Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Neverwinter Nights • Bestiariusz - Fey • INSIMILION

    Neverwinter Nights » Bestiariusz


    Bestiariusz - Fey

    Działy gier » Neverwinter Nights » Opisy » Bestiariusz
    Autor: Sinthael
    Utworzono: 05.06.2008
    Aktualizacja: 02.02.2010

    Chochlik

    Chochliki to utalentowani iluzjoniści, którzy strasznie lubią wszelkiego rodzaju psoty. Zamieszkują w wydrążonych drzewach i kamienistych grotach, głęboko w lesie.

      Statystyki:

    • Rasa: Fey
    • Klasa: Fey - 1
    • Charakter: Neutralny Dobry
    • SW: 2
    • HP: 3
    • KP: 16


    • Cechy:

    • Siła - 7
    • Zręczność - 18
    • Kondycja - 11
    • Inteligencja - 16
    • Mądrość - 15
    • Charyzma - 16


    • Rzuty Obronne:

    • Wytrwałość - 0
    • Refleks - 6
    • Siła Woli - 4


    • Umiejętności:

    • Koncentracja - 4
    • Leczenie - 6
    • Ukrywanie się - 12
    • Nasłuchiwanie - 8
    • Cichy Chód - 8
    • Przeszukiwanie - 9
    • Spostrzegawczość - 8


    • Atuty:

    • Używanie broni (stworzenie)
    • Finezja w walce
    • Strzał z bliska
    • Używanie broni (bronie proste)
    • Uniki


    • Zaklęcia / Zdolności Specjalne:

    • 1x Oplątanie (8)
    • 1x Rozproszenie Magii (8)
    • 1x Zamęt (8)


    • Ekwipunek:

    • Broń - Sztylet, Pazury 1k2 (1k2 przeciwko potworom)
    • Zbroja - Skóra (Odporność na zaklęcia 16)
    • Plecak - Pył Faerie

    Komentarz: Niedoświadczonym poszukiwaczom przygód radziłbym uważać na psotne istotki, jakimi są chochliki. Są zwinne i mają dość dużo KP dla niskolvl'owca, ale gdy już się je trafi, szybko padają, z racji swojej niskiej wytrzymałości. Postaciom czarującym oraz łotrzykom na niskim poziomie chochliki mogą napsuć sporo krwi, a to z powodu spostrzegawczości, nasłuchiwania oraz odporności na zaklęcia. Wojownicy z powodu niskiej Siły Woli nie oprą się Zamętowi. Jedynym sposobem na pokonanie skrzatów jest albo szybkie zabijanie, nim zdążą rzucić jakiekolwiek zaklęcie, albo wypicie mikstury Jasnego Umysłu, wyposażenie się w przedmiot dający swobodę ruchu i ostatecznie zabicie bezbronnego chochlika. W przypadku magów konieczny będzie chowaniec lub przywołaniec, a najlepiej jedno i drugie. Alternatywnym sposobem jest też ostrzelanie chochlików z kuszy po rzuceniu na siebie Celnego Uderzenia, które zwiększa AB na 6 sekund. Łotrzyk będzie musiał wyposażyć się w zwoje, mikstury lub pierścień niewidzialności.


    Driada

    Driady to nadzwyczajnie piękne duchy drzew, które zamieszkują niedostępne leśne ostępy. Czasem pomagają poszukiwaczom przygód i mogą być źródłem cennych informacji.

      Statystyki:

    • Rasa: Fey
    • Klasa: Fey - 2
    • Charakter: Chaotyczny Dobry
    • SW: 2
    • HP: 7
    • KP: 12


    • Cechy:

    • Siła - 10

    • Zręczność - 15
    • Kondycja - 11
    • Inteligencja - 14
    • Mądrość - 15
    • Charyzma - 18


    • Rzuty Obronne:

    • Wytrwałość - 0
    • Refleks - 5
    • Siła Woli - 5


    • Umiejętności:

    • Ukrywanie się - 7
    • Nasłuchiwanie - 9
    • Cichy Chód - 7
    • Spostrzegawczość - 9


    • Atuty:

    • Czujność
    • Używanie broni (stworzenie)
    • Używanie broni (bronie proste)
    • Uniki


    • Zaklęcia / Zdolności Specjalne:

    • 3x Zauroczenie Osoby (4)


    • Ekwipunek:

    • Broń - Sztylet

    Komentarz: Driady to leśne stworzenia, które w kampanii NWN często będzie nam dane spotkać. Nie są może zbyt silne w walce wręcz, lecz specjalizują się w zauroczeniach. Niemal każda driada posiada w swojej siedzibie (zazwyczaj w drzewie) orszak zauroczonych śmiałków, którzy odważyli się zapuścić głęboko w las. W starciach z driadami najlepiej poradzą sobie magowie, kapłani i inne postacie z wysoką Siłą Woli. Wojownicy będą zmuszeni zakupić kilka mikstur Jasnego Umysłu.


    Grig

    Figlarne i lekkoduche Grigi nie boją się dużych ludzi i uwielbiają robić im różne żarty.

      Statystyki:

    • Rasa: Fey
    • Klasa: Fey - 1
    • Charakter: Neutralny Dobry
    • SW: 2
    • HP: 6
    • KP: 20

      Cechy:

    • Siła - 5
    • Zręczność - 18
    • Kondycja - 13
    • Inteligencja - 10
    • Mądrość - 13
    • Charyzma - 14

      Rzuty Obronne:

    • Wytrwałość - 1
    • Refleks - 6
    • Siła Woli - 3

      Umiejętności:

    • Koncentracja - 8
    • Ukrywanie się - 16
    • Nasłuchiwanie - 7
    • Cichy Chód - 8
    • Aktorstwo - 6
    • Przeszukiwanie - 3
    • Spostrzegawczość - 4

      Atuty:

    • Używanie broni (stworzenie)
    • Finezja w walce
    • Używanie broni (bronie proste)
    • Uniki

      Zaklęcia / Zdolności Specjalne:

    • 3x Niewidzialność (9)
    • 3x Oplątanie (9)

      Ekwipunek:

    • Broń - Sztylet, Pazury 1k2 (1k2 przeciwko potworom)
    • Zbroja - Skóra (Odporność na zaklęcia 16)
    • Plecak - Pył Faerie

    Komentarz: Można powiedzieć, że Grigi to starsze i potężniejsze Chochliki. Posiadają dość duże KP jak na niski poziom, bo 20. Posiadają też dwa razy więcej HP niż Chochliki, a ich cechy mają większe wartości. Grigi są groźne dla magów oraz wojowników, bo mają dużą odporność na zaklęcia i potrafią rzucać trzy razy na dzień Oplątanie i Niewidzialność, co jest w czasie walki nieco dezorientujące. Znacznie łatwiej mają Łotrzykowie, bo szansa wykrycia ich jest minimalna przy spostrzegawczości i nasłuchiwaniu griga.


    Niksa

    Malutkie niksy mają płetwiaste palce i są doskonale przystosowane do ziemnowodnego życia, które prowadzą. Rzadko jednak oddalają się od brzegów jezior, w których mieszkają.

      Statystyki:

    • Rasa: Fey
    • Klasa: Fey - 1
    • Charakter: Prawdziwie Neutralny
    • SW: 1
    • HP: 3
    • KP: 14

      Cechy:

    • Siła - 7
    • Zręczność - 16
    • Kondycja - 11
    • Inteligencja - 12
    • Mądrość - 13
    • Charyzma - 18

      Rzuty Obronne:

    • Wytrwałość - 0
    • Refleks - 5
    • Siła Woli - 3

      Umiejętności:

    • Zrozumienie Zwierząt - 7
    • Ukrywanie się - 10
    • Nasłuchiwanie - 7
    • Aktorstwo - 7
    • Przeszukiwanie - 3
    • Spostrzegawczość - 7

      Atuty:

    • Używanie broni (stworzenie)
    • Finezja w walce
    • Używanie broni (bronie proste)
    • Uniki

      Zaklęcia / Zdolności Specjalne:

    • 3x Zauroczenie Osoby (4)

      Ekwipunek :

    • Broń - Sztylet, Pazury 1k2 (1k2 przeciw potworom)
    • Zbroja - Skóra (Odporność na zaklęcia 16)
    • Plecak - Pył Faerie

    Komentarz: Niksa to kolejny gatunek wróżek. Te malutkie istotki specjalizują się w zauraczaniu osób jakie napotkają. Potrafią się też ukrywać. Osoby z niską siłą woli powinny się strzec przed Zauroczeniem Osoby, bo wtedy czeka je tylko śmierć. Znacznie lepiej w sytuacji poradzą sobie magowie, ale tylko z atutem Magiczna Penetracja. Bez tego nie przebiją odporności na magię Niksy. Najlepiej poradzi sobie Łotrzyk, który zainwestował ponad 7 pkt umiejętności w Ukrywanie się i Cichy Chód, bo wtedy wróżka go nie zauważy.


