<< poprzednia | SPIS | następna >> |
Ranga: Zabójca
W sekrecie i w cieniu
Gdy zgłosisz się do Ocheevy po następną misję, Argonianka przekaże ci przesyłkę od Luciena Lachance. Przeczytaj list zawierający rozkazy i postępuj zgodnie z poleceniami Mówcy.
Udaj się do Fortu Farragut położonego na północny wschód od Cheydinhal. Wewnątrz musisz rozprawić się z kilkoma Mrocznymi Strażnikami. Uważaj też na pułapki.
W ostatniej komnacie czekać będzie Lachance. Poinformuje cię, że od tej chwili przestaje obowiązywać cię kodeks Bractwa, nie pracujesz także dla Sanktuarium, ale będziesz wykonywać zlecenia specjalne, o których sam będzie cię informował. Przedstawi ci pierwsze zadanie, którego musisz się podjąć, by dowieść swej niezachwianej lojalności.
Ranga: Uciszacz
Czystka
Od pewnego czasu Mroczne Bractwo trapi kryzys wewnętrzny - w szeregach organizacji znajduje się zdrajca. Co więcej, jest nim jedna z osób z Sanktuarium w Cheydinhal, dlatego Lucien każe ci przeprowadzić rytuał Oczyszczania, polegający na uśmierceniu wszystkich pozostałych skrytobójców.
Nietrudno zabić poszczególnych członków gildii - gdy zaatakujesz któregoś, pozostali nie rzucą mu się na pomoc, a jedynie będą przyglądać się walce. Jeśli nie w smak jest ci przelewać krew współbraci, możesz zabrać z kwater mieszkalnych zapas pożywienia i położyć w to miejsce zatrute jabłka - jedno otrzymasz od Lachance, pozostałe znajdziesz w beczce w Forcie Farragut lub kupisz od M'raaj-Dara.
Po wykonaniu zadania wróć do Luciena po nagrodę - w podarunku otrzymasz klacz, Cienistą. Będzie na ciebie czekać na dziedzińcu fortu. Mówca powie ci także, że kolejnych kontraktów nie zamierza zlecać ci osobiście. Instrukcje dotyczące następnych misji, jak i nagrody, będzie umieszczać w Trupich Skrytkach na terenie całego Cyrodiil.
Trupia Skrytka
Pierwszą wiadomość znajdziesz na Wzgórzu Bohatera, w wydrążonej skale. Weź Rozkazy w Trupiej Skrytce 1 i przeczytaj, kto jest twoim następnym celem.
Sprawy czarodzieja
W Jaskini Zwiędłych Liści na wschodzie Cyrodiil nekromanta imieniem Celedaen rozpoczął przemianę w licza. Metamorfoza nie dobiegła jeszcze końca, dlatego zabicie ofiary nie powinno nastręczać trudności.
Gdy wejdziesz do pieczary, znajdź umeblowaną grotę. Na stole spoczywa księga Ścieżka Transcendencji. Z jej lektury dowiesz się, że przy życiu utrzymuje maga klepsydra zawierająca Piasek Przemijania.
Możesz wtargnąć do Pieczary Zwiędłych Liści, zaatakować Celedaena i zabić go w walce lub też poczekać, aż nekromanta zaśnie, a wówczas okraść go z klepsydry. Niezależnie od wybranej metody, niedoszły licz padnie martwy.
Nagrodę i dalsze instrukcje znajdziesz w Chorrol, przy Wielkim Dębie. Rozkazy w Trupiej Skrytce 2 oraz 500 złotych monet spoczywają w starej sakwie.
Krewny
Kolejne zadanie polega na wysłaniu na wieczny spoczynek rodziny Draconis. Jedyne informacje, jakie posiadasz, to adres matki, Perennii Draconis - kobieta mieszka na farmie Jabłeczny Sad, na zachód od Brumy. Gdy zapytasz ją o jej dzieci, przekaże ci listę prezentów Draconisa - tam znajdziesz adresy pozostałej czwórki, która musi zginąć.
Sama Perennia to dla ciebie żaden przeciwnik. Po jej szybkim zabójstwie, czas wyeliminować młodsze pokolenie rodu Draconis:
Matthias - przebywa w Cesarskim Mieście; nocą zakradnij się do jego domu na Placu Talosa i tam popełnij morderstwo.
Andreas - właściciel Karczmy Pod Pijanym Smokiem; sprowokuj go obelgą, a zaatakuje cię pierwszy i będziesz mógł zabić go, nie zostając ukaranym grzywną.
Sibylla - przebywa w Pieczarze w Błotnej Dolinie; musisz rozprawić się z dzikimi zwierzętami, które tam hoduje, a na końcu dopaść ją samą.
Caelia - kapitan straży miejskiej w Leyawiin; spróbuj ją zaskoczyć, gdy samotnie patroluje ulice miasta.
Gdy wszyscy będą martwi, jedź do Skingradu. Na zamkowym dziedzińcu, w kamiennej studni, czeka 500 sztuk złota oraz Rozkazy w Trupiej Skrytce 3.
Złamane przysięgi
Zgodnie z najnowszymi rozkazami, masz dopaść J'Ghasta, mieszkańca Brumy. Wejdź do jego domu i otwórz właz w podłodze prowadzący do pokoju treningowego ukrytego w piwnicy. Zabicie Khajiita nie powinno sprawić problemu. Jeśli jednak wolisz uniknąć bezpośredniego starcia, zakradnij się po północy do jego sali ćwiczeń i zaskocz go podczas snu.
Kolejna wiadomość czeka pod Starym Mostem, no południe od Cesarskiego Miasta. Zabierz nagrodę oraz Rozkazy w Trupiej Skrytce 4 z przegnitej skrzyni.
Ostateczna sprawiedliwość
Najbliższym celem jest Shaleez, Argonianka ukrywająca się w Zatopionej Kopalni, na północ od Bravil. Przygotuj się do walki w wodzie, uprzednio rzucając na siebie czar ułatwiający oddychanie bądź zakładając odpowiednią część ekwipunku dającą analogiczny efekt. Możesz też poczekać, aż zaśnie (między godziną 22 a 5), podkraść się do niej i wykorzystać przewagę, jaką daje ci atak z zaskoczenia.
Po wygranej walce udaj się do Fortu Redman. Nieopodal wejścia do twierdzy, w drewnianej trumnie, znajdziesz wynagrodzenie, Rozkazy w Trupiej Skrytce 5 oraz Harmonogram Alvala.
Sprawa honoru
Po przeczytaniu obydwu dokumentów dowiesz się, że musisz pozbawić życia wędrownego handlarza. Zerknij na harmonogram i sprawdź, w którym z miast Cyrodiil aktualnie przebywa Alval Uvani. Możesz zaatakować go, gdy zatrzyma się w jednej z miejskich gospód bądź w swoim domu w Leyawiin, albo też dopaść mężczyznę na szlaku.
Wiedz także, że Dunmer ma alergię na miód pitny, jeśli więc preferujesz dyskretniejszą metodę niż zaszlachtowanie ofiary, podrzuć mu trunek do ekwipunku.
Następne zlecenie czeka na ciebie w Dzielnicy Handlowej Cesarskiego Miasta - za sklepami Mur Tarcz i Tanie Zaklęcia Edgara znajdziesz wydrążony pień drzewa. Zabierz z niego 500 sztuk złota oraz Rozkazy w Trupiej Skrytce 6.
Najzimniejszy sen
Tym razem przyjdzie ci pozbawić życia Norda, Havilsteina Szadokrwistego. Barbarzyńcę znajdziesz na Gnollowej Górze, na wschód od Brumy. Na zasypanym śniegiem szczycie nie musisz obawiać się świadków, pokonaj więc wojownika w otwartej walce.
Po kolejny kontrakt udaj się do Nornal. Wejdź do wnętrza ayleidzkich ruin i znajdź zalany wodą korytarz. Na jego końcu, w zatopionej skrzyni, spoczywają Rozkazy w Trupiej Skrytce 7.
Pocałunek przed śmiercią
Czeka cię wyprawa do Bravil. Tam, pod posągiem Szczęśliwej Staruszki, co noc modli się Ungolim. Możesz go spotkać między 18 a 1 w nocy, gdy będzie stał z pochodnią w ręce u stóp statuy.
Gdy tylko się zbliżysz, zaatakuje cię. Jako że to on zada pierwszy cios, po twojej stronie staną strażnicy i przechodnie - Ungolim nie ma szans na wygraną.
Podążanie śladem
Gdy ofiara padnie martwa, podbiegnie do ciebie Lucien Lachance. Jak się okazuje, zabiłeś właśnie samego Słuchacza Mrocznego Bractwa. Co więcej, nie tylko ten kontrakt, ale też większość wcześniejszych rozkazów, zostały podmienione przez zdrajcę, który wcale nie zginął podczas rytuału Oczyszczania. Czarna Dłoń podejrzewa jednak, że to Lachance zlecał ci morderstwa pozostałych wysoko postawionych członków gildii, dlatego też Mówca musi się ukrywać i nie może osobiście zaangażować się w poszukiwania winnego.
Udaj się w miejsce ukrycia kolejnego rozkazu - w Anvil, nieopodal głównej bramy, za pomnikiem syreny stoi beczka, w której zdrajca powinien umieścić nowe instrukcje. Stań na czatach, nie uda ci się jednak przyłapać winnego na gorącym uczynku, zaś podstawiony przez niego chłopak na posyłki, który podłoży wiadomość, niewiele będzie w stanie ci powiedzieć. Skieruje twoją uwagę na pobliską latarnię morską - podejrzany, którego tropisz, najprawdopodobniej wynajął piwnicę od latarnika. Znajdź tego ostatniego, Ulfgara Mgliste-Oko, i przekonaj go, by przekazał ci klucz do wynajmowanych kwater. Zgodzi się tym chętniej, gdy pochwalisz się przynależnością do Mrocznego Bractwa.
Zejdź do piwnicy latarni. Nie zastaniesz tam poszukiwanego, przeszukaj więc pomieszczenie. W pokoju na końcu korytarza znajdziesz Dziennik Zdrajcy. Zabierz pamiętnik, a także leżącą na biurku odciętą głowę, po czym jedź do Jabłecznego Sadu, gdzie powinien czekać Lachance.
Zamiast Mówcy - czy też raczej, prócz tego, co z niego zostało - znajdziesz pozostałych przy życiu członków Czarnej Dłoni. Nie dadzą ci dojść do głosu, przekonani, że zabijając Luciena pozbyli się zdrajcy ze swoich szeregów i zaczną szykować się na spotkanie z samą Matką Nocą - z twojej ręki zginął ostatni Słuchacz, a Matka musi wyznaczyć jego następcę.
Ranga: Mówca
Czcij Matkę Swoją
Między północą a 3 porozmawiaj z Arquen, a teleportuje ona wszystkich zebranych do Bravil, pod posąg Szczęśliwej Staruszki. Tam skorzystaj z włazu i zejdź do podziemnej krypty, w której ukaże się zjawa - Matka Noc we własnej osobie. Wówczas też zdrajca, Mathieu Bellamont, ujawni swoją tożsamość, zabijając dwóch członków Czarnej Dłoni i atakując ciebie. Pokonaj go razem z Arquen, jedyną pozostałą przy życiu. Pozbieraj łupy z ciał zabitych i znajdujących się w krypcie skrytek, a następnie porozmawiaj z Matką. Awansuje cię ona na nowego Słuchacza, tym samym czyniąc osobą odpowiedzialną za Mroczne Bractwo, i teleportuje do Sanktuarium w Cheydinhal.
Przed zejściem do krypty warto zapisać grę, a także zostawić u stóp statuy ciężkie przedmioty, które wypełniają twój ekwipunek - po opuszczeniu domeny Matki Nocy, nie będzie można nigdy w to miejsce powrócić, a szkoda byłoby nie wynieść z grobowca wszystkich cennych zdobyczy. Warto także zaznaczyć, że zawartość skrytek generowana jest losowo, więc jeśli nie podobają ci się znalezione przedmioty, wczytaj grę i licz, że tym razem ci się poszczęści.
Ranga: Słuchacz
Szepty śmierci
Raz w tygodniu podejdź do pomnika Szczęśliwej Staruszki i porozmawiaj z Matką Nocą - przekaże ci ona imię oraz miejsce pobytu najnowszej ofiary, o wyeliminowanie której ktoś modlił się w ciągu ostatnich kilku dni. Gdy dostarczysz te informacje Arquen czekającej w Sanktuarium, otrzymasz 200 sztuk złota - twoją część udziałów z wykonywanych przez Mroczne Bractwo zleceń.
Wypełniając regularnie swoje obowiązki, masz szansę odbudować potęgę organizacji i przywrócić jej dawną świetność. Ku chwale Sithisa, oczywiście.
<< poprzednia | SPIS | następna >> |