Neverwinter Nights » Zbrojownia


    Miecze Półtoraręczne

    Działy gier » Neverwinter Nights » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Ingmar
    Utworzono: 10.11.2006
    Aktualizacja: 02.08.2008

    Bezimienne Światło

    Legendy opowiadają o wojowniczce Alesii, która przyniosła z gwiazd Bezimienne Światło. Według innych opowieści, Światło to zostało stworzone przez pogrążonego w żałobie ojca, a jeszcze inne twierdzą, że było bronią sławnego paladyna. Światła takie stworzono z błogosławieństwem Harfiarzy, a każde z nich zdobyło własną legendę, niesione przez kolejne pokolenia sławnych herosów. Być może taka jest ich prawdziwa moc - być może zamieniają zwykłych ludzi w bohaterów.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k10
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne
    • Specjalne: Premia za ulepszenie przeciwko grupie charakterów: Zły 5
      Premia do obrażeń przeciwko grupie Charakterów: Zły 1k6 pkt. Obrażeń [Elektryczność]
      Premia za ulepszenie: 2
    • Waga: 10.0
    • Opinia:To bardzo dobry miecz. Ulepszenie 2 jest wystarczające na większość przeciwników z podstawowej kampanii Neverwintera i Shadows of Undrentide. Tymczasem w Hordes of the Undendark zyskuje zupełnie nowe zastosowanie. Tutaj najlepiej sprawdza się ta moc: ulepszenie +5 dla grupy charakterów Zły, jako, że większość przeciwników, jacy nękają nas w pierwszych dwóch rozdziałach jest właśnie zła (wszystkie bestie Podmroku, pozasferowcy, nieumarli). A na dodatek dostajesz 1k6 obrażeń od elektryczności dające potężne bonusy podczas walki.

    Dysonans

    Wzdłuż tego ostrza biegnie cienka linia czarnego kryształu, co oznacza, że wyszła ona spod ręki Ortiusa z Gond, Szalonego Druciarza. Jego miecze w chwili uderzenia w przeszkodę wpadają w nienaturalny rezonans i choć uszy śmiertelników z trudem mogą wychwycić ton, to z pewnością z pełną siłą odczują jego efekty. Pochodzenie kryształu nie jest znane, choć Ortius był znany z tego, że czasem handlował ze stworzeniami z innych sfer.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k10
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne
    • Specjalne: Po trafieniu: Zamęt ST=14 50% / 2 rundy
      Premia do obrażeń: Dźwięk 1k6 pkt. obrażeń
      Premia za ulepszenie: 2
    • Waga: 10.0
    • Opinia: Zawsze lubiłem obrażenia od dźwięku, jak dla mnie są naprawdę w ścisłej czołówce najlepszych. A dlaczego? Bo naprawdę ciężko znaleźć przeciwnika, który ma na nie choć częściową odporność. Jest to niesamowity plus, gdyż na wszystko działają tak samo dobrze. Niestety powoduje to, że nie sposób znaleźć przeciwnika na dźwięk podatnego. Na szczęście drugą mocą Dysonansu jest Zamęt. I mimo, że ST jest dosyć niskie to i tak moc ta jest niesamowicie przydatna. Ulepszenie +2 też nie zaszkodzi.

    Krwiopijca +8

    Wykuty w dymiącym ogniu siarki i hartowany w krwi swego twórcy Krwiopijca to typowa broń zła. Wyzwala diaboliczny śmiech, gdy się nią wymachuje przed obliczem cnotliwego rycerza. Posiada ohydne, pożerające życie moce, ale jedno jest pewne - szybko doprowadza swego właściciela do niespodziewanej śmierci.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k10
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne
    • Specjalne: Po trafieniu: Okaleczenie ST=14
      Regeneracja: wampiryczna 2
      Premia za ulepszenie: 8
    • Waga: 10.0
    • Opinia: Szczerze powiedziawszy, to uwielbiam Krwiopijcę. Jak dla mnie, cudowny miecz. Ulepszenie + 8, więc naprawdę można komuś przyłożyć, do tego ta cudowna zdolność jaką jest Wampiryczna Regeneracja (wysysa życia z przeciwnika i dodaje tobie). A na dodatek drugą mocą jest okaleczenie, ah po prostu miód. Jeśli tylko odpowiednio (obrażenia od żywiołów) wzmocni się go u kowala (ten z miasta drowów lub z karczmy Smoka Cienia) to potrafi być wyjątkowo zabójczą bronią.

    Krwiopuszcz

    Miecz nazywany Krwiopuszczem wykuty został w dymiących ogniach, a hartowano go w krwi jego stwórcy. To bardzo zła broń, która wyciągana z pochwy przeciwko cnotliwemu rycerzowi wywołuje coś więcej niż tylko diaboliczny śmiech. Przenika ją wiele straszliwych energii kradnących życie. Jeśli jednak los jego poprzednich właścicieli ma być jakąś wskazówką, to trzeba wspomnieć, że wszyscy "dostali to na co zasłużyli".

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k10
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne
    • Specjalne: Po trafieniu: Okaleczenie ST=14
      Regeneracja: wampiryczna 2
      Premia za ulepszenie: 4
    • Waga: 10.0
    • Opinia: Krwiopuszcz to osłabiona wersja Krwiopijcy +8, przez jest można ją szybciej zdobyć. Najlepsze w nim jest to, że ma takie same magiczne właściwości co "starszy braciszek". Szkoda, że jest umagiczniony "tylko" +4, ale i tak po jakimś czasie zmienisz go na Krwoipijcę +8, a na 1 i 2 rozdział Hordes of the Underdark spokojnie wystarczy.

    Miecz Aribeth

    Ten magiczny miecz został zabrany z ciała Aribeth.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k10
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne
    • Specjalne: Premia do obrażeń przeciwko: Dobry 5 pkt. obrażeń Obuchowe
      Tylko dla: Paladyn
      Tylko dla: Praworządny Zły
      Wampiryczna Regeneracja: 1
      Premia za ulepszenie 5
    • Waga: 10.0
    • Opinia: Aby zdobyć ten miecz musisz zabić słynną Aribeth de Tylmarande w czwartym rozdziale. Nie będę tu pisał „dlaczego”, ani „jak”, powiem tylko, że trzeba ją zabić i już. A ta potężna broń będzie leżeć przy jej ciele. Jest to najmocniej umagiczniona broń w podstawowym Neverwinter Nights (Zabójca Smoków też jest niby +5, ale tylko przeciwko smokom). Niestety za jej używanie trzeba zapłacić wysoką cenę. Wymagania klasy i charakteru nie bardzo się pokrywają, jednak jest jeszcze nadzieja. Pierwszą jest słynny opis tworzenia postaci – Infernal Warrior, czyli przedstawienie upadku wszelkich wartości (osoba zaczyna jako praworządny dobry paladyn, by stracić wiarę i stać się Praworządnym neutralnym Wojownikiem, a na końcu tej drogi upaść i stać się Praworządnym Złym Czarnego Strażnika). Dla takiej postaci będzie to wyjątkowo klimatyczna broń, ale nie tylko ona będzie mogła walczyć Mieczem Aribeth. Drugi sposób zarezerwowany jest dla Barda, Łotrzyka oraz rozpisek na nich się opierających. Przy odpowiednio wysokim poziomie umiejętności „Używanie magicznych urządzeń” spokojne można tym potężnym ostrzem powalczyć.

    Miecz półtoraręczny

    Miecze półtoraręczne, zwane także bastardami, wielkością plasują się pomiędzy mieczami długimi, a dwuręcznymi.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k10
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne
    • Specjalne: brak
    • Waga: 10.0
    • Opinia: Miecz taki można mieć od samiutkiego początku gry, gdyż każdy szanujący się handlarz posiada go na składzie. Jako, że to broń egzotyczna wymaga dodatkowego atutu. W zamian rekompensuje większą kością obrażeń (k10) w stosunku do długiego miecza, a zasięgiem trafienie krytycznego równym długiemu mieczowi (19-10 / x2). W kolejnych rozdziałach gry znajdziesz coraz to bardziej umagicznione odmiany tego żelastwa, których spis znajduje się poniżej. Jednak najsilniejsze z egzemplarzy mają na sobie znak kowala oraz niekrótką historię i to raczej tymi polecam walczyć.

    Miecz półtoraręczny +1

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k10
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne
    • Specjalne: Premia za ulepszenie 1
    • Waga: 10.0

    Miecz półtoraręczny +2

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k10
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne
    • Specjalne: Premia za ulepszenie 2
    • Waga: 10.0

    Miecz półtoraręczny +3

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k10
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne
    • Specjalne: Premia za ulepszenie 3
    • Waga: 10.0

    Miecz półtoraręczny +4

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k10
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne
    • Specjalne: Premia za ulepszenie 4
    • Waga: 10.0

    Miecz półtoraręczny+5

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k10
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne
    • Specjalne: Premia za ulepszenie 5
    • Waga: 10.0

    Miecz półtoraręczny +6

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k10
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne
    • Specjalne: Premia za ulepszenie 6
    • Waga: 10.0

    Miecz półtoraręczny +7

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k10
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne
    • Specjalne: Premia za ulepszenie 7
    • Waga: 10.0

    Pradawny Wsysacz Dusz

    Zazwyczaj tylko wojownicy szerzący bez zahamowań śmierć i zniszczenie ośmielają się nosić takie złe, żądne świeżej krwi ostrza. Było kilku wojowników, którzy próbowali kontrolować Wsysacza dusz i używać go w dobrej sprawie, ale zazwyczaj stawali oko w oko z rzezią i śmiercią na taką skalę, że nie mogli jej znieść. Jednego z takich wojowników znaleziono w katedrze, otoczonego zwłokami kapłanów. W poczuciu winy rzucił się na własne ostrze.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k10
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne
    • Specjalne: Regeneracja wampiryczna 1
      Po trafieniu: Wyssanie poziomu ST=16
      Premia za ulepszenie: 7
    • Waga: 10.0
    • Opinia: Jedna z najbardziej przesiąkniętych złem broni, jakie można spotkać w grze. Pradawny Wysysacz Dusz nie tylko jest bardzo mocno umagicznioną bronią (+7), ale zapewnia także Wampiryczną Regenerację (+1). Jednak jego największą przewagą nad Krwiopuszczem +8 jest moc Wyssania Poziomu. ST tego jest już całkiem niezłe (aż 16), a moc naprawdę potężna. Jeśli przeciwnikowi nie uda się rzut to traci (aż do rzucenia czary "Przywrócenie") 1 poziom. I musi rzucać przy każdym trafieniu. Jeśli dodatkowo użyjesz na nim Czarnej Perły na ołtarzu Vekny to będzie to naprawę klimatyczna broń.

    Sługa Prawości

    Zguba postaci chaotycznych i podejrzanych moralnie. Miecz "Sługa Prawości" ma tylko jeden cel: wymusić rządy prawa wszędzie tam, gdzie jego władza jest kwestionowana. To czy koncepcja "prawa" wiąże się z koncepcją "sprawiedliwości" jest sprawą dość nieistotną, bo właściciele takiej broni postrzegają świat w czarno-białych barwach. Jest dobro i zło, reszta szczegółów jest tylko po to, by zagmatwać sprawę.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k10
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne
    • Specjalne: Premia za ulepszenie przeciwko grupie charakterów: Chaotyczny 3
      Premia za ulepszenie: 1
    • Waga: 10.0
    • Opinia: Jak dla mnie, to miecz jest dosyć słaby. Umagicznienie jest zaledwie +1 i nie ma żadnych dodatkowych obrażeń od żywiołów, Wampirycznej Regeneracji czy innych tak potężnych mocy. Jedyna rzecz, jaka odróżnia go od zwykłego żelastwa +1 to dodatkowe umagicznienie przeciw grupie charakterów: Chaotyczny, jednak tylko na poziomie +3. Lepiej kupić zwykły miecz półtoraręczny +3 i mieć pewność, że na każdym z przeciwników ma się tą samą premię.

    Wsysacz Dusz

    Zazwyczaj tylko wojownicy szerzący bez zahamowań śmierć i zniszczenie ośmielają się nosić takie złe, żądne świeżej krwi ostrza. Było kilku wojowników, którzy próbowali kontrolować Wsysacza dusz i używać go w dobrej sprawie, ale zazwyczaj stawali oko w oko z rzezią i śmiercią na taką skalę, że nie mogli jej znieść. Jednego z takich wojowników znaleziono w katedrze, otoczonego zwłokami kapłanów. W poczuciu winy rzucił się na własne ostrze.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k10
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne
    • Specjalne: Regeneracja wampiryczna 1
      Po trafieniu: Wyssanie poziomu ST=16
      Premia za ulepszenie: 5
    • Waga: 10.0
    • Opinia: Miecz jest naprawdę niezastąpiony. Można się na niego natknąć już dosyć szybko (1 rozdział HotU), a poza słabszym umagicznieniem (+5) nic nie odróżnia go od Pradawnego Wysysacza Dusz. A ponieważ dostępny jest zdecydowanie szybciej jego potężne moce można wykorzystać na bardziej podatnych na nie przeciwnikach (a tym czasie ST 16 naprawdę nie jest takie małe).

    Zabójca Smoków

    Wszyscy znają tę historię: miecz, smok, tytaniczny bój i cnotliwy rycerz ratujący setki, nie - tysiące niewinnych istnień! Tak, wszyscy znają tę wersję opowieści, ale skąd? Czy to możliwe, żeby jeden miecz przemierzył cały świat? A może jest ich wiele, może tylko kilka. Bardzo prawdopodobne jest jednak, że taka broń stała się tak dobrze znana w legendach, że zapomniano ich prawdziwą historię.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k10
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Sieczne
    • Specjalne:Premia do obrażeń przeciwko grupie rasowej: Smok 1k10 pkt. obrażeń Dźwięk
      Premia za ulepszenie przeciwko grupie rasowej: Smok 5
      Premia za ulepszenie: 1
    • Waga: 10.0
    • Opinia: Jeśli szykujesz się do walki ze smokiem, to użyj tego ostrza. Jednak nadaje się tylko do zwalczania tych bestii. Na zwykłego przeciwnika przyjmuje właściwości +1, czyli wyjątkowo słabe (jak na trzeci rozdział, w którym można go zdobyć), ale przy walce z tym potężnym gadem staje się bronią naprawdę śmiercionośną. Jego umagicznienie wynosi +5, co jak na podstawową kampanię czy SoU przewyższa wszelkie oczekiwania. Na dodatek zadaje 1k10 obrażeń od dźwięku, a nie ma smoka odpornego na dźwięk! To naprawdę niesamowicie śmiercionośna broń, szczególnie gdy połączy się ją ze Smoczą Tarczą albo Tarczą Zabójcy Smoków.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Gregi
     

    Wędrowiec
    Temat: Zabrakło bardzo potężnego m...
    Dodany: 21.02.2015 o 15:14  

    Zabrakło bardzo potężnego miecza półtoraręcznego- wstawię jego opis tutaj.
    Znalazłem go w 3 rozdziale Hord Podmroku

    CANIAM CATHIX
    Ostrze tej broni jest tak zimne, jak jej nazwa i z łatwością można w ciągu kilku sekund roztrzaskać tarczę nieprzyjaciela albo jego samego. To lodowe ostrze nie zostało wykonane z metalu, ale jest zaskakująco mocne i ostre. Rękojeść została obleczona w skórę i przyozdobiona wyrytym napisem " Caniam Cathix" co oznacza " Diabelskie Ukąszenie mrozu".

    Bazowe obrażenia: 1k10
    Trafienie krytyczne: 19-20/x2
    Rodzaj obrażeń: Sieczne
    Specjalne:
    Ostrość
    Po trafieniu: Zamrożenie ( spowalnia atakującego, rzut obronny na Wytrwałość, ST 10+ poziom posiadacza broni) Poziom 5 Potężne trafienia krytyczne: 1k10 dodatkowych obrażeń
    Premia do ataku: 4
    Premia do obrażeń: Zimno 1k10 pkt. obrażeń



    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw