Chochlik
Chochliki to utalentowani iluzjoniści, którzy strasznie lubią wszelkiego rodzaju psoty. Zamieszkują w wydrążonych drzewach i kamienistych grotach, głęboko w lesie.
- Statystyki:
- Rasa: Fey
- Klasa: Fey - 1
- Charakter: Neutralny Dobry
- SW: 2
- HP: 3
- KP: 16
- Siła - 7
- Zręczność - 18
- Kondycja - 11
- Inteligencja - 16
- Mądrość - 15
- Charyzma - 16
- Wytrwałość - 0
- Refleks - 6
- Siła Woli - 4
- Koncentracja - 4
- Leczenie - 6
- Ukrywanie się - 12
- Nasłuchiwanie - 8
- Cichy Chód - 8
- Przeszukiwanie - 9
- Spostrzegawczość - 8
- Używanie broni (stworzenie)
- Finezja w walce
- Strzał z bliska
- Używanie broni (bronie proste)
- Uniki
- 1x Oplątanie (8)
- 1x Rozproszenie Magii (8)
- 1x Zamęt (8)
- Broń - Sztylet, Pazury 1k2 (1k2 przeciwko potworom)
- Zbroja - Skóra (Odporność na zaklęcia 16)
- Plecak - Pył Faerie
Cechy:
Rzuty Obronne:
Umiejętności:
Atuty:
Zaklęcia / Zdolności Specjalne:
Ekwipunek:
Komentarz: Niedoświadczonym poszukiwaczom przygód radziłbym uważać na psotne istotki, jakimi są chochliki. Są zwinne i mają dość dużo KP dla niskolvl'owca, ale gdy już się je trafi, szybko padają, z racji swojej niskiej wytrzymałości. Postaciom czarującym oraz łotrzykom na niskim poziomie chochliki mogą napsuć sporo krwi, a to z powodu spostrzegawczości, nasłuchiwania oraz odporności na zaklęcia. Wojownicy z powodu niskiej Siły Woli nie oprą się Zamętowi. Jedynym sposobem na pokonanie skrzatów jest albo szybkie zabijanie, nim zdążą rzucić jakiekolwiek zaklęcie, albo wypicie mikstury Jasnego Umysłu, wyposażenie się w przedmiot dający swobodę ruchu i ostatecznie zabicie bezbronnego chochlika. W przypadku magów konieczny będzie chowaniec lub przywołaniec, a najlepiej jedno i drugie. Alternatywnym sposobem jest też ostrzelanie chochlików z kuszy po rzuceniu na siebie Celnego Uderzenia, które zwiększa AB na 6 sekund. Łotrzyk będzie musiał wyposażyć się w zwoje, mikstury lub pierścień niewidzialności.
Driada
Driady to nadzwyczajnie piękne duchy drzew, które zamieszkują niedostępne leśne ostępy. Czasem pomagają poszukiwaczom przygód i mogą być źródłem cennych informacji.
- Statystyki:
- Rasa: Fey
- Klasa: Fey - 2
- Charakter: Chaotyczny Dobry
- SW: 2
- HP: 7
- KP: 12
- Siła - 10
- Zręczność - 15
- Kondycja - 11
- Inteligencja - 14
- Mądrość - 15
- Charyzma - 18
- Wytrwałość - 0
- Refleks - 5
- Siła Woli - 5
- Ukrywanie się - 7
- Nasłuchiwanie - 9
- Cichy Chód - 7
- Spostrzegawczość - 9
- Czujność
- Używanie broni (stworzenie)
- Używanie broni (bronie proste)
- Uniki
- 3x Zauroczenie Osoby (4)
- Broń - Sztylet
Cechy:
Rzuty Obronne:
Umiejętności:
Atuty:
Zaklęcia / Zdolności Specjalne:
Ekwipunek:
Komentarz: Driady to leśne stworzenia, które w kampanii NWN często będzie nam dane spotkać. Nie są może zbyt silne w walce wręcz, lecz specjalizują się w zauroczeniach. Niemal każda driada posiada w swojej siedzibie (zazwyczaj w drzewie) orszak zauroczonych śmiałków, którzy odważyli się zapuścić głęboko w las. W starciach z driadami najlepiej poradzą sobie magowie, kapłani i inne postacie z wysoką Siłą Woli. Wojownicy będą zmuszeni zakupić kilka mikstur Jasnego Umysłu.
Grig
Figlarne i lekkoduche Grigi nie boją się dużych ludzi i uwielbiają robić im różne żarty.
- Statystyki:
- Rasa: Fey
- Klasa: Fey - 1
- Charakter: Neutralny Dobry
- SW: 2
- HP: 6
- KP: 20
Cechy: - Siła - 5
- Zręczność - 18
- Kondycja - 13
- Inteligencja - 10
- Mądrość - 13
- Charyzma - 14
Rzuty Obronne: - Wytrwałość - 1
- Refleks - 6
- Siła Woli - 3
Umiejętności: - Koncentracja - 8
- Ukrywanie się - 16
- Nasłuchiwanie - 7
- Cichy Chód - 8
- Aktorstwo - 6
- Przeszukiwanie - 3
- Spostrzegawczość - 4
Atuty: - Używanie broni (stworzenie)
- Finezja w walce
- Używanie broni (bronie proste)
- Uniki
Zaklęcia / Zdolności Specjalne: - 3x Niewidzialność (9)
- 3x Oplątanie (9)
Ekwipunek: - Broń - Sztylet, Pazury 1k2 (1k2 przeciwko potworom)
- Zbroja - Skóra (Odporność na zaklęcia 16)
- Plecak - Pył Faerie
Komentarz: Można powiedzieć, że Grigi to starsze i potężniejsze Chochliki. Posiadają dość duże KP jak na niski poziom, bo 20. Posiadają też dwa razy więcej HP niż Chochliki, a ich cechy mają większe wartości. Grigi są groźne dla magów oraz wojowników, bo mają dużą odporność na zaklęcia i potrafią rzucać trzy razy na dzień Oplątanie i Niewidzialność, co jest w czasie walki nieco dezorientujące. Znacznie łatwiej mają Łotrzykowie, bo szansa wykrycia ich jest minimalna przy spostrzegawczości i nasłuchiwaniu griga.
Niksa
Malutkie niksy mają płetwiaste palce i są doskonale przystosowane do ziemnowodnego życia, które prowadzą. Rzadko jednak oddalają się od brzegów jezior, w których mieszkają.
- Statystyki:
- Rasa: Fey
- Klasa: Fey - 1
- Charakter: Prawdziwie Neutralny
- SW: 1
- HP: 3
- KP: 14
Cechy: - Siła - 7
- Zręczność - 16
- Kondycja - 11
- Inteligencja - 12
- Mądrość - 13
- Charyzma - 18
Rzuty Obronne: - Wytrwałość - 0
- Refleks - 5
- Siła Woli - 3
Umiejętności: - Zrozumienie Zwierząt - 7
- Ukrywanie się - 10
- Nasłuchiwanie - 7
- Aktorstwo - 7
- Przeszukiwanie - 3
- Spostrzegawczość - 7
Atuty: - Używanie broni (stworzenie)
- Finezja w walce
- Używanie broni (bronie proste)
- Uniki
Zaklęcia / Zdolności Specjalne: - 3x Zauroczenie Osoby (4)
Ekwipunek : - Broń - Sztylet, Pazury 1k2 (1k2 przeciw potworom)
- Zbroja - Skóra (Odporność na zaklęcia 16)
- Plecak - Pył Faerie
Komentarz: Niksa to kolejny gatunek wróżek. Te malutkie istotki specjalizują się w zauraczaniu osób jakie napotkają. Potrafią się też ukrywać. Osoby z niską siłą woli powinny się strzec przed Zauroczeniem Osoby, bo wtedy czeka je tylko śmierć. Znacznie lepiej w sytuacji poradzą sobie magowie, ale tylko z atutem Magiczna Penetracja. Bez tego nie przebiją odporności na magię Niksy. Najlepiej poradzi sobie Łotrzyk, który zainwestował ponad 7 pkt umiejętności w Ukrywanie się i Cichy Chód, bo wtedy wróżka go nie zauważy.
Nimfa
Nimfy są uosobieniem fizycznego piękna. Są tak urodziwe, że krótkie spojrzenie na nie może oślepić lub nawet zabić nieostrożnego podglądacza.
- Statystyki:
- Rasa: Fey
- Klasa: Fey - 3
- Charakter: Praworządny Zły
- SW: 3
- HP: 10
- KP: 11
Cechy: - Siła - 10
- Zręczność - 13
- Kondycja - 10
- Inteligencja - 16
- Mądrość - 17
- Charyzma - 19
Rzuty Obronne: - Wytrwałość - 1
- Refleks - 4
- Siła Woli - 6
Umiejętności: - Zrozumienie Zwierząt - 10
- Leczenie - 9
- Ukrywanie się - 7
- Nasłuchiwanie - 11
- Cichy Chód - 7
- Spostrzegawczość - 11
Atuty: - Czujność
- Używanie broni (stworzenie)
- Używanie broni (bronie proste)
- Uniki
- Żelazna Wola
Zaklęcia / Zdolności Specjalne: - 2x Korowa Skóra (7)
- 2x Leczenie Lekkich Ran (7)
- 2x Oplątanie (7)
- 2x Rozproszenie Magii (7)
- 1x Aura Nieziemskiego Oblicza
Ekwipunek: - Broń - Sztylet
Komentarz: Nimfy to groźne przeciwniczki. W walce wręcz są słabymi istotami, natomiast ich siłą są zaklęcia oraz aura, która potrafi zabić gdy znajdziemy się w jej obszarze. Zazwyczaj w grze, aby dostać się do nimfy trzeba przejść jeszcze hordy zauroczonych śmiałków, którzy niegdyś zapuścili się w głąb lasu. Podczas walki z nimfą ważne jest, żeby nie wchodzić w jej aurę. Najlepiej jest użyć broni dystansowej lub czarów, jeśli takowe potrafimy rzucać. Z racji niskiej KP nimfy, nie powinno być trudności z trafieniem.
Satyr
Satyry to hedonistyczne istoty, lubiące płatać figle podróżującym po lasach. Mimo zamiłowania do pijaństwa są świetnymi łowcami.
- Statystyki:
- Rasa: Fey
- Klasa: Fey – 5
- Charakter: Chaotyczny Neutralny
- ResRef: x3_satyr003
- SW: 4
- HP: 22
- KP: 15
- Siła – 10
- Zręczność – 13
- Kondycja – 12
- Inteligencja – 12
- Mądrość – 13
- Charyzma – 13
- Wytrwałość – 2
- Refleks – 5
- Siła Woli – 5
- Aktorstwo – 9
- Blef – 9
- Cichy chód – 13
- Nasłuchiwanie – 15
- Spostrzegawczość – 15
- Ukrywanie się – 13
- Zastraszanie – 3
- Czujność
- Mobilność
- Używanie broni (stworzenie)
- Używanie broni (bronie bojowe)
- Używanie broni (bronie proste)
- Używanie broni (broń egzotyczna)
- Uniki
- Brak
- Broń – Uderzenie 1k6 (1k6 pkt. obrażeń przeciwko potworom)
Cechy:
Rzuty Obronne:
Umiejętności:
Atuty:
Zaklęcia / Zdolności Specjalne:
Ekwipunek:
Komentarz: Satyrowie nie są zbyt wymagającymi przeciwnikami, choć na początkowych poziomach mogą sprawić nieco kłopotów. Ich HP i KP jest niskie, co sprawia, że są oni łatwym łupem dla każdej postaci. Jedyne zalety Satyrów to dość wysoko rozwinięte umiejętności pozwalające na wykrycie skradających się łotrzyków lub też ukrywanie się przed innymi.
Satyr, wojownik
Satyry to hedonistyczne istoty, lubiące płatać figle podróżującym po lasach. Mimo zamiłowania do pijaństwa są świetnymi łowcami.
- Statystyki:
- Rasa: Fey
- Klasa: Fey – 5
- Charakter: Chaotyczny Neutralny
- ResRef: x3_satyr001
- SW: 4
- HP: 22
- KP: 15
- Siła – 10
- Zręczność – 13
- Kondycja – 12
- Inteligencja – 12
- Mądrość – 13
- Charyzma – 13
- Wytrwałość – 2
- Refleks – 5
- Siła Woli – 5
- Aktorstwo – 9
- Blef – 9
- Cichy chód – 13
- Nasłuchiwanie – 15
- Spostrzegawczość – 15
- Ukrywanie się – 13
- Zastraszanie – 3
- Czujność
- Mobilność
- Używanie broni (stworzenie)
- Używanie broni (bronie bojowe)
- Używanie broni (bronie proste)
- Używanie broni (broń egzotyczna)
- Uniki
- Brak
- Broń – Uderzenie 1k6 (1k6 pkt. obrażeń przeciwko potworom)
Cechy:
Rzuty Obronne:
Umiejętności:
Atuty:
Zaklęcia / Zdolności Specjalne:
Ekwipunek:
Komentarz: Satyrowie wojownicy statystycznie nie różnią się od zwykłych Satyrów. Posiadają całkiem nieźle rozwinięte umiejętności spostrzegawczości, nasłuchiwania, ukrywania się i cichego chodu, przez co łotrzyk na niższych poziomach zostanie przez nich zauważony, jeśli będzie próbował się skradać. Z powodu niskiego HP i KP, raczej nikt nie powinien mieć z nimi problemów.
Satyr, łucznik
Satyry to hedonistyczne istoty, lubiące płatać figle podróżującym po lasach. Mimo zamiłowania do pijaństwa są świetnymi łowcami.
- Statystyki:
- Rasa: Fey
- Klasa: Fey – 5
- Charakter: Chaotyczny Neutralny
- ResRef: x3_satyr002
- SW: 4
- HP: 22
- KP: 16
- Siła – 10
- Zręczność – 14
- Kondycja – 12
- Inteligencja – 12
- Mądrość – 13
- Charyzma – 13
- Wytrwałość – 2
- Refleks – 6
- Siła Woli – 5
- Aktorstwo – 9
- Blef – 9
- Cichy chód – 13
- Nasłuchiwanie – 15
- Spostrzegawczość – 15
- Ukrywanie się – 13
- Zastraszanie – 3
- Czujność
- Mobilność
- Używanie broni (stworzenie)
- Używanie broni (bronie bojowe)
- Używanie broni (bronie proste)
- Używanie broni (broń egzotyczna)
- Uniki
- Brak
- Broń – Krótki łuk + Strzała +2, Uderzenie 1k6 (1k6 pkt. obrażeń przeciwko potworom)
Cechy:
Rzuty Obronne:
Umiejętności:
Atuty:
Zaklęcia / Zdolności Specjalne:
Ekwipunek:
Komentarz: Łucznicy Satyrów posiadają nieco większą zręczność, niż ich pobratymcy, co owocuje zwiększonymi rzutami obronnymi na Refleks i większą KP. Oprócz tego potrafią razić nas z dystansu strzałami +2 za pomocą krótkiego łuku. Na niższych poziomach powinniśmy uważać na te stworzenia i zabijać je jak najszybciej, gdy dojdzie do walki.