Mapa lokacji
Miejsca godne uwagi
- Kościszczur
- Żółtopalcy
- Chata Współgrobca
- Przyjaciel Szpiku
- Chata Mebbet
- Nodd
- Dom z Czaszkoszczurami
- Dom Jaryma
- Portal
- Śmieciowisko
- Północno-Zachodnia Część Ula
Opis miejsc
Podejdź do Kościszczura [1]. Za 50 miedziaków nauczy cię drogi Złodzieja. Potem zagadaj do Żółtopalcego [2]. Będzie się domagał wydania mu Mortego. Jak będziesz miał okazję to zakończ rozmowę. I tak Żółtopalcy to kolejny złodziej. Obserwuj jego poczynania i chwyć go za rękę. Powie jak dostać się do Faroda. Wejdź do chaty Współgrobca. Powiedz, że chcesz odnaleźć Faroda, bo coś ci ukradł. Ustal cenę 200 miedziaków z Współgrobcem i nie zgaduj go więcej (to człowiek nerwowy i zaatakuje cię). Koło wejścia do lokacji stoi Przyjaciel Szpiku [4]. Daj mu odgryźć kawałek swojego ciała w zamian za palec na jego szyi. Znajduje się na nim Gryzący Pierścień Mempy +2 do klasy pancerza. Uwaga! Jest przeklęty i można go zdjąć jedynie za pomocą zaklęcia Zdjęcie Klątwy. Wejdź teraz do Chaty Znachorki - Mebbet [5]. Możesz się u niej za darmo leczyć, odpoczywać i kupić różne rzeczy. A co najważniejsze, może nauczyć cię Sztuki, czyli drogi Maga. Ale najpierw musisz wykonać dla niej garść zadań. Pierwszym będzie kupno paru ziół u kupca z targowiska. Kupiec handlujący owocami stoi na najbardziej wysuniętym na lewo zakątku targowiska. Niestety nie ma tych ziół. Trzeba się udać więc do Opłakującego Drzewa. Poradzi ci żebyś uwierzył, że nasionko może urosnąć. Skoncentruj się na nim i... wróć do Mebbet żeby odwinęła ci drzewko z ręki. Powie ci żebyś sam to zrobił, więc spróbuj. Jeżeli masz wystarczająco mądrości i inteligencji uda ci się zrobić ramkę. Dostaniesz następne zadanie. Musisz udać się znowu na targowisko i wziąć pranie Mebbet od Giskorla. Okazuje się, że pranie jest tak nakrochmalone, że waży 15 kilogramów! Cóż nie pozostaje ci nic innego jak tylko wrócić do Mebbet. Opowie ci co się stało Giskorlowi i oczywiście da ci kolejne zadanie. I oczywiście znowu na targu. Musisz udać się do Kossah-Dzai i wziąć od niej atrament. Tak. Zgadłeś. Kossah-Dżai nie ma atramentu. Aby go mieć potrzebujesz ryby "brogoty". Musisz udać się do Meir'am. Znajdziesz ją koło Biura Do Spraw Szkodników. Meir'am ma brogotę, ale potrzebujesz jeszcze jakiegoś naczynia. Idź do kupca - kobiety - na targowisku. Znajdziesz ją koło wozu. Teraz wróć do Meir'am i weź upragniony atrament. Możesz skierować się do Mebbet. To było ostatnie zadanie. Znachorka nauczy cię Sztuki. Od teraz możesz studiować od Dak'kona Kręgi Zerthimona. Jest ich osiem. Aby się ich nauczyć musisz mieć wysoko rozwiniętą mądrość i inteligencję. Nie martw się jeżeli jakiegoś się nie nauczysz. Może uda się, gdy zdobędziesz nowe poziomy i zwiększysz mądrość i inteligencję. Pamiętaj, że po szóstym kręgu należy zajrzeć jeszcze raz do wnętrza Kręgu Zerthimona i stworzyć dwie nowe kombinacje. Przed chatą Mebbet kręci się Nodd [6]. Zleci ci zadanie odnalezienia jego siostry Amarissy. Znajdziesz ją w Południowo-Wschodniej części Ula przed Gospodą Pod Gorejącym Człekiem. Jest prostytutką. Da ci sto miedziaków i każe je oddać Noddowi. Możesz mu powiedzieć prawdę lub skłamać. I tak będzie szczęśliwy. Jeśli chcesz to możesz wrócić do Amarissy i jej powiedzieć, że rozmawiałeś z Noddem (niepotrzebnie, bo ona już to wie - ma się swoich przyjaciół...). W jednym z domów [7] znajdziesz parę Czaszkoszczurów. Warto je zabić. W domu obok [8] znajdziesz Jaryma. Będzie chciał od ciebie czarodziejskiego rubinu. Daj mu Rubin Moridora. Potem możesz go zabić i ów Rubin sprzedać na targu. Idź na lewą stronę planszy i wrzuć rupiecie do portalu [9]. Potem wejdź w drzwi [10]. Witamy w Śmieciowisku.