Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 TES IV: Oblivion • Iluzja • INSIMILION

    TES IV: Oblivion » Magia w świecie Tamriel


    Iluzja

    Działy gier » TES IV: Oblivion » Opisy » Magia w świecie Tamriel
    Autor: Oceansoul
    Utworzono: 24.12.2008
    Aktualizacja: 20.02.2009

    Zaklęcia nowicjusza

    Dotyk natchnienia

    [ID: 000AA033]

    • Koszt Many: 5
    • Efekty:
      - Inspiracja 25 pkt. przez 30 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Dzięki mocy Inspiracji, wzrasta ochota zaczarowanej istoty do zaatakowania bohatera. Jeśli ucieka ona w panice pod wpływem zaklęcia Wystraszenie albo biegnie zawiadomić straże o popełnionym przestępstwie, wystarczy rzucić na nią któryś z czarów Inspiracji, by nabrała ochoty na dalszą walkę. Możesz używać go także razem z zaklęciem Szał, aby rozwścieczyć pozytywnie nastawionego do siebie NPC.Dotyk natchnienia trwa trzydzieści sekund czasu rzeczywistego i zwiększa chęć ataku wybranej istoty o dwadzieścia pięć punktów. Rzucając go, musisz stać tuż obok celu.

    Dotyk szału

    [ID: 000A981B]

    • Koszt Many: 7
    • Efekty:
      - Szał do poz. 6 przez 30 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Szał sprawiają, że agresja wybranego NPC wzrasta, aż do momentu, kiedy nie jest on władny rozróżnić przyjaciół od wrogów i atakuje każdego, kto stanie na jego drodze. Czar nie działa na nieumarłych oraz istoty daedryczne. Szał może znaleźć zastosowaniu w starciu z większą grupą wrogów – wystarczy rzucić to zaklęcie na niektórych agresorów, a następnie samemu stać się niewidzialnym i obserwować, jak przeciwnicy walczą między sobą.Dotyk szału oddziałuje na wrogów do poziomu szóstego włącznie, a efekty utrzymują się przez trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Rzucając go, musisz stać tuż obok celu.

    Iluminacja

    [ID: 000A318D]

    • Koszt Many: 13
    • Efekty:
      - Światło 10 st. przez 90 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Czary przywołujące Światło spełniają rolę pochodni w ciemnych pomieszczeniach i podziemnych pieczarach. Są od nich bardziej przydatne, gdyż nie zajmują jednej ręki bohatera, przez co nie utrudniają walki.Iluminacja trwa przez dziewięćdziesiąt sekund czasu rzeczywistego, a swym działaniem obejmuje obszar o promieniu dziesięciu stóp. W przeciwieństwie do pozostałych zaklęć wykorzystujących moc Światło, Iluminacji nie rzuca się na postać bohatera, a na wybrany cel, który stanowić mogą wszystkie żywe istoty.

    Kojący dotyk

    [ID: 000A97C9]

    • Koszt Many: 13
    • Efekty:
      - Spokój do poz. 2 przez 15 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - czar, z którym zaczynasz grę, jeśli iluzja jest jedną z twoich głównych umiejętności
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Spokój powodują, iż cel przestaje atakować oraz poruszać się. Efekt ulega jednak rozproszeniu, jeśli zranisz zaczarowaną istotę. Czary tego typu mogą okazać się przydatne, kiedy otoczy cię grupa przeciwników – wówczas warto unieruchomić większość agresorów, a równocześnie potykać się tylko z jednym.Samo zaklęcie Kojący dotyk trwa przez piętnaście sekund czasu rzeczywistego, a swoim działaniem obejmuje przeciwników pierwszego i drugiego poziomu. Rzucając je, musisz stać tuż obok celu.

    Kuszący wzrok

    [ID: 000A97AC]

    • Koszt Many: 21
    • Efekty:
      - Urok 12 pkt. przez 30 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Urok zwiększają nastawienie NPC do bohatera o odpowiednią liczbę punktów. Jeśli twoje zdolności retoryczne oscylują na niskim poziomie oraz szkoda ci przeznaczać fundusze na łapówki, możesz korzystać z czarów tego typu. Swoją przydatność wykażą zwłaszcza w konfrontacji ze sklepikarzami – przed rozpoczęciem transakcji użyj któregoś z Uroków, a handlarze taniej odstąpią ci swoje dobra.Kuszący wzrok zwiększy nastawienie każdej napotkanej postaci o dwanaście punktów na trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Możesz rzucać go, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.

    Natchnienie

    [ID: 000AA032]

    • Koszt Many: 5
    • Efekty:
      - Inspiracja 25 pkt. przez 20 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Dzięki mocy Inspiracji, wzrasta ochota zaczarowanej istoty do zaatakowania bohatera. Jeśli ucieka ona w panice pod wpływem zaklęcia Wystraszenie albo biegnie zawiadomić straże o popełnionym przestępstwie, wystarczy rzucić na nią któryś z czarów Inspiracji, by nabrała ochoty na dalszą walkę. Możesz używać go także razem z zaklęciem Szał, aby rozwścieczyć pozytywnie nastawionego do siebie NPC.Natchnienie trwa dwadzieścia sekund czasu rzeczywistego i zwiększa chęć ataku wybranej istoty o dwadzieścia pięć punktów. Możesz rzucać go, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.

    Omamiający dotyk

    [ID: 000A97AE]

    • Koszt Many: 14
    • Efekty:
      - Urok 12 pkt. przez 30 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
      - zakup u Seleny Oranii, Gildia Magów w Brumie
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Urok zwiększają nastawienie NPC do bohatera o odpowiednią liczbę punktów. Jeśli twoje zdolności retoryczne oscylują na niskim poziomie oraz szkoda ci przeznaczać fundusze na łapówki, możesz korzystać z czarów tego typu. Swoją przydatność wykażą zwłaszcza w konfrontacji ze sklepikarzami – przed rozpoczęciem transakcji użyj któregoś z Uroków, a handlarze taniej odstąpią ci swoje dobra.Omamiający dotyk zwiększy nastawienie każdej napotkanej postaci o dwanaście punktów na trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Rzucając go, musisz stać tuż obok celu.

    Spokój

    [ID: 000A97C6]

    • Koszt Many: 13
    • Efekty:
      - Spokój do poz. 2 przez 10 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
      - zakup u Othesse, Wielka Kaplica Arkaya w Cheydinhal
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Spokój powodują, iż cel przestaje atakować oraz poruszać się. Efekt ulega jednak rozproszeniu, jeśli zranisz zaczarowaną istotę. Czary tego typu mogą okazać się przydatne, kiedy otoczy cię grupa przeciwników – wówczas warto unieruchomić większość agresorów, a równocześnie potykać się tylko z jednym.Samo zaklęcie Spokój trwa przez dziesięć sekund czasu rzeczywistego, a swoim działaniem obejmuje przeciwników pierwszego i drugiego poziomu. Możesz rzucać je, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.

    Szał

    [ID: 000A9819]

    • Koszt Many: 8
    • Efekty:
      - Szał do poz. 5 przez 30 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Szał sprawiają, że agresja wybranego NPC wzrasta, aż do momentu, kiedy nie jest on władny rozróżnić przyjaciół od wrogów i atakuje każdego, kto stanie na jego drodze. Czar nie działa na nieumarłych oraz istoty daedryczne. Szał może znaleźć zastosowaniu w starciu z większą grupą wrogów – wystarczy rzucić to zaklęcie na niektórych agresorów, a następnie samemu stać się niewidzialnym i obserwować, jak przeciwnicy walczą między sobą.Szał oddziałuje na wrogów do poziomu piątego włącznie, a efekty utrzymują się przez trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Możesz rzucać go, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.

    Urzeczenie

    [ID: 000AC4AD]

    • Koszt Many: 18
    • Efekty:
      - Urok 10 pkt. przez 10 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - nagroda za wykonanie zadania Rekomendacja Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Urok zwiększają nastawienie NPC do bohatera o odpowiednią liczbę punktów. Jeśli twoje zdolności retoryczne oscylują na niskim poziomie oraz szkoda ci przeznaczać fundusze na łapówki, możesz korzystać z czarów tego typu. Swoją przydatność wykażą zwłaszcza w konfrontacji ze sklepikarzami – przed rozpoczęciem transakcji użyj któregoś z Uroków, a handlarze taniej odstąpią ci swoje dobra.Urzeczenie zwiększy nastawienie każdej napotkanej postaci o dziesięć punktów na dziesięć sekund czasu rzeczywistego. Rzucając je, musisz stać tuż obok celu. Przyda się zwłaszcza początkującym magom, gdyż nie trzeba wydawać nań pieniędzy.

    Światło gwiazd

    [ID: 000A9825]

    • Koszt Many: 14
    • Efekty:
      - Światło 20 st. przez 60 sek. na siebie
    • Sposób uzyskania:
      - czar, z którym zaczynasz grę, jeśli iluzja jest jedną z twoich głównych umiejętności
      - zakup u Calindila, sklep Mistyczny Skład w Cesarskim Mieście
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
      - zakup u Edgara Vautrine’a, sklep Tanie Zaklęcia Edgara w Cesarskim Mieście
      - zakup u Ungariona, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Czary przywołujące Światło spełniają rolę pochodni w ciemnych pomieszczeniach i podziemnych pieczarach. Są od nich bardziej przydatne, gdyż nie zajmują jednej ręki bohatera, przez co nie utrudniają walki.Światło gwiazd trwa przez sześćdziesiąt sekund czasu rzeczywistego. Oświetla teren w promieniu dwudziestu stóp od bohatera.

      Zaklęcia ucznia

    Bohaterski dotyk

    [ID: 000AA035]

    • Koszt Many: 26
    • Efekty:
      - Inspiracja 50 pkt. przez 60 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
      - zakup u Volanaro, Gildia Magów w Brumie
    • Komentarz: Dzięki mocy Inspiracji, wzrasta ochota zaczarowanej istoty do zaatakowania bohatera. Jeśli ucieka ona w panice pod wpływem zaklęcia Wystraszenie albo biegnie zawiadomić straże o popełnionym przestępstwie, wystarczy rzucić na nią któryś z czarów Inspiracji, by nabrała ochoty na dalszą walkę. Możesz używać go także razem z zaklęciem Szał, aby rozwścieczyć pozytywnie nastawionego do siebie NPC.Bohaterski dotyk trwa sześćdziesiąt sekund czasu rzeczywistego i zwiększa chęć ataku wybranej istoty o pięćdziesiąt punktów. Rzucając go, musisz stać tuż obok celu.

    Bohaterstwo

    [ID: 000AA034]

    • Koszt Many: 30
    • Efekty:
      - Inspiracja 50 pkt. przez 45 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Aurelinwae, sklep Mistyczny Skład w Cesarskim Mieście (KotN)
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Dzięki mocy Inspiracji, wzrasta ochota zaczarowanej istoty do zaatakowania bohatera. Jeśli ucieka ona w panice pod wpływem zaklęcia Wystraszenie albo biegnie zawiadomić straże o popełnionym przestępstwie, wystarczy rzucić na nią któryś z czarów Inspiracji, by nabrała ochoty na dalszą walkę. Możesz używać go także razem z zaklęciem Szał, aby rozwścieczyć pozytywnie nastawionego do siebie NPC.Bohaterstwo trwa czterdzieści pięć sekund czasu rzeczywistego i zwiększa chęć ataku wybranej istoty o pięćdziesiąt punktów. Możesz rzucać je, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.

    Dotyk strachu

    [ID: 000A97D7]

    • Koszt Many: 31
    • Efekty:
      - Wystraszenie do poz. 3 przez 20 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Wystraszenie powodują, że cel wpada w panikę, przestaje mieć ochotę na dalszą walkę i próbuje salwować się ucieczką. Czar ten nie działa na nieumarłych – wobec tych istot należy stosować Odpędzanie nieumarłych, zaklęcie ze szkoły przyzwania.Dotyk strachu wystraszy każdego stwora do poziomu trzeciego włącznie na dwadzieścia sekund czasu rzeczywistego. Rzucając to zaklęcie, musisz stać tuż obok celu.

    Dotyk wściekłości

    [ID: 000A981C]

    • Koszt Many: 30
    • Efekty:
      - Szał do poz. 18 przez 30 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Calindila, sklep Mistyczny Skład w Cesarskim Mieście
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Szał sprawiają, że agresja wybranego NPC wzrasta, aż do momentu, kiedy nie jest on władny rozróżnić przyjaciół od wrogów i atakuje każdego, kto stanie na jego drodze. Czar nie działa na nieumarłych oraz istoty daedryczne. Szał może znaleźć zastosowaniu w starciu z większą grupą wrogów – wystarczy rzucić to zaklęcie na niektórych agresorów, a następnie samemu stać się niewidzialnym i obserwować, jak przeciwnicy walczą między sobą.Dotyk wściekłości oddziałuje na wrogów do poziomu osiemnastego włącznie, a efekty utrzymują się przez trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Rzucając go, musisz stać tuż obok celu.

    Hipnotyczny chwyt

    [ID: 000A97AF]

    • Koszt Many: 35
    • Efekty:
      - Urok 24 pkt. przez 30 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Urok zwiększają nastawienie NPC do bohatera o odpowiednią liczbę punktów. Jeśli twoje zdolności retoryczne oscylują na niskim poziomie oraz szkoda ci przeznaczać fundusze na łapówki, możesz korzystać z czarów tego typu. Swoją przydatność wykażą zwłaszcza w konfrontacji ze sklepikarzami – przed rozpoczęciem transakcji użyj któregoś z Uroków, a handlarze taniej odstąpią ci swoje dobra.Hipnotyczny chwyt zwiększy nastawienie każdej napotkanej postaci o dwadzieścia cztery punkty na trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Rzucając go, musisz stać tuż obok celu.

    Komenda ucznia Mirili

    [ID: 0007B219]

    • Koszt Many: 62
    • Efekty:
      - Zawładnięcie stworem do poz. 5 przez 30 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Mirili Ulven podczas wykonywania zadania Taksonomia Obsesji (SI)
    • Komentarz: Zaklęcia Zawładnięcie stworem czynią z wybranego potwora twojego sojusznika. Zauroczone monstrum nie tylko nie będzie cię atakować, ale również pomoże w walce z innymi wrogami.Komenda ucznia Mirili pozwala zaczarować potwora do poziomu piątego włącznie, a efekty utrzymują się przez trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Rzucając to zaklęcie, musisz stać tuż obok celu.

    Oczy zmierzchu

    [ID: 000A982F]

    • Koszt Many: 33
    • Efekty:
      - Nocne oko przez 15 sek. na siebie
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Calindila, sklep Mistyczny Skład w Cesarskim Mieście
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
      - zakup u Ungariona, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Dzięki mocy Nocnego oka, możliwe jest widzenie w ciemnościach. W przeciwieństwie do zaklęć Światło, nie ma ograniczonego zasięgu działania. Po rzuceniu czaru, wszystkie osoby oraz przedmioty otoczone są błękitną poświatą.Oczy zmierzchu będą służyć bohaterowi przez piętnaście sekund czasu rzeczywistego.

    Pacyfikacja

    [ID: 000A97C7]

    • Koszt Many: 26
    • Efekty:
      - Spokój do poz. 2 przez 20 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Spokój powodują, iż cel przestaje atakować oraz poruszać się. Efekt ulega jednak rozproszeniu, jeśli zranisz zaczarowaną istotę. Czary tego typu mogą okazać się przydatne, kiedy otoczy cię grupa przeciwników – wówczas warto unieruchomić większość agresorów, a równocześnie potykać się tylko z jednym.Samo zaklęcie Pacyfikacja trwa przez dwadzieścia sekund czasu rzeczywistego, a swoim działaniem obejmuje przeciwników pierwszego i drugiego poziomu. Możesz rzucać je, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.

    Uwodzicielski urok

    [ID: 000A97AD]

    • Koszt Many: 52
    • Efekty:
      - Urok 24 pkt. przez 30 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
      - zakup u Oragi gra-Bargoli, Wielka Kaplica Stendarra w Chorrol
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Urok zwiększają nastawienie NPC do bohatera o odpowiednią liczbę punktów. Jeśli twoje zdolności retoryczne oscylują na niskim poziomie oraz szkoda ci przeznaczać fundusze na łapówki, możesz korzystać z czarów tego typu. Swoją przydatność wykażą zwłaszcza w konfrontacji ze sklepikarzami – przed rozpoczęciem transakcji użyj któregoś z Uroków, a handlarze taniej odstąpią ci swoje dobra.Uwodzicielski urok zwiększy nastawienie każdej napotkanej postaci o dwadzieścia cztery punkty na trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Możesz rzucać go, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.

    Wściekłość

    [ID: 000A981A]

    • Koszt Many: 26
    • Efekty:
      - Szał do poz. 10 przez 40 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Szał sprawiają, że agresja wybranego NPC wzrasta, aż do momentu, kiedy nie jest on władny rozróżnić przyjaciół od wrogów i atakuje każdego, kto stanie na jego drodze. Czar nie działa na nieumarłych oraz istoty daedryczne. Szał może znaleźć zastosowaniu w starciu z większą grupą wrogów – wystarczy rzucić to zaklęcie na niektórych agresorów, a następnie samemu stać się niewidzialnym i obserwować, jak przeciwnicy walczą między sobą.Wściekłość oddziałuje na wrogów do poziomu dziesiątego włącznie, a efekty utrzymują się przez czterdzieści sekund czasu rzeczywistego. Możesz rzucać go, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.

    Władczy dotyk

    [ID: 000A97D0]

    • Koszt Many: 43
    • Efekty:
      - Zawładnięcie stworem do poz. 3 przez 30 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Alberica Litte’a, Gildia Magów w Chorrol
    • Komentarz: Zaklęcia Zawładnięcie stworem czynią z wybranego potwora twojego sojusznika. Zauroczone monstrum nie tylko nie będzie cię atakować, ale również pomoże w walce z innymi wrogami.Władczy dotyk pozwala zaczarować potwora do poziomu trzeciego włącznie, a efekty utrzymują się przez trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Rzucając to zaklęcie, musisz stać tuż obok celu.

    Wzrok pustki

    [ID: 0006D67B]

    • Koszt Many: 54
    • Efekty:
      - Nocne oko przez 150 sek. na siebie
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u M’raaj-Dara, Sanktuarium Mrocznego Bractwa
    • Komentarz: Dzięki mocy Nocnego oka, możliwe jest widzenie w ciemnościach. W przeciwieństwie do zaklęć Światło, nie ma ograniczonego zasięgu działania. Po rzuceniu czaru, wszystkie osoby oraz przedmioty otoczone są błękitną poświatą.Wzrok pustki będzie służyć bohaterowi przez sto pięćdziesiąt sekund czasu rzeczywistego.

    Zawładnięcie humanoidem

    [ID: 0003C3F8]

    • Koszt Many: 48
    • Efekty:
      - Zawładnięcie humanoidem do poz. 2 przez 30 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Alberica Litte’a, Gildia Magów w Chorrol
    • Komentarz: Zaklęcia Zawładnięcie humanoidem czynią z wybranej istoty człekokształtnej twojego sojusznika. Zauroczone osoby nie tylko nie będą cię atakować, ale również pomogą w walce z innymi wrogami. Z kolei stosowanie tego czaru na przyjaźnie nastawionych NPC spowoduje, że po upływie czasu działania zaklęcia ich sympatia do ciebie zmaleje.Zawładnięcie humanoidem pozwala zaczarować humanoida poziomu pierwszego i drugiego, a efekty utrzymują się przez trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Możesz rzucać to zaklęcie, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.

    Zawładnięcie stworem

    [ID: 000A97CE]

    • Koszt Many: 38
    • Efekty:
      - Zawładnięcie stworem do poz. 2 przez 30 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Alberica Litte’a, Gildia Magów w Chorrol
    • Komentarz: Zaklęcia Zawładnięcie stworem czynią z wybranego potwora twojego sojusznika. Zauroczone monstrum nie tylko nie będzie cię atakować, ale również pomoże w walce z innymi wrogami.Zawładnięcie stworem pozwala zaczarować potwora poziomu pierwszego i drugiego, a efekty utrzymują się przez trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Możesz rzucać to zaklęcie, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.

    Światło księżyca

    [ID: 000A9826]

    • Koszt Many: 47
    • Efekty:
      - Światło 30 st. przez 120 sek. na siebie
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Czary przywołujące Światło spełniają rolę pochodni w ciemnych pomieszczeniach i podziemnych pieczarach. Są od nich bardziej przydatne, gdyż nie zajmują jednej ręki bohatera, przez co nie utrudniają walki.Światło księżyca trwa przez sto dwadzieścia sekund czasu rzeczywistego. Oświetla teren w promieniu trzydziestu stóp od bohatera.

      Zaklęcia czeladnika

    Cienisty kształt

    [ID: 000A97BE]

    • Koszt Many: 120
    • Efekty:
      - Niewidzialność przez 30 sek. na siebie
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Ity Rienus, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Niewidzialność, jak sama nazwa wskazuje, sprawia, iż bohater staje się niedostrzegalny dla potworów i NPC. Należy jednak pamiętać o krótkim czasie działania czaru, który przydatny będzie dla każdego mistrza złodziejstwa oraz skrytobójcy.Zaklęcie Cienisty kształt utrzymuje się przez trzydzieści sekund czasu rzeczywistego.

    Dominujący dotyk

    [ID: 000A97D1]

    • Koszt Many: 105
    • Efekty:
      - Zawładnięcie stworem do poz. 6 przez 30 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Athragara, Gildia Magów w Chorrol
      - zakup u Borisseana, Uniwersytet Wiedzy Tajemnej (Centrum Praksograficzne) w Cesarskim Mieście
    • Komentarz: Zaklęcia Zawładnięcie stworem czynią z wybranego potwora twojego sojusznika. Zauroczone monstrum nie tylko nie będzie cię atakować, ale również pomoże w walce z innymi wrogami.Dominujący dotyk pozwala zaczarować potwora do poziomu szóstego włącznie, a efekty utrzymują się przez trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Rzucając to zaklęcie, musisz stać tuż obok celu.

    Głos grozy

    [ID: 000A97D5]

    • Koszt Many: 68
    • Efekty:
      - Wystraszenie do poz. 5 przez 20 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Ity Rienus, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Wystraszenie powodują, że cel wpada w panikę, przestaje mieć ochotę na dalszą walkę i próbuje salwować się ucieczką. Czar ten nie działa na nieumarłych – wobec tych istot należy stosować Odpędzanie nieumarłych, zaklęcie ze szkoły przyzwania.Głos grozy wystraszy każdego stwora do poziomu piątego włącznie na dwadzieścia sekund czasu rzeczywistego. Możesz rzucać to zaklęcie, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.

    Głos uniesienia

    [ID: 000A97B0]

    • Koszt Many: 88
    • Efekty:
      - Urok 36 pkt. przez 30 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Aurelinwae, sklep Mistyczny Skład w Cesarskim Mieście (KotN)
      - zakup u Ity Rienus, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Urok zwiększają nastawienie NPC do bohatera o odpowiednią liczbę punktów. Jeśli twoje zdolności retoryczne oscylują na niskim poziomie oraz szkoda ci przeznaczać fundusze na łapówki, możesz korzystać z czarów tego typu. Swoją przydatność wykażą zwłaszcza w konfrontacji ze sklepikarzami – przed rozpoczęciem transakcji użyj któregoś z Uroków, a handlarze taniej odstąpią ci swoje dobra.Głos uniesienia zwiększy nastawienie każdej napotkanej postaci o trzydzieści sześć punktów na trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Możesz rzucać go, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.

    Kameleon

    [ID: 000A97CB]

    • Koszt Many: 116
    • Efekty:
      - Kameleon 25% przez 30 sek. na siebie
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Ity Rienus, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Kameleon wywołują podobny efekt, jak typowe czary niewidzialności, nie są jednak doskonałe i nie dają gwarancji, że bohater nie zostanie wykryty – to może zapewnić jedynie Kameleon o mocy 100%.To konkretne zaklęcie daje 25% szans na nie zostanie zauważonym przez każdego mijającego cię NPC. Możesz zwiększyć ten efekt, stosując typowo złodziejskie wybiegi – skradnie się i zdjęcie ciężkiej, pobrzękującej przy każdym kroku zbroi. Czar trwa trzydzieści sekund czasu rzeczywistego.

    Komenda czeladnika Mirili

    [ID: 0007B21A]

    • Koszt Many: 191
    • Efekty:
      - Zawładnięcie stworem do poz. 12 przez 30 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Mirili Ulven podczas wykonywania zadania Taksonomia Obsesji (SI)
    • Komentarz: Zaklęcia Zawładnięcie stworem czynią z wybranego potwora twojego sojusznika. Zauroczone monstrum nie tylko nie będzie cię atakować, ale również pomoże w walce z innymi wrogami.Komenda czeladnika Mirili pozwala zaczarować potwora do poziomu dwunastego włącznie, a efekty utrzymują się przez trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Rzucając to zaklęcie, musisz stać tuż obok celu.

    Martwe oblicze

    [ID: 0006D681]

    • Koszt Many: 112
    • Efekty:
      - Niewidzialność przez 35 sek. na siebie
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u M’raaj-Dara, Sanktuarium Mrocznego Bractwa
    • Komentarz: Niewidzialność, jak sama nazwa wskazuje, sprawia, iż bohater staje się niedostrzegalny dla potworów i NPC. Należy jednak pamiętać o krótkim czasie działania czaru, który przydatny będzie dla każdego mistrza złodziejstwa oraz skrytobójcy.Zaklęcie Martwe oblicze utrzymuje się przez trzydzieści pięć sekund czasu rzeczywistego.

    Oczy północy

    [ID: 000A9830]

    • Koszt Many: 66
    • Efekty:
      - Nocne oko przez 30 sek. na siebie
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Aurelinwae, sklep Mistyczny Skład w Cesarskim Mieście (KotN)
      - zakup u Ity Rienus, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Dzięki mocy Nocnego oka, możliwe jest widzenie w ciemnościach. W przeciwieństwie do zaklęć Światło, nie ma ograniczonego zasięgu działania. Po rzuceniu czaru, wszystkie osoby oraz przedmioty otoczone są błękitną poświatą.Oczy północy będą służyć bohaterowi przez trzydzieści sekund czasu rzeczywistego.Nie polecam zakupu tego zaklęcia – Wzrok pustki dostępny jest na niższym poziomie zaawansowania, zużywa mniej punktów many, a na dodatek trwa pięć razy dłużej.

    Okrycie Całunem

    [ID: 0006D678]

    • Koszt Many: 98
    • Efekty:
      - Kameleon 15% przez 30 sek. na siebie
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u M’raaj-Dara, Sanktuarium Mrocznego Bractwa
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Kameleon wywołują podobny efekt, jak typowe czary niewidzialności, nie są jednak doskonałe i nie dają gwarancji, że bohater nie zostanie wykryty – to może zapewnić jedynie Kameleon o mocy 100%.To konkretne zaklęcie daje 15% szans na nie zostanie zauważonym przez każdego mijającego cię NPC. Możesz zwiększyć ten efekt, stosując typowo złodziejskie wybiegi – skradnie się i zdjęcie ciężkiej, pobrzękującej przy każdym kroku zbroi. Czar trwa trzydzieści sekund czasu rzeczywistego.Nie polecam zakupu Okrycia Całunem – na poziomie czeladnika dostępne jest przecież zaklęcie Kameleon o mocy 25%

    Olśniewająca prezencja

    [ID: 000A97FF]

    • Koszt Many: 105
    • Efekty:
      - Urok 24 pkt. w odl. 20 st. przez 20 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
      - zakup u Volanaro, Gildia Magów w Brumie
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Urok zwiększają nastawienie NPC do bohatera o odpowiednią liczbę punktów. Jeśli twoje zdolności retoryczne oscylują na niskim poziomie oraz szkoda ci przeznaczać fundusze na łapówki, możesz korzystać z czarów tego typu. Swoją przydatność wykażą zwłaszcza w konfrontacji ze sklepikarzami – przed rozpoczęciem transakcji użyj któregoś z Uroków, a handlarze taniej odstąpią ci swoje dobra.Olśniewająca prezencja zwiększy nastawienie każdej napotkanej postaci o dwadzieścia cztery punkty na dwadzieścia sekund czasu rzeczywistego. Możesz rzucać ją, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu. Czar obejmie wszystkich NPC stojących w promieniu dwudziestu stóp od miejsca, w które ciśniesz zaklęciem.

    Uciszenie

    [ID: 00027441]

    • Koszt Many: 90
    • Efekty:
      - Cisza przez 10 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Ity Rienus, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia Ciszy będą szczególnym utrapieniem dla każdego maga, którego napotkasz na swojej drodze – całkowicie umożliwiają bowiem rzucanie czarów. Swym działaniem Cisza nie obejmuje jednak Większych i Pomniejszych Mocy, nie uniemożliwia też korzystania z magicznych kosturów, eliksirów czy zwojów. Efekty mogą zostać usunięte dzięki użyciu mocy Rozproszenia ze szkoły mistycyzmu.Uciszenie trwać będzie dziesięć sekund czasu rzeczywistego. Możesz rzucać je, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.

    Uspokajający dotyk

    [ID: 000A97CA]

    • Koszt Many: 73
    • Efekty:
      - Spokój do poz. 7 przez 20 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Aurelinwae, sklep Mistyczny Skład w Cesarskim Mieście (KotN)
      - zakup u Delphine Jend, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Spokój powodują, iż cel przestaje atakować oraz poruszać się. Efekt ulega jednak rozproszeniu, jeśli zranisz zaczarowaną istotę. Czary tego typu mogą okazać się przydatne, kiedy otoczy cię grupa przeciwników – wówczas warto unieruchomić większość agresorów, a równocześnie potykać się tylko z jednym.Samo zaklęcie Uspokajający dotyk trwa przez dwadzieścia sekund czasu rzeczywistego, a swoim działaniem obejmuje przeciwników do siódmego poziomu włącznie. Rzucając je, musisz stać tuż obok celu.

    Zesztywnienie

    [ID: 000A9838]

    • Koszt Many: 142
    • Efekty:
      - Paraliż przez 3 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Aurelinwae, sklep Mistyczny Skład w Cesarskim Mieście (KotN)
      - zakup u Ity Rienus, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Paraliżu unieruchamiają cel. Ofiara przestaje się poruszać lub wręcz upada na ziemię, niezdolna do walki ani ucieczki. Zyskujesz dzięki temu kilka cennych sekund, aby pozbawić życia swoich bezbronnych przeciwników.Zesztywnienie trwa trzy sekundy czasu rzeczywistego. Rzucając je, musisz stać tuż obok celu.

    Światło świecy

    [ID: 000A9827]

    • Koszt Many: 103
    • Efekty:
      - Światło 40 st. przez 180 sek. na siebie
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Aurelinwae, sklep Mistyczny Skład w Cesarskim Mieście (KotN)
      - zakup u Ity Rienus, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Czary przywołujące Światło spełniają rolę pochodni w ciemnych pomieszczeniach i podziemnych pieczarach. Są od nich bardziej przydatne, gdyż nie zajmują jednej ręki bohatera, przez co nie utrudniają walki.Światło świecy trwa przez sto osiemdziesiąt sekund czasu rzeczywistego. Oświetla teren w promieniu czterdziestu stóp od bohatera.

      Zaklęcia eksperta

    Cień

    [ID: 000A97CC]

    • Koszt Many: 282
    • Efekty:
      - Kameleon 50% przez 30 sek. na siebie
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Gaspara Stegine’a, Uniwersytet Wiedzy Tajemnej (Centrum Praksograficzne) w Cesarskim Mieście
      - zakup u Ity Rienus, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia typu Kameleon wywołują podobny efekt, jak typowe czary niewidzialności, nie są jednak doskonałe i nie dają gwarancji, że bohater nie zostanie wykryty – to może zapewnić jedynie Kameleon o mocy 100%.To konkretne zaklęcie daje 50% szans na nie zostanie zauważonym przez każdego mijającego cię NPC. Możesz zwiększyć ten efekt, stosując typowo złodziejskie wybiegi – skradnie się i zdjęcie ciężkiej, pobrzękującej przy każdym kroku zbroi. Czar trwa trzydzieści sekund czasu rzeczywistego.

    Czarna Zima

    [ID: 0006D67D]

    • Koszt Many: 200
    • Efekty:
      - Obrażenia od zimna 20 pkt. na cel
      - Paraliż przez 2 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u M’raaj-Dara, Sanktuarium Mrocznego Bractwa
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Paraliżu unieruchamiają cel. Ofiara przestaje się poruszać lub wręcz upada na ziemię, niezdolna do walki ani ucieczki. Zyskujesz dzięki temu kilka cennych sekund, aby pozbawić życia swoich bezbronnych przeciwników.Czarna Zima trwa tylko dwie sekundy czasu rzeczywistego, ale adwersarz otrzymuje dodatkowe obrażenia od zimna w wysokości dwudziestu punktów. Możesz rzucać to zaklęcie, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.

    Dominacja nad humanoidem

    [ID: 0003C3F9]

    • Koszt Many: 331
    • Efekty:
      - Zawładnięcie humanoidem do poz. 9 przez 30 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Athragara, Gildia Magów w Chorrol
      - zakup u Seleny Oranii, Gildia Magów w Brumie
    • Komentarz: Zaklęcia Zawładnięcie humanoidem czynią z wybranej istoty człekokształtnej twojego sojusznika. Zauroczone osoby nie tylko nie będą cię atakować, ale również pomogą w walce z innymi wrogami. Z kolei stosowanie tego czaru na przyjaźnie nastawionych NPC spowoduje, że po upływie czasu działania zaklęcia ich sympatia do ciebie zmaleje.Dominacja nad humanoidem pozwala zaczarować humanoida do poziomu dziewiątego włącznie, a efekty utrzymują się przez trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Możesz rzucać to zaklęcie, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.

    Dominacja nad stworem

    [ID: 000A97CF]

    • Koszt Many: 265
    • Efekty:
      - Zawładnięcie stworem do poz. 9 przez 30 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Athragara, Gildia Magów w Chorrol
      - zakup u Aurelinwae, sklep Mistyczny Skład w Cesarskim Mieście (KotN)
    • Komentarz: Zaklęcia Zawładnięcie stworem czynią z wybranego potwora twojego sojusznika. Zauroczone monstrum nie tylko nie będzie cię atakować, ale również pomoże w walce z innymi wrogami.Dominacja nad stworem pozwala zaczarować potwora do poziomu trzeciego włącznie, a efekty utrzymują się przez trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Możesz rzucać to zaklęcie, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.

    Komenda ekspercka Mirili

    [ID: 0007B21B]

    • Koszt Many: 368
    • Efekty:
      - Zawładnięcie stworem do poz. 20 prze 30 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Mirili Ulven podczas wykonywania zadania Taksonomia Obsesji (SI)
    • Komentarz: Zaklęcia Zawładnięcie stworem czynią z wybranego potwora twojego sojusznika. Zauroczone monstrum nie tylko nie będzie cię atakować, ale również pomoże w walce z innymi wrogami.Komenda ekspercka Mirili pozwala zaczarować potwora do poziomu dwudziestego włącznie, a efekty utrzymują się przez trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Rzucając to zaklęcie, musisz stać tuż obok celu.

    Postać ducha

    [ID: 000A97BF]

    • Koszt Many: 240
    • Efekty:
      - Niewidzialność przez 60 sek. na siebie
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Ity Rienus, Gildia Magów w Bravil
      - zakup u Raminusa Polusa, Uniwersytet Wiedzy Tajemnej (Sień Arcymaga) w Cesarskim Mieście
    • Komentarz: Niewidzialność, jak sama nazwa wskazuje, sprawia, iż bohater staje się niedostrzegalny dla potworów i NPC. Należy jednak pamiętać o krótkim czasie działania czaru, który przydatny będzie dla każdego mistrza złodziejstwa oraz skrytobójcy.Zaklęcie Postać ducha utrzymuje się przez sześćdziesiąt sekund czasu rzeczywistego.

    Spojrzenie strachu

    [ID: 000A97D6]

    • Koszt Many: 171
    • Efekty:
      - Wystraszenie do poz. 7 przez 30 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Ity Rienus, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Wystraszenie powodują, że cel wpada w panikę, przestaje mieć ochotę na dalszą walkę i próbuje salwować się ucieczką. Czar ten nie działa na nieumarłych – wobec tych istot należy stosować Odpędzanie nieumarłych, zaklęcie ze szkoły przyzwania.Spojrzenie strachu wystraszy każdego stwora do poziomu siódmego włącznie na trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Możesz rzucać to zaklęcie, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.

    Unieruchomienie

    [ID: 000A9839]

    • Koszt Many: 332
    • Efekty:
      - Paraliż przez 7 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Ity Rienus, Gildia Magów w Bravil
      - zakup u Raminusa Polusa, Uniwersytet Wiedzy Tajemnej (Sień Arcymaga) w Cesarskim Mieście
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Paraliżu unieruchamiają cel. Ofiara przestaje się poruszać lub wręcz upada na ziemię, niezdolna do walki ani ucieczki. Zyskujesz dzięki temu kilka cennych sekund, aby pozbawić życia swoich bezbronnych przeciwników.Unieruchomienie trwa siedem sekund czasu rzeczywistego. Rzucając je, musisz stać tuż obok celu.

    Wola Sithisa

    [ID: 0006D679]

    • Koszt Many: 315
    • Efekty:
      - Zawładnięcie humanoidem do poz. 6 przez 25 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u M’raaj-Dara, Sanktuarium Mrocznego Bractwa
    • Komentarz: Zaklęcia Zawładnięcie humanoidem czynią z wybranej istoty człekokształtnej twojego sojusznika. Zauroczone osoby nie tylko nie będą cię atakować, ale również pomogą w walce z innymi wrogami. Z kolei stosowanie tego czaru na przyjaźnie nastawionych NPC spowoduje, że po upływie czasu działania zaklęcia ich sympatia do ciebie zmaleje.Wola Sithisa pozwala zaczarować humanoida do poziomu szóstego włącznie, a efekty utrzymują się przez dwadzieścia pięć sekund czasu rzeczywistego. Możesz rzucać to zaklęcie, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.Nie warto kupować tego czaru – Dominacja nad stworem, której również możesz nauczyć się na poziomie eksperta, trwa o pięć sekund dłużej, a swym działaniem obejmuje potężniejszych przeciwników.

    Wyciszenie

    [ID: 000AA04C]

    • Koszt Many: 303
    • Efekty:
      - Cisza w odl. 15 st. przez 15 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Ity Rienus, Gildia Magów w Bravil
      - zakup u Raminusa Polusa, Uniwersytet Wiedzy Tajemnej (Sień Arcymaga) w Cesarskim Mieście
    • Komentarz: Zaklęcia Ciszy będą szczególnym utrapieniem dla każdego maga, którego napotkasz na swojej drodze – całkowicie umożliwiają bowiem rzucanie czarów. Swym działaniem Cisza nie obejmuje jednak Większych i Pomniejszych Mocy, nie uniemożliwia też korzystania z magicznych kosturów, eliksirów czy zwojów. Efekty mogą zostać usunięte dzięki użyciu mocy Rozproszenia ze szkoły mistycyzmu.Wyciszenie trwać będzie piętnaście sekund czasu rzeczywistego. Możesz rzucać je, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu, a swym działaniem obejmie wszystkie istoty w promieniu piętnastu stóp od niego.

    Światło pochodni

    [ID: 000A9828]

    • Koszt Many: 183
    • Efekty:
      - Światło 50 st. przez 240 sek. na siebie
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Ity Rienus, Gildia Magów w Bravil
      - zakup u Raminusa Polusa, Uniwersytet Wiedzy Tajemnej (Sień Arcymaga) w Cesarskim Mieście
    • Komentarz: Czary przywołujące Światło spełniają rolę pochodni w ciemnych pomieszczeniach i podziemnych pieczarach. Są od nich bardziej przydatne, gdyż nie zajmują jednej ręki bohatera, przez co nie utrudniają walki.Światło pochodni trwa przez dwieście czterdzieści sekund czasu rzeczywistego. Oświetla teren w promieniu pięćdziesięciu stóp od bohatera.

      Zaklęcia mistrza

    Chwyt grozy

    [ID: 000A97D8]

    • Koszt Many: 401
    • Efekty:
      - Wystraszenie do poz. 20 przez 30 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Aurelinwae, sklep Mistyczny Skład w Cesarskim Mieście (KotN)
      - zakup u Ity Rienus, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Wystraszenie powodują, że cel wpada w panikę, przestaje mieć ochotę na dalszą walkę i próbuje salwować się ucieczką. Czar ten nie działa na nieumarłych – wobec tych istot należy stosować Odpędzanie nieumarłych, zaklęcie ze szkoły przyzwania.Chwyt grozy wystraszy każdego stwora do poziomu dwudziestego włącznie na trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Rzucając to zaklęcie, musisz stać tuż obok celu.

    Maskowanie

    [ID: 000A97CD]

    • Koszt Many: 474
    • Efekty:
      - Kameleon 75% przez 30 sek. na siebie
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Borisseana, Uniwersytet Wiedzy Tajemnej (Centrum Praksograficzne) w Cesarskim Mieście
    • Komentarz: Zaklęcia typu Kameleon wywołują podobny efekt, jak typowe czary niewidzialności, nie są jednak doskonałe i nie dają gwarancji, że bohater nie zostanie wykryty – to może zapewnić jedynie Kameleon o mocy 100%.To konkretne zaklęcie daje 75% szans na nie zostanie zauważonym przez każdego mijającego cię NPC. Możesz zwiększyć ten efekt, stosując typowo złodziejskie wybiegi – skradnie się i zdjęcie ciężkiej, pobrzękującej przy każdym kroku zbroi. Czar trwa trzydzieści sekund czasu rzeczywistego.

    Milczenie

    [ID: 000AA04D]

    • Koszt Many: 405
    • Efekty:
      - Cisza w odl. 15 st. przez 20 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Borisseana, Uniwersytet Wiedzy Tajemnej (Centrum Praksograficzne) w Cesarskim Mieście
      - zakup u Gaspara Stegine’a, Uniwersytet Wiedzy Tajemnej (Centrum Praksograficzne) w Cesarskim Mieście
    • Komentarz: Zaklęcia Ciszy będą szczególnym utrapieniem dla każdego maga, którego napotkasz na swojej drodze – całkowicie umożliwiają bowiem rzucanie czarów. Swym działaniem Cisza nie obejmuje jednak Większych i Pomniejszych Mocy, nie uniemożliwia też korzystania z magicznych kosturów, eliksirów czy zwojów. Efekty mogą zostać usunięte dzięki użyciu mocy Rozproszenia ze szkoły mistycyzmu.Milczenie trwać będzie dwadzieścia sekund czasu rzeczywistego. Możesz rzucać je, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu, a swym działaniem obejmie wszystkie istoty w promieniu piętnastu stóp od niego.

    Paraliż

    [ID: 000A983A]

    • Koszt Many: 475
    • Efekty:
      - Paraliż przez 10 sek. na dotyk
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Aurelinwae, sklep Mistyczny Skład w Cesarskim Mieście (KotN)
      - zakup u Borisseana, Uniwersytet Wiedzy Tajemnej (Centrum Praksograficzne) w Cesarskim Mieście
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Paraliżu unieruchamiają cel. Ofiara przestaje się poruszać lub wręcz upada na ziemię, niezdolna do walki ani ucieczki. Zyskujesz dzięki temu kilka cennych sekund, aby pozbawić życia swoich bezbronnych przeciwników.Paraliż trwa dziesięć sekund czasu rzeczywistego. Rzucając go, musisz stać tuż obok celu.

    Przerażająca prezencja

    [ID: 000A97D9]

    • Koszt Many: 507
    • Efekty:
      - Wystraszenie do poz. 17 przez 30 sek. na cel
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Raminusa Polusa, Uniwersytet Wiedzy Tajemnej (Sień Arcymaga) w Cesarskim Mieście
    • Komentarz: Zaklęcia wykorzystujące moc Wystraszenie powodują, że cel wpada w panikę, przestaje mieć ochotę na dalszą walkę i próbuje salwować się ucieczką. Czar ten nie działa na nieumarłych – wobec tych istot należy stosować Odpędzanie nieumarłych, zaklęcie ze szkoły przyzwania.Przerażająca prezencja wystraszy każdego stwora do poziomu siedemnastego włącznie na trzydzieści sekund czasu rzeczywistego. Możesz rzucać to zaklęcie, stojąc w pewnym oddaleniu od swojego celu.

    Widmowy kształt

    [ID: 000A97C0]

    • Koszt Many: 480
    • Efekty:
      - Niewidzialność przez 120 sek. na siebie
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Ity Rienus, Gildia Magów w Bravil
    • Komentarz: Niewidzialność, jak sama nazwa wskazuje, sprawia, iż bohater staje się niedostrzegalny dla potworów i NPC. Należy jednak pamiętać o krótkim czasie działania czaru, który przydatny będzie dla każdego mistrza złodziejstwa oraz skrytobójcy.Zaklęcie Widmowy kształt utrzymuje się przez sto dwadzieścia sekund czasu rzeczywistego.

    Światło dnia

    [ID: 000A9829]

    • Koszt Many: 462
    • Efekty:
      - Światło 60 st. przez 480 sek. na siebie
    • Sposób uzyskania:
      - zakup u Gaspara Stegine’a, Uniwersytet Wiedzy Tajemnej (Centrum Praksograficzne) w Cesarskim Mieście
    • Komentarz: Czary przywołujące Światło spełniają rolę pochodni w ciemnych pomieszczeniach i podziemnych pieczarach. Są od nich bardziej przydatne, gdyż nie zajmują jednej ręki bohatera, przez co nie utrudniają walki.Światło dnia trwa przez czterysta osiemdziesiąt sekund czasu rzeczywistego. Oświetla teren w promieniu sześćdziesięciu stóp od bohatera.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw