Planescape: Torment » Czary
Czary maga - poziom 6
Powłoka antymagii
- Zasięg: 0
- Czas działania: 5 minut
- Szybkość: 1
- Obszar działania: obszar o średnicy 30 cm na poziom
- Rzut obronny: Brak
- Opis: W paradoksalny sposób czar ten likwiduje wszelkie przejawy magii na obszarze swego działania. Zaklęcie otacza czarodzieja magiczną powłoką, która skutecznie dezaktywuje wszelką magię i efekty czarów (łącznie z magicznymi przedmiotami). Tak więc blokuje ona działanie magii, ale z drugiej strony uniemożliwia także korzystanie z niej przez czarodzieja! Odnosi się to również do rozmaitych ataków specjalnych takich jak zionięcia, atak spojrzeniem czy głosem. Czar trwa przez 5 minut a magiczna kula zajmuje obszar o średnicy 30 centymetrów na każdy poziom czarodzieja.
- Ocena: 2/10
- Komentarz: W grze to ty najwięcej czarujesz, więc szkoda slota, tym czarem sam sobie wytrącisz broń z ręki ot co. W grze praktycznie nie ma przeciwników walczących magią.
Klosz niewrażliwości
- Zasięg: 0
- Czas działania: 5 sekund na poziom
- Szybkość: 3
- Obszar działania: Promień 1,5 metra
- Rzut obronny: Brak
- Opis: Podobnie jak pokrewny czar, 'Powłoka antymagii', zaklęcie to zabezpiecza pewien obszar przed określonym rodzajem magii. Jednakże w odróżnieniu od swego krewniaka, czar ten pozwala na korzystanie z magii wewnątrz kuli. Czar ten tworzy nieruchomą magiczną kulę, która powstrzymuje wszystkie czary z poziomów 1-4 (nawet zaklęcia obszarowe). Czary z poziomu 5 wzwyż nie są zatrzymywane. Ale w odróżnieniu od Powłoki Antymagii postać w kloszu może rzucać zaklęcia poza jego obręb. Zaklęcie utrzymuje się przez 5 sekund na poziom maga.
- Ocena: 3/10 Zależy jak na to popatrzeć, jest gorzej lub lepiej od powłoki antymagii, nie mniej rzadkości występowania przeciwników - magów dyskwalifikuje ten czar już na starci
Skowyt pandemonium
- Zasięg: 17 metrów
- Czas działania: Specjalny
- Szybkość: 6
- Obszar działania: Promień 10 metrów lub też stożek o rozmiarach 20 x 7 metrów
- Rzut obronny: Specjalny
- Opis: Zgiełk Pandemonium zalewa wszystkich kakofonią szaleńczych dźwięków z Krainy Skowytu. Czar ten sprawia, że z ciała maga wydobywa się Wicher Pandemonium i ogłusza przeciwników znajdujących się na ekranie. Zaklęcie może również anulować wszystkie ataki dźwiękowe przeciwników, a także odbijać pociski z normalnych broni miotających. Jeśli istota o wartości Kostek równej 2 lub mniejszej, nie zdoła wykonać rzutu obronnego, zostanie obezwładniona na okres 10 do 60 minut. Stworzenia o wartości Kostek większej niż 2 (ale mniejszej od maga), które nie wykonają udanego rzutu obronnego, zostają oszołomione (identycznie jak w przypadku czaru poziomu 4 'Zamęt')
- Ocena: 2/10
- Komentarz: To już nawet zamęt lepszy!
Nawałnica seryjnych błyskawic
- Zasięg: 17 metrów
- Czas działania: Natychmiastowy
- Szybkość: 6
- Obszar działania: obszar o powierzchni 17 x 17 metrów
- Rzut obronny: 1/2
- Opis: "Człowiek spojrzał ku niebiosom i zapłakał, a one odpowiedziały na jego łzy..." Po wypowiedzeniu formuły zaklęcia, niebiosa wymierzają winnym sprawiedliwość. Ogromne pioruny, które sypią się z nieba, to pociski Burzy śmierci. Ogromne pioruny uderzają we wszystkie wrogie istoty znajdujące się na ekranie, zadając im 7-70 punktów obrażeń. Udany rzut obronny redukuje te obrażenia o połowę.
- Ocena: 7/10
- Komentarz: Mocna rzecz, prawdziwy czyściciel! Bije wszystko. Wyjątkowo przydatne w klątwie i pod słupem czaszek! Niestety, często wrogom udaje się rzut obronny. Dlatego obniżam ocenę.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 0 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Ten artykuł skomentowano 0 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.