Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Neverwinter Nights • Sztylety • INSIMILION

    Neverwinter Nights » Zbrojownia


    Sztylety

    Działy gier » Neverwinter Nights » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Sinthael
    Utworzono: 23.08.2007
    Aktualizacja: 02.08.2008

    Sztylet

    To prosta, ale bardzo wszechstronna broń. Sztylet ma dwustronne ostrze przeznaczone do kłucia, a jego długość zamyka się w granicach 15 - 60 cm.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k4
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Kłute
    • Waga: 1.0
    • Komentarz: Zwykła, nie nasycona magią broń. Można ją dostać już na początku gry, ale nie warto ją nosić długo. Później zalecane jest kupno nowej umagicznionej broni, bo zwykły sztylet może być nie skuteczny na niektórych przeciwników. W boju ten typ broni nie powala ilością zadawanych obrażeń, ale w związku z tym, że jest bronią lekką sztyletem macha się znacznie szybciej i są większe premię do ataku.

    Sztylet +1

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k4
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Kłute
    • Specjalne:
      Premia za ulepszenie +1
    • Waga: 1.0

    Sztylet +2

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k4
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Kłute
    • Specjalne:
      Premia za ulepszenie +2
    • Waga: 1.0

    Sztylet +3

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k4
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Kłute
    • Specjalne:
      Premia za ulepszenie +3
    • Waga: 1.0

    Sztylet +4

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k4
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Kłute
    • Specjalne:
      Premia za ulepszenie +4
    • Waga: 1.0

    Sztylet +5

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k4
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Kłute
    • Specjalne:
      Premia za ulepszenie +5
    • Waga: 1.0

    Sztylet +6

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k4
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Kłute
    • Specjalne:
      Premia za ulepszenie +6
    • Waga: 1.0

    Sztylet +7

    Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k4
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Kłute
    • Specjalne:
      Premia za ulepszenie +7
    • Waga: 1.0

    Lodowy Szpon

    Z technicznego punktu widzenia istnienie takich broni jest niemożliwe, bo ich ostrza są wykonane z ostrych jak brzytwa kryształów lodu. Uczeni zgadzają się jednak, że muszą w jakiś sposób być związane z innymi sferami, ale to czyste spekulacje. Lodowe Szpony mają poszczerbione ostrza i mogły kiedyś stanowić część większej broni, choć moc niezbędna, żeby zniszczyć takie magiczne ostrze musiała być nieprawdopodobna.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k4
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Kłute
    • Specjalne:
      Premia do obrażeń: Zimno 1k6 pkt. obrażeń
      Premia za ulepszenie +2
    • Waga: 1.0
    • Komentarz: Lodowy Szpon jest idealną bronią dodatkową dla wojowników oraz złodziei. W przypadku tych pierwszych zawsze można wsadzić sztylet w drugą rękę, a że jest bronią prostą będziemy otrzymywać mniejsze kary do ataku za oburęczność. Jeśli chodzi o Złodziei, Lodowy Szpon najbardziej nadaje się na broń główną ew. jeżeli chcemy na broń główną dać krótki miecz, możemy wsadzić sztylet w drugą rękę. W statystykach ten oto sztylet jest jednym z mocniejszych. Posiada wystarczającą premię do obrażeń od Zimna oraz premię za ulepszenie +2. Gdy używamy większych broni bez bonusów do obrażeń od dowolnego żywiołu warto też zostawić Lodowy Szpon, a nuż przyda się do rozwalenia jakiejś skrzyni, której nie jesteśmy w stanie rozwalić zwykłą bronią.

    Ostrze Kurtyzany

    Kurtyzany - zabójczynie są słynne ze swych niesamowitych umiejętności, dzięki którym potrafią przeniknąć do najlepiej strzeżonych komnat wroga w najprostszy możliwy sposób: są tam po prostu zapraszane. Takie działanie było jednak zbyt często stosowane i dziś ta metoda jest rzadko wykorzystywana.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k4
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Kłute
    • Specjalne:
      Ostrość
      Po trafieniu: Ogłuszenie ST=14 50% / 2 rundy
      Premia za ulepszenie +2
    • Waga: 1.0
    • Komentarz: W wirze walki Ostrze Kurtyzany nie sprawdza się za dobrze. Znacznie bardziej jest przystosowane do zabijania wrogów po cichu, co też czyni broń dobrą dla Łotrzyków. Można wykorzystać Ogłuszenie przy sztyletowaniu przeciwnika, który ma niski rzut obronny na Siłę Woli oraz jest wytrzymały. Podczas Ataku z Zaskoczenia (i nie tylko) jest szansa, że Ogłuszymy przeciwnika na 2 rundy, po czym pozostaje go tylko dobić. Oprócz tego sztylet zadaje dodatkowe obrażenia od Ostrości. Zawsze coś.

    Pijawka

    Broń ta jest przesiąknięta ogromnym złem, wcale nie pomniejszonym o liczne kopie znalezione w przeszłości. Pulsuje obrzydliwą energią, a wilgotna i miękka w dotyku rękojeść zdaje się żyć w dłoni. To wszystko prowadzi do niepokojącej myśli, że broń ta została wyhodowana, a nie wykuta. Nie ma jednak żadnej wskazówki co do miejsca jej pochodzenia.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k4
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Kłute
    • Specjalne:
      Wampiryczna Regeneracja 3
      Premia za ulepszenie +5
    • Waga: 1.0
    • Komentarz: Pijawka nie może poszczycić się niczym innym niż dość dobrą premią za ulepszenie. Jest co prawda Wampiryczna Regeneracja, która odbiera, przy trafieniu, PŻ wrogowi i przekazuje naszej postaci, ale dużo to nie daje. Są o wiele lepsze sztylety.

    Pijawka +8

    Broń ta jest przesiąknięta ogromnym złem, wcale nie pomniejszonym o liczne kopie znalezione w przeszłości. Pulsuje obrzydliwą energią, a wilgotna i miękka w dotyku rękojeść zdaje się żyć w dłoni. To wszystko prowadzi do niepokojącej myśli, że broń ta została wyhodowana, a nie wykuta. Nie ma jednak żadnej wskazówki co do miejsca jej pochodzenia.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k4
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Kłute
    • Specjalne:
      Wampiryczna Regeneracja 5
      Premia za ulepszenie +8
    • Waga: 1.0
    • Komentarz: Sam w sobie sztylet jest średniawy. Ma największą możliwą premię za ulepszenie w grze oraz możliwość wampirycznej regeneracji. Pijawka dobrze sprawdzi się w drugiej ręce, bo to jakby nie patrzeć broń bardziej defensywna. W HotU omawianą broń możemy znacznie ulepszyć w kuźni Rizolvira, a Pijawka jest dobrą podstawą pod ulepszenia.

    Ryzykant

    Damien Jeden Nóż, sprawny zabójca, który w poszukiwaniu swych ofiar przemierzył cały Faerun, odmówił wykonania jednego tylko zadania. Człowiek znany jako Doker chciał go wysłać przeciwko legendarnemu Drizztowi. Damien wiedział, że nie może się równać ze sławnym wojownikiem drowów i odmówił. Następnego dnia Damien otrzymał ten sztylet w darze od Dokera. Pod wpływem tego prezentu Damien zgodził się wykonać zadanie. Zginął jednak nie zdoławszy dotrzeć do Drizzta - padł z rąk jego wiernych przyjaciół.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k4
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Kłute
    • Specjalne:
      Premia do umiejętności: Cichy chód +10
      Premia do umiejętności: Ukrywanie się +10
      Premia za ulepszenie +8
      Przyspieszenie
    • Waga: 1.0
    • Komentarz: Ryzykant to chyba najlepsza jak dotąd stworzona broń dla Łotrzyków - Zwiadowców. Zapewnia premie do najprzydatniejszych umiejętności Zwiadowcy, w tym przypadku jest to Cichy Chód i Ukrywanie się. Oprócz tego sztylet daje posiadaczowi Przyspieszenie, co wykrytemu pozwoli szybko umknąć przed przeciwnikami ew. doda jeden dodatkowy atak na rundę, gdy dojdzie do walki. Ryzykant posiada też bardzo wysoką premię za ulepszenie co daje również wysoką premię do ataku.

