Opis:
Adepci są mistrzami biotyki, co sprawia, że nie imają się oni broni, ale nadrabiają to swoimi talentami i zdolnościami. W bezpośredniej walce nie stawiają silnego oporu, lecz ze wsparciem żołnierzy (lub pochodnych klas) potrafią zdziałać zadziwiająco wiele. Talenty biotyczne stanowią mistyczne zagrożenie dla większości napotkanych przeciwników. Same w sobie może nie zadają wielkich obrażeń, ale za to wystawiają wrogów jako łatwy cel użytkownikom broni fizycznej. Lekki pancerz i brak regeneracji punktów życia sprawiają, że adepci nie powinni narażać się na ogień nieprzyjaciela i pozostawać za zasłoną.
Proponowany dobór talentów:
Na początku trzeba zdecydować, jaki styl gry preferujemy – wyłącznie talenty biotyczne czy może również siłę ognia. Jeśli nie zdecydujemy się na poprawę umiejętności strzelania oraz jakości pancerza, to najlepiej wykształcić się w Podniesieniu oraz Osobliwości. Do tego potrzebne będzie rozwinięcie Rzutu oraz Odkształcenia do odpowiedniego poziomu, a przy okazji zalecane jest odblokowanie zaawansowanych zdolności. Następnie można wykształcić się w Barierze oraz Zastoju, co znacznie ułatwi życie podatnemu na obrażenia adeptowi.
Jeśli uznamy, że przyda nam się również trochę siły ognia, po pierwszych talentach biotycznych warto rozwinąć odrobinę Pancerz podstawowy, co odblokuje Pistolety, co z kolei zaowocuje zdolnością Strzelec Wyborowy. W ten sposób adepci mogą stać się niemal samowystarczalni.
Taktyki:
Gra tą klasą stanowi nie lada wyzwanie. Zdolności płynące z talentów biotycznych należy stosować w odpowiednich momentach i w odpowiednich miejscach, aby ich efekt zadziałał na odpowiednim obszarze. Na początku warto korzystać z Rzutu – w mgnieniu oka z dwóch przeciwników zostanie jeden, chociaż na te kilka sekund. Jeśli zadziała się Odkształceniem na drugiego, to pierwszy nie zdąży się podnieść, a zostanie już całkiem sam. Podniesienie pozwoli na wystawienie przeciwnika na wolny ogień, nawet zza zasłony. Osobliwość działa na większy obszar oraz kilku przeciwników, wprawiając ich w okrężny ruch w powietrzu, wokół wspólnej osi. Z taką pomocą nawet słabi strzelcy powinni poradzić sobie z eliminowaniem przeciwników. Korzystając z Bariery chwilowo wzmacniamy odporność naszej postaci, co pozwoli na spokojne użycie bardziej ofensywnych zdolności. Zastój natomiast eliminuje jednego przeciwnika z walki na określony czas. Czasem to może uratować życie adeptowi lub któremuś z jego kompanów.
Zalecana drużyna:
Ashley oraz Garrus.
Dlaczego Ashley:
Będzie szybko eliminować wrogów, których jej wystawimy dzięki biotyce.
Dlaczego Garrus:
Pomoże nieco Ashley w zadawaniu obrażeń. Dodatkowo posiada ogólnie przydatne talenty.