Tworzenie nowej mapy rozpoczynamy od wybrania menu "Kreatory" i "Kreator Obszaru" (CTRL+ALT+A). Do tworzenia obszaru zostaniemy także przeniesieni przy tworzeniu nowego modułu.
W pierwszym oknie musimy podać Nazwe obszaru (aczkolwiek można ją potem zmienić) oraz typ (titleset). W zależności od tego jakie dodatki posiadamy oraz jakie haki dodaliśmy do modułu będziemy mieli do wyboru więcej lub mniej typów obszaru. Następnie wybieramy wielkość obszaru (dowolna liczba z przedziału 2-32 z tym że obszary wielkości 32x32 mogą nie działać na słabszych komputerach oraz podróżowanie po tej wielkości lokacjach może być denerwujące. W kolejnym oknie warto odznaczyć punkt "Wyświetl okno właściwości obszaru".
Utworzony przez nas obszar jest obecnie całkowicie pusty (w zależności od tego czy wybraliśmy wnętrza budynków czy tereny zewnętrzne mapę będzie pokrywał standardowy teren lub będzie ona pusta z niewielkim pokoikiem na środku).
Pierwsze od czego powinniśmy zacząć edycje mapy to modyfikacje jej ogólnego wyglądu - na przykład poprzez dodanie budynków. Aby tego dokonać wybieramy . Teraz mamy do wyboru 3 listy: "Dostępne Obiekty", "Grupy" oraz "Teren". Pierwsza lista kryje obiekty 1x1 (np. pojedynczy domek), druga grupy tworzące większy obiekt (np. Farma 2x2) trzecia zaś pozwala tworzyć obiekty złożone (na przykład drogę, strumień, mur lub las/domy).
Tworzenie mapy powinniśmy zacząć od trzeciej listy. W pierwszej kolejności należy zająć się funkcja "Podnieś / Obniż" ponieważ po dodaniu obiektów na mapie nie możemy już modyfikować poziomu terenu w ich otoczeniu. Za pomocą lewego przycisku myszy podnosimy teren wokół wybranego punktu (minimalne podniesienie terenu zajmuje 2 kratki na 2 kratki), za pomocą prawego przycisku obniżamy teren (NIE można obniżać poniżej poziomu startowego).
Teraz możemy zająć się dodawaniem reszty elementów mapy. W tym punkcie warto zaznaczyć budowanie murów, strumieni i korytarzy. Gdy wybierzemy tę opcje kursor przybierze podłużny kształt. Budujemy kilkając lub przeciągając kursor po mapie. Jeśli chcemy zrobić most nad rzeką lub mur nad rzeką musimy najpierw zbudować rzekę lub mur a następnie przeciągnąć przez nią drugi element.
Innym ważnym narzędziem dostępnym w liście "Teren" jest gumka. Pozwala ona usuwać obiekty podłużne (drogi strumienie) oraz modyfikować wygląd pozostałych. Na przykład stawiając domy program ma do wyboru kilkanaście elementów pasujących w dane miejsce. Jeśli wygląd danego obiektu nam nie odpowiada za pomocą gumki możemy wybrać inny wygląd. Narzędzie to działa tylko na obiekty obszarowe, NIE działa na elementy podłużne oraz gotowe obiekty pojedyncze.
Dodawanie obiektów z list "Dostępne Obiekty" oraz "Grupy" jest niezwykle proste - po prostu klikamy miejsce w którym dany obiekt ma zostać ustawiony. Jeśli kratki otaczające go są czerwone oznacza to iż miejsce które wybraliśmy nie spełnia kryteriów potrzebnych do ustawienia obiektu (na przykład nie można postawić domu w lesie lub w morzu). Aby obrócić obiekty i grupy wystarczy kilknąć prawym przyciskiem - obiekt zostanie obrócony o 900.
Warto również zaznaczyć, że niektóre obiekty i grupy określają to co je otacza - na przykład jeśli zdecydujemy się postawić statek na trawie zostanie on automatycznie otoczony wodą (jeśli jest to możliwe, w przeciwnym wypadku statek pozostanie czerwony). Zwykle aby określić czy zostaną poczynione zmiany na mapie wystarczy obejrzeć obiekt.
Ze względu na bardzo dużą ilość błędów tworzonych przez Aurore (zwłaszcza z dodatkowymi hakami), w trakcie tworzenia map radzę często zapisywać moduł.
Neverwinter Nights
Tworzenie mapy
Działy gier » Neverwinter Nights » Varia | |
Autor: Amelek | |
Utworzono: 26.11.2004 | |
Aktualizacja: 11.09.2009 |
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 12 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Wędrowiec
Na wstępie zaznaczę że jeśli chodzi o styl i skadnię tego artykułu to są one dość w porządku, jednak jeśli ma być to poradnik dla przyszłych twórców przygód to przedstawia się raczej marnie.
To co zostało tutaj opisane to nawet nie wstęp do podstawowych opcji Aurory, nie wiem czy wiesz ale by stworzyć jeden prymitywny moduł trzeba nagrzebać się w bardziej ambitniejszych narzędziach edytora, nawet nie mówię już o języku skryptów.
Chyba że masz zamiar stworzyć dalsze części opisu, jeśli tak to postaraj się omówić trochę poważniejsze rzeczy, spróbuj opisać nawigację etykietami (dzięki nim samym można zrobić kilka niezłych wątków), edycję frakcji, ustawienia dialogowe, dziennik itp. to powinno byc przynajmniej na początek
Pozdrawiam
VVigva/\/\
Wędrowiec
chcialbym zauwarzyc ze tu przedstawilem tylko tworzenie mapy. dalszcze czesci poradnika sa w tworzeniu...
Wędrowiec
Coś długo sięte części tworzą =.='
Wędrowiec
Czy zna ktoś jaką stronę internetową na, której można nauczyć się robić mody od A do Z? Jeśli tak to piszcie tutaj i/lub na maila wrobel1990@gmail.com
Wędrowiec
Autor opuścił nasze szlachetne grono i na następne części poradnika bym nie liczył. Choć kto wie... =)
Wędrowiec
Albo mi się zdaje albo autorem tego tekstu jest ten sam Amelek, który udziela się na stronie gamecenter.pl
Mieszkaniec
Szkoda. Mapę stworzyć nie jest trudno, ale chętnie bym się dowiedział jak ustawić rozmowę tak, aby po niej stworzona postać się do mnie przyłączyła.
Wędrowiec
Jak ktoś zna jakieś poradniki do tworzenia map w NWN1 to bardzo bym prosił o wstawienie linka z tym poradnikiem tutaj. Chcę stworzyć całkowicie nową kampanię z filmikami itd. Jednak jeśli chodzi jeszcze o ten poradnik, to dobrze by było żeby znajdywały się tam takie rzeczy jak tworzenie NPC i zadań, bo jak wiadomo, zadania to podstawowa podstawa podstawy każdej kampanii ;D bądź jeśli ktoś umie co nieco to morze ze mną porozmawiać na ten jakże ciekawy temat na GG. Jeśli znalazła by się taka osoba, to proszę napisać o tym tutaj.
Wszyscy wiemy, że NWN1 ma swoje lata i teraz rzadko kto w tę grę gra, jednak ja widzę tutaj wielkie możliwości.
Taka mała rada dla wszystkich zaczynających przygodę z edytorem do NWN (sam się jej trzymam), gdy uczyłem się samodzielnie jakiegoś edytora, to na początek edytowałem gotowe kampanie, aby spróbować rozgryźć chociaż częściowo dany edytor. Mi to na prawdę pomagało i sądzę że WY też powinniście spróbować.
I jeszcze jedno, czy da się tworzyć nowe Umiejętności? to dla mnie bardzo ważne, więc prosił bym o szybką odpowiedź, jeśli ktokolwiek tutaj zagląda.
Wędrowiec
To nie jest poradnik lecz króciutka recenzja toolseta powinien być tu opisany krok po kroku a tu jest wszystko opisane ogólnie ludzie oczekują że wyjaśni się im tu wszystko i powinny być screeny z trudniejszych rzeczy
Wędrowiec
Cóż... poradnikiem bym tego nie nazwała. Jeżlei ktos wie można zlezeźć coś obszerniejgo na ten temat to niech prześle link.
Wędrowiec
Niestety poradniki są ale po angielsku.
Wędrowiec
Jeśli ktoś chciałby dowiedzieć się więcej o robieniu modów - szukajcie w internecie NWN Lexicon. Są w nim m.in. tutoriale. Na nwvault znajdziecie także generator skryptów. W rozumieniu obsługi toolseta i tworzenia własnych modów pomaga także wczytywanie cudzych modów (np. modułów kampanii). Ponadto w samych toolsecie są różne kreatory (np. wątków, postaci), które są dosyć łatwe w użyciu (mają opisane wszystkie kroki). Trudne mogą być skrypty, ale od tego jest generator skryptów...
Ten artykuł skomentowano 12 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.