    Szpon Taggeta

    Tagget Zimne Źródło był kowalem, który specjalizował się w produkcji zautomatyzowanych strażników. Prowadził interesy w bogatych, południowych krainach Amn, budując nie wymagające konserwacji środki obronne. W ten sposób zaskarbił sobie uznanie wśród szlachty i instytucji rządowych. Jego najdoskonalszym dziełem był golem w kształcie gryfa, którego szpony nie traciły ostrości bez względu na to, w co uderzyły. Koniec końców został on rozmontowany na części potrzebne w nowym projekcie, a ostrza sprzedano, żeby go sfinansować.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k4
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Kłute
    • Specjalne:
      Ostrość
      Premia za ulepszenie +1
    • Waga: 1.0
    • Komentarz: Jest to beznadziejny sztylet. Jedyne co można pochwalić to premia do obrażeń za Ostrość. Poza tym Szpon Taggeta posiada kiepską Premię za ulepszenie, bo tylko +1. W grze można znaleźć wiele ciekawszych broni tego typu.

    Sztylet Chochlika

    Nekromanci nie mają poczucia humoru, więc reakcja Lorda Agorna Deathknella na kubeł zimnej wody, ustawiony nad drzwiami do jego laboratorium, była łatwa do przewidzenia. Podobnie jak szybka śmierć chochlika odpowiedzialnego za ten żarcik. Ale najdziwniejsza, szczególnie dla Agorna, była szybka odpowiedź ze strony rozwścieczonego jasnego ludu, który nie znosi nieudanych żartów. Z ciała Agorna wyciągnięto sporo takich małych ostrzy.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k4
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Kłute
    • Specjalne:
      Po trafieniu: Uśpienie ST=14 50% / 2 rundy
      Premia za ulepszenie +2
    • Waga: 1.0
    • Komentarz: Broń ta jest dobra tylko dla Złodziei, którzy lubią sztyletować swoich przeciwników. Kiedy wróg ma niski rzut obronny na Siłę Woli może zostać Uśpiony, a wtedy pozostaje go tylko dobić. Niestety w bezpośredniej walce Sztylet Chochlika nie sprawdza się.

    Zwinny Nóż Nocnego Złodzieja

    Nocny Złodziej był niebezpiecznym zabójcą, który specjalizował się w walce dwoma sztyletami. Zwinny nóż był słabszą z jego broni, ale poprawiał zdolności bojowe. Pewien kupiec z Sembii przekonał się o tym, kiedy przygotował zasadzkę na zabójcę. Cała dwunastka jego strażników zginęła, a przynęta, wielki diament, zniknął.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k4
    • Krytyczne: 19 - 20 (x2)
    • Rodzaj obrażeń: Kłute
    • Specjalne:
      Dodatkowy atut: Oburęczność
      Premia do umiejętności: Upadanie +2
      Zmniejszenie zadawanych obrażeń -1
    • Waga: 1.0
    • Komentarz: Zwinny Nóż Nocnego Złodzieja jest dobry, ale tylko na broń do drugiej ręki. Dodaje naszej postaci atut Oburęczność, co zmniejsza kary do ataku w przypadku używaniu dwóch broni. Upadanie jest przydatną umiejętnością także bonus jest jak najbardziej na miejscu. Jedyną wadą tej broni jest zmniejszenie zadawanych obrażeń o 1 pkt. Nie warto nosić tej broni w ręce głównej, bo sztylet jest typowo defensywną bronią tzn. nie daje żadnych premii do ataku, ani do obrażeń.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    razraz
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam pytanie... Czy sztylety...
    Dodany: 11.02.2010 o 19:55  

    Mam pytanie... Czy sztylety są w czymkolwiek lepsze od rapierów?

    Kudłaty
     

    Wędrowiec
    Temat: Oczywiście, że są w czymś l...
    Dodany: 24.12.2011 o 11:59  

    Oczywiście, że są w czymś lepsze. Czarodziej może ich używać bez zużywania dodatkowego atutu na broń bojową.



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw