Lodowy Łupieżca +1 | |
Na tej broni znajduje się symbol krasnoluda Marroka, Mistrza Kowalskiego z warsztatu Oręż i Zbroje u Złotego Rycerza. Wykonał ją w początkach 1373 KD, aby pomóc bohaterom, którzy walczyli o wyzwolenie objętego kwarantanną miasta z uścisku tak zwanej Wyjącej Śmierci. | |
Premia do obrażeń: Zimno 1 pkt. obrażeń Premia za ulepszenie +1 |
Lodowy Łupieżca +2 | |
Na tej broni widnieje znak krasnoluda Baruna, mistrza płatnerskiego, który pracował w prowizorycznej kuźni w uthgardzkiej wiosce przy studni Beorunny. Wykuł tę broń pod koniec 1373 KD, aby wesprzeć starania wojenne przeciwko Lady Aribeth, Zdrajczyni, która w tamtym okresie maszerowała ze swą armią przeciwko północnemu Miastu Neverwinter i siłom Przymierza Lordów. | |
Premia do obrażeń: Zimno 1 pkt. obrażeń Premia za ulepszenie +3 |
Mały toporek | |
Takie toporki stworzono jako broń do ćwiczeń dla organizacji łowców, ale wyszły z użycia. Obdarzają one użytkownika umiejętnościami i zwinnością, potrzebnymi do walki dwiema broniami. Okazało się jednak, że niektórzy uczniowie tak bardzo polegali na mocy toporków, że nie byli w stanie opanować umiejętności, w których kształceniu ta broń miała jedynie pomagać. | |
Premia do obrażeń: Dźwięk 1k6 pkt. obrażeń Premia za ulepszenie +3 |
Toporek | |
Toporek jest mniejszy niż większość używanych w walce toporów i najczęściej jest wykorzystywany jako dodatkowa broń, trzymana w drugiej ręce. | |
|
Toporek +1 | |
Ta magiczna broń została wzmocniona zaklęciem i zapewnia premię do rzutów ataku i obrażeń, ale nie nosi znaku cechowego żadnego konkretnego mistrza. | |
|
Toporek +2 | |
Ta magiczna broń została wzmocniona zaklęciem i zapewnia premię do rzutów ataku i obrażeń, ale nie nosi znaku cechowego żadnego konkretnego mistrza. | |
|
Toporek +3 | |
Ta magiczna broń została wzmocniona zaklęciem i zapewnia premię do rzutów ataku i obrażeń, ale nie nosi znaku cechowego żadnego konkretnego mistrza. | |
|
Topór Drwala | |
Rzemieślnicy nie ustają w poszukiwaniach, by usprawnić wyręb lasu, lecz stosowanie maszyn wciąż wydaje im się nieopłacalne z powodu trudnego terenu i wysokich kosztów. Topory te zostały stworzone specjalnie dla drwali, jednak znaleźli się tacy, którzy doceniają ich użyteczność również na polu walki. Dzięki ich magicznemu "przyłożeniu" pozwalają ściąć drzewo za jednym zamachem, równie łatwo też powalają przeciwnika. | |
Premia za ulepszenie przeciwko grupie rasowej: Zmiennokształtny +3 |
Topór Embera | |
Pochodzi z Korpusu Embera, grupy poszukiwaczy przygód służących krasnoludzkiemu paladynowi. Każdy z nich dzierżył identyczną broń jak Ember - jak przypomnienie, że w każdej sytuacji mają postępować tak jak on. Demony i sługi zła zawsze ściągały na siebie jego gniew, ale zarozumiali czarodzieje także nie unikali kary. Magom, którzy planowali coś złego, groził Wirujący Topór Śmierci, "zaklęcie", którego przygotowanie zajmowało bardzo niewiele czasu. | |
Premia za ulepszenie przeciwko grupie rasowej: Pozasferowiec +4 |
Topór Krwawej Rdzy | |
Był to Rok Rzezi, 1090 KD i w Bitwie Kości padły niezliczone zastępy wojowników. Dziś pole, na którym się rozegrało się to starcie pełne jest wyschniętych, białych kości. Kiedyś jednak wszystko było tam pokryte krwią i żółcią, wypływającą ze zmasakrowanych zwłok i pokrywającą porzucony ekwipunek. Żadnej broni, która została zabrana z tego strasznego miejsca nie udało się doprowadzić do normalnego stanu, ani nawet usunąć nagromadzonego brudu, bez względu na wysiłek wkładany w polerowanie. | |
Premia do obrażeń przeciwko grupie charakteru: Dobry 1k6 pkt. obrażeń Ogniowa Premia za ulepszenie +2 |
Niepokorny Topór Clangeddina | |
Krasnoludzcy wyznawcy Clangeddin długo walczyli mając po swojej stronie moc swego boga. Kiedy jego wyznawcy w większych liczbach zaczęli się pojawiać na powierzchni, mądry Clangeddin stworzył kilka takich toporów. Dał je swoim czempionom, aby mieli władzę nad niebiosami i chmurami w ich nowej ziemi. Krasnolud, który zdobędzie jedną z tych broni, cieszy się ogromnym błogosławieństwem, bo jest ich naprawdę niewiele. | |
Premia za ulepszenie +3 |
Potomek Kamienia | |
Torgin ze Światła był szanowanym i bardzo skutecznym łowcą nieumarłych, dlatego jego upadek w wampiryzm był tak tragiczny. Jego wciąż żywi towarzysze postrzegali jego przemianę jako obelgę dla życia, którym niegdyś tak się cieszył i poprzysięgli zniszczyć nieumarłego. W tym celu stworzyli Potomka Kamienia, zmodyfikowaną wersję broni, która wiernie służyła Torginowi. Nie odnotowano wyniku starcia pomiędzy Torginem, a jego przyjaciółmi, ale ich broń można znaleźć w całym Faerunie. | |
Premia za ulepszenie +2 |
Topór bojowy | |
Topór bojowy składa się z jednostronnego ostrza umieszczonego na drzewcu długości 90 - 120 cm. To straszna broń, która zachowuje także cechy użytecznego narzędzia. | |
|
Topór bojowy +1 | |
Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. | |
|
Topór bojowy +2 | |
Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. | |
|
Topór bojowy +3 | |
Ta magiczna broń zapewnia premie do rzutów ataku i obrażeń, ale nie ma na niej znaku żadnego kowala. | |
|
Topór Martwego Illusk | |
Słabo znana część zrujnowanego Illusk zawiera liczne zwłoki z czasów odpartej dawno temu inwazji barbarzyńców. O ich klanie już zapomniano, ale broń przetrwała i zdaje się ucieleśniać wszystko co okrutne i dzikie w sztuce wojennej. W umysłach wszystkich, tych którzy ją oglądają tworzy straszliwe obrazy. | |
Premia za ulepszenie +2 Regeneracja: wampiryczna +3 |
Topór Srebrnowłosej | |
Srebrnowłosa, bohaterka krasnoludów miała zazdrosną siostrę przyrodnią, Selarnę, którą zabiła w walce. Jej dusza została uwięziona w toporze, od ciosu którego zginęła. Z tego miejsca Selarna mściła się na jego kolejnych posiadaczach, doprowadzając do tego, że mordowali swe rodzeństwo. Klątwa została złamana przez krasnoluda Skarlina, kiedy zabił on swego brata Njala. Broń uwolniona od wpływu Selarne od tamtej pory może także dawać życie, a nie tylko je odbierać. | |
Premia za ulepszenie +1 Regeneracja +1 Rzucanie zaklęcia: Ożywienie Martwych (9) Pojedynczego użytku |
Usychająca Klinga Mordana | |
Te zakrzywione, pokryte kolcami ostrza pochodzą z osobistej zbrojowni Mordana Zimnego, 994-1021 KD, i każde z nich jest śmiertelnie niebezpieczne. Nawet lekka rana zadana takim ostrzem powoduje gwałtowny krwotok i ofiara szybko wykrwawia się na śmierć. Powiadają, że żołnierze Mordana przechodzili przez pola bitew zadając tylko jedno cios, a całe legiony padały ich ofiarą. | |
Premia za ulepszenie +3 |
Wartownik +1 | |
Na tej broni znajduje się symbol krasnoluda Marroka, Mistrza Kowalskiego z warsztatu Oręż i Zbroje u Złotego Rycerza. Wykonał ją w początkach 1373 KD, aby pomóc bohaterom, którzy walczyli o wyzwolenie objętego kwarantanną miasta z uścisku tak zwanej Wyjącej Śmierci. | |
Premia do umiejętności: Spostrzegawczość +2 Premia za ulepszenie +1 Światło Słabe (10m) Biały |
Wartownik +2 | |
Na tej broni widnieje znak krasnoluda Baruna, mistrza płatnerskiego, który pracował w prowizorycznej kuźni w uthgardzkiej wiosce przy studni Beorunny. Wykuł tę broń pod koniec 1373 KD, aby wesprzeć starania wojenne przeciwko Lady Aribeth, Zdrajczyni, która w tamtym okresie maszerowała ze swą armią przeciwko północnemu Miastu Neverwinter i siłom Przymierza Lordów. | |
Premia do umiejętności: Spostrzegawczość +4 Premia za ulepszenie +3 Rzucanie zaklęcia: Prawdziwe Widzenie (9) 1 użycie/dzień Światło Słabe (10m) Biały |