Opis:
Żołnierz jest klasą nastawioną na walkę fizyczną, czyli za pomocą broni palnej czy też wręcz. W tej dziedzinie prezentuje największy zakres możliwości i najbardziej skuteczne działania. Po odpowiednim rozwinięciu swoich talentów jako jedyny może nosić ciężki pancerz, co zwiększa odporność na obrażenia względem innych klas. Żołnierz ma możliwość specjalizować się w jednej dowolnie wybranej broni (a w karabinach szturmowych jako jedyny), co u innych przejawia się znacznie ubożej. Jedynym, aczkolwiek oczywistym i istotnym słabym punktem tej klasy, jest całkowity brak zdolności technicznych oraz biotycznych. Nadrabia go jednak wysoką regeneracją oraz wspomnianymi już ciężkim pancerzem i siłą ognia.
Proponowany dobór talentów:
Wskazane jest rozwinięcie jednego talentu ze związanych bezpośrednio z użyciem broni. Czyli wybieramy nasz atrybut główny (najlepiej karabin szturmowy), a następnie inwestujemy punkty w Pancerz bojowy oraz Zdrowie. To pierwsze zapewni nam zdolność noszenia ciężkiego pancerza (żołnierz jako jedyny jest do tego sposobny, więc warto skorzystać) oraz poprawi jego skuteczność. Pozwoli nam również skorzystać ze Wzmocnienia tarcz, co niewątpliwie przyda się każdemu, a szczególnie popadającemu w berserk bohaterowi. Zdrowie, oprócz zwiększenia ilości punktów życia, pozwoli nam na użycie Niewrażliwości, co znacznie podniesie odporność na obrażenia. W obu talentach warto już na początku się wyszkolić, przynajmniej do momentu otrzymania sposobności skorzystania z odpowiedniej zdolności. Szkolenie szturmowe nie jest bardzo istotne, chyba że ktoś faktycznie walczy w trybie berserk, ponieważ poprawi to odrobinę obrażenia zadawane na odległość oraz znacznie te wręcz (ewentualnie wystarczy wyszkolić tylko do poziomu 3., co umożliwi użycie Przypływu adrenaliny). Pierwsza pomoc jest przydatna raczej dla kompanów, mniej dla Sheparda.
Taktyki:
Żołnierz powinien przejawiać tylko jedno zachowanie – co zobaczy, to zabije (oczywiście chodzi wyłącznie o wrogów). Brak jakichkolwiek zdolności technicznych i biotycznych wyklucza wprowadzanie wymyślnych taktyk. Najczęściej ogranicza się rolę żołnierza do ostrzeliwania grupy przeciwników zza przeszkody, w celu zmniejszenia ich liczby, a następnie konsekwentne zbliżanie się oraz ewentualne zmiany kalibru (daleko – snajperka, średnio – karabin szturmowy, blisko – strzelba).
Zalecana drużyna:
Garrus oraz Liara T’Soni.
Dlaczego Garrus:
Będzie stanowił alternatywną siłę ognia. Dodatkowo posiada ogólnie przydatne talenty, co odciąży naszą główną postać (Deszyfracja, Elektronika, Pierwsza pomoc).
Dlaczego Liara:
Skrajna biotyczka będzie niezastąpionym wsparciem dla podwójnej siły ognia pozostałej części drużyny. Rzut, Podniesienie oraz Osobliwość sprawią, że żadnej ilości wrogów się nie przestraszą.