Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Neverwinter Nights 2 • Warownia na Rozstajach • INSIMILION

    Neverwinter Nights 2


    Warownia na Rozstajach

    Działy gier » Neverwinter Nights 2 » Poradniki
    Autor: Sinthael
    Utworzono: 23.11.2007
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Zapewne większość z was lubi gdy w grze RPG jest możliwość zdobycia własnej siedziby, której panem jest dowodzony przez nas bohater. Niektórzy gracze znają to choćby z Baldur’s Gate II, gdzie rodzaj zdobytej twierdzy zależał od klasy głównego bohatera. Możliwość panowania nad własnym skrawkiem ziemi pojawia się też w Neverwinter Nights 2. Wraz z rozwojem fabuły dostaniemy pod opiekę Warownię na Rozstajach. Początkowo będziemy tylko kapitanem warowni, z czasem staniemy się lordem i dostaniemy gród na własność.

    Pracownicy

    Oficer Kana jest twoją prawą ręką oraz koordynatorem działań wojskowych. Przyjmuje rozkazy bezpośrednio od twojego bohatera. Może też przedstawić ci raport z Warowni na Rozstajach. Znajdują się w nim wszystkie informacje o stanie skarbca, liczbie żołnierzy, spis budowli itd.
    Miejsce: Sala główna warowni
    Zawód: Doradca / Oficer

    Mistrz Veedle to nikt inny jak twój architekt. Za odpowiednią opłatą możesz wybudować u niego dowolny budynek czy ulepszyć warownię.
    Miejsce: Niedaleko głównych drzwi do warowni
    Zawód: Architekt

    Wilk to twój przewodnik po warowni. On i jego sługusy mogą przenieść cię w dowolne miejsce w warowni.
    Miejsce: (Akt I) Niedaleko głównych drzwi do warowni
    Zawód: Przewodnik

    Aldanon tzw. Strażnik Wiedzy, rezyduje w twojej bibliotece. Jest postacią ściśle związaną z fabułą gry. Możemy się od niego dużo dowiedzieć.
    Miejsce: (Akt II,III) Biblioteka
    Zawód: Bibliotekarz

    Sal jest właścicielem karczmy „Pod Ogonem Feniksa”. Wcześniej pracował w gospodzie twojego wuja.
    Miejsce: (Akt II) Karczma Pod Ogonem Feniksa
    Zawód: Karczmarz

    Edario może pracować jako zbrojmistrz w twojej kuźni i za odpowiednią opłatą ulepszać zbroje Szarych Płaszczy. Aby go zatrudnić musisz udać się do Highcliff i zaprosić Edaria do Warowni na Rozstajach.
    Miejsce: (Akt I) Highcliff / Kuźnia w Warowni na Rozstajach
    Zawód: Zbrojmistrz

    Jacoby jest kolejnym pracownikiem kuźni, ale w przeciwieństwie do Edaria wytwarza broń dla Szarych Płaszczy. Zrekrutować go możesz w Forcie Locke, skąd uda się do Warowni na Rozstajach.
    Miejsce: (Akt I) Fort Locke / Kuźnia w Warowni na Rozstajach
    Zawód: Kowal

    Pentin dowodzi grupką górników. Gdy znajdziesz jakieś złoża rudy zgłoś się do niego, aby wydobył surowiec. Początkowo znajdziesz go w jaskiniach orków, niedaleko Studni Starej Sowy, później uda się do samego obozu.
    Miejsce: (Akt I) Jaskinie orków / Studnia Starej Sowy / Kamieniołomy obok murów warowni
    Zawód: Górnik

    Calindra to drugi górnik. Tak jak w przypadku Pentina może dla ciebie wydobywać surowce. Znajdziesz ją w Gospodzie Przymierza w Porcie Llast. Później może pracować dla ciebie w warowni.
    Miejsce: (Akt II) Gospoda Przymierza w Porcie Llast / Kamieniołomy obok murów warowni
    Zawód: Górnik

    Guyven Podróznik jest podróżnikiem jak wskazuje na to jego przydomek. Pojawi się w warowni, gdy spotkamy go trzy razy w następujących lokacjach:
    - (Akt I) Jaskinie klanu Kościożujów
    - (Akt I) Droga do jaskiń Githyanki
    - (Akt II) Ember
    Miejsce: Komnata gościnna w warowni
    Zawód: Podróżnik

    Gwiazdoniszcz rezyduje w wieży magów nieopodal murów warowni. Wybudowanie dla niego wieży jest dobrym rozwiązaniem, jeśli jesteśmy czarownikami itp.
    Miejsce: (Akt III) Wieża obok murów warowni
    Zawód: Nadworny Mag

    Caelryna to kolejny kupiec. Tym razem jest to drowka z Luskanu, którą możemy znaleźć uwięzioną na Górze Galardrym. Ma do sprzedania kilka ciekawych przedmiotów.
    Miejsce: (Akt III) Góra Galardrym / Sklep w warowni
    Zawód: Kupiec

    Uncus handluje nie do końca legalnym towarem. Jeśli wybrałeś klasę prestiżową Złodziej Cienia z Amn to będzie miał dla ciebie kilka miłych niespodzianek. Znajdziesz go w Sali głównej warowni.
    Miejsce: (Akt II) Sala główna warowni
    Zawód: Kupiec

    Deekin jest koboldem, który postanowił sprzedawać przedmioty znalezione podczas podróży po różnych miejscach. Możesz go znaleźć w Dzielnicy Handlowej, a gdy wybudujesz sklep w Warowni na Rozstajach kobold z chęcią się tam ulokuje.
    Miejsce: (Akt I) Dzielnica Handlowa / Sklep w Warowni na Rozstajach
    Zawód: Kupiec

    Joy to tancerka, która chętnie będzie tańczyć w karczmie „Pod Ogonem Feniksa” w Warowni na Rozstajach.
    Miejsce: (Akt III) Przy wejściu do Parku w Dzielnicy Handlowej / Karczma „Pod Ogonem Feniksa”
    Zawód: Tancerka

    Orlen jest znajomym farmerem z Zachodniego Portu, którego możesz zaprosić do warowni. Zwiększa skuteczność farmerów na twoich ziemiach.
    Miejsce: (Akt I) Zachodni Port
    Zawód: Farmer

    Ivarr Błogosławiony to kapłan Tyra. Jest głównym kapłanem w świątyni, którą możesz wybudować na dziedzińcu. Jeśli jesteś Paladynem, Kapłanem, albo masz dobry charakter to możesz wziąć od niego zadanie. Jeśli twój charakter jest zły Ivarr będzie próbował cię nawrócić na dobrą stronę.
    Miejsce: (Akt III) Kościół na dziedzińcu warowni
    Zawód: Kapłan

    Rolan przewodzi mnichom Słonecznej Duszy. Pragnie przed śmiercią przekazać komuś swoją wiedzę, dlatego też klasztor w którym znajduje się owa postać warto wybudować jeśli jest się mnichem.
    Miejsce: (Akt III) Klasztor na dziedzińcu warowni
    Zawód: Opat

    Torio Claven niegdyś twój wróg, teraz pracownik. U niej znajdziesz informacje o ludziach, których możesz zatrudnić. Poza tym służy informacjami o Czarnym Gariusie i wszystkim co z nim związane.
    Miejsce: (Akt II) Sala główna warowni
    Zawód: -

    Kistrel jest nieco nietypowym pracownikiem Warowni o ile można go tak nazwać. Jest to olbrzymi inteligentny pająk, przyjaciel naszego bohatera.
    Miejsce: (Akt II) Jaskinie Goblinów w okolicach Lasu Zmierzchu / Komnata Przywołań w piwnicach warowni
    Zawód: -

    Sierżanci

    Katriona to była towarzyszka Casavir’a. Po wykonaniu zadań w Studni Starej Sowy możesz ją zaprosić do Warowni i przydzielić jej funkcję sierżanta.
    Miejsce: (Akt I) Studnia Starej Sowy / Sala Główna Warowni
    Zawód: Sierżant
    Preferowany rodzaj zajęcia: Trening Szarych Płaszczy

    Bevil po pewnych zdarzeniach w Zachodnim Porcie sam pojawi się w twojej warowni. Możesz zatrudnić go jako sierżanta.
    Miejsce: Niedaleko bramy głównej warowni
    Zawód: Sierżant
    Preferowany rodzaj zajęcia: Patrolowanie Dróg

    Jalboun Dwa Ostrza niegdyś był luskańskim oficerem. Wraz z rozwojem fabuły znajdziesz go w towarzystwie ambasadorki Luskanu. Możesz złożyć mu ofertę i zaprosić do Warowni na Rozstajach.
    Miejsce:
    Zawód: Sierżant
    Preferowany rodzaj zajęcia: Misje Specjalne

    Światło Niebios to Aasimarska Paladynka. Możesz zatrudnić ją w warowni, jeśli trzykrotnie pokonasz ją w pojedynku 1 na 1.
    Miejsce: Port Llast / Dzielnica Handlowa / Warownia na Rozstajach
    Zawód: Sierżant
    Preferowany rodzaj zajęcia: Rekrutacja

    Budynki

    Wszelkie zgłoszenia budowy możesz składać do Mistrza Veedle’a.

    Budowle na dziedzińcu:
    Kuźnia [10 000sz] - jest to siedziba Edaria i Jacoby’ego. W środku wykuwają oręż i zbroje dla twoich Szarych Płaszczy.
    Sklep [10 000sz] - w tym budynku możesz kupić od Deekina lub pewnej drowki wyposażenie niezbędne do podróżowania po niebezpiecznych rejonach Wybrzeża mieczy.
    Klasztor/Kościół [75 000sz] - zależnie od tego co wybudujesz, mnisi albo kapłani wesprą cię w razie wojny.
    Wieża dla Dziewiątki z Neverwinter [75 000sz] - dzięki temu budynkowi będziesz mógł dowolnie dowodzić wojskiem należącym do Dziewiątki.
    Wieża Maga [100 000sz] - w tej Wieży mieści się Gwiazdoniszcz - mag z Sigil

    Ulepszenia Warowni:
    Apartamenty Kapitańskie [15 000sz] - to twój osobisty pokój
    Biblioteka [15 000sz] - w Bibliotece urzęduje Aldanon
    Zachodnie Skrzydło [15 000sz] - w tej części Warowni znajdują się takie pomieszczenia jak kuchnia, jadalnia oraz komnata wojenna.

    Fortyfikacje:
    Naprawa murów obronnych [25 000sz] - zabieg łatający wszystkie dziury w murach obronnych
    Ulepszenie murów obronnych [50 000sz] - mury w warowni stają się mocniejsze i bardziej nowoczesne
    Budowa wież strzelniczych [75 000sz] - na murach pojawią się wieże dla łuczników

    Ulepszenia pobliskich ziem i dróg:
    Poszerzenie szlaku prowadzącego do Warowni na Rozstajach [10 000sz] - szlak prowadzący do warowni stanie się dzięki temu łatwiej dostępny dla wozów kupieckich
    Wybrukowanie szlaku prowadzącego do Warowni [35 000sz] - po wykonaniu tej roboty drogowej do Warowni na Rozstajach będą mogły przybywać wielkie karawany kupieckie.
    Ulepszenie pobliskich dróg [50 000sz] - wszelkie drogi na terenach uprawnych i w pobliskich wsiach stają się lepsze niż wcześniej.
    Wybudowanie nowych mostów oraz wież obserwacyjnych [100 000sz] - na ziemiach wokół warowni zostaną wybudowane wieże obserwacyjne oraz nowe mosty.

    Uzbrojenie Szarych Płaszczy

    Wykuwaniem nowych broni i zbroi dla twoich żołnierzy zajmują się Jacoby i Edario.

    Opancerzenie:
    - Podstawowe zbroje [3 500sz] - wymagane 1 złoże
    - Porządne zbroje [15 000sz] - wymagane 4 złoża
    - Dobre zbroje [35 000sz] - wymagane 8 złóż
    - Najlepsze zbroje [50 000sz] - wymagane 10 złóż
    Oręż:
    - Podstawowa broń (Krótki miecz) [5 000sz] - wymagane 1 złoże
    - Porządna broń (Długi miecz) [15 000sz] - wymagane 4 złoża
    - Najlepsza broń (Miecz półtoraręczny) [35 000sz] - wymagane 8 złóż

    Wybudowanie wszystkich budynków oraz ulepszenie uzbrojenia Szarych Płaszczy wyniesie w sumie: 713 500sz

    Złoża rudy

    Akt I
    1 złoże w warowni krasnoludów Żelaznej Pięści
    1 złoże w jaskini Trolli, niedaleko wejścia do jaskiń klanu Kościożujów
    1 złoże w jaskini klanu Kościożujów
    1 złoże na pierwszym poziomie jaskini Wydłuboków
    1 złoże na trzecim poziomie jaskini Wydłuboków

    Akt II
    1 złoże pod studnią w Ember
    1 złoże w jaskiniach goblinów pod studnią w Ember
    1 złoże w tunelu prowadzącym do Warowni na Rozstajach

    Akt III
    2 złoża na Górze Galardrym
    1 złoże w dalszej części Góry Galardrym
    1 złoże w Ognistym Kanionie
    1 złoże w lesie gdzie spotykamy Sydney Natale
    1 złoże na Drodze do Highcliff
    2 złoża w Starożytnej Dolinie (Kryształowy Żmij)
    1 złoże na Polanie Wendersnavenów

    Porady

    • Na początku wyremontuj budowle na dziedzińcu. Później możesz zająć się samą Warownią. Na koniec zostaw sobie drogi i fortyfikacje.
    • Nigdy nie buduj na początku murów obronnych. Będą one potrzebne dopiero przed końcem gry.
    • Broń i pancerz Szarych Płaszczy staraj się ulepszać równocześnie. Lepszy jest wojownik w zbroi łuskowej z długim mieczem niż bez zbroi i z mieczem półtoraręcznym.
    • Staraj się przyłączyć jak najwięcej sierżantów. Dają oni wiele przydatnych dla warowni oraz twoich żołnierzy bonusów.
    • Jeśli masz w drużynie Ammona Jerro idź do Kręgu Przywołań w piwnicach Warowni. Czarnoksiężnik pokaże ci jak przywoływać Mefasma - znajomego diabła.
      Oto przepis:
      Składniki - Słaba esencja mocy, Rozjarzona esencja ognia, Gwiezdny Szafir, Złoty Naszyjnik
      Na to wszystko należy rzucić czar „Ciemność”
      Podany wyżej przepis jest na amulet, który można sprzedać Mefasmowi. Co ciekawe można je tworzyć w nieskończoność i sprzedając je Mefasmowi zarabiać gotówkę. Jest to bardzo opłacalne rozwiązanie. Gdy weźmiesz jeszcze wszystkie nagrody od Mefasma dostaniesz trochę wpływu na Ammona i profit tytułowy.
    • Nie rozdzielaj wojsk na patrolujące drogi i ziemie. Skuteczność takich patroli jest bardzo mała. Znacznie lepiej patrolować raz drogi, raz ziemie i tak w kółko.
    • Warto zainwestować na początku trochę złota w rozbudowę dróg. Dobre drogi -> więcej kupców -> większe dochody.
    • Jeśli chodzi o rekrutacje Szarych Płaszczy najlepiej jest przyjmować tylko ludzi nadających się na żołnierzy. W przypadku przyjmowania zwykłych chłopów twoja armia stanie się liczna, ale słaba. Oprócz tego będziesz musiał wydawać więcej pieniędzy na wyżywienie, co liczy się z mniejszymi dochodami. Liczne wojsko ma także mniejsze morale.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 18 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    ToTem
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.05.2008 o 18:16  

    Pierwsza porada: (...) drogi na końcu. Przedostatnia porada: (...) drogi na początku

    Gosia
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.06.2008 o 23:36  

    a...moze nie powinnam pytac o to tutaj, ale...jak zebrac rude?:/

    ZbiQ2
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.06.2008 o 20:20  

    Gosia musisz je znaleźć a potem kliknąć na nie.Potem pojawi się napisz z tą rudą związany a następnie mówisz dla górników i oni ją wykopią ;D

    Gosia
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.07.2008 o 22:58  

    taaak znalezc...chodze po jaskiniach jak oblakana majac caly czas wcisniete "Z" ale tego nie widze;D ale trudno, przejde gre z rycerzami uzbrojonymi w kosy;D

    Gordon
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 31.07.2008 o 16:10  

    ZbiQ2 co ty piszesz napisz jeszcze raz tylko z poprawną ortografią bo ja tez potrzebuje rudy

    ZbiQ2
     

    Wędrowiec
    Temat: trzeba chodzić po tych jask...
    Dodany: 06.09.2008 o 10:39  

    trzeba chodzić po tych jaskiniach które są wymienione i szukać takich kawałków ziemi z czymś podobnym do srebra i na to kliknąć :) Wtedy uzna to za odkrytą rudę(można na raz kilka odnaleźć),idziesz do któregoś z górników i on sam zbierze rudę ;)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: A po powrocie do warowni od...
    Dodany: 24.12.2008 o 8:39  

    A po powrocie do warowni od górników dostaniesz poóbki w postaci sztab metalu zależy komu zameldowałęś o odkryciu , najlepiej Pentinowi .

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 21
    Temat: najlepiaj w jakimś poradnik...
    Dodany: 06.01.2009 o 20:32  

    najlepiaj w jakimś poradniku poszukaj ;) Tam wszystko pisze :-)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Hm, nie potrzebuję porady, ...
    Dodany: 31.01.2009 o 0:28  

    Hm, nie potrzebuję porady, ale mam pytanie. Dotyczy on innych gier w których mogę prowadzić twierdzę tak jak w NWN2. Wiem ze autor tekstu podał przykład ale zależało by mi na grze polegającej właśnie na tym. Dzięki z góry za odpowiedź.

    Alucard
     

    Wędrowiec
    Temat: Aby \"zebrać\" rude należy ...
    Dodany: 18.06.2009 o 22:36  

    Aby "zebrać" rude należy podejść do takowej,nie klikając na nią,tylko podejść blisko niej a samo zaznaczy że odkryłeś.

    debezetsu
     

    Wędrowiec
    Temat: Guyven
    Dodany: 02.12.2009 o 16:01  

    O ile w angielskiej wersji nie miałem z nim problemu, to w polskiej jeszcze nigdy Guyven nie raczył pojawić się w Warowni i nie mam pojęcia czemu, już nawet grę reinstalowałem... wie ktoś może co jest nie tak?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: ,,Przelew"
    Dodany: 16.02.2010 o 22:16  

    Czy jest możliwość oddania swoich pieniędzy na rzecz warowni i odwrotnie - zabranie pieniędzy warowni do własnej kieszeni?

    geml
     

    Wędrowiec
    Temat: Pytanko kiedy Bevil przyjdz...
    Dodany: 10.04.2010 o 16:53  

    Pytanko kiedy Bevil przyjdzie do warowni jakby co jestem w 2 akcie

    Bakuś
     

    Wędrowiec
    Temat: Pewnie po tym jak z kujesz ...
    Dodany: 05.06.2010 o 8:07  

    Pewnie po tym jak z kujesz ten miecz GITH ^^

    Bakuś
     

    Wędrowiec
    Temat: Sry zle ci napisałem Bevil ...
    Dodany: 30.06.2010 o 9:41  

    Sry zle ci napisałem Bevil jakos dojdzie w 3 akcie po tym incydencie w zamku Never o ile dobrze pamietam;]

    PC1
     

    Wędrowiec
    Temat: Bevil jest w warowni od sam...
    Dodany: 30.09.2010 o 15:54  

    Bevil jest w warowni od samego początku,
    siedzi sobie grzecznie w tawernie i czeka.

    Bakuś
     

    Wędrowiec
    Temat: Właśnie nie Bevil pojawia s...
    Dodany: 09.04.2011 o 9:45  

    Właśnie nie Bevil pojawia się w 3 akcie stoi obok wierzy koło Nevala

    gustaw
     

    Wędrowiec
    Temat: Witam jak wyplenić korupcje...
    Dodany: 30.05.2014 o 14:47  

    Witam jak wyplenić korupcje z szeregów szarch płaszczy? Kana ciągle mi o tym mówi gdy pytam o ich gotowość bojową ale nie mam żadnej opcji rozmowy z nia czy z Uncusem żeby sobie z tym poradzić. Przez to mimo że patroluje drogi i ziemie na zmiane, spada mi bezpieczeństwo, mam niskie morale, odchodzą rolnicy, żołnierze i jest co raz mniej kupców. Co robić?



    Ten artykuł skomentowano 18 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw