Oto kilka zadań zupełnie luźnych, tzn. nie powiązanych z wątkiem głównym, ani z żadnymi gildiami czy rodami.
- Piękna i bandyta
Lokalizacja: na drodze z Balmora do Pelagiad
Zleceniodawca: Maurrie Aurmine
Jeżeli z miasta Balmora udasz się pieszo do Pelagiad, to w okolicach Pelagiad, a dokładniej na północnym-zachodzie od osady stoi przy drodze Maurrie Aurmine. Napadł ją drobny łotrzyk, który skradł jej nie tylko klejnoty, ale i serce. Podobno bandyta był tak uprzejmy, że biedna Maurrie zakochała się w nim. Prosi byś go odszukał i wręczył mu jedną z jej rękawic. Opryszka - romantyka zastaniesz w Pelagiad, w "Gospodzie w Pół Drogi". Nelos Onmar, bo tak nazywa się złodziej serca, wyzna ci, iż także jest zakochany w swej ostatniej ofierze i poprosi cię byś dostarczył Maurrie list z miłosnym wyznaniem. Gdy zaniesiesz go Maurrie, ta podziękuje ci serdecznie i zaproponuje byś odwiedził jej przyjaciółkę Emusette Bracques. Możesz ją spotkać w Tel Aruhn w "Karczmie Pod Kielnią". Zapytana o Maurrie Aurmine i wręczy ci trzy mikstury doskonałego przywrócenia zdrowia. Dodatkowo oferuje też szkolenie.Umiejętność Poziom Zniszczenie 48 Przemiana 53 Przywrócenie 58 - Umbra
Lokalizacja: Okolice Suran
Zleceniodawca: Umbra
Na wschód od Suran (1), wśród skał stoi ork Umbra (2), do, którego dojść można od południa. Umbra użala się nad swoim życiem i czeka na wojownika, który go pokona w walce i tym samym da mu ukojenie. Jego żal wynika z faktu, że był kiedyś wielkim wojownikiem, który mordował, grabił, palił miasta i wioski. Aż w końcu przyszły czasy, że nie miał już, dla kogo walczyć i pragnie teraz dokończyć swego żywota. Lecz jego ostatnim życzeniem jest zginąć w walce jak na prawdziwego wojownika przystało. Tak się złożyło, że nie znalazł godnego przeciwnika, który może go pokonać. Możesz zgodzić się na walkę i przynieść mu ukojenie. Muszę w tym miejscu dodać, że jest dość dobrym wojownikiem, ma na sobie dobrą orkowa zbroję, a w ręku dzierży solidny Miecz Umbry. Gdy go pokonasz wszystkie skarby należą do ciebie. Będzie to: kompletna orkowa zbroja, orkowa pawęż, oraz umagiczniony miecz dwuręczny. - Larrius Varro opowiada krótką Historię
Lokalizacja: Fort Księżycowy
Zleceniodawca: Larrius Varro
O tym zadaniu dowiesz się od mieszkańców Balmory. Powiedzą ci, że chce z tobą porozmawiać Larrius Varro z Fortu Księżycowego. Larrius Varro opowie o skorumpowanym sędzi, który bierze łapówki w zamian za orzekanie łagodnych wyroków dla przestępców. Jako, że sędzia ma wysoko postawionych przyjaciół niczego nie można mu udowodnić. Larrius wspomni też o pewnym dobrym funkcjonariuszu (o sobie) i jego pomyśle zlikwidowania złych ludzi, którzy opłacają sędziego. Rzekomi źli ludzie to Cammona Tong, ale nie wiadomo gdzie przebywają. Po rozmowie z Varro polecałbym rzucenie czaru oznaczenie. Musisz udać się do oberży Przy Południowym Murze, do Gildii Złodziei, która nienawidzi Cammona Tong i z pewnością powiedzą ci gdzie ich szukać. Pierwsza osoba zapytana o Cammona Tonga, powie, że ich siedzibą jest Izba Rajców (naprzeciwko łazika). Będąc w ich siedzibie będziesz zmuszony zaatakować jako pierwszy (zostanie wyznaczona nagroda za twoją głowę). Po zabiciu wszystkich członków Cammona Tong, rzuć czar przeniesienie. Dzięki temu nie narazisz się na ataki strażników, zwłaszcza w Forcie Księżycowym. W nagrodę dostaniesz Pierścień Otoczenia pozwalający rzucić na siebie czar kameleon. Dodatkowo dzięki znajomościom Varro, nagroda za twoją głowę zostanie anulowana. - Vodunius Nuccius
Lokalizacja: Seyda Neen
Zleceniodawca: Vodonius Nuccius
Gdzieś po głównym placu miasta kręci się Vodunius Nuccius. Jeżeli zapytamy go o dobrą radę, zaproponuje podróżować po świecie Vvardenfell łazikami, sugerując, że to najbezpieczniejszy sposób. Jeżeli teraz udasz się do Darrame Hlaran (właściciel Łazika) i porozmawiasz o Voduniusie dowiesz się, że jest on nieszczęśliwy. Vodunius powie, że chciałby wyjechać z tego miasta do Narsis ale nie ma pieniędzy. Potrzebuje 100 smoków na bilet i przypadkiem ma przy sobie pierścień, który chce sprzedać za tą cenę. Ów pierścień zwiększa atletykę o 5 pkt. na 60 sekund, ale zabiera 10 pkt. zdrowia. - Pierścień Fargotha
Lokalizacja: Seyda Neen
Zleceniodawca: Fargoth
Najprawdopodobniej obok Biura Spisów i Opodatkowania kręci się Fargoth. Twierdzi on, że skradziono mu pierścień i zrobili to strażnicy. Jeżeli chcemy tubylcowi pomóc to skradziony pierścień z łatwością znajdziemy w beczce, która znajduje się między jednym a drugim budynkiem Biura Spisów i Opodatkowania. Z pewnością już go masz gdyż nie da się obojętnie przejść obok niej. Po oddaniu pierścienia, zyskamy wdzięczność Fargotha, no i szepnie za nami słówko swemu przyjacielowi Arrille, który jest właścicielem tutejszego Domu Cechowego. Dzięki czemu ceny na zakupione przedmioty będą niższe. - Śmierć poborcy
Lokalizacja: Seyda Neen
Zleceniodawca: po odnalezieniu zwłok poborcy
Na północny wschód od Seyda Neen leży ciało Processusa Vietelliusa. Jest to tutejszy poborca podatkowy, o którym miejscowi mówią w najnowszych plotkach. Po przeszukaniu ciała i zabraniu 200 sztuk, septimów i spisu podatkowego, zostanie zaktualizowany dziennik i tym samym rozpocznie się zadanie. Jeżeli o znalezisku poinformujemy straże dowiemy się, że ta wiadomość może zainteresować Socuciusa Ergalla z Biura Spisów i Opodatkowania. Możemy mu oddać 200 septimów i wówczas rozpocznie się druga część tego zadania, polegająca na odnalezieniu zabójcy i wymierzeniu kary (możemy zarobić 500 septimów). Aby uzyskać więcej informacji musimy porozmawiać z mieszkańcami. Dowiemy się wówczas, że Processus zadawał się z Thavere Vedrano, mieszkającą w latarni morskiej. Gdy jej opowiemy o całym zdarzeniu, możemy dowiedzieć się, że niejaki Forgnem Gilnith pokłócił się z poborcą o wysokość podatku. Jako, że Gilnith jest rybakiem, to jego dom znajduje się na małym półwyspie za Domem Cechowym. Po rozmowie z nim możemy, albo całą sprawę zatuszować, albo zabić Gilnitha. Ma on przy sobie pierścień Processusa, który możemy oddać Thavere, za, który wzamian otrzymamy dwa zwykłe eliksiry zdrowia. Następnie możemy udać się do Biura Spisów i Opodatkowania w celu odebrania nagrody. - Kryjówka Fargotha
Lokalizacja: Seyda Neen
Zleceniodawca: Hrisskar Płaskostopy
Zadanie to otrzymamy od Hrisskara Płaskostopego, który przebywa w Domu Cechowym na piętrze. Jest to pierwsza osoba stojąca u szczytu schodów. Poprosi nas o pomoc w odnalezieniu kryjówki Fargotha, w której schowane może być złoto. Zdaniem Hrisskara, Fargoth kryjówkę ma gdzieś w mieście. Jeżeli zastosujemy się do wskazówek Hrisskara i udamy się na szczyt latarnii obserwować miasto, to po zapadnięciu zmroku (czasem trzeba poczekać dłużej) zobaczymy jak Fargoth będzie przemieszczał się z jednego miejsca na drugie, aż w końcu wejdzie do bajorka znajdującego się za Domem Cechowym. W pniu schowa pieniądze, uczniowski wytrych oraz swój pierścień, który mu wcześniej oddaliśmy. Po zabraniu przedmiotów możemy złoto oddać Hrisskarowi, wtedy wypłaci nam 100 septimów, a resztę przedmiotów możemy sobie zatrzymać.