Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 TES IV: Oblivion • Zadania poboczne - Chorrol • INSIMILION

    TES IV: Oblivion » Solucja


    Zadania poboczne - Chorrol

    Działy gier » TES IV: Oblivion » Poradniki » Solucja
    Autor: Oceansoul
    Utworzono: 12.09.2008
    Aktualizacja: 11.09.2009


    << poprzedniaSPISnastępna >>

    Palce Góry

    Na głównym placu, na przeciwko Gildii Magów, spotkasz Earanę. Zleci ci ona odnalezienie pewnej magicznej księgi. Zadanie to ściśle powiązane jest z uzyskaniem rekomendacji magów z Chorrol. Przyjmij zlecenie i zgódź się przynieść "Palce Góry". Gdy po długiej górskiej wędrówce zdobędziesz upragniony wolumin, możesz oddać go kobiecie albo też mistrzowi gildii. Jeśli wybierzesz pierwszą opcję, od razu rozpoczniesz misję Palce Góry, część II. Gdy zaś zdecydujesz się oddać tom Teekeeusowi, Earana będzie wściekła, ale da ci jeszcze jedną szansę. Wykradnij magowi księgę z jego prywatnych komnat i zwróć Earanie.

    Palce Góry, część II

    Po otrzymaniu księgi, Earana uda się do Siwej Kobyły, aby zagłębić się w lekturze. Przeczekaj dobę i odwiedź ją, a otrzymasz notatki Earany.
    Jeśli nie oddawałeś wcześniej księgi Teekeeusowi, a zależy ci na jego rekomendacji, idź teraz do gospody, w której się zatrzymała, włam się do pokoju znajdującego się po prawej stronie i zabierz wolumin ze skrzyni.
    Gdy już załatwisz do końca sprawę z tomem, możesz zająć się notatkami, otrzymanymi od Earany. Wynika z nich, że znajdująca się na szczycie wzgórza kolumna stworzy dla ciebie potężne zaklęcie. W tym celu musisz mieć w ekwipunku Kamień Welkynd (do znalezienia w każdych ayleidzkich ruinach) oraz znać zaklęcie Porażenie. Na miejscu ciśnij czarem w kolumnę i - o ile przeżyjesz - nowe zaklęcie Palec Góry zadające obrażenia od elektryczności zostanie dodane do twojej księgi.

    Pole Śmierci

    Zleceniodawcę, Valusa Odiila, najpewniej spotkasz w karczmie Pod Siwą Kobyłą. Okazuje się, że jego dwóch synów potrzebuje wsparcia w walce z potworami atakującymi ich farmę. Zgódź się pomóc i spotkaj się z Rallusem i Antusem Odiilem koło opactwa Weynon, a zaprowadzą cię na miejsce ataków. Po pokonaniu trzech grup goblinów (w sumie - dziesięciu potworów), wróć do Valusa, a w nagrodę otrzymasz miecz Ostrze Chłodu. Jeśli któryś z synów umrze, zamiast broni ojciec podaruje ci 150 sztuk złota. Gdy zaś zginą obaj, nie dostaniesz niczego.

    Zamek na płótnie

    Udaj się na zamek w Chorrol i porozmawiaj z hrabiną Arrianą Valgą. Zapytaj o śledztwo, uprzednio podniósłszy jej nastawienie. Okazuje się, że ktoś ukradł drogocenny obraz z jej sypialni. Trzeba więc porozmawiać z podejrzanymi i pozostałymi mieszkańcami zamku, zebrać dowody rzeczowe i oskarżyć odpowiednią osobę. Musisz wypytać następujące osoby (pamiętaj o stosowaniu retoryki, by wyciągnąć z nich potrzebne informacje):
    - Chanel - nadwornego maga, podejrzaną. Zaprzeczy byciu zamieszaną w kradzież.
    - Orgnolfa Włochate-Nogi - odźwiernego, także podejrzanego. Twierdzi, że ze sprawą nie ma nic wspólnego.
    - Laythe'a Wavricka - herolda. Podejrzewa Orgnolfa, którego parokrotnie przyłapał na pijaństwie.
    - Oroka gro-Ghotha - zarządcę. Twierdzi, iż widział Orgnolfa pijącego w zachodniej wieży.
    - Bittnelda Rzucacza-Klątw - kapitana straży. Widział, jak Chanel wymyka się z zachodniej wieży.
    Czas na szukanie dowodów. Idź do wspomnianej wieży. Za stojącymi po lewej stronie skrzyniami znajduje się właz prowadzący na niższy poziom. Tam przyjrzyj się obrazowi na sztaludze - okazuje się, iż któryś z mieszkańców zamku ma malarskie zapędy.
    Pora przeszukać pokoje podejrzanych. U Orgnolfa nie znajdziesz niczego ciekawego. W pokoju Chanel zajrzyj do pulpitu - magini chowa tam przybory malarskie.
    Skieruj się teraz do zamkowej jadalni. Róg dywanu poplamiony jest farbą. Najwyższa pora oskarżyć Chanel.
    Kobieta przyzna się do winy. Co więcej, to ona jest autorką skradzionego obrazu. Zwróci ci malowidło. Idź opowiedzieć hrabinie o wynikach śledztwa. W nagrodę władczyni wręczy ci 700 sztuk złota oraz kilka kamieni szlachetnych.
    Możesz też skłamać i oskarżyć Orgnolfa - wówczas otrzymasz 300 sztuk złota - lub też oboje uznać za niewinnych - w tym wypadku hrabina wręczy ci 150 złotych monet, ale Chanel wynagrodzi ci to i sprezentuje obraz, wart 500 sztuk złota.

    Cień nad Hackdirt

    Aby rozpocząć tę misję, musisz porozmawiać z Argonianką Dar-Mą, córką Seed-Neeus. Obie Argonianki znajdziesz w sklepie Towary z Północy. Około 5 dni później usłyszysz plotki o zaginięciu córki. Odwiedź Seed-Neeus i wyraź gotowość do pomocy, a powie ci, że Dar-Ma udała się do Hackdirt - wioski położonej na południe od Chorrol. Zacznij poszukiwania właśnie tam.
    Etira z Towarów u Moslin, niedoszła wspólniczka Seed-Neeus, twierdzi, iż Dar-My nigdy w mieście nie było. Pokręć się po okolicy - w jednej ze spalonych chat powinieneś znaleźć klacz o imieniu Kwiatek, konia zaginionej Argonianki. Mimo to, Etira dalej będzie brnąć w kłamstwo. Możesz też udać się do miejscowej gospody - w jednym z pokoi znajdziesz pamiętnik poszukiwanej. Oberżysta Vlanhonder Moslin stwierdzi jednak, że musiała go tam zostawić podczas ostatniej wizyty w mieście.
    Jedynym mieszkańcem, który zechce ci pomóc, jest Jiv Hiriel. Opowie o rytuale, w którym poświęcona ma zostać Dar-Ma oraz o rozciągających się pod miasteczkiem jaskiniach, gdzie jest więziona. Otrzymasz także klucz otwierający włazy do podziemi - znajdziesz je w każdej chacie w wiosce. Najlepiej skorzystać z wejścia w oberży, pojawisz się wówczas najbliżej pojmanej.
    Po zejściu do jaskiń zabij kilku agresywnych mieszkańców wioski i zabierz jednemu z pokonanych klucz. Otworzy on okratowane wrota więzienia Dar-My. Wraz z kobietą wracaj do Hackdirt, następnie pomóż jej odnaleźć klacz i odeskortuj do Chorrol.
    Nie zapomnij poinformować Seed-Neeus o szczęśliwym powrocie córki do miasta. W ramach wdzięczności udzieli ci darmowego treningu - twoje umiejętności handlu wzrosną o 5 punktów.

    Rozdzieleni przy narodzinach

    Będąc w Chorrol, usłyszysz plotki o Reynaldzie Jemane i jego dziwnym zachowaniu. Zapytaj kogoś o szczegóły, a skieruje cię do zajazdu Pod Siwą Kobyłą, w którym przebywa mężczyzna. Poprosi cię on o wyjaśnienie tajemniczej sprawy - masz udać się do Cheidinhal i zbadać, z kim też jest nieustannie mylony.
    Mieszkańcy Cheydinhal nigdy nie słyszeli o Reynaldzie, ale nazwisko Jemane brzmi dla nich znajomo - w Zajeździe Nowych Krain przebywa bowiem Guilbert Jemane. Porozmawiaj z nim, a okaże się dawno zaginionym bratem naszego pracodawcy. Natychmiast wyruszy do Chorrol na spotkanie z Reynaldem.
    Po jakimś czasie zajrzyj do Siwej Kobyły, by przyjać od braci nowe zlecenie.

    Utracone dziedzictwo

    Jest to kontynuacja zadania Rozdzieleni przy narodzinach. Gdy zagadniesz Guilberta, opowie o dawnej rezydencji ich ojca - Weatherleah, którą opanowały ogry. Mężczyzna poprosi cię o dowiedzenie się, gdzie mieści się gospodarstwo oraz o pozbycie się potworów.
    Zajrzyj wpierw do Gildii Wojowników - Sabine Laul wie dokładnie, gdzie leży Weatherleah i zaznaczy jego lokalizację na twojej mapie. Udaj się na miejsce i pokonaj trzy Ogry Rozbijacze z Doliny Redgardzkiej. Wróć do braci, po czym zaprowadź ich do gospodarstwa. Guilbert wręczy ci 450 sztuk złota i zapewni, że zawsze będziesz u nich mile widziany.

    Grzechy ojca

    Po wykonaniu dwóch poprzednich zadań, w Chorrol zaczepi cię Fathis Ules. Opowie ci historię ojca braci Jemane i poprosi o odzyskanie przedmiotu, który mężczyzna niegdyś ukradł na jego zlecenie. Podczas napadu ogrów na gospodarstwo rzecz została jednak skradziona przez potwory. Na poszukiwania udaj się do Jaskini w Dolinie Redgardzkiej, na południowy wschód od Weatherleah.
    Wejścia pilnują gobliny. Wyeliminuj je, a w środku uporaj się z Ogrami Miażdżycielami. Na końcu czekać będzie Ogr Wódz - zabij go, a z ciała zabierz Ostrze Honoru Chorrol.
    Masz teraz dwie możliwości ukończenia tego zadania:
    - oddaj miecz zleceniodawcy, który wynagrodzi ci to 1500 sztukami złota. Gdy opowiesz o wszystkim braciom Jemane, nie uwierzą ci i wyzwą od kłamców
    - możesz też zanieść artefakt na zamek w Chorrol i przekazać ostrze heroldowi Laythe'owi Wavrickowi. W nagrodę otrzymasz Tarczę Chorrol, potężny przedmiot odbijający część obrażeń i podnoszący wytrzymałość. Z kolei Guilbert wręczy ci 4 wielkie klejnoty duszy, gdy opowiesz mu o zdarzeniu. Niestety, jeśli wybierzesz tę drogę, nigdy nie będziesz mógł skorzystać z usług Fathisa Ulesa, który jest najlepszym paserem w Gildii Złodziei.

    Kupowanie domu w Chorrol

    Hrabina Arriana Valga, o ile jej nastawienie w stosunku do twojej postaci będzie odpowiednio wysokie, chętnie sprzeda ci posiadłość Arborwatch stojącą przy głównym placu, tuż obok budynku Gildii Magów. Luksusowy dom kosztuje 20 tysięcy sztuk złota, równie dużo trzeba będzie zapłacić Seed-Neeus w Towarach z Północy za wyposażenie - osiem elementów kosztuje 1800 sztuk złota, kolejne dwa dostępne są za 1500, ostatni zaś wart jest 2000 złotych monet.



    << poprzedniaSPISnastępna >>



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Via NaeFalli
     

    Wędrowiec
    Temat: Niezły poradniczek :DW zada...
    Dodany: 21.01.2013 o 19:41  

    Niezły poradniczek :D
    W zadaniu Pole Śmierci zginął u mnie jeden z synów, so close, na 12 lvlu już prawie nic nie jest proste, ale wypracowałam dobrą technikę. Cóż, najpierw, tuż po tym, jak przyjdzie się na miejsce, trzeba podejść do jednego z głazów, ściągnąć na siebie uwagę goblinów, które pojawią się znikąd xd, zrobić może pętelkę wokół chłopców, którzy będą ignorować stwory, zresztą z wzajemnością, potem wskoczyć na ten sam głaz. "Niezwykle inteligentne" stworzenia nie wejdą za tobą na niego, będą pałętać ci się pod stopami, i będziesz mógł powystrzelać je z łuku/zaklęć. I tak można dwa razy, za trzecim lepiej towarzyszyć braciom w walce. ;>

    neteshh
     

    Wędrowiec
    Temat: Świetny poradnik, bardzo mi...
    Dodany: 10.05.2013 o 18:26  

    Świetny poradnik, bardzo mi się przydał. ;)

    Anonim
     

    Wędrowiec
    Temat: Palce góry, Earana nie daje...
    Dodany: 02.04.2015 o 22:27  

    Palce góry, Earana nie daje mi questa "You're a bold little thing, aren't you? I'm afraid you're of no use of me. Goodbye" ;d



    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw