Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Neverwinter Nights • Smocza Strażniczka • INSIMILION

    Neverwinter Nights » Buildy


    Smocza Strażniczka

    Działy gier » Neverwinter Nights » Poradniki » Buildy
    Autor: Sinthael
    Utworzono: 02.02.2010
    Aktualizacja: 30.07.2011

    Statystyki:
    Rasa: Człowiek
    Klasa: Kapłan 28 / Bard 2 / Uczeń Czerwonego Smoka 10
    Charakter: dowolny nie-praworządny
    Postać przystosowana do: PvP / PvM

    Zalety:

    • wysoka premia do ataku
    • całkiem niezła KP
    • wysoka siła
    • umiejętność rzucania czarów 9. kręgu magii objawionej
    • stuprocentowa odporność na ogień, paraliż, uśpienie
    • umiejętność śpiewania pieśni barda i rzucania kilku prostych czarów magii mistycznej

    Wady:

    • niska wytrzymałość
    • 3 ataki na rundę (bez buffów i przyspieszenia)
    • dość niskie rzuty obronne

    Cechy:
    Siła: 15 (34)
    Zręczność: 8 (8)
    Kondycja: 8 (10)
    Inteligencja: 14 (16)
    Mądrość: 16 (20)
    Charyzma: 14 (16)

    Atuty:

    • Kapłan(1) Mocna Budowa, Używanie broni (bronie bojowe), Sfery: Oszustw, Wojny
    • Kapłan(2)
    • Kapłan(3) Ulubiona broń (sejmitar)
    • Kapłan(4) Mądrość +1(17)
    • Kapłan(5)
    • Kapłan(6) Potężny Atak
    • Kapłan(7)
    • Kapłan(8) Mądrość +1(18)
    • Kapłan(9) Przedłużenie Zaklęcia
    • Kapłan(10)
    • Kapłan(11)
    • Kapłan(12) Mądrość +1(19), Boska Tarcza
    • Kapłan(13)
    • Kapłan(14)
    • Kapłan(15) Ulepszone TK (sejmitar)
    • Kapłan(16) Siła +1(16)
    • Kapłan(17)
    • Kapłan(18) Walka na Oślep
    • Kapłan(19)
    • Kapłan(20) Siła +1(17)
    • Kapłan(21) Epicka ulubiona broń (sejmitar)
    • Bard(1)
    • Uczeń Czerwonego Smoka(1)
    • Uczeń Czerwonego Smoka(2) Siła +1(18), Epickie umiejętności bojowe
    • Uczeń Czerwonego Smoka(3)
    • Uczeń Czerwonego Smoka(4)
    • Kapłan(22) Wielka Siła I (23)
    • Uczeń Czerwonego Smoka(5) Siła +1(24)
    • Uczeń Czerwonego Smoka(6)
    • Uczeń Czerwonego Smoka(7) Wielka Siła II (25)
    • Uczeń Czerwonego Smoka(8)
    • Kapłan(23) Siła +1(26), Wielka Mądrość I (20)
    • Uczeń Czerwonego Smoka(9) Wielka Siła III (27)
    • Uczeń Czerwonego Smoka(10)
    • Kapłan(24)
    • Kapłan(25) Siła +1 (32), Boska Potęga
    • Kapłan(26) Pancerna Skóra
    • Kapłan(27)
    • Kapłan(28) Wielka Siła IV (33)
    • Bard(2) Siła +1 (34)

    Parametry:
    BAB: 25
    AB(bez broni): 38/33/28
    KP(nago): 23
    Obrażenia(bez broni): 1-3 +12
    HP: 360

    Wytrwałość: 22
    Refleks: 15
    Siła Woli: 27

    Po nabuffowaniu się:
    BAB: 25
    AB(bez broni): 62/57/52/47
    KP(nago): 40
    Obrażenia(bez broni): 1-3 +32
    HP: zależna od rzutów kostką przy rzucaniu „Wytrzymałości”

    Wytrwałość: 31
    Refleks: 23
    Siła Woli: 30

    Umiejętności:
    Czaroznawstwo: 40
    Dyscyplina: 43
    Koncentracja: 43
    Kradzież Kieszonkowa: 1
    Prowokacja: 10
    Upadanie: 40
    UMU: 40
    Wiedza: 8

    Zalecane czary:

    0 poziom:
    4x Leczenie Powierzchownych Ran
    1x Odporność
    1x Światło

    1 poziom:
    1x Błogosławieństwo
    4x Boskie Względy
    1x Przełamanie Strachu
    1x Tarcza Wiary
    1x Zguba

    2 poziom:
    2x Boskie Względy (przedłużone)
    2x Niewidzialność
    1x Siła Byka
    1x Tarcza Wiary (przedłużona)
    1x Wytrzymałość

    3 poziom:
    2x Jasny Umysł
    1x Modlitwa
    2x Mroczny Ogień
    1x Ochrona przed Negatywną Energią
    1x Pomoc (przedłużona)

    4 poziom:
    3x Boska Moc
    1x Magiczna Szata (przedłużona)
    1x Modlitwa (przedłużona)
    2x Osłona przed Śmiercią

    5 poziom:
    3x Boska Moc (przedłużona)
    1x Odporność na Czary
    1x Przywołanie Istoty V
    2x Ulepszona Niewidzialność

    6 poziom:
    1x Bitewna Fala (przedłużona)
    1x Prawdziwe Widzenie (przedłużone)
    1x Uzdrowienie
    2x Większe Sanktuarium

    7 poziom:
    1x Aura Witalności
    2x Większe Przywrócenie
    2x Wskrzeszenie

    8 poziom:
    2x Aura Witalności (przedłużona)
    2x Grupowe Uzdrowienie
    1x Regeneracja (przedłużona)

    9 poziom:
    2x Wieczny Wróg Nieumarłych
    3x Implozja


    FAQ

    Jaka jest przewodnia idea tego buildu?

    Celem, który przyświecał mi podczas tworzenia owej postaci, było wyciągnięcie jak największego AB, tak aby postać radziła sobie jako ‘hiter’ i stanowiła odpowiednie uzupełnienie dla ‘tanka’ w grze zespołowej. Oparcie Smoczej Strażniczki na kapłanie miało zapewnić postaci pełną samowystarczalność. Duża ilość czarów wspomagających, leczenia i od biedy możliwość rzucenia kapłańskiej Implozji sprawiają, że postać ta nadaje się zarówno do PvP, jak i PvM.

    Dlaczego takie klasy i taki rozkład leveli?

    Rdzeniem Smoczej Strażniczki od samego początku miała być klasa kapłana. Głównym tego powodem jest duża ilość czarów wspomagających oraz leczeń, co ostatecznie sprawia, że postać sprawdza się o wiele lepiej, niż np. czysty wojownik. Uczeń Czerwonego Smoka stanowi znakomity dodatek dla kapłana, głównie z powodu bonusów do siły, premii do KP i niewrażliwości na ogień, paraliż i uśpienie. Powyżej 10 poziomu jednak, ta klasa prestiżowa nie ma wiele do zaoferowania, przez co lepiej jest zainwestować w kolejne poziomy „rdzenia postaci”. Dwa poziomy barda zostały wplecione w ten build głównie przez wymagania, jakie są potrzebne, aby awansować w klasie Ucznia Czerwonego Smoka, choć w sumie, wystarczyłby jeden poziom barda, ale wtedy nie moglibyśmy rozwinąć na ostatnim, czterdziestym poziomie umiejętności Upadania i Używania Magicznych Urządzeń, tracąc potencjalne bonusy do KP i możliwość używania różdżek, czytania zwojów itp.

    Dlaczego takie cechy?

    Postać Smoczej Strażniczki jest nastawiona na wyciągnięcie jak największego AB w związku z czym Siła, jako cecha podwyższająca ten aspekt naszego buildu, to idealny wybór. Również z powodu wybrania Ucznia Czerwonego Smoka, który dodaje +8 punktów do Siły, oparcie postaci na Zręczności byłoby mocno nietrafione. Zręczność i Kondycja to cechy, których jako ‘hiter’ nie będziemy potrzebowali, więc szkoda punktów, aby je rozwijać. Mądrość wpływa na czary magii objawionej, dlatego też, aby móc rzucać zaklęcia 9 kręgu, należy rozwinąć Mądrość do 19. Jednak, zważając na to, że zostawienie nieparzystej wartości na którejś cesze, nie jest mądrym pomysłem z powodu straty potencjalnych bonusów, podnosimy Mądrość na 20, co daje postaci dodatkowe sloty na czary. Im wyższa Inteligencja, tym więcej mamy punktów umiejętności do wykorzystania przy awansie, przez co warto ustawić ją na 14. Charyzmę podwyższamy głównie z powodu wpływu tej cechy na takie atuty jak Boska Tarcza i Boska Potęga. Przy okazji zyskujemy dostęp do kilku czarów Barda.

    Dlaczego takie atuty?

    Mocna Budowa: Z racji niskiej kondycji naszej postaci i, przez to, niskiej wytrzymałości, bonus w postaci 40 HP jest bardzo potrzebny.
    Ulubiona broń (sejmitar): Dodaje +1 do AB, jeśli postać trzyma w ręku sejmitar.
    Potężny Atak: Atut wymagany do Boskiej Tarczy i Boskiej Potęgi.
    Przedłużone Zaklęcie: Pozwala przedłużać czas działania czarów. Zapobiegnie to sytuacjom, gdy podczas dłuższych walk połowa buffów ucieknie z naszej postaci, osłabiając ją.
    Boska Tarcza: Postać może jej użyć, aby uzyskać premię do KP równą modyfikatorowi z Charyzmy.
    Ulepszone TK (sejmitar): Zwiększa zasięg trafienia krytycznego, jeśli walczymy sejmitarem.
    Walka na Oślep: Bardzo przydatny atut w przypadku walki z istotami ukrytymi (50% szans na trafienie). Pozwala powtórzyć rzut na trafienie, jeśli pierwszy się nie udał.
    Epicka ulubiona broń (sejmitar): Dodaje +2 do AB, gdy walczymy sejmitarem.
    Epickie umiejętności bojowe: Dodaje +1 do AB.
    Wielka Siła: Każdy atut dodaje +1 do Siły na stałe.
    Wielka Mądrość: Analogicznie do Wielkiej Siły, dodaje na stałe +1 do Mądrości.
    Boska Potęga: Pozwala dodać premię do obrażeń równą modyfikatorowi Charyzmy (typ premii do obrażeń: Boskie).
    Pancerna Skóra: Dodaje +2 do KP.

    Dlaczego takie umiejętności?

    Czaroznawstwo: Umiejętność przydatna ze względu na premię +1 do rzutów przeciwko czarom, co 5 punktów w tej umiejętności.
    Dyscyplina: Im wyższa, tym większa szansa na odparcie któregoś z atutów bojowych tj. Powalenia, Rozbrojenia itp.
    Koncentracja: Dla Smoczej Strażniczki bardzo przydatna umiejętność, która zmniejsza szanse na niepowodzenie rzucenia czaru, gdy jesteśmy w wirze walki.
    Kradzież Kieszonkowa: Jeden punkt w tej umiejętności przydaje się, gdy w grze na serwerze, zginie nasz towarzysz, który jako jedyny miał wskrzeszenie w ekwipunku, a do sklepu daleko. Poza tym, zawsze można próbować coś ukraść przechodniom.
    Prowokacja: Na tę umiejętność została wydana reszta punktów umiejętności podczas awansu na 40. poziom. Przy okazji można za jej pomocą sprowokować przeciwnika, który otrzyma wtedy karę do KP.
    Upadanie: Co każde 5 punktów w tej umiejętności postać zyskuje +1 do KP.
    UMU: Za pomocą tego, możemy używać różdżek, zwojów i zakładać przedmioty, które nie są przeznaczone dla naszej klasy.
    Wiedza: Umiejętność wymagana do awansów w klasie UCS.

    Taktyki:

    Smocza Strażniczka najlepiej sprawdza się w starciach z silnymi bossami, gdzie zachodzi konieczność walki drużynowej. Głównym zajęciem podczas takich potyczek jest bicie stwora i leczenie od czasu do czasu ‘tanka’ oraz jego wspieranie. Atakowanie bossa, który całą swą uwagę poświęca tankowi, to w zasadzie nic trudnego i ogranicza się tylko do kliknięcia na niego. Jeśli walka trwa kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt minut, należy co jakiś czas odchodzić na bezpieczną odległość w przypadku, gdy przestała działać Boska Tarcza, Boska Moc, Boskie Względy lub Boska Potęga i rzucać na siebie czar, który przestał działać, po czym wracać do walki.
    Jeśli walczymy samotnie również należy pamiętać o uzupełnianiu buffów (chyba, że przeciwnicy nie są zbyt silni). Ostatecznie, w przypadku walki ze sporymi grupami bardzo słabych przeciwników przydatny staje się czar ‘Implozja’, który po rzuceniu w środek skupiska wrogów rozbija oponentów w krwawą miazgę (jeśli nie powiedzie się im rzut obronny na Wytrwałość). Przy okazji trzeba też uważać, żeby samemu nie znaleźć się w obszarze działania tego czaru, bo może stać się z nami to samo. Rozproszonych przeciwników można zebrać w grupkę, uciekając przed nimi i rzucając Implozję w sam środek pogoni.
    Dość ważną sprawą jest też buffowanie się. Przed niemal każdą walką z potworami, które mogą nas skrzywdzić, trzeba się odpowiednio nabuffować. Mówiąc ‘odpowiednio’ mam na myśli m.in. to, że przed walką z grupą wojowników rzucenie na siebie ‘Odporności na magię’ jest bezcelowe. Trzeba też pamiętać o kolejności rzucania czarów wspomagających, tak, żeby te o najkrótszym czasie działania były rzucane na końcu, przy czym prawie że koniecznością jest rzucenie na końcu Boskiej Mocy, Boskich Względów, Aury Witalności, Bitewnej Fali, Boskiej Potęgi i Boskiej Tarczy (bez względu na to, czy te czary są przedłużone, czy nie). Na zakończenie powiem tylko tyle, że nie da się określić w miarę jednoznacznej taktyki dla tego typu bohatera, z powodu nieobliczalności przeciwników lub też różnych sytuacji, w których postać się znajdzie.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 9
    Temat: Ciekawy build. Na pewno się...
    Dodany: 15.06.2010 o 19:15  

    Ciekawy build. Na pewno się komuś przyda. Ja preferuje walke w zwarciu (mistrz broni) lub na dystans (mistyczny łucznik). Kawał dobrej roboty, pozdrawiam ;).

    Maciek
     

    Wędrowiec
    Temat: Świetnie opisany build! Naw...
    Dodany: 07.01.2011 o 18:33  

    Świetnie opisany build! Nawet jeśli komuś nie będzie odpowiadał styl grania taką postacią to może wiele nauczyć się z opisu. Kawał dobrej roboty.

    XDF
     

    Wędrowiec
    Temat: jaki nasz hełm i pancerz i ...
    Dodany: 13.04.2014 o 1:47  

    jaki nasz hełm i pancerz i skąd ??



    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw