<< poprzednia | SPIS | następna >> |
Szukając Gildii Złodziei
Aby rozpocząć to zadanie, wystarczy przekroczyć mury Cesarskiego Miasta i nawiązać rozmowę z dowolną osobą. Jednym z tematów, który możesz poruszyć, będzie kwestia Szarego Lisa. Szybko okaże się, że najwięcej powiedzą ci żebracy. Znajdź więc jakiegoś nędzarza, daj parę groszy, zastosuj perswazję i wręcz łapówkę, a okażesz się osobą godną zaufania. Powiedz, że chcesz nawiązać współpracę z Szarym Lisem, a dowiesz się, by o północy udać się do Ogrodu Darelotha, który znajduje się w nadbrzeżnej dzielnicy Cesarskiego Miasta. Jeśli stawisz się tam o wskazanej godzinie, zobaczysz Armanda Christophe, dzierżącego pochodnię, a także dwójkę innych rekrutów. Aby przekonać go do siebie, przeprowadź próbę perswazji.
Innym sposobem na zdobycie informacji o gildii jest trafienie do więzienia. Daj się zaaresztować za włamanie czy drobną kradzież, odsiedź wyrok, a po wyjściu na wolność wyczekuj członka Gildii Złodziei, który zdradzi ci lokalizację Ogrodu Darelotha.
Niech najlepszy złodziej zwycięży
Rozpoczynają się zawody, które mają wykazać, kto z trójki nowicjuszy lepiej nadaje się na członka Gildii Złodziei. Zadanie nie jest proste - zwycięży ten, kto jako pierwszy ukradnie dziennik należący do Amantiusa Allectusa. Zacznij od zapytania jednego z żebraków o wskazówki, pomóc ci może choćby Ragbag Buntara, którą spotkasz w Dzielnicy Świątynnej. Po tradycyjnej już perswazji i przekupstwie, będziesz mógł zapytać ją o swoją pierwszą ofiarę. Dowiesz się, że mężczyzna mieszka po wschodniej stronie Dzielnicy Świątynnej.
Drzwi wejściowe zabezpieczone są jedynie łatwym zamkiem, więc bez problemów powinno udać ci się je otworzyć. Dziennik znajdziesz na biurku. Jeśli okazałeś się najszybszy, po prostu weź księgę i podążaj na spotkanie z Armadem. W wypadku, gdy ubiegnie cię Methredhel, zakradnij się do jej chaty na nadbrzeżu i podprowadź dziennik z zamkniętej skrzyni. Po zdobyciu łupu, zamelduj wykonanie zadania Armandowi.
Jeśli nie zdążysz albo nie uda ci się okraść Bosmerki - nie wszystko stracone. Zgłoś się do Armanda, a przydzieli ci nowe zadanie. Tym razem musisz zakraść się do sklepu "Równa Szansa" w Dzielnicy Handlowej i ukraść stamtąd Antyczną Szablę Rohssan. Miecz znajduje się w skrzyni na drugim piętrze, w prywatnych kwaterach właścicielki sklepu. Z łupem wróć do Ogrodu Darelotha i wstąp w szeregi gildii.
W czasie wykonywania tej misji, grzywnę zapłacisz za zabicie następujących osób: Amantius Allectus, Rohssan.
Ranga: Kieszonkowiec
Złodziejstwo Niezrzeszone
Aby otrzymać kolejne zadanie od Armanda, musisz sprzedać paserowi z gildii skradzione dobra, o łącznej wartości wynoszącej minimum 50 sztuk złota. Twoim pierwszym kupcem jest Ongar Zmęczony Światem, mieszkaniec Brumy. Po uzyskaniu wyznaczonej sumy, zgłoś się do Armanda.
Zwolnienie z podatku biednych
Po upłynnieniu dóbr u pasera, Armand Christophe będzie miał dla ciebie nowe zadanie. Kapitan cesarskiej straży, niejaki Hieronymus Lex (najzagorzalszy przeciwnik mistrza Gildii Złodziei, Szarego Lisa), składuje w południowej wieży strażniczej dokumentację podatkową oraz pieniądze ściągnięte przez poborców od mieszkańców miasta. Musisz zakraść się do wieży i przywłaszczyć sobie zarówno dokumenty, jak i złoto.
Udaj się do Dzielnicy Świątynnej i skieruj do południowej wieży. Po drabinie wespnij się do koszar straży południowo-wschodniej, a później do koszar straży południowej. Następnie wejdź do kwater kapitana straży południowej. W biurku, na prawo od wejścia, znajdziesz 53 sztuki złota oraz Księgi Podatkowe. Czym prędzej opuść to miejsce i wróć do Armanda, zameldować o wykonaniu zadania.
Ranga: Łotrzyk
Złodziejstwo Niezrzeszone, c.d.
Aby otrzymać kolejne zlecenie, sprzedaj Ongarowi więcej kradzionych dóbr. Twoje zyski z paserstwa wynosić muszą 100 sztuk złota.
Elficka Panna
W posiadaniu niedawno zabitej hrabiny Cheydinhal znajdowało się popiersie Llathasy Indarys. Musisz ukraść statuetkę.
Najlepiej zacząć - tradycyjnie - od zapytania o radę któregoś z miejskich żebraków, np. Pechowej Luciny. W zamian za 15 sztuk złota powie ci ona, że rzeźba została pochowana wraz z władczynią w grobowcu znajdującym się pod Wielką Kaplicą Arkayi.
Wejścia do krypty kaplicy bronią drzwi wyposażone w zamek o przeciętnej trudności. Wewnątrz tylko jeden strażnik patroluje korytarze, ominięcie go - skradając się, oczywiście - nie powinno stanowić problemu. Weź popiersie ze znajdującej się po lewej stronie kompleksu trumny i wracaj tą samą drogą.
Gdy wrócisz do dzielnicy nadbrzeżnej okaże się, że straż miejska wpadła na trop Armanda, ten więc ukrywa się w siedzibie gildii. Nie próbuj go szukać - gdy prześpisz się, przyjdzie do ciebie Methredhel i powie, że skradzione popiersie musisz podrzucić zdrajczyni gildii - mieszkającej w porcie Myvrynie Arano.
Zakradnij się w nocy do jej domu i zostaw posążek w stojącej po prawej stronie pomieszczenia komodzie. Następnie wyjdź na zewnątrz i za pomocą perswazji przekonaj do siebie Hieronymusa Lexa. Gdy już cię polubi, powiedz, gdzie znajduje się figurka. Idź za nim do domu Myvrany i patrz, jak kobietę wyprowadza straż.
Przeczekaj dobę i spotkaj się z Armando. Nestor poinformuje cię, że kolejne zadania przydzielać będzie S'Krivva - rezyduje w Bravil, a spotkać ją można w Samotnym Zalotniku bądź w jej domu.
W czasie wykonywania tej misji, grzywnę zapłacisz za zabicie następujących osób: Errandil, Esbern, Gruiand Garrana, Hil Wysoki, Inius Colus, Kinther, Ohteese, Strażnik Kaplicy.
<< poprzednia | SPIS | następna >> |