Risen 2


Znane fakty

Działy gier » Risen 2 » Dział przedpremierowy
Autor: Schadow
Utworzono: 14.05.2011
Aktualizacja: 04.08.2011

Oto znane nam fakty dotyczące Risen 2, będą one aktualizowane na bieżąco. Białym kolorem są zaznaczone nowe fakty.


Ogólne
  1. Prace nad Risen 2 ogłoszono dnia 18.08.2010 na targach GamesCom.
  2. Nie będzie Mod kitu, podobnie jak w jedynce.
  3. W planie gry nastąpi wiele znaczących zmian, niekiedy wpływających nawet na wszystkie aspekty.
  4. Ujrzymy nowy film z logo Piranha Bytes.
  5. Zakupiono nowe specjalistyczne programy i zatrudniono animatorów.
  6. Gra jest już na takim etapie tworzenia, że umożliwia rozgrywkę.
  7. Gra jest tworzona od dwóch lat.
  8. Ukończono już etap tworzenia (przedmiotów, tekstur, animacji i dźwięków), a rozpoczęto balansowanie gry i jej dopracowywanie.
  9. Risen 2 wydany będzie na PC, Xbox 360 i PS3, port na konsolę robi WizardBox, ale eksperci z Piranha Bytes wykonają parę ulepszeń.
  10. Gra rozwijana jest jednocześnie na wszystkie platformy.
  11. Nie będzie trybu multiplayer.
  12. Data premiery nie jest jeszcze ustalona, ale najwcześniej gra może ujrzeć światło dzienne pod koniec jesieni 2011 roku.
  13. Risen 2 będzie o połowę dłuższy od pierwszej części (ok. 60 godz.).
  14. Budżet Risen 2 to tajemnica, ale wiemy, że jest to najdroższa produkcja z dotychczasowych dzieł PB.
  15. Gra będzie dostępna na Steam'ie, a także skorzysta z jego systemu ochrony.

Grafika i animacja
  1. Poprawiono oraz ulepszono mechanizm przetwarzania grafiki.
  2. Modele kobiet mają być ulepszone, tak by wyglądały realistycznie.
  3. W tworzeniu animacji Piranha Bytes posłuży się techniką Motion Capture.
  4. Poprawiona zostanie fizyka przedmiotów i postaci.
  5. Ulepszona fizyka upadku ciała po śmierci np. wilka, który w Risen nierealistycznie osuwał się na ziemię.
  6. Wszystkie animacje postaci, potworów będą zupełnie nowe i dopracowane.
  7. Ulepszono jakość renderowania wody.
  8. Udoskonalona zostanie mgła.
  9. Ulepszone zostaną animacje gestów i emocji podczas rozmowy, które mają wskazywać na uczucia postaci.
  10. Przywrócono efekt promieni słonecznych.
  11. Dodano krótką animację upadku po skoku, a bieganie będzie szybsze niż skakanie.
  12. Twarze postaci będą bardziej zróżnicowane.
  13. W opcjach pojawi się możliwość włączania i wyłączania synchronizacji pionowej.
  14. Opcje graficzne umożliwią grę na ultra wysokich parametrach (HDR).
  15. Nie wiadomo, czy będzie animacja picia.
  16. Gra będzie używała techniki "bump-mapping", a tekstury zostaną poprawione.
  17. Płynne animacje.
  18. Modele postaci są zbudowane w sposób modułowy, czyli raczej nie spotkamy dwóch identycznych osób.
  19. Bardziej szczegółowe i w większej rozdzielczości modele.
  20. Wszystko działa na DirectX 9, a sprzęt zalecany do R1 pozwoli na komfortową grę.
  21. Podczas podróży między wyspami będzie ekran wczytywania, ale do samego lądu dopłyniemy sami.
  22. Risen 2 wykorzystuje technologię SpeedTree do optymalizacji (renderowania) liści.
  23. Gra wspiera ojczysty anti-aliasing (AA).


Fabuła i zadania
  1. Większość fabuły jest już napisana, mogą nastąpić jedynie drobne zmiany.
  2. Znowu będziemy mogli wykonać zadania typu "Znajdź mordercę w...".
  3. Będzie więcej zadań pobocznych, których ilość zostanie podobna tak na początku gry, jak i pod koniec.
  4. Fabuła będzie bardziej rozbudowana i skoncentrowana.
  5. Na samym początku gra będzie liniowa i wprowadzi gracza w realia, ale w pewnym momencie świat stanie się otwarty, a nasze decyzje będą miały wpływ na dalszą rozgrywkę.
  6. Zadania poboczne będziemy mogli otrzymać z różnych źródeł, a także ich rozwiązań będzie kilka.
  7. Tytani zniszczyli świat, ludzkość stoi na skraju zagłady; z głębi wód wynurzają się morskie potwory, które utrudniają komunikację. Główny Bohater, członek Inkwizycji, musi wyjaśnić sytuację i dowiedzieć się, jak powstrzymać panoszący się chaos.
  8. Piraci mają odegrać dużą rolę w grze, jednym z pierwszych zadań będzie zdobycie zaufania tejże frakcji.
  9. Akcja rozpoczyna się w Calderze, wiosce, która nie została zniszczona przez tytanów, kilka lat (najprawdopodobniej 10) po tym, co zdarzyło się w poprzedniej części.
  10. Kobieta z trailera odegra ważną rolę w grze.
  11. Główna fabuła jest opracowana tak, iż wiele razy będziemy odwiedzać tę samą wyspę.
  12. Twórcy zapowiadają, że w grze będzie ponad dwa razy więcej zadań do wykonania niż w pierwszej odsłonie.
  13. Aby móc posiadać własną łajbę, będziemy musieli wspinać się w hierarchi piratów i dopiero po zostaniu kapitanem uzyskamy taką możliwość.
  14. Statek służyć nam będzie nie tylko jako transport, ale także jako swoista baza, w której zmienimy, wcześniej zrekrutowanych, kompanów.
  15. Pierwsza wyspa to samouczek, dlatego nie będziemy mogli na niej umrzeć.


Bohater
  1. Bohater nie będzie na starcie przypakowany.
  2. Kontynuujemy grę postacią z pierwszej części.
  3. Bezimienny pamięta wydarzenia z Risen 1.
  4. Nosi opaskę na oku, pod którą skrywa okular Inkwizytora.
  5. Bohater będzie mógł zrekrutować kompanów, a to czy i ilu ich możemy mieć uzależnione zostanie od respektu w danej frakcji.

Postacie
  1. Będzie więcej przyjaciół.
  2. Może pojawi się więcej opcji dla tych NPC.
  3. Patty i Carlos pojawią się w R2.
  4. Będzie wielu piratów, ale nie takich w stylu Piratów z Karaibów, tylko zwykłych bandytów żeglujących po morzu.
  5. Znamy trzy frakcje: Piraci, Inkwizycja i obóz, który zajmuje się magią voodoo (najprawdopodobniej będą to Kapłanki Voodoo).
  6. W grze nie będziemy musieli wybierać frakcji, nasze wybory będą wpływać na nasze relacje z nimi.
  7. Nasi towarzysze będą bardzo silni, ale ich poziom doświadczenia nie wzrasta. Każdy z nich ma zróżnicowaną i ciekawą osobowość (Patty - walka wręcz, Shakara - magia voodoo, Venturo - muszkiety).
  8. Na lądzie towarzyszyć będzie nam mógł jedynie jeden kompan, który jest nieśmiertelny, ale może stracić przytomność, po walce gdy podejdziemy do niego wstanie. Możemy ich leczyć, ale nie dane nam będzie modyfikować ich ekwipunku.
 

Gameplay
  1. Piranie chcą nas zaskoczyć czymś nowym pod względem wytwarzania przedmiotów.
  2. Będą mini-gry, które pozwolą nam zarabiać.
  3. Nauczyciele wciąż będą potrzebni do uczenia się nowych umiejętności i do zwiększania ich.
  4. System umiejętności nie zmieni się za bardzo w stosunku do jedynki. Będzie 5 gałęzi, z ok. 75 pasywnymi lub aktywnymi umiejętnościami:
  • Walka wręcz
  • Walka dystansowa
  • Podstęp
  • Odporność
  • Magia                                                                                                
  1. Sztuczna inteligencja w walce jest ulepszona.
  2. System walki będzie nieco różnił od tego z jedynki i nie będzie uproszczony.
  3. Mowa ciała przeciwnika może nam zdradzić, jak dobrym jest wojownikiem.
  4. Pojawią się ulepszenia w rutynie, przez co gra stanie się bardziej realistyczna.
  5. Obsada z dubbingu w miarę możliwości jak najbardziej podobna do tego z Risen 1.
  6. Magia będzie w R2, ale w całkiem nowym systemie (magia voodoo).
  7. Bohater nadal będzie czytał książki na głos.
  8. Różne style chodzenia - inny dla każdej frakcji.
  9. Atakować możemy każdego NPC-a, ale nie każdy zostanie zabity.
  10. Cykl dnia i nocy będzie miał wpływ na rozgrywkę.
  11. Nie będzie wielkich bitew morskich.
  12. Bohater nie bedzie formalnie w jednej z frakcji, ale jego zachowanie wpływać będzie na historię.
  13. W grę na PC będzie można zagrać na padzie od Xboxa.


Interfejs
  1. Interfejs zostanie przebudowany.
  2. Nasz ekwipunek znowu jest nieograniczony.
  3. Prawdopodobnie zarządzanie ekwipunkiem będzie odbywać się tylko za pomocą klawiatury.
  4. Podczas ruchu mysz działa jak strzałki na klawiaturze, gdy stoimy możemy obracać swobodną kamerę (jak w Wiedźminie).
  5. Ekwipunek można będzie przefiltrować według kategorii, co ułatwi nam szukanie.
  6. Na mapie będziemy mogli zaznaczać punkty.


Świat gry
  1. Świat będzie większy niż w R1.
  2. Akcja toczy się w uniwersum fantasy, tym razem z piratami jako tematem przewodnim.
  3. Nie będzie dzieci.
  4. Najprawdopodobniej w grze pojawi się dom publiczny.
  5. Będą ubikacje.
  6. Kilka wysp, z których wielkość każdej będzie się wahała pomiędzy 1/3 a 2/3 wielkości wyspy Faranga, podróże między nimi na statkach.
  7. Różne strefy klimatyczne na wyspach.
  8. Dostępny system szybkiego przemieszczania się pomiędzy lokacjami.
  9. Większy realizm świata.
  10. Co najmniej 3 wyspy i fragment kontynentu.
  11. Każdy budynek ma być wyjątkowy.
  12. Jeśli jakiś NPC wykonuje jakiś przedmiot, to my też możemy to zrobić.
  13. Podczas rozgrywki będziemy mogli spotkać przyjazne gnomy.
  14. Wzdłuż brzegu w strategicznych miejscach porozstawiane zostaną łódeczki, tak aby móc przetrasnportować się na inną wyspę bez wracania do portu.
  15. W grze zobaczymy jedynie jedno większe miasto i to pod koniec gry.


Flora i fauna
  1. Potwory będą zarówno ze świata rzeczywistego, jak i wymyślone przez PB.
  2. Niektóre stwory, które napotkamy podczas gry, będą niezwykłe i przerażające.
  3. Pojawią się nowe, małe stworzonka.
  4. Znów spotkamy Gnomy i Sępy morskie.
  5. Oprócz potworów fantasy będą również małpy, dziki, guźce.
  6. W oceanie zobaczymy ławice różnych gatunków ryb.
  7. Nowe rodzaje potworów: pająki, bazyliszkopodobne, potwory nadbrzeżne, niedźwiedzie.
  8. Wszystkie zwierzęta "tworzące tło" będą mogły być zabite.


Ekwipunek
  1. Pancerze będą miały rangi (lekki, średni, ciężki).
  2. Nie zabraknie nowych typów broni białej i dystansowej.
  3. Będzie więcej unikalnych broni.
  4. Będą cywilne ubrania.
  5. Broń palna - karabiny, pistolety. Były one dostępne w świecie gry już od dawna, jednak na Farangę nie dotarły.
  6. Łuki, kusze i kostury znikną.
  7. Zbroja nie będzie całością - zostanie podzielona na buty, czapki, górne części stroju, spodnie itd.
  8. Będziemy mogli nosić broń przy pasie.
  9. Więcej słabych zbroi.
  10. Przeładowanie broni palnej będzie nieco szybsze niż w realnym życiu.
  11. Broń palna nie będzie pospolitą bronią, dlatego nie spotkamy zbyt wielu, którzy ją posiadają.


Muzyka
  • Muzykę do gry komponuje Bastian Seelbach.
  • Większość z utworów do gry została skomponowana.
  • Do tworzenia ścieżki dźwiękowej użyte zostały nowe instrumenty, których nie usłyszeliśmy w poprzednich produkcjach Piranha Bytes.



Komentarze

Ten artykuł skomentowano 0 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




Ten artykuł skomentowano 0 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


Pseudonim
E-mail
Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw