Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Neverwinter Nights • Kosy • INSIMILION

    Neverwinter Nights » Zbrojownia


    Kosy

    Działy gier » Neverwinter Nights » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Sinthael
    Utworzono: 23.08.2007
    Aktualizacja: 02.08.2008

    Kosa Bojowa to broń egzotyczna, więc, jeśli nasza postać chce walczyć tą bronią będzie potrzebny atut „Używanie broni: egzotyczna”. Jest to broń bardzo dobra dla postaci o wielkiej sile. W tym przypadku do używania kosy bardzo nadają się takie klasy jak Barbarzyńca, Wojownik czy nawet Paladyn. Omawiana broń zadaje 2k4 pkt. obrażeń. Gdy mamy wysoką Siłę dochodzą do tego duże bonusy od zadawanych obrażeń i tym sposobem możemy wyciągnąć całkiem niezłą liczbę. Warto wybrać dla bohatera takie atuty jak „Ulubiona broń: Kosa”, „Specjalizacja w broni: Kosa” czy „Ulepszone Trafienie Krytyczne: Kosa”. Co do tego ostatniego można naprawdę wiele, dlatego używając Kosy warto wyciągnąć Trafienie Krytyczne przy jak najniższym rzucie na atak. Broń sama w sobie ma wysoki mnożnik TK, bo x4, co przy średniej zadawanych obrażeń 30 pkt. daje nam przy Trafieniu Krytycznym, aż 120 pkt. obrażeń. Można też zmniejszyć rzut na TK do np. 18 - 20 przy użyciu atutu „Ulepszone TK”. Przez to nasza postać będzie zadawała Trafienia Krytyczne częściej. Jeśli nasza postać jest epicką zawsze można wybrać takie atuty jak „Niszczące TK”, który przy trafieniu Krytycznym może zabić cel ataku, jeśli nie wyjdzie mu rzut na Wytrwałość oraz „Przytłaczające TK”, które w przypadku mnożnika x4 kosy dodaje przy Trafieniu Krytycznym dodatkowe 3k6 do zadawanych obrażeń. Sumując możemy TK zadać 138 pkt. obrażeń lub więcej w zależności od podstawowych obrażeń. Podsumowując Kosa to dobra broń dla postaci typu Barbarzyńca. Zadaje duże obrażenia zarówno przy normalnym ataku jak i Trafieniu Krytycznym. Niestety w grze możemy znaleźć mało rodzajów kos. Trzeba się też nastawić na to, że jest to broń dwuręczna w związku z czym będziemy zadawali mniej ataków na rundę niż gdybyśmy używali broni jednoręcznej.

    Kosa

    Chociaż kosa bojowa przypomina narzędzie od którego pochodzi, to jednak została zmodyfikowana i wzmocniona, żeby spełnić wymagania, jakie nakłada walka.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4
    • Krytyczne: 20 - 20 (x4)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute
    • Waga: 12.0

    Kosa +1

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4
    • Krytyczne: 20 - 20 (x4)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute
    • Specjalne:
      Premia za ulepszenie +1
    • Waga: 12.0

    Kosa +2

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4
    • Krytyczne: 20 - 20 (x4)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute
    • Specjalne:
      Premia za ulepszenie +2
    • Waga: 12.0

    Kosa +3

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4
    • Krytyczne: 20 - 20 (x4)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute
    • Specjalne:
      Premia za ulepszenie +3
    • Waga: 12.0

    Kosa +4

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4
    • Krytyczne: 20 - 20 (x4)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute
    • Specjalne:
      Premia za ulepszenie +4
    • Waga: 12.0

    Kosa +5

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4
    • Krytyczne: 20 - 20 (x4)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute
    • Specjalne:
      Premia za ulepszenie +5
    • Waga: 12.0

    Kosa +6

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4
    • Krytyczne: 20 - 20 (x4)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute
    • Specjalne:
      Premia za ulepszenie +6
    • Waga: 12.0

    Kosa +7

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4
    • Krytyczne: 20 - 20 (x4)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute
    • Specjalne:
      Premia za ulepszenie +7
    • Waga: 12.0

    Grzeszna Unia

    W przededniu wojny w Hillsfar w roku 679 KD, oddziały milicji, desperacko poszukując uzbrojenia, zgarnęły towary należące do kilku przejeżdżających kupców. Jeden z przechwyconych wozów zawierał broń przeznaczoną dla nieprzyjaciela, dziesiątki kos promieniujących złem. Klerycy usiłowali usunąć niepożądaną emanację, lecz efekt ich wysiłków okazał się daleki od doskonałości. Kosy pozostawiono jako wynik "Grzesznej Unii" światła i ciemności, w którym żadna z mocy nie osiąga swej pełni.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4
    • Krytyczne: 20 - 20 (x4)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute
    • Specjalne:
      Po trafieniu: Ogłuszenie ST=14 75% / 1 runda
      Premia za ulepszenie +1
      Wampiryczna Regeneracja 3
    • Waga: 12.0
    • Komentarz: Grzeszna Unia jest dobrą bronią na słabych przeciwników, którym nie wyjdzie rzut obronny. Jest też szansa, że możemy ogłuszyć silnych przeciwników z niską Siłą Woli. W walce z mocniejszymi postaciami czarującymi owa kosa raczej się nie sprawdzi. Jednym z plusów tej broni jest też to, że wysysa punkty życia rywalowi i przekazuje je naszej postaci. W późniejszych etapach gry z pewnością znajdziemy lepsze kosy.

    Kosa Natury

    Ta broń to brutalne wcielenie wojny. Stworzono ją z wykręconych konarów starego dębu i wielkiego ostrza z ledwie obrobionego żelaza. Ten egzemplarz i kilka innych to niechciane pozostałości po wojnach z demonicznymi istotami, zapewne z Malimsharem lub Gaulguthem z czasów Wojny Żałości. Przez lata broń ta spoczywała w objęciach ziemi świętego gaju. Natura wyssała z niej zło, a oczyszczony metal stał się jej naczyniem.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4
    • Krytyczne: 20 - 20 (x4)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute
    • Specjalne:
      Premia za ulepszenie +1
      Premia za ulepszenie przeciwko grupie rasowej: Człowiek +4
    • Waga: 12.0
    • Komentarz: Jeden ze słabszych rodzajów kos. Skuteczna jest tylko przeciw ludziom, a i wtedy daje tylko średniawą premię do ataku. Nie warto zawracać sobie głowy tą kosą.

    Królewska Kosa

    Przedmiot ten wzorowano na broni barona Gordaire Knightsholda, ceremonialnej kosie, która miała nadać mu bardziej chłopską postawę i sprawić, żeby nie wyglądał na tyrana. Jego młode królestwo znajdujące na wschód od Wewnętrznego Morza zachwiało się, kiedy ruch rewolucyjny przyjął ją na symbol walki o obalenie władcy. Każdy oficer powstańców w prowincji został wyposażony w jedną ze znacznie bardziej użytecznych kopii, aby zmobilizować lud. Po królestwie Gordaire'a niewiele zostało.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4
    • Krytyczne: 20 - 20 (x4)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute
    • Specjalne:
      Ostrość
      Po trafieniu: Spowolnienie ST=14 50% / 2 rundy
      Premia za ulepszenie +2
    • Waga: 12.0
    • Komentarz: Jest to dosyć dobra broń. Ostrość daje bonus do obrażeń i zawsze istnieje szansa na Spowolnienie ofiary na 2 rundy. Królewska Kosa jest skuteczna na przeciwników, którzy mają niską zręczność i którym nie wyjdzie rzut obronny na Refleks.

    Morski Łupieżca +1

    Na tej broni znajduje się symbol krasnoluda Marroka, Mistrza Kowalskiego z warsztatu Oręż i Zbroje u Złotego Rycerza. Wykonał ją w początkach 1373 KD, aby pomóc bohaterom, którzy walczyli o wyzwolenie objętego kwarantanną miasta z uścisku tak zwanej Wyjącej Śmierci.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4
    • Krytyczne: 20 - 20 (x4)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute
    • Specjalne:
      Rzucanie zaklęcia: Odporność na Żywioły (3) 3 ładunki/użycie
      Premia za ulepszenie +1
    • Waga: 12.0
    • Komentarz: Biorąc pod uwagę to, że Morskiego Łupieżcę możemy zdobyć już w pierwszym rozdziale jest to dobra broń, która później wraz ze wzrostem siły wrogów staje się coraz mniej użyteczna. Jeśli masz dużo miejsca w ekwipunku możesz zostawić tą kosę. Odporność na żywioły czasem się przydaje.

    Morski Łupieżca +2

    Na tej broni znajduje się znak krasnoluda Barruna, mistrza kowalstwa, który pracował w prowizorycznej kuźni w uthgardzkiej wiosce - Studni Beorunny. Wykonał ją na początku 1373 KD, aby wesprzeć działania wojenne przeciwko Lady Aribeth, Zdrajczyni, która w tym okresie maszerowała na północne miasto Neverwinter i przeciwko wojskom Przymierza Lordów.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4
    • Krytyczne: 20 - 20 (x4)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute
    • Specjalne:
      Premia do obrażeń przeciwko rasie: Żywiołak 1k6 pkt. obrażeń Dźwięk
      Rzucanie zaklęcia: Odporność na Żywioły (3) 1 ładunek/użycie
      Premia za ulepszenie +2
    • Waga: 12.0
    • Komentarz: Morski Łupieżca +2 to świetna broń przeciw Żywiołakom. Oprócz tego, że zadaje przyzwoite dodatkowe obrażenia od Dźwięku tej grupie rasowej, zawsze można rzucić na siebie Odporność na Żywioły dzięki czemu ataki Żywiołaków będą mniej skuteczne. Warto zostawić tą broń w ekwipunku i wyciągać ją podczas walki z tą rasą.

    Morski Łupieżca +8

    Legendy opowiadają, jak potężny bohater, Igulik, został pobłogosławiony przez wielkiego ducha jeziora Ashane. Opowieść głosi, że wojownik otrzymał świętą broń, Morskiego Łupieżcę, aby mógł obronić swój lud przed złym czarodziejem, który chciał zniewolić plemiona północy za pomocą przyzwanych żywiołaków. Tak jak w większości rashemskich legend, bohaterowi udało się pokonać podstępnego czarodzieja, ale sam przy tym zginął. Kiedy zmarł, święta broń powróciła do ducha jeziora, by pojawić się ponownie, kiedy będzie potrzebny kolejny bohater.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4
    • Krytyczne: 20 - 20 (x4)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute
    • Specjalne:
      Ostrość
      Premia do obrażeń przeciwko rasie: Żywiołak 2k6 pkt. obrażeń Dźwięk
      Rzucanie zaklęcia: Odporność na Żywioły (3) 5 użyć/dzień
      Premia za ulepszenie +8
    • Waga: 12.0
    • Komentarz: Mogę powiedzieć, że to jedna z najlepszych kos bojowych. Zadaje dodatkowe obrażenia od Ostrości oraz ma wysoką premię do ataku, bo aż +8. Morski Łupieżca +8 powinien być nazwany Zagładą Żywiołaków, gdyż zadaje tej rasie dodatkowe 2k6 pkt. obrażeń od Dźwięku. Oprócz tego 5x na dzień możemy rzucić na naszego bohatera czar Odporność na Żywioły, dzięki któremu skuteczność ataku Żywiołaków na naszego bohatera gwałtownie maleje.

    Służka Śmierci

    Kosy tego typu są strasznymi narzędziami śmierci. Zostały stworzone przez fanatycznych wyznawców Iyachtu Xvima tuż przed jego przemianą i odrodzeniem Zguby. Wierni Nowej Ciemności chcieli być pewni, że jego furii nie zdoła umknąć żadna istota, dlatego nawet nazwa ukazuje pogardę dla bogów, którzy sprawują kontrolę nad sferami morderstwa i śmierci.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4
    • Krytyczne: 20 - 20 (x4)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne i Kłute
    • Specjalne:
      Ostrość
      Wampiryczna Regeneracja 3
      Premia za ulepszenie +4
    • Waga: 12.0
    • Komentarz: Służka Śmierci jest dobrą kosą. Dzięki Ostrości może zadać dodatkowe obrażenia przeciwnikom, a przez Wampiryczną Regenerację przy trafieniu odbiera PŻ rywalowi i dodaje bohaterowi. W późniejszych fazach gry możemy znaleźć lepsze kosy, ale przez większą część gry Służka Śmierci może stanowić główną broń.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw