Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Planescape: Torment • Porady ogólne • INSIMILION

    Planescape: Torment » Porady


    Porady ogólne

    Działy gier » Planescape: Torment » Poradniki » Porady
    Autor: Roderick
    Utworzono: 05.05.2006
    Aktualizacja: 24.12.2008

    Początek

    • Po przebudzeniu nie odłączaj Morte od drużyny, wbrew pozorom to cenny nabytek.
    • Na początku (w Kostnicy) zaczepiaj wszystkich zombie i wypróbuj wszelkie możliwe opcje dialogowe, ale NIE ATAKUJ ICH, bo ściągniesz na siebie kłopoty.
    • W jednej z sal, w pobliżu miejsca gdzie się obudziłeś, powinien być Dhall, stary skryba. Pogadaj z nim, a kiedy jakiś Grab cię zaczepi, będziesz mógł wykręcić się tym, że szukasz Dhalla.
    • Na pierwszym piętrze, w pobliżu północno-wschodniej Sali Przygotowań, znajduje się fałszywy zombie o numerze 821. Gdy zapytasz się go o wyjście z Kostnicy powie ci on, jak otworzyć portal przy grobie Deionarry (to bardzo przydatna informacja).
    • Przed wyjściem koniecznie pogadaj z duchem Deionarry w północno-zachodniej Sali Pamięci (Kostnica - parter). Poprowadź rozmowę, wybierając kolejno następujące możliwości dialogu:
      - Mam do Ciebie kilka pytań...
      - (...) Wyczuwam przebłyski w mej pamięci...
      - Czy wiesz, kim jestem?
      - Błogosławieństwem i klątwą obłożony? Co przez to rozumiesz?
      - Wciąż staram się ustalić, kim jestem. Co możesz mi o mnie powiedzieć?
      - Czym jestem?
      Gdy porozmawiasz z nią w ten sposób, dostaniesz umiejętność wskrzeszania zmarłych towarzyszy.

    Rozwój postaci

    • W Planescape: Torment są 3 klasy postaci: Złodziej (można wyszkolić się u Kościszczura na Placu Szmaciarzy), Mag ( po wykonaniu zadań dla znachorki na Placu Szmaciarzy) i Wojownik (Dak'kon, jeden z twoich towarzyszy, może ci pomóc zostać z powrotem Wojownikiem, lub może zrobić to Profion po wykonaniu dla niego misji).
    • Dla Wojownika najważniejszy jest rozwój Siły (Strenght), Kondycji (Constitution), a potem Zręczności (Dexterity). Postać będzie szybko regenerować punkty życia i bez trudu będzie walczyć wielkimi młotami i toporami.
    • Mag powinien rozwijać Inteligencję (Intelligence) i Mądrość (Wisdom). Dzięki temu, gdy będzie rozmawiać z członkami drużyny, dostanie trochę więcej opcji dialogowych - czyli więcej PD i możliwość pokojowego rozwiązywania niektórych konfliktów, które mogłyby zakończyć się ostrą rzezią.
    • Grając Złodziejem, powinieneś rozwijać Zręczność (Dexterity), Charyzmę (Charisma) i przeznaczyć trochę punktów doświadczenia na Mądrość, dzięki czemu twoje blefy i kłamstwa będą wiarygodne. Dzięki Zręczności natomiast, będziesz mógł złapać na gorącym uczynku złodzieja, który cię okrada lub skręcić komuś kark, zanim zdąży zawołać straże.
    • Charyzma i Mądrość są ważne dla wszystkich postaci, ponieważ umożliwiają dodatkowe opcje dialogowe oraz przywołują wspomnienia.

    Walka

    • Walkę najłatwiej prowadzić w wąskich przejściach, ponieważ wtedy atakuje cię 1-2 przeciwników, a nie całe stado, łatwiej ich wtedy pokonać.
    • Przy walce z magami przydatna jest umiejętność "Litania przekleństw" (Morte). Przy umiejętnym wykorzystaniu tej zdolności, praktycznie żaden mag ci nie podskoczy.
    • Magów trzymaj z dala od przeciwników. Jeżeli rywali nie jest zbyt dużo, czarodziejów najlepiej zasłonić... Morte! Tak! Latająca czaszka jest znakomitą zasłoną na wrogów.
    • Jeśli się pogubisz, to po prostu naciśnij spację i wydaj polecenia bez pośpiechu.

    Punkty Doświadczenia

    • Jeżeli jesteś Magiem, źródłami PD są Ignus (przyłącza się, jeżeli masz aktywną karafkę niekończącej się wody) i Dak'kon. Gdy będziesz z nimi odpowiednio rozmawiał, dostaniesz dużo PD i nowe czary. Początkujący Mag po rozmowie z Dak'konem może zdobyć nawet dwa poziomy doświadczenia. Niestety, podczas nauki Ignus czasem cię poparzy, co powoduje zmniejszenie maksymalnych punktów życia.
    • Dobrym źródłem PD dla reszty wybieranych profesji jest Kostka Mordonów, którą kupisz w sklepie z osobliwościami w Dzielnicy Urzędników. Jeśli dojdziesz do pomieszczenia kontrolnego, staniesz się nowym dyrektorem projektu - będziesz mógł resetować loch i zmieniać jego poziom trudności, ciągle tworząc w ten sposób nowe potwory, które możesz zabić. Dodatkowo, na trudnym poziomie, możesz spotkać Nordoma (odwróconego Mordona), który się chętnie do ciebie przyłączy. Ma on jedyną broń strzelecką w grze.
    • Jeżeli chcesz szybciej nabijać poziomy, zostań Złodziejem. Potrzebuje on mniej PD niż pozostałe profesje, aby awansować na kolejny poziom. Niestety, Złodzieje nie mają żadnych umiejętności przydatnych w trakcie walki - nie mogą rzucać czarów, używać toporów ani młotów.

    Ogólne porady

    • Rozmawiaj ze wszystkimi i przyjmuj wszystkie zadania, PD zawsze się przydadzą.
    • Korzystaj z nieśmiertelności, niech Bezimienny idzie przodem w podziemiach i detonuje pułapki.
    • Zawsze rozmawiaj z towarzyszami, a z czasem przekonasz się, że prawie każdy ma do powiedzenia coś, co cię zainteresuje. Możesz w ten sposób odkryć ich specjalne zdolności.
    • Jeżeli koniecznie nie chcesz być zły, rób jak najwięcej dobrych uczynków. Będziesz mógł później użyć miecza Devy (jeżeli zdobędziesz dobry charakter), jednej z lepszych broni w grze.
    • Jeśli masz chwilę wolnego czasu, idź do karczmy "Proch do prochu" w pobliżu Kostnicy i wykonuj zadania, aby przyłączyć się do frakcji Grabarzy. Można później u nich kupić trochę fajnych przedmiotów, pod warunkiem, że staniesz się Grabem.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 17 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Dark Devil
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 01.06.2006 o 14:14  

    Ja miałem jedną fajną metodę, aby zdobyć pkt. doświadczenia (dużo:)) na początku gry. Najpierw bierzemy do drużyny Dak'kona i Morte. Dobrze jest też, gdy sami jesteśmy magami. W Ulu, koło placu śmieciarzy, przy wschodnim wejściu powinien stać czarny abiszai. Magam walimy w niego czarami ofensywnymi, a gdy abiszai się zbliży do nich używamy Morte i rzucamy wyklinanie(czy jakoś tak się to nazywało) na abiszai i uciekamy przed nim tak, aby magowie mogli w niego uderzać. Gdy nam się skończą czary idziemy do "sypialni" na środku mapy i prześpijmy się. Później znowu tak wychodzimy i tak kilka razy(na początku kilka razy bo potem to nawet kilka rund nie trwa walka). Za walkę dostajemy 7,5 tys dośw. Jak na początek to jest to bardzo dobra metoda na pd:). Polecam

    Bistrom
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.06.2007 o 18:24  

    Moja porada dla początkujących:
    Jeżeli nie masz dużej kondycji, spada Ci życie a masz dużo amuletów. Wejdź do ekwipunku i stamtąd je "zjadaj" Możesz zjeść do oporu a czas gry jest zatrzymany. ;)

    Bachus
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.07.2007 o 19:15  

    Jak sie zostanie Grabem, kupuje się wszystkie rzeczy, a potem odłącza od Grabów. Tak samo z Bogowcami (choć warto u nich zostać, no bo... po prostu ich lubię:D)
    Ja tam przeszedłem grę raz wojownikiem, a miałem po 10 siły, zręczności i kondycji. A 25 (czy coś koło tego) pozostałych. I na dodatek nieżle waliłem :D Na końcu gry przechodziłem ją zawsze sposobem rozmowy. Aha! Znalazłem save na poczatku gry (jakiś zmieniony), że miałem wszystkiego na 25 :D

    Mtrix
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.07.2007 o 9:55  

    moja metoda polega na tym ze mozna miec tyle ex ile sie bedzie chciało. niestety problem jest taki ze nie na początku tylko dopiero w Dzielnicy Urzędników. Więc trzeba otrzymac zadanie od kurtyzany imieniem JULIA(przybytek zaspokajania żądz intelektualnych). ale nie wolno byc jej kochankiem tylko wybrac kwestie w ktorej mowisz ze wezmiesz kilka listów milosnych. Następnie idziesz do Gmachu Rozrywki i gadasz z tym kolesiem co był wymieniony w zadaniu.
    tak rozkrecasz rozmowe ze wszytko mu mowisz ale pozniej o pyta sie "co? o co chodzi? (czy jakos tak) a ty mu mowisz ze "nie...nie nie wiesz"(nie wiem czy dobrze ale prawdobodobnie rozmowa bedze taka ze trza bedzie wybrac kwestie 1,1,1,1,1,2

    Adalbertus
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.08.2007 o 20:39  

    Najlepsza metoda na expa pojawia się w zmienionej Klątwie,ale jest to wykorzystanie buga.Po rozmowie z Ebbem i przekonaniu go,że powiniem omóc miekszańcom dostajesz sporo EXPA (nie pamiętam,ale chyba koło 30k).Po wyjściu z budynku wracasz do niego i od razu wciskasz spację.I co widzisz?Ebb wciąż tam jest,mimo,że uprzednio opuścił obszar.I znów można z nim pogadać o pomocy mieszkańcom.I znów dostajemy EXPa.I tak w nieskończoność.
    Jest jeszcze metoda na cechy.W tym samym budynku znjduje się Zwój Życzeń,który po użyciu daje ci zwiększenie cech,przedmiot magiczny bądź kasę.Ale:jeśli damy do postaci innej niż Bezimienny,to można go używać w nieskończoność !

    Heh
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.09.2007 o 18:17  

    Jeśli chodzi o nabijanie xpeków, to ja zwykle robiłem to w zmienionej Klątwie: odłączam wszystkich z drużyny (zostaje sam Bezimienny), po czym głównym bohaterem ruszam w bój - potworki padają jak muchy, a doświadczenia dostaję dużo.

    Można jeszcze, po powrocie do Sigil, pokusić się o zejście do Pod Sigil - można się tam natknąć na większych glabrezu (dużo doświadczenia).

    kol
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.09.2007 o 18:40  

    Wojownikowi wystarczy 9 siły, 9 zręczności i 10-13 kondycji. Współczynniki podniosą nam przedmioty i zadania oraz poziomy za specjalizację, a mądrość, inteligencja i charyzma są o wiele ważniejsze.

    Vinci
     

    Wędrowiec
    Temat: Modron
    Dodany: 13.08.2008 o 2:01  

    No i właśnie, powtarzający się błąd: Nie Kostka Mordonów, Mordon, a Kostka Modronów, Modron. Zresztą odwrotności same na to wskazują: Modron<-->Nordom

    Nie czepiam się, pewnie zwykłe przeoczenie, ale do poprawki ;)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: o0
    Dodany: 05.09.2008 o 12:20  

    Ej, też chciałem napisać o tych Modronach :D

    coran
     

    Wędrowiec
    Temat: nieskonczonosc kasy
    Dodany: 01.12.2008 o 0:02  

    sposob na nieskonczonosc kasy: w gospodzie pod gorejacym czlekiem (czy jakos tak) w prawym dolnym rogu stoi kobieta udajaca grabarza, jesli sie ja nastraszy, daje 120 sztuk zlota... mozna to robic w kolko .. w 10 minut 10tysiecy
    ale to psuje cala zabawe^^

    coran
     

    Wędrowiec
    Temat: nieskonczonosc expa
    Dodany: 01.12.2008 o 0:07  

    sposoby na expa: w srodkowej czesci ula, pod karczma stoi czarny abiszai... jesli sie go zabije, dostajemy 7500 expa bodajze... jesli pojdziemy na inna lokacje, i z powrotem, abiszai znowu stoi w tym samym miejscu ^^... jak gralem sam zlodziejem, z duza sila ofc, to podbiegalem na niewidzialnosci, cios w plecy, odbiegalem i znowu, sporo lvli polecialo

    drugi sposob, dla maga z zabojcza chmura... odlaczyc druzyne w wyzszej dzielnicy i pojsc do kanalow... pobiegac troche, zeby sie nazbieralo pelzaczy >> zabojcza chmura, wszystkie gina, chyba po 5000expa kazdy, jeden czar=50-70000... potem wyjsc na gore i znowu i znowu itd

    Foxbond
     

    Wędrowiec
    Temat: ???
    Dodany: 06.07.2009 o 17:21  

    <<sposoby na expa: w srodkowej czesci ula, pod karczma stoi czarny abiszai... jesli sie go zabije, dostajemy 7500 expa bodajze... jesli pojdziemy na inna lokacje, i z powrotem, abiszai znowu stoi w tym samym miejscu ^^... jak gralem sam zlodziejem, z duza sila ofc, to podbiegalem na niewidzialnosci, cios w plecy, odbiegalem i znowu, sporo lvli polecialo
    >> Też nabijałem w ten sposób dużo pd, siedziełem na tym chyba z 5 godz. :P

    Manta
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam zastrzeżenie co do same...
    Dodany: 01.11.2009 o 14:55  

    Mam zastrzeżenie co do samego początku, a dokładnie o tym, żeby wykorzystywać wszystkie opcje dialogowe z zombiakami w Kostnicy. Wypadałoby dodać, że gadka z tymi umarlakami, śmianie się z nich czy zaczepianie ich prowadzi do zmiany charakteru na chaotyczny. Dlatego nie jest to opcja polecana dla tych, którzy chcą wyrobić sobie jak najszybciej silny, praworządny charakter.

    mont
     

    Wędrowiec
    Temat: nie wytrzymam!
    Dodany: 17.01.2010 o 1:28  

    czy ktos ma moze save'a przed zakonczeniem gry w ktorym moze odczytac wspomnienia z kuli z brazu? niestety nie moge tego zrobic a musze sie dowiedziec jakie to wspomnienia bo nie wytrzymam!

    Andronikus
     

    Wędrowiec
    Temat: Poczekamy, zobaczymy ;)
    Dodany: 20.01.2010 o 12:09  

    Teraz właśnie sobie gram, jak będę przy końcu, to postaram się zachować save dla Ciebie :)

    mont
     

    Wędrowiec
    Temat: dzieki ci wielkie
    Dodany: 30.01.2010 o 14:34  

    wielkie dzieki!! czekam ;]

    Keeper
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja znalazłem jeszcze jeden ...
    Dodany: 29.07.2010 o 11:15  

    Ja znalazłem jeszcze jeden sposób na nabicie doświadczenia. Podczas wizyty w niższej dzielnicy odwiedzamy wytwórce trumien i prowadzimy rozmowę w taki sposób, aby uzyskać zadanie odzyskania planów grobowca z magazynu. Gdy wracamy do niego z nimi mamy tylko jedną opcje rozmowy i następnie 2. Wybieramy tą drugą, która kończy rozmowę, następnie zaczynamy rozmowę od nowa i sytuacja się powtarza 1.2 itd. Nie daje to może kosmicznych wartości doświadczenia (2000 exp), ale dość szybko można nabić poziomy, szczególnie, jak odłączy się resztę drużyny na ten czas.



    Ten artykuł skomentowano 17 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw