Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 TES III: Morrowind • Gildia Złodziei • INSIMILION

    TES III: Morrowind » Solucja


    Gildia Złodziei

    Działy gier » TES III: Morrowind » Poradniki » Solucja
    Autor: Klaus
    Utworzono: 09.11.2005
    Aktualizacja: 02.08.2008

    Do Gildii Złodziei najłatwiej jest przystąpić w Balmorze. Ich siedziba znajduje się w karczmie Przy Południowym Murze. Zapisać się możesz u Habasi Słodkie Usta. Podstawowymi cechami dla Gildii Złodziei są Zwinność i Osobowość, dodatkowe cechy to: Celność, Krótkie Ostrze, Lekki Pancerz, Akrobatyka, Skradanie się i Zabezpieczenia. Inną korzyścią wynikającą z przynależności do Gildii Złodziei jest fakt, że mają oni swoich kupionych ludzi, którzy pomogą ci anulować nagrodę wyznaczoną za twoją głowę. W Balmorze zajmuje się tym Phane Rielle, w Ald'ruhn Żabi Jęzor, w Sadrith Mora Rissinia, a w Vivek Arantamo Niepewny Chód. Swoją karierę w Gildii Złodziei zaczynasz od stopnia Ropucha. Kolejne przedstawia tabela poniżej.

    Stopień wtajemniczenia Poziom umiejętności podstawowych Poziom umiejętności dodatkowych
    Uszaty 2x30 1x10
    Podnóżek 2x30 1x20
    Czarna kapuza 2x30 1x30, 2x5
    Agent 2x30 1x40, 2x10
    Bandzior 2x31 1x50, 2x15
    Herszt 2x32 1x60, 2x20
    Szef 2x33 1x70, 2x25
    Mózg 2x34 1x80, 2x30
    Arcyzłodziej 2x35 1x90, 2x40
    Zapis np. 1x30, 2x5 oznacza: jedna umiejętność na 30 poziomie, 2 umiejętności na 5 poziomie.

    Zadania dla gildii

    • Diamenty dla Habasi
      Lokalizacja: Balmora
      Zleceniodawca: Habasi Słodkie Usta
      Bardzo dziwne zadanie, moim zdaniem jest to raczej coś w rodzaju wpisowego. Otóż Habasi twierdzi, że pewien klient chce mieć diament (może być jakikolwiek, który aktualnie posiadasz), zapomniała tylko powiedzieć, że tym klientem jest ona. Jeżeli nie masz diamentu to udaj się do Mistrzyni Alchemmi Nalcary ma swój sklep na północnym-zachodzie miasta niedaleko świątyni. Pójdź tam na zakupy (koszt ok 250-290 smoków), kobiety lubią diamenty więc Habasi się ucieszy. W nagrodę otrzymasz miksturę Doskonała Niewidzialność.

    • Klucz do posiadłości Nerano
      Lokalizacja: Balmora
      Zleceniodawca: Habasi Słodkie Usta
      Habasi potrzebuje klucza do posiadłości Nerano. Posiadłość znajduje się w północno-zachodnim zakątku Balmory. Według Habasi klucz ma właściciel posiadłości i jego sługa. Jako, że właściciel z pewnością go nie da, a zabić go też nie wypada, to zwróć się w tej sprawie do jego sługi Sivora Trandela. Przebywa on aktualnie w Izbie Rajców to jest na przeciwko łazika. Musisz go do siebie mocno przekonać wówczas za niewielki datek otrzymasz klucz do posiadłości. Gdy go wręczysz od Habasi dostaniesz 500 szt. złota.

    • Dwemerowe artefakty Ra'Zhida
      Lokalizacja: Balmora
      Zleceniodawca: Habasi Słodkie Usta
      Jegomość co zowie się Ra'Zhida swego czasu ukradł w Gildii Złodziei Dwemerowe artefakty, są nimi Zdobiony Puchar Dwemerów, Zdobiona misa Dwemerów i Dwemerowa rurka. Twoje zadanie polega na odzyskaniu ich. Ktoś, kto okradł złodziei musi być na prawdę dobry, ale wiemy gdzie przebywa. Znaleźć go można w Hla Oad, małej rybackiej wiosce na południowym-zachodzie wyspy. Możesz je ukraść ze skrzyni za Ra'Zhidem lub odwiedzić Dwemerowe ruiny Arkngthand (na wschód od Balmory). Misę i puchar znajdziesz prawie w każdym pomieszczeniu zaś Dwemerową rurkę możesz zabrać z Komnaty Pustej Dłoni, leży na maszynie parowej. Gdy to wszystko oddasz Habasi w zamian otrzymasz dwa profesjonalne wytrychy, dwie uczniowski sondy i uczniowski młotek płatnerski.

    • Zacna Brandy
      Lokalizacja: Balmora
      Zleceniodawca: Habasi Słodkie Usta
      Ralen Hlaalo w swojej posiadłości posiada flaszkę trunku Zacna Brandy. Jako, że właściciel napoju z jakiś powodów nie żyje ów trunek nie jest mu potrzebny. Ale Habasi Słodkie Usta, chciała by go otrzymać. Tak więc udaj się do posiadłości i zdobądź Zacną Brandy. Posiadłość Hlaala znajduje się w Balmorze na wzgórzu obok posiadłości Nerano (do niej zdobyłeś klucz). Dom Hlaala ma tylko dwa wejścia, jedno z nich jest zabezpieczone zamkiem na 30 poziomie drugie na 40. Będziesz miał okazję wypróbować otrzymane od Habasi wytrychy. Flaszka znajduje się na parterze, stoi na regale na najwyższej półce, wyraźnie różni się od innych butelek. W nagrodę za wykonanie zadania otrzymasz 1000 sztuk złota.

    • Uwolnić Bragora Nowe Buty
      Lokalizacja: Balmora
      Zleceniodawca: Habasi Słodkie Usta
      Jeden z członków Gildii Złodziei, Bragor Nowe Buty, został aresztowany i przebywa w więzieniu w Forcie Pelegiad. Habasi ma plan uwolnienia angielskich lotników (ups, pomyliło mi się, przecież to nie Alo Alo). Habasi ma plan uwolnienia Bragora, plan oparty jest na szantażu i ty masz go zrealizować. Zatem udaj się do Pelegiad do sklepu Mebesteina. Teraz musisz wykraść Dwemerowy wykrywacz, znajdujący się w małej skrzynce zabezpieczonej zamkiem na 50 poziomie, stojącej na półce. Z Dwemerowym wykrywaczem udaj się do Fortu Pelagiad i zagadnij Shadbak gra-Burbug o Bragora Nowe Buty. Wówczas zapyta się ciebie, skąd masz artefakt, należący do Mebasteina. Odpowiedź powinna brzmieć "skąd wiesz że jest to własność Mebasteina". Shadbak przyzna się, że bierze od niego łapówki w zamian za to, że nikomu nie mówi o nielegalnym handlu Dwemerowymi skarbami. Możesz teraz zażądać by uwolniła Bragora. Za to zadanie otrzymasz 1000 sztuk złota.

    • Mistrz zabezpieczeń
      Lokalizacja: Balmora
      Zleceniodawca: Habasi Słodkie Usta
      Jeżeli mistrz no to trzeba będzie szukać kogoś kto zajmuje się szkoleniem w zabezpieczeniach. Sporo się na łaziłem zanim znalazłem odpowiednią osobę. Tym kimś jest Hecerinde przebywa on w swoim domu po wschodniej stronie rzeki Odai, ostatni dom przy rzece na północy miasta. Powie, że zaniedbał ostatnio Gildię i z wielką ochota pomoże ją zabezpieczyć. Habasi gdy usłyszy kto jest tym mistrzem, tak się ucieszy, że nie da ci żadnej nagrody, ale jeżeli będziesz miał kłopoty z prawem i zostanie wyznaczona za twoją głowę nagroda Habasi wszystkim się zajmie. I to by było na tyle co ma do zaoferowania Habasi Słodkie Usta.

    • Splądrować Gildię Magów
      Lokalizacja: Ald'ruhn
      Zleceniodawca: Aengoth Jubiler
      Kolejne zadania będą zlecane przez Aengoth Jubilera. Przebywa ona stale w karczmie pod Szczurem i Garnkiem w Ald'ruhn. Samo zadanie nie będzie trudne. Musisz jedynie udać się do Gildii Magów w Ald'ruhn i wykraść Diabelskie Tanto Anarenena. Cała trudność zadania będzie polegała na otwarciu niewielkiej szkatułki zabezpieczonej zamkiem na 65 poziomie. Jako ułatwienie, w Gildii Magów nikogo nie będzie, no prawie, gdyż w środku przy drzwiach stoi jeden strażnik i raczej nie będzie słuchał twoich wyjaśnień. Tak więc po usunięciu drobnego problemu zejdź na dół. Tam w niszy po prawej stronie, są artykuły alchemiczne, na półce stoi się szkatułka a w niej poszukiwany przedmiot. Za to zadanie niestety nie otrzymamy żadnej nagrody, no może awans i możliwość splądrowania gildii magów.

    • Hełm Redorańskiego Mistrza
      Lokalizacja: Ald'ruhn
      Zleceniodawca: Aengoth Jubiler
      Teraz czeka cię następna kradzież. Jest zamówienie na Hełm Redorańskiego Mistrza. Znajduje się w posiadłości Minera Arobara, w jego sypialni. Posiadłość zaś jest w północno-wschodniej części Dzielnicy Willowej pod wielką skorupą, nazywaną Skar. Przed wejściem do sypialni wypij miksturę niewidzialności, najlepiej tę którą dostałeś od Habasi Słodkie Usta. Hełm leży na szafie. Jeżeli użyłeś mikstury, nikt nie zauważy, że zniknął. W przeciwnym wypadku zostaniesz zaatakowany przez wszystko co się tam rusza. Wtedy najlepiej jest zniknąć, czyli skorzystać z czaru przeniesienie lub któregoś z interwencji. Najprawdopodobniej będziesz też musiał załatwić sprawę nagrody za twoją głowę. W Ald'ruhn zajmuje się tym Żabi Jęzor przebywa z resztą złodziejaszków w karczmie pod Szczurem i Garnkiem. Za wykonanie zadania otrzymasz 1000 septimów.

    • Niegrzeczna Gandosa
      Lokalizacja: Ald'ruhn
      Zleceniodawca: Aengoth Jubiler
      Znowu czeka cię wizyta w Posiadłości Arobara. Teraz musisz odnaleźć Ulubioną Książkę Boethiaha. Jeden z klientów Gildii Złodziei poszukuje kompromitujących materiałów na ród Arobara, a ta książka doskonale się do tego nadaje, gdyż jest zakazana przez Świątynię. Znajdziesz ją w pokoju naprzeciwko sypialni Arobara. Za parawanem stoją trzy skrzynie, jedna z nich jest zabezpieczona (75) i to w tej skrzyni jest księga. Od Aengotha Jubilera otrzymasz za nią Amulet Całkowitego Milczenia oraz Pierścień Kameleona.

    • Nazad
      Lokalizacja: Ald'ruhn
      Zleceniodawca: Aengoth Jubiler
      Kolejna książka do zdobycia o dziwnym tytule Nazad. Najprawdopodobniej kolejny zakazany wolumin i raczej nigdzie go nie kupisz ale jest ktoś kto go posiada i można od niego "pożyczyć". W posiadaniu księgi jest niejaki Miles Glorosus. Wynajmuje on jeden z pokoi w Domu Cechowym Andusa w Maar Gan. Pokój znajduje się na dole Domu, niestety w pobliżu kręci się Miles Glorosus, a księga leży w zamkniętym kufrze (70 - poziom zabezpieczenia). Ja szybko otworzyłem kufer, ukradłem książkę i przeniosłem się za pomocą czaru przeniesienie do Aengotha Jubilera. Po krótkiej rozmowie z Żabim Jęzorem, popartej niewielką opłatą 137 septimów sprawa nagrody została załatwiona. Nagroda za przyniesienie książki wynosi 1000 septimów.

    • Zdobyć złom
      Lokalizacja: Ald'ruhn
      Zleceniodawca: Aengoth Jubiler
      Po tym jak bawiłeś się w zbieracza książek teraz kolej na zbieranie złomu. Tak, to nie pomyłka. Aengoth Jubiler potrzebuje czterech sztuk złomu niezbędnego do uruchomienia Dwemerowych Pajęczych Centurionów. Z pewnością, więc znajdziesz go w Dwemerowych ruinach, jeżeli już go nie masz. Innym źródłem złomu mogą być sklepy alchemiczne, napewno Nalcarya z Białej Zatoki, mistrzyni alchemii w Balmorze na zachód od Świątyni. Za to zadanie wpadnie ci kolejne 1000 septimów.

    • Rzutki Potępienia
      Lokalizacja: Ald'ruhn
      Zleceniodawca: Aengoth Jubiler
      Teraz Aengoth Jubiler zleci ci zdobycie czterech Rzutek Potępienia, wyglądają dość charakterystycznie więc jeżeli je zobaczysz to na pewno będą to te. Znajdziesz je w Posiadłości Llethri w kwaterach strażników, leżące na jednym z łóżek. Mieszkańcy są tam w ciągłym ruchu, co pozwoli na wybranie odpowiedniego momentu na zabranie rzutek bez wszczynania alarmu. Każda rzutka warta jest 500 septimów i otrzymasz za nie 2000 septimów.

    • Receptura mikstury
      Lokalizacja: Sadrith Mora
      Zleceniodawca: Wielka Helende
      Kolejne zadania zlecane będą przez Wielką Helende. Przebywa ona w Oberży Sprośnej Muriel, na piętrze. Pierwsze zadanie będzie polegało na zdobyciu przepisu na miksturę Rozproszenia Magii. Może go mieć jedna z alchemiczek zamieszkująca Sadrith Mora - Anis Seloth. Gdy odnajdziesz jej sklep, przepis znajdziesz w skrzyni na górze, na której stoi kwiatek. Po zdobyciu przepisu udaj się do Gildii Magów w Domu Rosomaka. Tam wręcz go Tusamircilowi. Potem wróć do Wielkiej Helende po nagrodę w wysokości 500 septimów.

    • Mistrzowska Retorta
      Lokalizacja: Sadrith Mora
      Zleceniodawca: Wielka Helende
      Jeden z klientów Gildii Złodziei zamówił Mistrzowską Retortę. Prawdopodobnie jest tylko kilka jej egzemplarzy w całej krainie Morrowind. Ale Helende udzieli ci wskazówek, gdzie szukać jednej z nich. Mistrzowską Retorę może posiadać handlarka z Tel Mora - Berven. Gdy będziesz już w Tel Mora i porozmawiasz z handlarką dowiesz się, że w sklepie na górze przebywa zarażony spaczeniem. Jeżeli się go pozbędziesz, Berven, polubi cię bardziej i będziesz mógł taniej kupić retortę. Stoi ona na regale, więc możesz ją zwinąć, ale nie daj się złapać, bo odbiorą ci wszystkie skradzione wcześniej przedmioty. Jeżeli zakupisz retortę, to nagroda jaką otrzymasz od Helende (200 septimów) niestety nie zrekompensuje wyłożonego kapitału.

    • Czarownik do wynajęcia
      Lokalizacja: Sadrith Mora
      Zleceniodawca: Wielka Helende
      Gildia Złodziei potrzebuje kogoś, kto będzie ją chronił przed zbirami z bandy Comonna Tong. Według Wielkiej Helende najlepiej do tego celu będzie nadawał się jeden z czarodziei z miejscowej Gildii Magów. Musisz się tam udać i spróbować przekonać któregoś z nich by chronił Gildię Złodziei. Na ochranianie Gildii zgodzi się Arielle Phiencel, a dokładniej to nie ona lecz ktoś z jej znajomych, ale nie zrobi tego bezinteresownie, gorzej... nie chce pieniędzy lecz cztery kawałki rudy ebonu. A jest to towar wielce deficytowy, kopalnie należą do Cesarstwa i nie wolno zbierać ebonu. Oczywiście ty jako rasowy złodziej takimi zakazami nie przejmujesz się i możesz odwiedzić jedną z Cesarskich kopalń. A jeżeli nie chcesz chodzić na szaber to odwiedź alchemiczkę w Sadrith Mora Anis Seloth, ma ona akurat dziwnym trafem cztery bryły ebonu. Zanieś je Arielle Phiencel wyśle do Sprośmej Muriel maga bitewnego Natalinusa Flavoniusa. Gdy zajdziesz do Helende ochroniarz już będzie w Gildii a Helende wręczy ci w nagrodę Pierścień Zabójczego Mrozu, który miał posłużyć do obrony Gildii.

    • Redorańska książka Kucharska
      Lokalizacja: Sadrith Mora
      Zleceniodawca: Wielka Helende
      Jeden z klientów Gildii bierze udział w zawodach w gotowaniu, dzięki twojej pomocy chce mieć przewagę nad swoją przeciwniczką Dinarą Othrelas, która jest kucharką w posiadłości Llethri w Ald'ruchn. Twoja rola w tym przedsięwzięciu polega na ukradzeniu książki kucharskiej która jest w posiadaniu Dinary. Książka nazywa się Sekrety Kuchni Rodu Redoran. Znajduje się w posiadłości Llethri w Ald'ruhn w prywatnych komnatach Llethri, w małym pomieszczeniu z łóżkiem. Przy łóżku stoi skrzynia, a na niej powinna leżeć kupka pieniędzy, jeżeli wcześniej ich nie zwinąłeś. Skrzynia nie powinna być zamknięta. Za przyniesienie książki Wielkiej Helende otrzymasz dużą miksturę cienia.

    • Ebonowa Laska Felena
      Lokalizacja: Sadrith Mora
      Zleceniodawca: Wielka Helende
      W tym zadaniu musisz zdobyć ebonową laskę należącą do potężnego maga z Tel Branora Felena Maryona, tak potężnego, że Helende w obawie o twoje życie spyta się jeszcze raz czy chcesz wykonać to zadanie, możesz się nie zgodzić i odejść z honorem. Jeżeli podejmiesz wyzwanie, otrzymasz od Helende trzy mikstury wznoszenia, by swobodnie przemieszczać się po wieży Tel Branora. Do Tel Branora dostaniesz się z portu. Będąc na miejscu musisz dostać się na najwyższy poziom wieży w Tel Branora, laska znajduje się za jej właścicielem. Możesz użyć prawie dowolnej techniki na zdobycie jej. Użyj mikstury niewidzialności (tylko wypij ją w miejscu gdzie nikt cię nie widzi), ukradnij laskę na oczach Felena Maryona (z tym, że automatycznie zostanie wyznaczona nagroda za twoją głowę, identyczna jak wartość laski). Gdy odwiedzisz Wielką Helende zaproponuje, że może odkupić laskę, a także będziesz mógł ją zatrzymać - wybór należy oczywiście do ciebie. Jeżeli laskę zatrzymasz dla siebie dostaniesz od Helende pierścień telekinezy.

    • Medalion Hlervu - zadania w imieniu Bala Molagmera
      Lokalizacja: Vivek
      Zleceniodawca: Dżentelmen Jim Stacey
      Kolejne zadania będą zlecane przez samego mistrza złodziei Dżentelmena Jima Staceya. Przebywa on w Vivek w Dzielnicy Przybyszów, a dokładniej to zamelinował się w małym pokoiku znajdującym się w księgarni Simine Fralinie, księgarnia zlokalizowana jest w kanałach w wschodniej ich części.Nim zaczniesz wypełniać zadanie mające na celu obronę gildii przed organizacją Commona Tong możesz wykonać kilka zadań dla tzw. Imienia Bala Molagmera. Była to stara tradycja jeszcze za dawnych czasów gdy Gildia Złodziei zajmowała się odbieraniem bogatym i niesprawiedliwym, w ten sposób zdobyte złoto i przedmioty trafiały do potrzebujących lub prawowitych właścicieli. Gdy Jim Stacey cię spotka zaproponuje odrodzenie tej tradycji i wręczy ci rękawice Bala Molagmera, które to masz nosić przy wykonywaniu zadań.Pierwsze zadanie będzie polegało na odzyskaniu medalionu Hlervu. Został on zabrany przez poborców jako część należnych podatków. Medalion znajdziesz w posiadłości Venim (pod wielką skorupą - Skar) w Ald'ruhn. Leży na skrzyni w Kwaterach Strażników. W długim korytarzu jest wiele drzwi, jedne z nich są zabezpieczone zamkiem na 50 poziomie. To właśnie tam znajduje się medalion. W pobliżu stoi strażnik musisz otworzyć drzwi gdy będzie obrócony tyłem. Z medalionem od razu możesz udać się do Hlervu, znajdziesz go w Ald'ruhn, kręci się w pobliżu swego domu w południowo-wschodniej części osady.

    • Rejestr Ynglinga - zadania w imieniu Bala Molagmera
      Lokalizacja: Vivek
      Zleceniodawca: Dżentelmen Jim Stacey
      Kolejne zadanie w imię sprawiedliwości będzie polegało na dostarczeniu Jimowi ksiąg handlowych Ynglinga, mają być tam zawarte dowody na korupcję tego pana. Posiadłość Ynglinga znajduje się w Dzielnicy Św. Olmsa, na placu. Gdy będziesz już w środku zejdź do piwnicy, drzwi są zabezpieczone zamkiem na 85 poziomie, za drzwiami na stoliku leży księga z zapisami Ynglinga. Jak wynika z jej treści, zdefraudował poważną sumę pieniędzy przeznaczonych na budowę świątyni. Dostarcz księgę Jimowi.

    • Akt własności - zadania w imieniu Bala Molagmera
      Lokalizacja: Vivek
      Zleceniodawca: Dżentelmen Jim Stacey
      Jeden z członków Rady Rodu Hlaalu chce zawłaszczyć ziemię należącą do wdowy po legioniście, Indrele Rathryon. W tym celu powstał fałszywy akt własności, który został podrzucony do biblioteki w Vivek przez Radną Velande Omani. To właśnie jej zależy na zdobyciu ziemi. Twoje zadanie będzie polegało na wykradzeniu fałszywego aktu i dostarczeniu go Indrele Rathryon. Akt własności jest w Bibliotece Miejskiej w Domu Mądrości, leży pod fioletową książką na jednej z półek. Gdy go zdobędziesz udaj się do Seyda Neen. Indrele musi się gdzieś kręcić po osadzie (czasami jest tak, że któryś z mieszkańców chodzi pod mostkiem przez, który wchodzi się do osady). Oddaj jej akt i wróć do Jima po kolejne zadanie.

    • Enamor - zadania w imieniu Bala Molagmera
      Lokalizacja: Vivek
      Zleceniodawca: Dżentelmen Jim Stacey
      Czasem nawet w Gildii Złodziei popełnia się błędy. Jeden z jej członków ukradł coś czego nie powinien. Jest to Enamor, sztylet należący do jednego z gwardzistów Viveka. Waga tego czynu jest o tyle poważna, że to ostrze zostało wręczone gwardziście przez samego Viveka, a Gildia Złodziei nie chce być wplątana w tego rodzaju występki. Ów gwardzista nazywa się Salyn Sarethi, przebywa on w Upiornej Bramie w Wieży Zmierzchu, tam w kwaterach gwardii musisz odnaleźć kufer Salyna i włożyć do środka ostrze i list z przeprosinami, oba przedmioty otrzymasz od Jima. Kwatery gwardzistów znajdują się na dolnym poziomie, po drodze spotkasz Salyna Sarethi, dalej w kącie będzie jego łóżko i kufer podpisany jego imieniem. Podrzuć ostrze i list i możesz wracać do Jima.

    • Pierścień Bralliona - zadania w imieniu Bala Molagmera
      Lokalizacja: Vivek
      Zleceniodawca: Dżentelmen Jim Stacey
      Musisz zdobyć pierścień Bralliona. W jego posiadaniu znajduje się pierścień, którym jeden z niewolników chciał kupić sobie wolność. Handlarz pierścień zabrał, a niewolnika nie wypuścił. Twoja rola w tym zadaniu będzie polegała na odnalezieniu Bralliona i odkupieniu od niego pierścienia. Handlarz przebywa w Sadrith Mora, na niewielkim targu szukaj klatek z niewolnikami, w pobliżu znajduje się oberża Dziura w Murze, tam na dole znajdziesz Bralliona. Odkup pierścień i udaj się z nim do Ilmeni Dren, córki księcia Drena. Znajdziesz ją w Vivek w dzielnicy św. Delyna, w lokacji która nazywa się kanały południe, jeden, są to środkowe drzwi na zewnątrz dzielnicy Delyna od południa. Wręcz jej pierścień w imieniu Bal Molagmera.

    • Księgi dla Vali - zadania w imieniu Bala Molagmera
      Lokalizacja: Vivek
      Zleceniodawca: Dżentelmen Jim Stacey
      W miejscowości Caldera zamieszkuje Odral Helvi. W jego posiadaniu są pięknie oprawione cztery tomy Krótkiej Historii Cesarstwa. Trzeba te księgi podprowadzić i dostarczyć dla Vali Catraso, która prowadzi szkołę czytania w Gildii Magów w Ald'ruhn. Helvi swoje księgi trzyma w siedzibie Zarządcy w Calderze (na wzgórzu w twierdzy). Gdy wejdziesz do środka w głównym holu skieruj się do wschodniego przejścia dalej kręconym schodami na górę, po prawej stronie powinny być drzwi do pomieszczenia w którym przebywa Odral Helvi, za nim jest sypialnia ze skrzynią zabezpieczoną zamkiem na 40 poziomie i dodatkowo z pułapką. Wyjmij księgi i dostarcz je Vali Catraso w Gildii Magów w Ald'ruhn. Czeka na dole w niewielkiej wnęce po lewej stronie schodów.

    • Dwemerowy puchar - zadania w imieniu Bala Molagmera
      Lokalizacja: Vivek
      Zleceniodawca: Dżentelmen Jim Stacey
      To już ostatnie zadanie w imieniu Bala Molagnera, będziesz musiał wykraść z Pałacu Sprawiedliwości w Vivek dwemerowy duży puchar, znajduje się on w biurze Sprawiedliwości. Gdy wejdziesz do Pałacu Sprawiedliwości wejdź na górę drugą odnogą na prawo. Niestety w biurze są dwie osoby, puchar stoi na stole i jest dobrze widoczny. Jeżeli masz czar Telekineza, możesz otworzyć drzwi naprzeciw i z korytarza wykraść artefakt. Gdy już go przechwycisz zanieś dla Danso Indules, stojącej przed Wielką Katedrą. Wręcz jej puchar w imieniu Bala Molagmera. Dowiesz się że już sporo informacji krąży po Morrowind o odrodzeniu się tej tradycji, a rękawice, które dostałeś od Jima są doskonale rozpoznawane. I oto właśnie chodziło Jimowi Staceyowi.


    Przywództwo nad gildią

    • Odszukać brata Nadsa
      Lokalizacja: Vivek
      Zleceniodawca: Dżentelmen Jim Stacey
      Pierwsze zadanie jakie otrzymasz do wykonania będzie polegało na odnalezieniu Nedsa Tharena. Miał on przynieść Staceyowi pewien klucz, ale od dłuższego czasu słuch o nim zaginął i nie wiadomo gdzie przebywa ani czemu nie dostarczył przesyłki. Jedyną wskazówką jaką otrzymasz będzie wzmianka, że często przesiadywał w oberży Elfickie Narody w Strefie Hlaalu. Tam porozmawiaj z Sovali Uvayn. Dowiesz się, że ostatnio widziała jak Neds rozmawiał z Arvamą Rathri. Ta stoi zaraz obok, ale wszystkiemu zaprzeczy. Jeżeli porozmawiasz teraz z Gadelą (stoi za barem, niechętnie rozmawia o klientach tak więc można sypnąć trochę złotem) i zapytasz o Nedsa Tharena, powie, byś sprawdził mieszkanie Arvamy Rathri. Jej lokum znajduje się w Dzielnicy Św. Delyna. Będzie to małe mieszkanko umiejscowione na zewnątrz dzielnicy, wejście znajduje się od południa (dom numer dwa). Tam na podłodze znajdziesz zwłoki Nedsa. Ma on przy sobie klucz. Teraz masz dwie możliwości dalszego postępowania, możesz od razu udać się do Jima Staceya i po oddaniu klucza dostaniesz 500 sztuk złota. Drugi wariant to zaraz po odnalezieniu zwłok udać się do oberży Elfickie Narody i porozmawiać o śmierci Nedsa z Arvamy Rathri. Wasz dialog zakończy się walką. Po ukaraniu winnej śmierci brata Nedsa, dostaniesz od Jima Staceya 1000 sztuk złota. Jeżeli wybierzesz pierwszą możliwość wówczas nie będzie możliwe po rozmowie z Jimem bezkarne zabicie winowajczyni. Mało tego, jeżeli pierwszy ją zaatakujesz, zlecą się wszyscy z oberży i będą chcieli cię zabić, o nagrodzie za twoją głowę już nie wspominając.

    • Porozmawiać z Perciusem
      Lokalizacja: Vivek
      Zleceniodawca: Dżentelmen Jim Stacey
      Szykuje się wojna między Gildią Złodziei a organizacją Commona Tong. Aby tę wojnę wygrać Jim potrzebuje sojuszników, a tylko informacja od Perciusa Merciusa może mu pomóc. W takim razie musisz udać się do Gildii Wojowników w Ald'ruhn i porozmawiać z jej szefem Perciusem Może tak się zdarzyć, że rozmawiasz z nim pierwszy raz wówczas nie będzie ci ufał, ale złoto skutecznie to zmieni. Przekazane informacje będą naprawdę bardzo cenne dla Gildii Złodziei. Jest pewna osoba, która może zgodzić się na pomóc gildii. Jest nią Hrundi. Gdyby były jakieś kłopoty, to można go przekonać przez jego kochankę. Drugą osobą jest Eydis Płonące Oko - ona potajemnie czci Clavicusa Złośliwego. Percius nie wie jak to wykorzystać, ale Jim znajdzie i na nią sposób. Trzecią osobą zagrażającą Gildii Złodziei jest Sjoring Kamienne Serce. On ma ogromny dług względem Commona Tong i raczej będzie trzeba go zabić. Za te informacje Dżentelmen Jim Stacey wręczy ci 500 sztuk złota.

    • Puchar Goryczy
      Lokalizacja: Vivek
      Zleceniodawca: Dżentelmen Jim Stacey
      Jim Stacey znalazł sposób by Eydis Płonące Oko wycofała swoje poparcie dla Sjoringa Kamienne Serce. Jego plan polega na wykorzystaniu informacji od Perciusa Merciusa. Otóż Eydis jako wyznawczyni Clavicusa Złośliwego z pewnością chciałaby mieć jeden z jego artefaktów. Takim właśnie darem może być Puchar Goryczy. Znajdziesz go w ruinach Ald Redaynia, które są położone na wyspach na północ od obozu Urshilaku. Wewnątrz budowli udaj się w drzwi na prawo. Są dobrze zamknięte lecz na dole w zburzonej galerii na skrzyniach leży klucz i trochę złodziejskich narzędzi. Gdy drzwi zostaną otwarte udaj się na górę, tam na małym ołtarzu stoi puchar. Niech nie przyjdzie ci do głowy pić z niego, bo nie zaliczysz zadania. Weź puchar i zanieś go Eydis Płonące Oko. Przyjmie go i obieca działać na rzecz Gildii Złodziei. Gdy opowiesz o tym Staceyemu dostaniesz mistrzowski wytrych.

    • Kochanka Hrundiego
      Lokalizacja: Vivek
      Zleceniodawca: Dżentelmen Jim Stacey
      Kolejną osobą którą trzeba przeciągnąć na stroną Gildii Złodziei jest Hrundi, szef Gildii Wojowników w Sadrith Mora. Masz teraz dwie możliwości, możesz go przekupić, lub odnaleźć jego kochankę. Tego pierwszego nie będę tłumaczył. Jeśli chodzi o kochankę, to ludność Sadrith Mora zapytana o kobietę Hrundiego, jeżeli trochę im zapłacisz, odpowie, że Hrundi często przebywa w karczmie Dziura w Murze, tam zaraz za wejściem stoi Falena Hlaren, kilka sztuk złota i przyzna się, że jest kochanką Hrundiego. Tak czy inaczej Hrundi zdradzi Kamienne Serce.

    • Bracia Ienith
      Lokalizacja: Vivek
      Zleceniodawca: Dżentelmen Jim Stacey
      Organizacja Commona Tong ma na swych usługach płatnych zabójców są to dwaj bracia Ienith, jak się to często mówi specjaliści od mokrej roboty. Twoim zadaniem będzie wyeliminowanie tego zagrożenia. Poważnie osłabi to Commona Tong. Dodatkowo zabicie braci Ienith na ich terenie da sporo do myślenia organizacji, której przywódcy raczej długo pomyślą, nim zaatakują Gildię Złodziei. Obu braci znajdziesz na plantacji Dren. Dokładniej, przebywają oni w Willi Dren. Są w niewielkim pomieszczeniu na dole, za parą drzwi, zabezpieczonych zamkami i pułapkami. Gdy wejdziesz do środka nie będziesz miał okazji na ucięcie krótkiej pogawędki, od razu zostaniesz zaatakowany. Mają w swoim pokoju sporo gotówki.

    • Zabić Kamienne Serce
      Lokalizacja: Vivek
      Zleceniodawca: Dżentelmen Jim Stacey
      Ostatnie zadanie do wykonania, jednocześnie zwieńczenie działań mających na celu obronę gildii i objęcie posady Jima. Ostatnią przeszkodą do pokonania jest Sjoring Kamienne Serce, szef Gildii Wojowników w Vivek w dzielnicy Przybyszów. Jim Stacey próbował znaleźć jakiś sposób by go dopaść lecz nie pomagała ani łapówka, ani zastraszanie, dyplomacja też zawiodła. Została już tylko jedna metoda, wysłać Sjoringa na tamten świat. Gdy znajdziesz Sjoringa (jest w swoim pokoju), musisz go zaatakować jako pierwszy. Atak na przywódcę Gildii Wojowników spowoduje, że zbiegnie się reszta świty i będą z tobą walczyć, możesz też ich wykończyć. Nie zostanie wyznaczona żadna nagroda za twoją głowę. Gdy się już z nimi uporasz, odwiedź Jima, pogratuluje dobrze wykonanego zadania i przekaże zwierzchnictwo nad gildią.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 25 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    pp
     

    Wędrowiec
    Temat: a na temat 3 misji w rodzie...
    Dodany: 19.06.2010 o 12:14  

    a na temat 3 misji w rodzie hlaalu kórw nigdzie niema

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: mam pytanie dlaczego gildia...
    Dodany: 19.06.2010 o 23:19  

    mam pytanie dlaczego gildia zlodziei nie chce mnie przyjac?
    daje dolaczyc do gildi zlodziei i pisze mi: Nord?phi gildia zlodziei ma swoje zasady

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 38
    Temat: A jesteś już w Gildii Wojow...
    Dodany: 20.06.2010 o 11:54  

    A jesteś już w Gildii Wojowników i zrobiłeś dla nich zadanie z księgą szyfrów?

    Animak
     

    Wędrowiec
    Temat: Bo jesteś nordem, nordów ni...
    Dodany: 19.02.2012 o 12:20  

    Bo jesteś nordem, nordów nie przyjmują.

    Animis
     

    Wędrowiec
    Temat: Pierwsze zadanie Diamenty d...
    Dodany: 28.03.2013 o 15:17  

    Pierwsze zadanie Diamenty dla Habasi zle napisane. wchodzisz do sklepu z wytrychem i jest tam zamknieta skrzyneczka na szafie otwierasz ja i sa tam 3 diamenty za friko.. tez mi zlodziej co kupuje zamiast ukrasc:PP



    Ten artykuł skomentowano 25 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw