Krótki Miecz to broń prosta i wszechstronna; używają jej zarówno Łotrzykowie jak i Wojownicy. Dla Złodziei jest to zazwyczaj broń główna obok Sztyletu, a klasy pokroju Wojownika używają Krótkiego Miecza jako broń znajdująca się w drugiej ręce. Zmniejsza to kary za walkę dwiema broniami, bo Krótki Miecz to broń prosta. Ze spotkaniem omawianej broni w grze nie ma problemu. Krótki Miecz jest na tyle pospolitą bronią, że dobry egzemplarz czasem możemy kupić w sklepie lub znaleźć u większości pokonanych przeciwników, ew. w skrzyniach.
Krótki Miecz
Jeden z pierwszych rodzajów mieczy, jakie kiedykolwiek stworzono. Krótkie miecze mają ostrza od długości około 60 cm. To bardzo oszczędna broń, szczególnie lubiana przez łuczników i łotrzyków.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6
- Krytyczne: 19 - 20 (x2)
- Rodzaj obrażeń: Kłute
- Waga: 3.0
Krótki Miecz +1
Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6
- Krytyczne: 19 - 20 (x2)
- Rodzaj obrażeń: Kłute
- Specjalne:
Premia za ulepszenie +1 - Waga: 3.0
Krótki Miecz +2
Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6
- Krytyczne: 19 - 20 (x2)
- Rodzaj obrażeń: Kłute
- Specjalne:
Premia za ulepszenie +2 - Waga: 3.0
Krótki Miecz +3
Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6
- Krytyczne: 19 - 20 (x2)
- Rodzaj obrażeń: Kłute
- Specjalne:
Premia za ulepszenie +3 - Waga: 3.0
Krótki Miecz +4
Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6
- Krytyczne: 19 - 20 (x2)
- Rodzaj obrażeń: Kłute
- Specjalne:
Premia za ulepszenie +4 - Waga: 3.0
Krótki Miecz +5
Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6
- Krytyczne: 19 - 20 (x2)
- Rodzaj obrażeń: Kłute
- Specjalne:
Premia za ulepszenie +5 - Waga: 3.0
Krótki Miecz +6
Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6
- Krytyczne: 19 - 20 (x2)
- Rodzaj obrażeń: Kłute
- Specjalne:
Premia za ulepszenie +6 - Waga: 3.0
Krótki Miecz +7
Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6
- Krytyczne: 19 - 20 (x2)
- Rodzaj obrażeń: Kłute
- Specjalne:
Premia za ulepszenie +7 - Waga: 3.0
Jedwab Cienia
Podczas jednego z częstych pobytów w krainie cieni Cendra – tancerka cieni, która potrafiła prześlizgiwać się przez cienie nawet w najjaśniejszy dzień – została schwytana w sieci upiornego pająka. Na szczęście, jeśli bycie złapanym można uznać za szczęście, odkryła, że jej krótki miecz ugrzązł w pajęczynie zaraz obok. Cendra zwinnie wyciągnęła miecz i przebiła nim pająka. Za pomocą ostrej klingi uwolniła się z pajęczyn. Cendra i jej ostrze zaginęły, kiedy przyłączyła się do wyprawy zmierzającej do Podmroku.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6
- Krytyczne: 19 - 20 (x2)
- Rodzaj obrażeń: Kłute
- Specjalne:
Ostrość
Premia do obrażeń: Sieczne 1k4 pkt. obrażeń
Premia do umiejętności: Ukrywanie się +10
Premia za ulepszenie +6 - Waga: 3.0
- Komentarz: Jedwab Cienia zaliczyłbym do jednego z najlepszych Krótkich Mieczy i zarazem najlepszych broni dla Łotrzyków. Dzięki Ostrości miecz zadaje kilka dodatkowych pkt. obrażeń, do tego dochodzi premia +1k4 pkt. obrażeń siecznych. Może to nie to samo co premia do obrażeń od żywiołu, ale zawsze coś. Przydatnym bonusem dla Złodzieja używającego tej broni jest Premia do umiejętności Ukrywanie się, co zwiększy szanse na ukrycie się. Oprócz tego Jedwab Cienia ma dość dobrą premię za ulepszenie do ataku.
Krótki Miecz Szybkości
Taka broń to marzenie każdego łotrzyka. Została zamówiona przez Złodziei Cienia, aby wzmocnić nowy oddział gildii we Wrotach Baldura. Został on jednak uznany za zagrożenie dla miejscowych interesów i zajęła się nim miejscowa gildia i miejskie siły porządkowe - Płonąca Pięść. Zginęło kilka osób i kilka takich przedmiotów pojawiło się na czarnym rynku.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6
- Krytyczne: 19 - 20 (x2)
- Rodzaj obrażeń: Kłute
- Specjalne:
Premia do obrażeń: Elektryczność 1k6 pkt. obrażeń
Przyspieszenie
Premia za ulepszenie +1 - Waga: 3.0
- Komentarz: Kolejny dobry Krótki Miecz. Zadaje dodatkowe 1k6 pkt. obrażeń od Elektryczności. Poza tym zapewnia właścicielowi Przyspieszenie, a za tym idzie szereg premii takich jak dodatkowy atak na rundę itd. Jedyną wadą tej broni jest niska premia za ulepszenie, bo tylko +1. Przy niskim bazowym ataku jest to trochę przeszkodą, bo nie będziemy mogli zranić niektórych istot. Co ciekawe Krótki Miecz Szybkości ma przy sobie drowka Nathyrra w kampanii HotU.
Lodowa Klinga
Ta magiczna broń zapewnia premię do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego konkretnego kowala.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6
- Krytyczne: 19 - 20 (x2)
- Rodzaj obrażeń: Kłute
- Specjalne:
Premia do obrażeń: Zimno 1k6 pkt. obrażeń
Premia za ulepszenie +3 - Waga: 3.0
- Komentarz: Lodowa Klinga na tle innych Krótkich Mieczy wypada nie za dobrze. Zadaje dodatkowe 1k6 pkt. obrażeń od zimna, co jest pewnym ułatwieniem w walce z istotami zrodzonymi z ognia i nie tylko. Broń posiada też średnią premię za ulepszenie. Nie jest duża, bo tylko +3.
Oddech Dziewicy
Miecze tego typu są wyraźnie oznakowane i pochodzą z jednego źródła, choć ono samo wciąż pozostaje nieznane. Ci, którzy dysponują wiedzą na ten temat nie są skłonni do ujawniania tej informacji, ani nawet ceny jaką musieli zapłacić za swoją broń. O ile oczywiście musieli ponieść jakiś koszt poza niebezpieczną wyprawą do podziemi.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6
- Krytyczne: 19 - 20 (x2)
- Rodzaj obrażeń: Kłute
- Specjalne:
Po trafieniu: Trucizna ST=14 Zmniejszenie Kondycji o 1k2
Premia za ulepszenie +1 - Waga: 3.0
- Komentarz: Na upartego, jeśli już chcemy walczyć dwoma mieczami, można wsadzić Oddech Dziewicy do drugiej ręki. Jest to broń typowo defensywna, dlatego nie nadaje się jako broń główna. Po trafieniu jest szansa, że zatrujemy przeciwnika, a wtedy straci 1 - 2 pkt. Kondycji, co zaowocuje też zmniejszeniem PW.
Podrzynacz Gardeł Ichthii
Czarodzieje ułatwiają sobie prowadzanie badań za pomocą magii. Takie praktyki zwykle nie wychodzą poza sfery, ale niektórych zasobów nie można znaleźć w najbliższej okolicy. Tak było w przypadku czarodziejki Ichthii, handlującej doskonale wykonanymi narzędziami do zabijania. Chociaż nikt tego nie widział na własne oczy, koszt jej pomocy jest dobrze znany: handluje ona duszami, najczęściej z ludźmi, którzy nie zdają sobie sprawy, jak wielka jest ich wartość. Pierwotni właściciele Podrzynaczy Gardeł często są już w środku martwi.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6
- Krytyczne: 19 - 20 (x2)
- Rodzaj obrażeń: Kłute
- Specjalne:
Wampiryczna Regeneracja 3
Premia za ulepszenie +2 - Waga: 3.0
- Komentarz: Podrzynacz nie jest zbyt dobrą bronią. Nie oferuje właścicielowi nic ciekawego oprócz Wampirycznej Regeneracji. Jeśli mamy dużo pieniędzy, możemy ulepszyć miecz o kowala Rizolvira w Pomroku.
Szczęśliwe Ostrze
To pojedynkowe ostrze widziało niezliczone starcia ze "złymi". Kompania najemników i nazwie "Szczęśliwcy" zamówiła takie ostrza, kiedy wciąż opływała w dostatki uzyskane podczas swego ostatniego dużego kontraktu. Kiedy zgromadzili już ogromne fortuny wędrowali z samej żądzy poszukiwania przygód, rzucając sobie nawzajem coraz trudniejsze wyzwania. A dlaczego nie mają ze sobą tych mieczy? No cóż, "źli" też czasem wygrywają.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6
- Krytyczne: 19 - 20 (x2)
- Rodzaj obrażeń: Kłute
- Specjalne:
Premia za ulepszenie +1
Ulepszony Odskok - Waga: 3.0
- Komentarz: Ten krótki miecz oferuje właścicielowi bardzo dobrą umiejętność, która nieraz może nam uratować życie. Niestety poza tym nie oferuje nic ciekawego, w grze znajdziemy dużo lepszych krótkich mieczy.
Szpon Nocnego Złodzieja
Nocny Złodziej był niebezpiecznym zabójcą, który specjalizował się w walce dwiema broniami. Jego szpon to okrutnie wyglądające ostrze, które potrafi porazić ofiarę, zwiększając obrażenia i potęgując ból. Nocny Złodziej niedawno zniknął, po tym jak został oskarżony o zabicie kuzyna nowego regenta Cormyru. Oparzenia na twarzy i gardle ofiary to znaki rozpoznawcze stylu Nocnego Złodzieja.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6
- Krytyczne: 19 - 20 (x2)
- Rodzaj obrażeń: Kłute
- Specjalne:
Dodatkowy atut: Walka dwiema broniami
Premia do obrażeń Elektryczność 1k6 pkt. obrażeń
Premia za ulepszenie +2
Światło Słabe (10m) Niebieski - Waga: 3.0
- Komentarz: Jest to jeden z najlepszych krótkich mieczy w grze. Dzięki niemu postać zyskuje dodatkowy atut - Walkę Dwiema Broniami. W pewnym sensie ukierunkowuje to właściciela na trzymanie dwóch broni. Oprócz tego do podstawowych obrażeń dodawane są obrażenia od Elektryczności. No i miecz ten może posłużyć w pewnym sensie za pochodnię, bo świeci słabym niebieskim światłem. Jedynym minusem tej broni jest niska premia za ulepszenie.
Ścieracz Skrzatów +8
Pokrętny umysł złego zaklinacza Nollsa stworzył ten krótki miecz, zwany Ścieraczem Skrzatów. Ta broń powstała dzięki zmiażdżeniu ciał schwytanych skrzatów - pył posłużył do zaklęcia broni. Powszechnie uważa się, że ofiary miecza tracą rozum - niektórzy druidzi twierdzą, że to śmiertelne krzyki zamordowanych skrzatów przytłaczają umysły ofiar zranionych mieczem.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6
- Krytyczne: 19 - 20 (x2)
- Rodzaj obrażeń: Kłute
- Specjalne:
Po trafieniu: Uśpienie ST=16 50% / 2 rundy
Premia za ulepszenie +8 - Waga: 3.0
- Komentarz: Sama w sobie ta broń jest, nawet że dobra, a przynajmniej nadaje się na ulepszenia u kowala dzięki najwyższej możliwej premii za ulepszenie. Dodatkowo broń może uśpić trafionego wroga, przez co staje się na 2 rundy, Ew. jedną, bezbronny.
Zamiatacz +1
Na tej broni znajduje się symbol krasnoluda Marroka, Mistrza Kowalskiego z warsztatu Oręż i Zbroje u Złotego Rycerza. Wykonał ją w początkach 1373 KD, aby pomóc bohaterom, którzy walczyli o wyzwolenie objętego kwarantanną miasta z uścisku tak zwanej Wyjącej Śmierci.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6
- Krytyczne: 19 - 20 (x2)
- Rodzaj obrażeń: Kłute
- Specjalne:
Po trafieniu: Oszołomienie ST=14 75% / 1 runda
Premia za ulepszenie +1 - Waga: 3.0
- Komentarz: Zamiatacza możemy zdobyć we wczesnych etapach gry, kiedy to może się przydać. Niestety później miecz staje się mniej użyteczny. Gdy trafimy przeciwnika tą bronią możemy go Oszołomić na jedną rundę.
Zamiatacz +2
Na tej broni znajduje się znak krasnoluda Barruna, mistrza kowalstwa, który pracował w prowizorycznej kuźni w uthgardzkiej wiosce - Studni Beorunny. Wykonał ją na początku 1373 KD, aby wesprzeć działania wojenne przeciwko Lady Aribeth, Zdrajczyni, która w tym okresie maszerowała na północne miasto Neverwinter i przeciwko wojskom Przymierza Lordów.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6
- Krytyczne: 19 - 20 (x2)
- Rodzaj obrażeń: Kłute
- Specjalne:
Po trafieniu: Oszołomienie ST=14 50% / 2 rundy
Premia za ulepszenie +2 - Waga: 3.0
- Komentarz: Jest to nieco ulepszona wersja Zamiatacza +1. Na zamówienie może nam ją wykuć kowal Barrun z trzeciego rozdziału. Raczej nie warto tracić kasy na ten miecz, bo na tym etapie gry z pewnością znajdziemy lepsze krótkie miecze.