Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Planescape: Torment • Topory • INSIMILION

    Planescape: Torment » Przedmioty


    Topory

    Działy gier » Planescape: Torment » Opisy » Przedmioty
    Autor: caGe
    Utworzono: 08.07.2008
    Aktualizacja: 03.08.2008

    Topór Bojowy

    Obrażenia: 1-8, sieczne
    Szybkość: 7
    Waga: 7
    Biegłość: Topory
    Może być używany jedynie przez Wojowników

    Ten wielki topór ma dwa ostrza i zakończony jest kolcem. Krawędzie żeleźca są wyjątkowo ostre, a długie stylisko pozwala trzymającemu na wkładanie dużej siły w ciosy.

    Miejsce występowania: Wiele różnych lokacji.

    Ocena: Bardzo przeciętna broń. Można jej używać tylko na początku, później staje się bezużyteczna.


    Berdysz

    Obrażenia: 2-7, sieczne
    TraK0: -1
    Szybkość: 10
    Waga: 10
    Biegłość: Topory
    Może być używany jedynie przez Wojowników

    Ten wielki topór ma żeleźce w kształcie półksiężyca. Chociaż broń ta robi deprymujące wrażenie, to służy raczej do ozdoby niż do walki. Jest wyjątkowo ciężka, ale słabo wyważona. Ostrze jest tępe i przeżarte rdzą. Pomimo trudności, jaką sprawia posługiwanie się tą bronią, długie stylisko pozwala władającemu na zadanie ciosu z dużą siłą.

    Miejsce występowania: I piętro Kostnicy.

    Ocena: Właściwie broń gorsza od topora bojowego, więc nie ma sensu jej używać.


    Wydrążony Topór

    Obrażenia: 1-8, sieczne
    Szybkość: 3
    Waga: 5
    Biegłość: Topory
    Może być używany jedynie przez Wojowników

    Ten wielki topór ma dwa ostrza i zakończony jest kolcem. Krawędzie żeleźca są wyjątkowo ostre, a długie stylisko pozwala trzymającemu na wkładanie dużej siły w ciosy.

    Topór wykonany jest z dziwnego stopu. Jest *lekki* i łatwy we władaniu. Zadaje taką samą liczbę obrażeń co zwykły topór, ale uderza znacznie szybciej.

    Miejsce występowania: Otrzymamy od Szpetnego, jeżeli pozwolimy mu przeżyć.

    Ocena: To nieznacznie polepszona wersja topora bojowego, dobra tylko na początku.


    Topór z Poroża

    Obrażenia: 2-7, sieczne
    Waga: 8
    Szybkość: 8
    Biegłość: Topory
    Może być używany jedynie przez Wojowników

    Kultury prymitywne często używały pozostałości martwych zwierząt jako broni. Są to chyba rogi jakiegoś stworzenia przerobione na swego rodzaju topór bojowy.

    Miejsce występowania: Wiele różnych lokacji.

    Ocena: Słaba broń. Nawet na początku znajdujemy lepsze.


    Topór Bojowy Dobrej Jakości

    Obrażenia: 2-9, sieczne
    Szybkość: 7
    Waga: 8
    Biegłość: Topory
    Może być używany jedynie przez Wojowników

    Na stylisku i ostrzach topora wyryte są zawiłe runy. Krawędzie żeleźca są ostre niczym brzytwa; wygląda jakby można się było nim golić, aczkolwiek chyba byś się na to nie odważył, nie wypiwszy przedtem kilku kufli piwa. Stylisko jest wykonane z grabu, owiniętego dokładnie skórą, aby zapewnić lepszy uchwyt.

    Miejsce występowania: Ziemie Umarłych.

    Ocena: Całkiem przyzwoita broń, jednak dobra tylko na początku gry. Później znajdujemy o wiele lepsze topory.


    Zaklęty Topór Bojowy

    Obrażenia: 2-9, sieczne
    Umagicznienie: +1
    TraK0: +1
    Szybkość: 6
    Waga: 4
    Biegłość: Topory
    Może być używany jedynie przez Wojowników

    Po dokładniejszym zbadaniu topora okazuje się, że na jego głowicy znajduje się ledwie widoczny, dziwny symbol. Kiedy przejeżdżasz po nim palcem, następuje nagłe wyładowanie, a głowica topora zmienia się na twych oczach w srebrno wyglądający metal.

    Topór jest nieprawdopodobnie ostry, wygląda jakby w razie konieczności mógł przecinać głazy. Symbol, który potarłeś, błyszczy teraz jasno. Zdaje się też, że topór stał się jeszcze lżejszy - tak, że prawie jesteś w stanie dzierżyć go w jednej ręce.

    Miejsce występowania: Wiele różnych lokacji, chociażby ratusz w Tartarze.

    Ocena: Przyzwoita broń, zwłaszcza na początku gry. Do pewnego czasu będzie to nasz główny topór (jeżeli zdecydujemy się posługiwać właśnie tym orężem).


    Objawienie

    Obrażenia: 3-10, sieczne
    Umagicznienie: +2
    Specjalne właściwości:
    +2 do obrażeń siecznych
    +1 do charyzmy
    +1 do klasy pancerza
    TraK0: +2
    Szybkość: 4
    Waga: 4
    Biegłość: Topory
    Może być używany jedynie przez Wojowników
    Może być używany jedynie przez Bogowców

    "Objawienie" to jedna z najświetniejszych broni wykonanych w Wielkiej Kuźni, siedzibie Wyznawców Źródła. To jedna z trójcy broni zwanej "Triadą Prób", obejmującej jeszcze młot zwany "Rozumem" oraz sztylet zwany "Oświeceniem". Na ostrzu topora wyryty jest symbol frakcji, a jego krawędzie są tak ostre, że bez trudu rozszczepiły wzdłuż włos. Masz zaszczyt być pierwszym właścicielem tego oręża.

    Miejsce występowania: Dostępne u Keldora, jeżeli przynależymy do Bogowców.

    Ocena: Bardzo dobra broń, nie tylko ze względu na zadawane obrażenia, ale również przydatne bonusy, które otrzymuje dzierżący ją wojownik.


    Oślepiacz

    Obrażenia: 2-9, sieczne
    Umagicznienie: +1
    Specjalne właściwości:
    +2 do klasy pancerza
    Odporność na ślepotę
    TraK0: +1
    Szybkość: 6
    Waga: 4
    Biegłość: Topory
    Może być używany jedynie przez Wojowników

    Ten wspaniały topór, znany jako "Oślepiacz", jest naprawdę bronią godną najwyższego podziwu. Legenda głosi, że stworzył go sam Akyzum Yar, mistrz metalurgów starożytnego imperium ze Sfery Pierwotnej Materii. Cesarz, któremu służył Yar, człowiek próżny i niegodziwy, zamówił u niego "oręż o niezrównanej urodzie". Praca zajęła Yarowi okrągły rok, a kiedy stanął przed cesarzem z "Oślepiaczem", okrutny władca tak zachwycił się toporem, że kazał zaraz uśmiercić genialnego zbrojmistrza, tak aby nigdy już nie mógł stworzyć nic, co mogłoby przewyższyć urodą ten wspaniały topór.

    Wykucie topora poprzedziły prowadzone pod czujnym okiem mistrza Yara drobiazgowe przygotowania obejmujące żmudny dobór rud i zaklęć rzemieślniczych. W efekcie powstał nowy metal, niezwykle lekki, trwały i bardzo odblaskowy. Topór nazwano "Oślepiaczem" z powodu zjawiska, jakie zachodziło podczas walki z użyciem tej cudownej broni. Wspaniały topór mianowicie potrafił zgromadzić w swoim ostrzu cząsteczki światła, a potem w trakcie walki nagłym błyskiem oszałamiał i oślepiał przeciwnika, czyniąc go niezwykle łatwym celem ataku. Ponadto posiadacz topora nabywał wraz z nim, w wyniku ubocznego działania magicznych składników oręża, odporność na wszelkiego rodzaju ataki łączące się z oślepieniem przeciwnika.

    Miejsce występowania: Dostępne u Pieścimetala.

    Ocena: Nie jest to zła broń, aczkolwiek nie zachwyca. Dosyć sporym plusem jest zmniejszenie KP o 2, bo obrażenia są na standardowym poziomie.


    Kat Niewiniątek

    Obrażenia: 3-10, sieczne
    Umagicznienie: +2
    Specjalne właściwości:
    Przenosi PŻ z przeciwnika na właściciela topora
    +2 do obrażeń ciętych
    TraK0: +2
    Szybkość: 6
    Waga: 4
    Biegłość: Topory
    Może być używany jedynie przez Wojowników
    Nie może być używany przez Dobre postacie

    Ten gigantyczny, podobny do topora tasak nazwany został "na cześć" niejakiego Oswella Brecka, rzeźnika, który niegdyś świadczył swe usługi Urzędniczej Dzielnicy w Sigil. Krążyła między ludem śpiewka, że któregoś dnia ten dobroduszny i ogólnie szanowany obywatel nagle oszalał i rzucił się w krwawą i opętańczą podróż przez ulice dzielnicy. Szalał tam z tasakiem w dłoni przez dziesięć dni i dziesięć nocy, mordując każdego napotkanego mężczyznę, kobietę i dziecko. Kres tym jatkom położyła dopiero osobista interwencja Pani Bólu. Plotka głosi, że Oswell zmarł wkrótce potem na skutek osobliwej choroby, która od dłuższego czasu z wolna pustoszyła jego ciało. Miała to być ta sama choroba, która wcześniej odebrała mu rozum i pchnęła go na drogę bezsensownych i makabrycznych mordów.

    Pochodzenie tego narzędzia rzezi jest nieustalone. Nie zmienia to faktu, że wielu rozmaitych czarodziejów i mędrców badało Kata Niewiniątek i próbowało w jakiś sposób określić jego magiczne właściwości. Wydaje się, że tasak ten niejako żywi się krwią i śmiercią swoich ofiar, pochłaniając ich istnienia i przekazując ich cząstki właścicielowi topora.

    Miejsce występowania: Dostępne u Pieścimetala.

    Ocena: Bardzo dobra broń dla złych postaci. Przede wszystkim zadaje spore obrażenia, a na dodatek przenosi PŻ przeciwnika na właściciela. Idealna broń dla seryjnego mordercy.


    Topór Niebiańskiego Ognia

    Obrażenia: 3-18, sieczne
    Umagicznienie: +3
    Specjalne właściwości:
    +2 do klasy pancerza
    +10 do obrażeń od ognia
    +10% do odporności na obrażenia sieczne
    TraK0: +2
    Szybkość: 3
    Waga: 5
    Biegłość: Topory
    Może być używany jedynie przez Wojowników
    Może być używany jedynie przez Praworządne Dobre postaci

    "Niebiański Ogień" to jedyna rzecz, jaką Trias zatrzymał przy sobie, aby przypominała mu o cudowności Sfer Wyższych. Miecz Triasa przeobraził się w twoich dłoniach w ciężki topór. Jest bardzo ciepły w dotyku. Na jego ostrzu wyryto wyobrażenia płomieni. Zawiłość wzorów zapiera dech. Ktoś wykonał je z takim artyzmem, że cały miecz wydaje się być spowity metalowymi płomieniami. Dalibóg, obróbka tego cudu musiała pochłonąć całe stulecia. Broń tę wykonano z nieznanego ci, ciężkiego i iskrzącego się jak srebro metalu.

    Topór robi wrażenie oręża liczącego sobie wiele tysiącleci. Z jego wnętrza daje się słyszeć lekki szmer, który zmaga się, ilekroć topór dotyka ludzkiego ciała.

    Jak się można domyślać, "Niebiański Ogień" mogą dzierżyć jedynie istoty o odpowiedniej mocy i czystości serca. Użyty w walce, "Niebiański Ogień" zajmuje się świętym blaskiem, który parzy i oślepia każdą niegodziwą istotę.

    Miejsce występowania: Miecz możemy znaleźć przy zwłokach Triasa. Mamy możliwość zamienić go w dowolną broń - również w topór.

    Ocena: Jedna z najlepszych broni dostępnych w grze (jeśli nie najlepsza). Zadaje olbrzymie obrażenia, zwiększa klasę pancerza i dodaje odporność na obrażenia sieczne. Jej jedyną wadą jest to, iż tylko Praworządne Dobre postacie mogą używać tej broni.


    Kruszyciel Serc

    Obrażenia: 3-10, sieczne
    Umagicznienie: +3
    Specjalne właściwości:
    1-6 obrażeń od elektryczności
    TraK0: +2
    Szybkość: 6
    Waga: 4
    Biegłość: Topory
    Może być używany jedynie przez Wojowników

    Jedna kropla krwi posiadacza topora, nałożona w miejsce, gdzie stylisko zbiega się z głowicą, wystarczy, aby przebudzić "Kruszyciela Serc".

    Miejsce występowania: Otrzymujemy od Agril-Szanaka (Klątwa), w zamian za uwolnienie go.

    Ocena: Bardzo dobry toporek. Oprócz wysokich obrażeń siecznych, zadaje również od elektryczności. Do pełni szczęścia brakuje bonusów dla dzierżącego topór.


    Dar Nienawiści

    (Przeklęty przedmiot)
    Obrażenia: 3-13, sieczne
    Umagicznienie: +1
    Specjalne właściwości:
    Powoduje szał bojowy
    TraK0: +1
    Szybkość: 7
    Waga: 7
    Biegłość: Topory
    Może być używany jedynie przez Wojowników
    Nie może być używany przez Dobre postacie

    W annałach historii sfer nie stwierdzono dokładnie kiedy stworzono "Dar Nienawiści", ale wygląda na to, że krwawy szlak znaczący jego obecność w sferach, doprowadził go w końcu do ciebie.

    Topór istnieje po to, by wywoływać uczucie nienawiści i sprawia, że jego właściciel wpada we wściekłą furię. W czasie walki, ożywają czaszki przy stylisku, a zęby na głowicy topora (pozostałości po ofiarach, wchłonięte przez ostrze) wysuwają się do przodu, szarpiąc i kąsając przeciwników przy każdym ciosie.

    Kiedy "Dar Nienawiści" zostanie użyty, nie będzie go można upuścić aż do chwili usunięcia klątwy.

    Miejsce występowania: Możemy poprosić o ten topór Fhjulla, który i tak przecież musi się zgodzić.

    Ocena: W tym momencie mamy już Kruszyciela Serc, więc ten topór jest w ogóle niepotrzebny. Na dodatek jest przeklęty. Właściwie nie ma sensu go zabierać.


    Błazeński Topór

    Obrażenia: 1-2, sieczne
    Umagicznienie: ???
    Specjalne właściwości: ???
    TraK0: ???
    Szybkość: 3
    Waga: 2
    Biegłość: Topory
    Może być używany jedynie przez Wojowników

    Osoba, która stworzyła ten topór, była albo skończonym szaleńcem, albo skończonym geniuszem. Tylko najbieglejszy z kowali potrafiłby wykuć oręż z Materii Chaosu, najbardziej niestałego i najbardziej nieprzewidywalnego surowca we wszystkich Sferach.

    O toporze tym krążą w całym sferycznym wieloświecie tysięczne plotki i opowieści. Mówi się o tym, że zwykli ludzie, ledwie tknąwszy tego cudownego oręża, przeobrażali się w bohaterów i zwyciężali potwory o niebywałej mocy, a wkrótce potem, w najzwyklejszych okolicznościach ginęli okrutną śmiercią. Oto wspomnienia o kilku z nich:

    Zaknar zwany Prostym - jednym machnięciem topora położył trupem wielkiego żarłacza. Zginął od kamiennej lawiny na pustkowiach Taboru.

    Garkon zwany Prawym - Zabity za sprawą dziwnego wyładowania energii, kiedy toczył walkę z czaszkoszczurem.

    Kannas zwany Prawym. Z zawodu kupiec. Pogrzebany żywcem, kiedy kamienna ściana, na której wisiał topór, runęła i przykryła go swoimi gruzami.

    Kvry Matterson - pacholę, liczące sobie zaledwie dziewięć wiosen. Z pomocą tego topora potrafiło nie tylko odstraszyć rozbójnicze stado ognistych nietoperzy, ale nawet zgładzić dwa z nich.

    Listę takich tragedii i wyczynów można ciągnąć właściwie bez końca.

    Miejsce występowania: Zamknięta skrzynia w domu Kruszypięścia (Klątwa).

    Ocena: Słaba broń. Zadaje naprawdę malutkie obrażenia, tak więc jest bezużyteczna.


    Sąd Ostateczny

    (Przeklęty przedmiot)
    Obrażenia: 5-15, sieczne
    Umagicznienie: +2
    Specjalne właściwości:
    1-6 obrażeń od ognia
    TraK0: +3
    Szybkość: 10
    Waga: 20
    Biegłość: Topory
    Może być używany jedynie przez Vhailora
    Może być używany jedynie przez Praworządne postacie

    Ten archaiczny bojowy topór o dwóch ostrzach przywodzi na myśl topór katowski; jego trzonek został wykuty w kształcie symbolu frakcji Łaskobójców (czerwony smok z rozpostartymi skrzydłami - skrzydła uformowano w ostrza). Topór jest potężny, władanie nim nawet za pomocą dwóch rąk wymaga użycia wielkiej krzepy. Vhailor musi być wyjątkowo silny jak na istotę widmową.

    Topór ten jest częścią samego Vhailora, podobnie jak zbroja. Niesie w sobie fragment jego istoty. W rezultacie całkowicie oddany jest sprawiedliwości i nie pozwoli spocząć dzierżącej go osobie, tak długo jak trzeba będzie kogoś "osądzać". Znaczna liczba obrażeń zadawana przez topór jest podwajana, jeśli trafi on w winną lub chaotyczną istotę. Co więcej, topór przelewa część swej mocy w użytkownika, dając mu dodatkową ochronę przed atakami.

    Nieznane jest pochodzenie tej broni. Można jednak zaryzykować przypuszczenie, że topór czerpie swą moc z wiary Vhailora. Nie wiadomo co by się stało, gdyby miał on zginąć po raz drugi.

    Miejsce występowania: Vhailor - jest to jego osobisty topór.

    Ocena: Sam Vhailor, trzeba przyznać, świetnie posługuje się tą bronią. Jest ona przyzwoita, właściwie do końca gry nie odbiega jakością od pozostałych toporów, więc niemożliwość używania innej broni niż ta, jest zrozumiała.


    Ostrze Zapomnienia

    Obrażenia: 2-9, sieczne
    Umagicznienie: +2
    Specjalne właściwości:
    1-6 obrażeń od chłodu
    +50% do odporności na chłód
    +25% do odporności na magiczny chłód
    TraK0: +1
    Szybkość: 8
    Waga: 10
    Biegłość: Topory
    Może być używany jedynie przez Wojowników
    Nie może być używany przez Dobre postacie

    Kiedy zostaną przebudzone moce topora, a jego nazwa będzie znajoma, "Ostrze Zapomnienia" przybierze całkowicie czarny kolor... Początkowo jedynie trzonek ma hebanowy odcień, ale już po chwili cała głowica jest całkowicie czarna. Chłód, który promieniuje od topora, jest teraz znacznie bardziej odczuwalny. Bolesne jest samo trzymanie go przez dłuższą chwilę.

    Za każdym razem, kiedy "Ostrze Zapomnienia" uderzy w cel, zadaje niszczące obrażenia... Każdy zadany cios powoduje rozpad ciała wokół rany, co prowadzi do jej powiększenia.

    Przypuszcza się, że w toporze jakimś sposobem osadzono Kulę Unicestwienia, ale jeszcze raz - to tylko spekulacje. Wszystko jest jednak możliwe w nieskończoności sfer.

    Miejsce występowania: Ratusz w Tartarze, przedostatni pokój.

    Ocena: Nie jest to zła broń, ale są lepsze. Za chwilę będziemy mieć Niebiański Ogień, a do tej pory posiadamy już Kruszyciela Serc, który jest równie dobry, jak ta broń.


    Ostrze Entropii

    Obrażenia: 3-23, sieczne
    Umagicznienie: +2
    TraK0: +2
    Szybkość: 7
    Waga: 7
    Biegłość: Topory
    Może być używane jedynie przez Wojowników

    Ten dziwny przedmiot wszedł w twe posiadanie, kiedy oddałeś Kostkę Modrona żelaznemu golemowi w wieży oblężniczej. Wygląda jak mały sztylet, ale gdy na niego patrzysz, ostrze zwija się i wygina, jak gdyby chciało się wyrwać z ograniczeń swego kształtu.

    Wygląda na to, że przedmiot został wykonany z żelaza, srebra i wielu innych metali. Czasem stapiają się w jedno, a czasem schodzą w głąb ostrza, by po chwili pojawić się ponownie.

    Miejsce występowania: Otrzymamy od Pieścimetala, jeżeli oddamy mu Kostkę Modronów.

    Ocena: Bardzo dobra broń. Przede wszystkim zadaje olbrzymie obrażenia. Brakuje tutaj jedynie bonusów dla naszej postaci.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw