Napięściaki
Obrażenia: 2-4, obuchowe
Szybkość: 1
Waga: 1
Biegłość: Pięści
Nie mogą być używane przez Magów
Tę zwykłą sztabkę metalu zakłada się na pięść. W dłoni zostaje grubsza część, natomiast nad kłykciami wystaje żelazny pierścień. Jeden cios tak uzbrojonej ręki może zmiażdżyć szczękę.
Miejsce występowania: Wiele różnych lokacji.
Ocena: Standardowa broń i na dodatek słaba. Już lepiej walczyć toporem lub młotem.
Kastety Syfonowe
Obrażenia: 1-6, kłute
Specjalne właściwości:
Przenoszą PŻ z przeciwnika na właściciela broni
Umagicznienie: +2
TraK0: +2
Szybkość: 1
Waga: 1
Biegłość: Pięści
Nie mogą być używane przez Magów
Kastety te wyposażono w duże metalowe kolce, aby rozdzierały zbroję z taką samą łatwością, jak ludzkie ciało.
Kastety te, używane zazwyczaj przez mniej sympatyczną część Sigilczyków, posiadają zdolność wydarcia siły życiowej z wroga, i przekazania jej osobie posługującej się kastetami.
Miejsce występowania: Dostępna u Anze (Targ w Niższej Dzielnicy) i u Kruszypięścia (Klątwa.
Ocena: Całkiem przyzwoita broń. Szybka, zadająca spore obrażenia, dobrze umagiczniona - polecam.
Kastety Zabójcy
Obrażenia: 1-10, kłute
Umagicznienie: +3
Specjalne właściwości:
Ogłuszają
Uciszają
Zatruwają
TraK0: +3
Szybkość: 1
Waga: 1
Biegłość: Pięści
Mogą być używane jedynie przez Złodziei
Jest to kompletnie zmodernizowana wersja zwykłych żelaznych kastetów. Tę parę wyposażono w szereg długich, ostrych jak brzytwa ostrzy.
Ponadto kastety te obłożono potężnymi formułami magicznymi, aby zapewniały maksymalne powodzenie posługującemu się nimi zabójcy. W wyćwiczonych dłoniach broń ta będzie w stanie oszołomić wroga i sprawić, że będzie łatwiejszym celem dla wszelkich ataków. Na ostrzach tych umieszczono również zaklęcie ciszy, aby powstrzymać ofiarę przed krzykiem o pomoc albo też, w przypadku, gdy atakowany jest magiem, uniemożliwić jej wypowiedzenie czarów obronnych. Dla pełni komfortu zabójcy, ostrza kastetów są powleczone egzotyczną trucizną, co zapewnia ofierze szybką i pewną śmierć.
Miejsce występowania: Dostępne u Kruszypięścia (Klątwa).
Ocena: Świetne kastety. Zadają spore obrażenia, są szybkie i dodają spory bonus do TraK0.
Kolczaste Rękawice Siły Ogra
Obrażenia: 4-6, obuchowe
Obrażenia: 4-6, kłute
Umagicznienie: +1
TraK0: +3
Szybkość: 1
Waga: 2
Biegłość: Pięści
Mogą być używane jedynie przez Wojowników i Złodziei
Na kłykciach tych metalowych rękawic jeży się rząd wielkich, czarnych kolców. Dzięki nim, nosząca je osoba może przebić każdy cel w jaki uderzy. Na krawędziach rękawic umieszczone są klamry, mocujące je jak gdyby w miejscu.
Rękawice obłożone są zaklęciem, które pozwala osobie je noszącej uderzać przeciwników z siłą dziesięciu ludzi. Kolce na kłykciach powiększają jeszcze obrażenia, gdyż ofiary, których kości nie zostały strzaskane przy pierwszym ataku, powoli wykrwawiają się na śmierć z powodu ran kłutych zadanych kolcami.
Miejsce występowania: Dostępne u Pieścimetala.
Ocena: Całkiem przyzwoite rękawice. Duże obrażenia, spory bonus do TraK0. Szkoda, że nie mają żadnych specjalnych właściwości.
Zębate Rękawice
(Przeklęty przedmiot)
Obrażenia: 3-8, sieczne
Obrażenia: 1-2, obuchowe
Umagicznienie: +1
TraK0: +2
Szybkość: 1
Waga: 1
Biegłość: Pięści
Mogą być używane jedynie przez Wojowników i Złodziei
Przez stulecia rękawice te otrzymały wiele nazw. Niektórzy określali je mianem 'Rękawic Głodu'. Inne nazwy to 'Rękawice Chciwości', czy też wyjątkowo głupie określenie 'Zgrzytające Rękawice'. Githzerai nazywali je 'tymi-które-pożerają' i wierzyli, że są one artefaktem stworzonym przez slaadi - inteligentne, mięsożerne, żabopodobne istoty zamieszkujące sferę Limbo.
Najczęściej spotykana nazwa to "Zębate Rękawice". Nie jest znana istota, od której pochodzą kości składające się na rękawice. Tak czy inaczej, kiedy zostanie odkryta ich natura, moc rękawic objawia się przy użyciu w czasie walki. Kiedy przeciwnikowi zostanie zadany cios, kościany wierzch rękawic rozsuwa się pokazując kilka rzędów zębów. Łapczywie wgryzają się one w ciało wroga. Nie są one ostre - w większości są dość szerokie i przytępione, ale zaciskają się z wielką siłą, powodując dodatkowe obrażenia.
Miejsce występowania: Dostępne u Marty szwaczki.
Ocena: Cóż można o nich powiedzieć? Sądzę, ze są to dobre rękawice. Zadają spore obrażenia, a możemy je kupić dosyć wcześnie. Szkoda, że są przeklęte, ale mimo wszystko nie jest to wielki problem.
Rękawice Niebiańskiego Ognia
Obrażenia: 3-18, obuchowe
Umagicznienie: +3
Specjalne właściwości:
+2 do klasy pancerza
+10 do obrażeń od ognia
+10% do odporności na obrażenia obuchowe
TraK0: +2
Szybkość: 3
Waga: 5
Biegłość: Pięści
Mogą być używane jedynie przez Wojowników i Złodziei
Mogą być używane jedynie przez Praworządne Dobre postacie
"Niebiański Ogień" to jedyna rzecz, jaką Trias zatrzymał przy sobie, aby przypominała mu o cudowności Sfer Wyższych. Miecz Triasa przeobraził się w twoich dłoniach w parę ciężkich rękawic. Są bardzo ciepłe w dotyku, a na jej powierzchni ich przegubów wyryto wyobrażenia płomieni. Zawiłość wzorów zapiera dech. Ktoś wykonał je z takim artyzmem, że cała rękawice wydają się być spowite metalowymi płomieniami. Dalibóg, obróbka tego cudu musiała pochłonąć całe stulecia. Broń tę wykonano z nieznanego ci, ciężkiego i iskrzącego się jak srebro metalu.
Rękawice robią wrażenie oręża liczącego sobie wiele tysiącleci. Z ich wnętrza daje się słyszeć lekki szmer, który zmaga się, ilekroć rękawice dotykają ludzkiego ciała. Jak się można nietrudno domyślać, " rękawice Niebiańskiego Ognia" mogą dzierżyć jedynie istoty o odpowiedniej mocy i czystości serca. Użyte w walce," zajmują się świętym blaskiem, który parzy i oślepia każdą niegodziwą istotę.
Miejsce występowania: Zwłoki Triasa. Miecz możemy zamienić w dowolny rodzaj broni.
Ocena: Jedna z najlepszych broni w grze. Świetne bonusy, spore obrażenia. Szkoda, że mogą ją nosić osoby tylko Praworządne Dobre.
Okruchy Przeznaczenia
Obrażenia: 10-100, kłute
Szybkość: 1
Waga: 5
Biegłość: Pięści
Mogą być używane jedynie przez Wojowników
Rękawice te wykonano ze specjalnych kryształów występujących tylko w Sferze Baator. Kiedy kryształowe rękawice sięgają przeciwnika, ich powierzchnia kruszy się na tysiące odłamków, które wnikają we wroga, boleśnie rozdzierając ciało i kość.
Chociaż dłoń właściciela rękawic chroni podszewka z ciężkiego metalu, istnieje mimo wszystko pewna szansa, że drapieżność Okruchów Przeznaczenia skrupi się też na tym, kto się nimi posługuje.
Miejsce występowania: Towary u Lombarda (Niższa Dzielnica).
Ocena: Jest to broń jednorazowego użytku, a więc dla nas nieprzydatna.
Sztylety Naręczne Anny
Obrażenia: 1-4, kłute
Szybkość: 2
Waga: 2
Biegłość: Pięści
Mogą być używane jedynie przez Annę
Standardowa broń Anny to para zębatych głowni od sztyletu przymocowanych do żelaznych kastetów. Sztylety są ostre niczym brzytwa i świetnie się sprawują. Dodatkowo, dzięki dość małym rozmiarom można je szybko schować, w przypadku nagłego pojawienia się patrolu straży.
Miejsce występowania: Osobista broń Anny.
Ocena: Podstawowa broń Anny - bardzo słaba.
Zaczarowane Sztylety Naręczne
Obrażenia: 1-4, kłute
Umagicznienie: +1
Specjalne właściwości:
+1 do obrażeń kłutych
TraK0: +1
Szybkość: 2
Waga: 2
Biegłość: Pięści
Mogą być używane jedynie przez Wojowników i Złodziei
Na oręż ten składa się para ząbkowanych ostrzy sztyletów, umocowanych na żelaznych przegubach. Ząbkowania na ostrzach sztyletów mają służyć zadawaniu przeciwnikowi dodatkowych Ran Kłutych. Ponadto nad skutecznością i dotkliwością sztyletów czuwają również czarodziejskie formuły zabezpieczające.
Miejsce występowania: Wiele różnych lokacji.
Ocena: Lekko ulepszone sztylety naręczne. Niestety, słabe, ponieważ już w Katakumbach Łkających Kamieni znajdujemy sporo lepsze.
Naręczne Sztylety Moorin
Obrażenia: 2-8, kłute
Umagicznienie: +2
Specjalne właściwości:
+2 do obrażeń kłutych
+2 do klasy pancerza
+1 do szczęścia
TraK0: +1
Szybkość: 2
Waga: 2
Biegłość: Pięści
Mogą być używane jedynie przez Wojowników i Złodziei
Sztylety te niegdyś służyły Moorin, zwanej Sprowadzającą Pecha. Moorin była nieszczęsną młodą kobietą, która w wyniku serii porażek osobistych, zdecydowała się na karierę złodziejki. Próbowała wcześniej sił w różnych innych profesjach, ale ledwie zaczynała pobierać nauki, zawsze w nieszczęśliwym wypadku ginął jej nauczyciel i musiała szukać wciąż nowych pól działalności. Wreszcie zdesperowana Moorin zdecydował się poświęcić sztuce Złodziejstwa. Ale rezultaty tych starań były, jak się nietrudno domyślić, jak zawsze opłakane.
Miejsce występowania: Katakumby Łkających Kamieni.
Ocena: Świetne sztylety. Spore obrażenia, dobry bonus do KP i szybka dostępność - nic dodać, nic ująć.
Magiczne Sztylety Naręczne
Obrażenia: 1-4, kłute
Umagicznienie: +1
Specjalne właściwości:
+2 do obrażeń kłutych
TraK0: +2
Szybkość: 2
Waga: 2
Biegłość: Pięści
Mogą być używane jedynie przez Wojowników i Złodziei
Na oręż ten składa się para ząbkowanych ostrzy sztyletów, umocowanych na żelaznych przegubach. Ząbkowania na ostrzach sztyletów mają służyć zadawaniu przeciwnikowi dodatkowych Ran Kłutych. Ponadto nad skutecznością i dotkliwością sztyletów czuwają też czarodziejskie formuły zabezpieczające..
Złodziejska kariera Moorin była obfita w liczne nieszczęśliwe wydarzenia i zatargi, które nieodmiennie zmuszały ją do stoczenia walk w jej obronie. Każdą z takich walk Moorin zwykła okupiać ciężkimi obrażeniami i pobytem w więzieniu. Kiedy stało się jasne, że przy takim pechu Moorin długo już się tym światem nie nacieszy, jej ojciec arcymag Xoorcon, stworzył dla niej te magiczne sztylety.
Dzięki szczęściu zawartemu w magicznym orężu Moorin mogła nareszcie trafiać swoich przeciwników (pierwszy celny cios był dla niej wielkim szokiem). Kiedy zaś wypływ krwi odwracał uwagę przeciwnika, Moorin dawała drapaka. Niestety podczas jednej z takich ucieczek z placu boju, Moorin potknęła i przewracając nabiła na jeden ze sztyletów. Umarła na miejscu. Tak to naturalny pech odniósł tryumf nad magicznym szczęściem.
Miejsce występowania: Wiele różnych lokacji.
Ocena: Sporo ulepszone sztylety naręczne, ale wciąż blado wypadają na tle sztyletów Moorin.
Znak Sawanta
Obrażenia: 3-18, kłute
Umagicznienie: +4
Specjalne właściwości:
+2 do klasy pancerza
+1 do zręczności
+15 do bazowych PŻ
+25% do otwierania zamków
+25% do krycia się
+10% do wykrywania pułapek
TraK0: +3
Szybkość: 2
Waga: 3
Biegłość: Pięści
Może być używany jedynie przez Złodziei
Przedmiot został zaprojektowany z dużym pomyślunkiem. Otwarty Znak Sawanta rozkłada się na naręczne sztylety, które w walce potrafią być zaiste śmiercionośną bronią. Z kolei łatwo dostępne dźwignie i przekładnie sprawiają, że ze Znaku Sawanta wysuwają się przeróżne ostrza, dodając dłoni zabójczego przedłużenia. Machiny tego typu znakomicie spisują się w ogniu walki, masakrując ciało wroga, ale mogą być też używane w zadaniach bardziej pokojowych, jak otwieranie zamków i likwidowanie pułapek.
Przedmioty tego typu nalezą do rynsztunku najbardziej uzdolnionych złodziei, bo pomyślnie przeprowadzania skomplikowanych operacji za pomocą tego mechanizmu najlepiej wychodzi osobom o tęgim umyśle i zręcznych palcach.
Miejsce występowania: Ratusz w Tartarze.
Ocena: Wspaniała broń. Olbrzymie obrażenia, genialne bonusy i świetna szybkość. Jedne z najlepszych sztyletów w grze.
Sztylety Naręczne Szar
Obrażenia: 1-4, kłute
Umagicznienie: +3
Specjalne właściwości:
+2 do wszystkich rzutów obronnych
+35% do odporności na magię
Szybkość: 2
Waga: 2
Biegłość: Pięści
Mogą być używane jedynie przez Wojowników i Złodziei
Sztylety te były niegdyś bronią Szar, zabójczyni Magów. Szar była uzdolnioną zabójczynią, a jej ambicją było wyspecjalizowanie się w dokonywaniu (naturalnie za słoną zapłatą) zamachów na czarodziejów. Aby pomóc sobie w swoich szczytnych planach, Szar zamówiła u maga Theksa Voortona, parę tych sztyletów. Dzięki tej broni odniosła wiele zawodowych sukcesów.
Przyszła jednak i na nią kryska, kiedy wynajęto ją do zgładzenia tego samego czarodzieja, który był twórcą sztyletów. Ku jej najwyższemu zdziwieniu, sztyletu odmówiły skrzywdzenia ich twórcy i nie osłoniły ją przed jego czarami.
Miejsce występowania: Dostępne u Pieścimetala.
Ocena: Są to bardziej obronne sztylety aniżeli broń do walki. Dają sporo odporności, jednak zadają niskie obrażenia.
Naręczne Sztylety Prawdziwej Śmierci
Obrażenia: 1-4, kłute
Specjalne właściwości:
Zatruwają przeciwnika
TraK0: +1
Szybkość: 2
Waga: 2
Biegłość: Pięści
Mogą być używane jedynie przez Wojowników i Złodziei
Mogą być używane jedynie przez Grabarzy
Aby mieć stuprocentową pewność, że delikwent potraktowany tym orężem rychło spotka się z Prawdziwą Śmiercią, ostrze tych sztyletów zostało powleczone warstwą potężnej trucizny.
Miejsce występowania: Towary Emorika, jeżeli przynależymy do frakcji Grabarzy.
Ocena: Średnie sztylety. Są dostępne dosyć szybko, jednak zadają niskie obrażenia.
Umei Kaihen
Obrażenia: 3-21, kłute
Umagicznienie: +3
Specjalne właściwości:
+3 do zręczności
+10% do otwierania zamków
+10% do wykrywania pułapek
+10% do krycia się
TraK0: +3
Szybkość: 2
Waga: 0
Biegłość: Pięści
Mogą być używane jedynie przez Wojowników i Złodziei
Te naręczne sztylety nie trzymają się zbyt pewnie w twojej dłoni, ale jednocześnie masz wrażenie, że emanują jakąś osobliwą siłą, która sprawia, że los zmienia się na twoją korzyść. Zresztą również jako zwykła broń, prezentują się znakomicie - to masywny i groźny oręż, o ostrzu z obustronnymi ząbkowaniami. Sztylety toną w jaskrawej, królewskiej purpurze. Na rękojeści ktoś wyciął słowa "Hii 'toh 'mi."
Miejsce występowania: Losowy przedmiot w PodSigil (Wielki Glabrezu).
Ocena: Bardzo dobra broń. Olbrzymie obrażenia, bardzo duży bonus do zręczności i całkiem przyzwoity do umiejętności złodziejskich.
Naręczne Sztylety Zar'Anuna
Obrażenia: 3-12, kłute
Umagicznienie: +2
Specjalne właściwości:
+2 do obrażeń kłutych
+2 do klasy pancerza
+35% do krycia się
TraK0: +1
Szybkość: 2
Waga: 2
Biegłość: Pięści
Mogą być używane jedynie przez Wojowników i Złodziei
Ta niesławna broń miała kiedyś służyć słynnemu zabójcy Zar'Anunowi. Zar'Anun zaczynał jako nikomu nieznany złodziej, lecz szybko wspinał się po drabinie hierarchii w złodziejskiej gildii, bo zręcznymi zabójstwami usuwał swoich konkurentów. Kres na Zar'Anuna przyszedł, kiedy zauważono, że ambitny złodziej nigdy nie rozstawał się ze swoimi sztyletami, zabierając je ze sobą nawet do kąpieli. Któregoś dnia sztylety zniknęły w tajemniczy sposób, a Zar'Anun wkrótce potem podzielił ich los.
Miejsce występowania: Osobista broń Lennego.
Ocena: Na tym etapie gry są to bardzo dobre sztylety. Zadają spore obrażenia i dodają spory bonus do KP i krycia się. Niestety, aby stać się ich właścicielami, musimy zabić Lennego.