    Nimfa

    Nimfy są uosobieniem fizycznego piękna. Są tak urodziwe, że krótkie spojrzenie na nie może oślepić lub nawet zabić nieostrożnego podglądacza.

      Statystyki:

    • Rasa: Fey
    • Klasa: Fey - 3
    • Charakter: Praworządny Zły
    • SW: 3
    • HP: 10
    • KP: 11

      Cechy:

    • Siła - 10
    • Zręczność - 13
    • Kondycja - 10
    • Inteligencja - 16
    • Mądrość - 17
    • Charyzma - 19

      Rzuty Obronne:

    • Wytrwałość - 1
    • Refleks - 4
    • Siła Woli - 6

      Umiejętności:

    • Zrozumienie Zwierząt - 10
    • Leczenie - 9
    • Ukrywanie się - 7
    • Nasłuchiwanie - 11
    • Cichy Chód - 7
    • Spostrzegawczość - 11

      Atuty:

    • Czujność
    • Używanie broni (stworzenie)
    • Używanie broni (bronie proste)
    • Uniki
    • Żelazna Wola

      Zaklęcia / Zdolności Specjalne:

    • 2x Korowa Skóra (7)
    • 2x Leczenie Lekkich Ran (7)
    • 2x Oplątanie (7)
    • 2x Rozproszenie Magii (7)
    • 1x Aura Nieziemskiego Oblicza

      Ekwipunek:

    • Broń - Sztylet

    Komentarz: Nimfy to groźne przeciwniczki. W walce wręcz są słabymi istotami, natomiast ich siłą są zaklęcia oraz aura, która potrafi zabić gdy znajdziemy się w jej obszarze. Zazwyczaj w grze, aby dostać się do nimfy trzeba przejść jeszcze hordy zauroczonych śmiałków, którzy niegdyś zapuścili się w głąb lasu. Podczas walki z nimfą ważne jest, żeby nie wchodzić w jej aurę. Najlepiej jest użyć broni dystansowej lub czarów, jeśli takowe potrafimy rzucać. Z racji niskiej KP nimfy, nie powinno być trudności z trafieniem.


    Satyr

    Satyry to hedonistyczne istoty, lubiące płatać figle podróżującym po lasach. Mimo zamiłowania do pijaństwa są świetnymi łowcami.

      Statystyki:

    • Rasa: Fey
    • Klasa: Fey – 5
    • Charakter: Chaotyczny Neutralny
    • ResRef: x3_satyr003
    • SW: 4
    • HP: 22
    • KP: 15


    • Cechy:

    • Siła – 10
    • Zręczność – 13
    • Kondycja – 12
    • Inteligencja – 12
    • Mądrość – 13
    • Charyzma – 13


    • Rzuty Obronne:

    • Wytrwałość – 2
    • Refleks – 5
    • Siła Woli – 5


    • Umiejętności:

    • Aktorstwo – 9
    • Blef – 9
    • Cichy chód – 13
    • Nasłuchiwanie – 15
    • Spostrzegawczość – 15
    • Ukrywanie się – 13
    • Zastraszanie – 3


    • Atuty:

    • Czujność
    • Mobilność
    • Używanie broni (stworzenie)
    • Używanie broni (bronie bojowe)
    • Używanie broni (bronie proste)
    • Używanie broni (broń egzotyczna)
    • Uniki


    • Zaklęcia / Zdolności Specjalne:

    • Brak


    • Ekwipunek:

    • Broń – Uderzenie 1k6 (1k6 pkt. obrażeń przeciwko potworom)

    Komentarz: Satyrowie nie są zbyt wymagającymi przeciwnikami, choć na początkowych poziomach mogą sprawić nieco kłopotów. Ich HP i KP jest niskie, co sprawia, że są oni łatwym łupem dla każdej postaci. Jedyne zalety Satyrów to dość wysoko rozwinięte umiejętności pozwalające na wykrycie skradających się łotrzyków lub też ukrywanie się przed innymi.


    Satyr, wojownik

    Satyry to hedonistyczne istoty, lubiące płatać figle podróżującym po lasach. Mimo zamiłowania do pijaństwa są świetnymi łowcami.

      Statystyki:

    • Rasa: Fey
    • Klasa: Fey – 5
    • Charakter: Chaotyczny Neutralny
    • ResRef: x3_satyr001
    • SW: 4
    • HP: 22
    • KP: 15


    • Cechy:

    • Siła – 10
    • Zręczność – 13
    • Kondycja – 12
    • Inteligencja – 12
    • Mądrość – 13
    • Charyzma – 13


    • Rzuty Obronne:

    • Wytrwałość – 2
    • Refleks – 5
    • Siła Woli – 5


    • Umiejętności:

    • Aktorstwo – 9
    • Blef – 9
    • Cichy chód – 13
    • Nasłuchiwanie – 15
    • Spostrzegawczość – 15
    • Ukrywanie się – 13
    • Zastraszanie – 3


    • Atuty:

    • Czujność
    • Mobilność
    • Używanie broni (stworzenie)
    • Używanie broni (bronie bojowe)
    • Używanie broni (bronie proste)
    • Używanie broni (broń egzotyczna)
    • Uniki


    • Zaklęcia / Zdolności Specjalne:

    • Brak


    • Ekwipunek:

    • Broń – Uderzenie 1k6 (1k6 pkt. obrażeń przeciwko potworom)

    Komentarz: Satyrowie wojownicy statystycznie nie różnią się od zwykłych Satyrów. Posiadają całkiem nieźle rozwinięte umiejętności spostrzegawczości, nasłuchiwania, ukrywania się i cichego chodu, przez co łotrzyk na niższych poziomach zostanie przez nich zauważony, jeśli będzie próbował się skradać. Z powodu niskiego HP i KP, raczej nikt nie powinien mieć z nimi problemów.


    Satyr, łucznik

    Satyry to hedonistyczne istoty, lubiące płatać figle podróżującym po lasach. Mimo zamiłowania do pijaństwa są świetnymi łowcami.

      Statystyki:

    • Rasa: Fey
    • Klasa: Fey – 5
    • Charakter: Chaotyczny Neutralny
    • ResRef: x3_satyr002
    • SW: 4
    • HP: 22
    • KP: 16


    • Cechy:

    • Siła – 10
    • Zręczność – 14
    • Kondycja – 12
    • Inteligencja – 12
    • Mądrość – 13
    • Charyzma – 13


    • Rzuty Obronne:

    • Wytrwałość – 2
    • Refleks – 6
    • Siła Woli – 5


    • Umiejętności:

    • Aktorstwo – 9
    • Blef – 9
    • Cichy chód – 13
    • Nasłuchiwanie – 15
    • Spostrzegawczość – 15
    • Ukrywanie się – 13
    • Zastraszanie – 3


    • Atuty:

    • Czujność
    • Mobilność
    • Używanie broni (stworzenie)
    • Używanie broni (bronie bojowe)
    • Używanie broni (bronie proste)
    • Używanie broni (broń egzotyczna)
    • Uniki


    • Zaklęcia / Zdolności Specjalne:

    • Brak


    • Ekwipunek:

    • Broń – Krótki łuk + Strzała +2, Uderzenie 1k6 (1k6 pkt. obrażeń przeciwko potworom)

    Komentarz: Łucznicy Satyrów posiadają nieco większą zręczność, niż ich pobratymcy, co owocuje zwiększonymi rzutami obronnymi na Refleks i większą KP. Oprócz tego potrafią razić nas z dystansu strzałami +2 za pomocą krótkiego łuku. Na niższych poziomach powinniśmy uważać na te stworzenia i zabijać je jak najszybciej, gdy dojdzie do walki.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 3
    Temat: Świetny artykuł!
    Dodany: 23.10.2008 o 13:44  

    Wszystko ładnie i czytelnie, widzę że autor tego artykułu poświęcił mu wiele czasu brawo.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 7
    Temat: nieźle! ale.....
    Dodany: 20.11.2008 o 18:33  

    nieźle! ale w bestiariuszu powinno być więcej jeśli nie wszystkie stworzenia w newerwinterze

    Harghen
     

    Wędrowiec
    Temat: A gdzie można w grze spotka...
    Dodany: 18.08.2011 o 21:52  

    A gdzie można w grze spotkać Satyry?



    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw