażeń, ale nie stój w niej jak głupi
- przed oddaniem strzału Pustoszyciel przez chwilę celuje, przy czym widoczne są biegnące od niego do celu niebieskie linie; jeśli namierza ciebie, schowaj się jak najszybciej
- walka wręcz z Pustoszycielem jest ryzykowna, jego kwas zadaje duże obrażenia, a Wyrojone mają do ciebie wtedy krótką drogę
- nie lekceważ Wyrojonych; jeden czy dwa to niewielkie zagrożenie, ale w dużej liczbie szybko usuną ci tarczę/bariery i poważnie zranią, tak więc zabijaj je, zanim one zabiją ciebie
- strzelanie w worki/błony zadaje większe obrażenia, ale jednocześnie uwalnia Wyrojonych (mała strata, i tak by wyszli po śmierci)
- martwy Pustoszyciel zostawia po sobie plamę kwasu; przebiegnięcie przez nią nie zada dużych obrażeń, ale nie stój w niej jak głupi
Banshee
Ofensywa: - walka wręcz
- natychmiastowe zabicie
- pocisk biotyczny
- wybuch biotyczny
- teleportacja
Defensywa:- natychmiastowe zabicie
- pocisk biotyczny
- wybuch biotyczny
- teleportacja
- wysoka bariera, bardzo wysoki pancerz
- osłonięcie
- usunięcie statusów
Wskazówki:- osłonięcie
- usunięcie statusów
- kiedy Banshee pojawia się na mapie (i kiedy ginie), wydaje głośny krzyk, tak więc zawsze będziesz ostrzeżony, ze możesz na nią natrafić
- pocisk biotyczny zadaje duże obrażenia przy trafieniu i powoduje dalsze rany, na szczęście dość łatwo go uniknąć, wykonując przewrót bojowy; wybuch biotyczny robi to samo, z tym ze zadaje mniejsze obrażenia i ma niewielki zasięg, ale za to jest obszarowy (rozchodzi się od Banshee)
- mimo że Banshee teleportuje się całkiem żwawo, moce ofensywne zwykle nie mają problemu z jej namierzeniem
- gdy Banshee stoi, używa osłonięcia i usunięcia statusów; raczej nie ma wtedy co liczyć na kombinacje mocy
- Banshee bardzo często wykonuje natychmiastowe zabicie; pod żadnym pozorem nie walcz z nią wręcz
- pocisk biotyczny zadaje duże obrażenia przy trafieniu i powoduje dalsze rany, na szczęście dość łatwo go uniknąć, wykonując przewrót bojowy; wybuch biotyczny robi to samo, z tym ze zadaje mniejsze obrażenia i ma niewielki zasięg, ale za to jest obszarowy (rozchodzi się od Banshee)
- mimo że Banshee teleportuje się całkiem żwawo, moce ofensywne zwykle nie mają problemu z jej namierzeniem
- gdy Banshee stoi, używa osłonięcia i usunięcia statusów; raczej nie ma wtedy co liczyć na kombinacje mocy
- Banshee bardzo często wykonuje natychmiastowe zabicie; pod żadnym pozorem nie walcz z nią wręcz