<< poprzednia | SPIS | następna >> |
Ranga: Cieniostopy
Złodziejstwo Niezrzeszone, c.d.
Na handlu kradzionym towarem musisz zarobić co najmniej 600 złotych monet. Wraz z awansem otrzymałeś kontakt do nowego pasera - to poznany przez ciebie Orrin, kowal z Anvil. Gdy uda ci się upłynnić towary o wspomnianej kwocie, wyczekuj posłańca od Szarego Lisa. Najlepiej idź do Cesarskiego Miasta. Spędź tam kilka dni, a zjawi się Methredhel i każe ci spotkać się z Lisem w Brumie. Przywódca gildii będzie cię oczekiwać w domu Helviusa Cecii.
Przymykanie oka
Ruszaj do Brumy i porozmawiaj z Szarym Lisem. Twoim nowym celem będzie Kamień Savilli - musisz ukraść go ze Świątyni Ciem-Przodków położonej w odległym, północno-wschodnim zakątku Cyrodiil. Klasztor jest dobrze strzeżony, nie wolno ci jednak zabijać kapłanów, wyłączając bezpośredniego strażnika kamienia.
Gdy dotrzesz na miejsce, porozmawiaj z mnichami. Najprzydatniejszy okaże się Brat Holger - gdy przeprowadzisz próbę perswazji, zdradzi, że wie co nieco o kamieniu. Zaprowadzi cię też do katakumb. Wejdź za nim do Krypty, a stamtąd przejdź do Sal Świątyni Ćmy. Skradaj się, idź w lewo, a potem korytarzem na wprost. Skręć dwukrotnie w lewo. Idąc korytarzem, dotrzesz do Katakumb. Wejdź do sypialni mnichów i skręć w lewo. Schodami w dół dotrzesz do Jaskini Ćmy. Tutaj już nie musisz się skradać. Uważając na pułapki, eliminuj szkielety i przedrzyj się do Kaplicy Ćmy - to tu znajduje się Kamień Savilli. Weź artefakt z postumentu i wyeliminuj strażnika. Odsuń się czym prędzej od ołtarza, gdyż zawieszony nad nim połyskujący kamień wystrzeliwuje w twoją stronę mroźne pociski. Wracaj tą samą drogą, przekradając się koło ślepych kapłanów. Zamelduj wykonanie zadania Szaremu Lisowi - otrzymasz 500 sztuk złota.
W czasie wykonywania tej misji, grzywnę zapłacisz za zabicie następujących osób: Brat Hjar, Brat Holger, Brat Hridi.
Złodziejstwo Niezrzeszone, c.d.
Zysk z paserstwa wynoszący co najmniej 700 sztuk złota zagwarantuje, że Szary Lis będzie miał dla ciebie kolejne zadanie. Pokręć się po Cesarskim Mieście, a zagadnie cię stary znajomy, Amusei. Przekaże ci, że Szary Lis czeka tym razem w Chorrol, w domu Malintusa Ancrusa.
Strzała Uwolnienia
Szary Lis opowie o kolejnym ważnym dla niego artefakcie - Strzale Uwolnienia - którego posiadaczem jest nadworny mag Bravil, Fathis Aren. Przywódca gildii kategorycznie zabrania ci zabijać czarodzieja w murach zamku, nie ma jednak nic przeciwko, byś zgładził go poza obszarem miasta.
W Bravil nieocenioną pomocą będą, tradycyjnie, żebracy - Cosmus Szuler i Nieszczęsna Aia. Dowiesz się od nich, że rzeczony Fathis mieszka w wieży na południowy wschód od miasta. Tam też przechowuje wszystkie swoje skarby, w tym, jak słusznie się domyślasz, poszukiwaną przez ciebie strzałę. Według słów żebraków, w zamku powinno znajdować się tajne przejście prowadzące do wieży maga.
Na zamku porozmawiaj z hrabią Regulusem Terentiusem. Powie on, że komnata czarodzieja położona jest w północnym skrzydle zamku. Tam też udaj się na poszukiwania. Możesz przetrząsnąć kufry Arena, ale nie znajdziesz w nich poszukiwanego artefaktu. Podejdź do ściany na przeciwko drzwi i dotknij prawego filara. Otworzy się tajne przejście, którym dotrzesz do Groty Czarodzieja. Przygotuj się na walkę z dremorami i magami. Obejdź dokładnie podziemia - możesz natrafić w nich na wiele cennych przedmiotów.
Gdy dojdziesz do zamkniętych na głucho drzwi, do których potrzebny jest klucz, będziesz musiał nadłożyć drogi i popłynąć zatopionymi tunelami. Uważaj na Olbrzymiego Zębacza, przygotuj też czar umożliwiający oddychanie pod wodą.
Gdy wypłyniesz na powierzchnię, udaj się do wrót wiodących do Lochu Czarodzieja. Przejdź przez tunele i wyjdź na zewnątrz. Znajdziesz tam Fathisa Arena w laboratorium alchemicznym. Ze skrzyni zabierz Grot w Kształcie Klucza będący de facto fragmentem poszukiwanej Strzały Uwolnienia. Jeśli należysz do Gildii Magów, nie polecam zabijać czarodzieja ani okradać go z innych rzeczy, gdyż zostaniesz zawieszony w prawach członka.
Wynoś się z wieży i wracaj do Chorrol. Szary Lis zapłaci 500 sztuk złota i obieca zlecić ci nowe zadanie za jakiś czas.
W czasie wykonywania tej misji, grzywnę zapłacisz za zabicie następujących osób: Drels Theran, Dro'Nahrahe, Gellius Terentius, Hans Black-Nail, Hrabia Regulus Terentius, Strażnik Bravil, Viera Lerus.
Ranga: Arcyzłodziej
Złodziejstwo Niezrzeszone, c.d.
Ostatnim paserem, który odkupi od ciebie kradziony towar, jest Fathis Ules, mieszkaniec Cesarskiego Miasta. Sprzedaj jemu lub któremuś innemu kupcowi Gildii Złodziei przedmioty o wartości 800 sztuk złota, po czym czekaj na kolejną wiadomość od Szarego Lisa.
Buty Jaka Skoczypięty
Amusei przekaże, że Szary Lis oczekuje cię w Cheydinhal, w domu Ganredhel. Tym razem mistrzowi gildii potrzeba kolejnego unikatowego przedmiotu - butów będących niegdyś w posiadaniu legendarnego złodzieja, Jaka Skoczypięty. Ponoć mężczyzna został w nich pochowany.
Ostatni żyjący potomek Jaka, niejaki Jakben, hrabia Imbel, mieszka w Cesarskim Mieście. Gdy wypytasz żebraków, dowiesz się, że jego posiadłość znajduje się na Placu Talosa. Włam się do domu, a wystraszony Jak od razu wręczy ci klucz do krypty rodziny Imbel, do której dostaniesz się przez piwnicę. Zejdź do katakumb i uporaj się z kilkoma żyjącymi tam wampirami. Gdy otworzysz trumnę Jaka Skoczypięty, okaże się, że wewnątrz wcale nie ma poszukiwanych butów. Ba, nie ma tam nawet ciała złodzieja, który tak naprawdę nigdy nie umarł. Po przeczytaniu dziennika zorientujesz się, że Jakben to wcale nie potomek, ale Jak we własnej osobie, dotknięty wampiryzmem.
Wróć do posiadłości i udaj się na najwyższe piętro do kwater prywatnych Jakbena (o ile on nie pojawił się w krypcie po tym, jak przejrzałeś pamiętnik). Zaatakuje cię, zabij go więc i zabierz z ciała Buty Jaka Skoczypięty. Szary Lis wynagrodzi cię 500 sztukami złota i obieca zlecić niebawem ostatnie zadanie.
W czasie wykonywania tej misji, grzywnę zapłacisz za zabicie następującej osoby: Gemellus Axius.
Złodziejstwo Niezrzeszone, c.d.
Aby otrzymać ostatnie zlecenie, osiągnij zyski z paserstwa przekraczające 1000 sztuk złota. Wówczas, tradycyjnie, odnajdzie cię Amusei i powie, że Szary Lis czeka w Elfickich Ogrodach Cesarskiego Miasta, w domu Othrelosa.
Największy Skok
Jak dowiesz się od Szarego Lisa, tym razem nie chodzi o zwykłą kradzież. Zgodnie z planem przywódcy dokonać masz skoku, o którym przez lata krążyć będą legendy. Który okryje ciebie nieprzemijającą sławą. I który sprawi, że Szary Lis wejdzie w posiadanie jednego z Pradawnych Zwojów przechowywanego w bibliotece Cesarskiego Pałacu.
Jest to niezwykle złożone, wieloetapowe zadanie. Lis wręczy ci Buty Jaka Skoczypięty oraz Strzałę Uwolnienia - przedmioty niezbędne do zakończenia misji powodzeniem. Dostaniesz też plan Wielkiego Skoku, opisujący punkt po punkcie, gdzie musisz iść i co masz robić.
Zgodnie ze wskazówkami, zacznij od wizyty w Pałacu. Zejdź do piwnicy i zacznij się skradać. Pomieszczenie patroluje tylko jeden strażnik, nie sprawi więc większego kłopotu. Na końcu korytarza musisz aktywować Klepsydrę Czasu. Dzięki temu wrota do Pradawnej Ścieżki, którą podążysz, stanęły otworem.
Opuść pałac i przez właz w Arboretum zejdź do kanałów. Idź tunelem południowo-wschodnim, a później ściekami pod rzeźnią. Stamtąd wybierz drogę prowadzącą do pałacowych kanałów.
Po krótkiej wędrówce dotrzesz do Pradawnej Ścieżki, będącej w istocie ayleidzkimi ruinami. Przez Zagubione Katakumby - groty pełne nieumarłych - dojdziesz do Sali Epoki. To tu przyjdzie ci zrobić użytek ze Strzały Uwolnienia. Wpierw musisz wcisnąć kamienne bloki, które znajdziesz w bocznych pomieszczeniach sąsiadujących z główną salą.
Gdy kraty podniosą się, stań na płycie naciskowej, a znajdująca się na wprost ciebie figura obróci się, odsłaniając otwór w kształcie dziurki od klucza. Tam musisz trafić Strzałą Uwolnienia. Celuj nieco powyżej szczeliny, gdyż odległość dzieląca cię od celu jest spora.
Jeśli trafisz, odsłoni się przejście do Kwater Straży Cesarskiej. Pokonaj dwóch ayleidzkich wojowników, którzy nagle ożyją i zejdą z kamiennych cokołów po obu stronach bramy.
W kwaterach straży skradaj się. Wyjdź lewymi drzwiami i idź w górę spiralnym korytarzem do Biblioteki Pradawnych Zwojów. Tam musisz podkraść się do ślepego kapłana i przesunąć dźwignię otwierającą drzwi do wnętrza biblioteki. Siądź na krześle, a po chwili mnisi położą przed tobą zwój.
Weź go, załóż Buty Jaka Skoczypięty - i w nogi. Biegnij na górę, do kwater kapłanów, a następnie do pokoju magów bitewnych. Tam znajdź kominek i wskocz do szybu wentylacyjnego. Wylądujesz w znajomych ruinach. Kanałami wracaj do Arboretum, a stamtąd czym prędzej do Elfickich Ogrodów i domu Othrelosa.
Gdy oddasz zwój Szaremu Lisowi, poprosi cię on o ostatnią przysługę. Wręczy ci obrączkę i poprosi o oddanie jej hrabinie Millonie Umbranox z Anvil. Gdy wręczysz władczyni pierścień, okaże się on być własnością jej dawno zaginionego męża, Corvusa. Stracił on swoją tożsamość po założeniu Szarego Kaptura Noctunal, zmieniając się w Szarego Lisa. Dopiero dzięki magii Pradawnego Zwoju udało się odczynić klątwę, co pozwoliło Corvusowi na zdjęcie kaptura i powrót do poprzedniego życia.
Ranga: Szary Lis
Od tej chwili Szary Kaptur, jak i przywództwo nad Gildią Złodziei, przechodzą w twoje ręce. Możesz bezkarnie kraść, rabować i zabijać, a wszystkie zbrodnie - tak długo, jak masz na sobie kaptur - przypisane będą Szaremu Lisowi.
Dowiesz się także, że z Ogrodu Darelotha w Dzielnicy Nadbrzeżnej możesz wejść do Piwnicy Darelotha, gdzie znajduje się siedziba Gildii.
<< poprzednia | SPIS | następna >> |