Odporność
Daje chronionej osobie +1 do wszystkich rzutów obronnych.
Poziom(y) czarującego: Bard 0, Kapłan 0, Druid 0, Paladyn 1, Czarodziej / Czarownik 0
Poziom wrodzony: 0
Szkoła: Odrzucanie
Identyfikator(y):
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 2 tury
Dodatkowe przeciwzaklęcia:
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie
Komentarz: Bardzo słaby czar. Jest to zwykła sztuczka, która daje nieznaczną premię do wszystkich rzutów obronnych. Lepiej jest zapełnić slot innym czarem.
Oszołomienie
Jeśli ofiara ma 5 Kostek lub mniej, zostaje oszołomiona na 2 rundy.
Poziom(y) czarującego: Bard 0, Czarodziej / Czarownik 0
Poziom wrodzony: 0
Szkoła: Zaklinanie
Identyfikator(y): Mentalny
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Daleki
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 2 rundy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Jasny Umysł
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak
Komentarz:Czar może się przydać tylko na bardzo słabych wrogów, ale takowych zazwyczaj pokonamy bez żadnego uszczerbku na zdrowiu. Na wytrzymalszych przeciwników nie warto tracić czasu na rzucenie tego czaru, bo w ich przypadku Oszołomienie jest bezużyteczne.
Promień Lodu
Zadaje 1k4 + 1 obrażeń od chłodu, jeśli rzucającemu uda się rzut na dotknięcie z dystansu.
Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 0
Poziom wrodzony: 0
Szkoła: Przywoływanie
Identyfikator(y): Chłód
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia:
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak
Komentarz: Idealny czar do rozwalania skrzyń (choć trzeba rzucić dość sporo promieni) oraz dobijania przeciwników. W wirze walki nie sprawdza się, gdyż zadaje zbyt mało obrażeń.
Raca
Wybuch oślepiającego światła uderza w jedną ofiarę, powodując u niej –1 do rzutów ataku.
Poziom(y) czarującego: Bard 0, Druid 0, Czarodziej/Czarownik 0
Poziom wrodzony: 0
Szkoła: Wywoływanie
Identyfikator(y): Brak
Komponent(y): Werbalny
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 10 rund
Dodatkowe przeciwzaklęcia:
Rzut obronny: Wytrwałość odpiera
Odporność na czary: Tak
Komentarz: Całkowicie nieprzydatne zaklęcie. Działa na przeciwników tylko na początkowych etapach gry. Silniejszym wrogom zazwyczaj wychodzi rzut obronny przez co czar jest bezużyteczny. Efekt czaru też jest nie zadowalający. -1 do rzutów ataku nieznacznie osłabia przeciwnika.
Rozprysk Kwasu
Rzucający czar miota w cel małą kulą kwasu, zadając 1k3 obrażeń od kwasu.
Poziom(y) czarującego: Czarodziej/Czarownik 0
Poziom wrodzony: 0
Szkoła: Przywoływanie
Identyfikator(y): Kwas
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia:
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak
Komentarz: Idealny czar do rozwalania skrzyń (choć trzeba rzucić dość sporo rozprysków) oraz dobijania przeciwników. W wirze walki nie sprawdza się, gdyż zadaje zbyt mało obrażeń. Jest słabszy od promienia lodu, więc lepiej jest zainwestować w promień.
Światło
Tworzy małe źródło światła nad głową osoby, na którą go rzucono. Światło przemieszcza się wraz z osobą, oświetlając niewielki obszar wokół.
Poziom(y) czarującego: Bard 0, Kapłan 0, Druid 0, Czarodziej / Czarownik 0
Poziom wrodzony: 0
Szkoła: Wywoływanie
Identyfikator(y):
Komponent(y): Werbalne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Ciemność
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie
Komentarz: Światło znakomicie zastępuje pochodnię, świecący pierścień czy też skrzący się naszyjnik. Wadą jest to, że kiedyś zaklęcie przestanie działać. Warto poświęcić chociaż jeden slot na ten czar.
Wstrząs Elektryczny
Rzucający czar zadaje ofierze 1k3 obrażeń od elektryczności.
Poziom(y) czarującego: Czarodziej/Czarownik 0
Poziom wrodzony: 0
Szkoła: Wywoływanie
Identyfikator(y): ElektrycznośćKomponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia:
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak
Komentarz: Idealny czar do rozwalania skrzyń (choć trzeba rzucić dość sporo wstrząsów) oraz dobijania przeciwników. W wirze walki nie sprawdza się, gdyż zadaje zbyt mało obrażeń. Jest słabszy od promienia lodu, więc lepiej jest zainwestować w promień.