Bagielce Rhobarta
Rhobart odda Ci pieniądze dla Brogara (zadanie "Haracz w obozie bandytów"), jeśli rozprawisz się z trzema "silnymi bagielcami" wałęsającymi się nieopodal. Po wykonaniu zlecenia wróć po nagrodę.
Punkty doświadczenia: 250 (za wykonanie zadania), 50 (późniejsza rozmowa z Rhobartem)
Nagroda: 50 szt. zł.
Branon potrzebuje pomocy
Branon chce, żeby Ricardo go chronił. Ten odmówi, ale i tak zadanie zostanie zaliczone.
Punkty doświadczenia: 150 (za wykonanie zadania), 25 (poinformowanie Branona, że Ricardo nie będzie go chronił)
Butelka piwa dla pijaka
Luis odpowie na Twoje pytania, jeśli za każde z nich dostanie jedno piwo. Trunek możesz zdobyć, np. kupując go u Obela. Najlepiej nabyć od razu co najmniej pięć butelek.
Punkty doświadczenia: 100 (za wykonanie zadania)
Czmychające szczury
Luis wróci do polowania, jeśli zabijesz trzy "czmychające szczury", które go nękają. Niestety, zamiast obiecanych 30 szt. zł., dostaniesz jedynie 25.
Punkty doświadczenia: 200 (za wykonanie zadania), 50 (późniejsza rozmowa z Luisem)
Nagroda: 25 szt. zł.
Dostawa artefaktów
Beppo ma problem z dostawą artefaktów. Idź z tą sprawą do Hawkinsa, który zleci Ci zadanie "Robotnicy mają wrócić do pracy". Wykonaj je i wróć do Beppo.
Punkty doświadczenia: 150 (za wykonanie zadania), 25 (późniejsza rozmowa z Rachelą)
Nagroda: 20 szt. zł. (od Beppo), 20 szt. zł. (od Racheli)
Dwight ma wrócić do pracy
Problem Dwighta jest standardowy - nie chce mu się pracować. Hawkins zaleci Ci rozwiązanie siłowe. Skorzystaj z tej rady, a następnie porozmawiaj z robotnikiem.
Punkty doświadczenia: 200 (za wykonanie zadania)
Gorączka złota
Wykonujemy zadania "Myśliwy mają wrócić do polowania", "Robotnicy mają wrócić do pracy" oraz "Walka o władzę" i meldujemy o tym Racheli.
Punkty doświadczenia: 150 (za wykonanie zadania)
Nagroda: 100 szt. zł.
Haracz w obozie bandytów
Pozbieraj haracz od wymienionych w dzienniku osób (Beppo nie będzie chciał oddać złota, a dla Rhobarta będziesz musiał wykonać zadanie "Bagielce Rhobarta") i wróć do Brogara.
Punkty doświadczenia: 10x 25 (pozbieranie haraczu od wskazanych osób i rozmowa z Samem), 250 (za wykonanie zadania)
Idź do ruin świątyni z Lorenzo
Lorenzo zaproponuje Ci współpracę przy oczyszczaniu pobliskich ruin z potworów. Podążaj za nim. Wkrótce jednak zatrzyma się i przekonasz się, że jego zamiar jest zupełnie inny. Zażąda 50 szt. zł. Możemy mu je dać, ale oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest pokonanie go.
Punkty doświadczenia: 150 (za wykonanie zadania)
Idź na polowanie z Dougiem
Doug opowie Ci o jednej silnej bestii, którą chciałby upolować. Zapłaci Ci 30 szt. zł., jeśli mu w tym pomożesz. Idź za nim i pokonaj czerwa, a następnie porozmawiaj z myśliwym.
Punkty doświadczenia: 200 (za wykonanie zadania), 25 (późniejsza rozmowa z Dougiem)
Nagroda: 30 szt. zł.
Leniwy pies
Brogar chce, byś nakazał Clayowi zmienić na warcie Phila. Idź do leniwego strażnika i porozmawiaj z nim. Ostatecznie jednak musisz fizycznie nakłonić go do posłuszeństwa. Kiedy się podniesie, pogadaj ponownie z nim, a także z Philem i Brogarem.
Dostępność: po wykonaniu zadania "Sługus Brogara"
Punkty doświadczenia: 200 (za wykonanie zadania), 25 (późniejsza rozmowa z Philem), 25 (późniejsza rozmowa z Brogarem)
Nagroda: 25 szt. zł. (od Phila)
Lista Dorgana
Oddaj Brogarowi znalezioną przy ciele Dorgana listę (patrz zadanie "Walka o władzę"). Otrzymasz misję "Haracz w obozie bandytów".
Punkty doświadczenia: 100 (za wykonanie zadania)
Mięso dla ekipy
Rachela poprosi Cię o dostarczenie jej dziesięciu kawałków surowego mięsa. Jeśli nie masz wystarczającej ilości przy sobie, musisz pójść na polowanie.
Punkty doświadczenia: 200 (za wykonanie zadania)
Nagroda: 30 szt. zł.
Myśliwi mają wrócić do polowania
Sam jest przywódcą myśliwych w obozie bandytów, ale nie może wykonywać swoich obowiązków, bo musi pracować dla Brogara. Twoim zadaniem jest sprawienie, by on i pozostali łowcy powrócili do polowania. Musisz wykonać zadania "Idź na polowanie z Dougiem" dla Douga, "Czmychające szczury" dla Luisa i "Walka o władzę", a następnie ponownie porozmawiać z Samem.
Dostępność: po otrzymaniu zadania "Walka o władzę"
Punkty doświadczenia: 250 (za wykonanie zadania), 200 (w sumie, podczas różnych rozmów w trakcie wykonywania zadania i po jego ukończeniu)
Nagroda: 50 szt. zł. (od Sama), 50 szt. zł. (od Racheli)
Najlepszy żołnierz w obozie bandytów
Craig organizuje walki na arenie i przyjmuje zakłady. Wykonaj zadania "Pokonaj Ricardo na arenie", "Pokonaj Domingo na arenie" i "Pokonaj Craiga na arenie" oraz spróbuj wyzwać Lorenzo, jednak ten odmówi Ci walki.
Punkty doświadczenia: 200 (za wykonanie zadania)
Namów Branona, by wrócił do kopania
Branon wróci do pracy, jeśli wykonasz zadanie "Obrzydliwe owady" i poinformujesz go, że na jego stanowisku jest już bezpiecznie.
Punkty doświadczenia: 100 (za wykonanie zadania)
Niebezpieczna zwierzyna
Część zadania "Idź na polowanie z Dougiem".
Punkty doświadczenia: 150 (za wykonanie zadania)
Obrzydliwe owady
Ricardo zapłaci Ci 30 szt. zł., jeśli pozbędziesz się latających w pobliżu ciem. Odnajdujemy je i zabijamy wszystkie cztery, a następnie wracamy do zleceniodawcy.
Punkty doświadczenia: 250 (za wykonanie zadania), 50 (późniejsza rozmowa z Ricardo)
Nagroda: 30 szt. zł.
Ochrona przed duchami przodków
Umysł Enrico nawiedzają duchy i za nic nie chce wrócić do kopania. Na jednej z wysepek (stanowisko Branona) w "prostym kufrze" znajdziesz "bezwartościowy amulet". Przekonaj robotnika, że jest magiczny i będzie go chronił, a on musi pracować, by odszukać podobne "artefakty" także dla innych.
Punkty doświadczenia: 100 (za wykonanie zadania)
Piwo dla ekipy
Rhobart poprosi Cię o dostarczenie do Racheli dziesięciu butelek piwa i przyniesienie mu zapłaty - 50 szt. zł. Możemy postąpić zgodnie z jego instrukcją albo wzbogacić się nawet o 100 szt. zł., wyciągając od żony Dona 100 szt. zł. i mówiąc zleceniodawcy, że odmówiła ona zapłaty.
Punkty doświadczenia: 200 (za wykonanie zadania), 100 (jeśli postąpimy uczciwie)
Podbój obozu artefaktów
Fincher chce rozbić obóz inkwizycji na południowy wschód od bagien.
Punkty doświadczenia: 500 (za wykonanie zadania), 50 (poinformowanie Finchera o sukcesie)
Pokonaj Craiga na arenie
Postaw u Craiga 50 szt. zł. i wyzwij go. Wejdź na arenę i pokonaj przeciwnika.
Punkty doświadczenia: 150 (za wykonanie zadania)
Nagroda: 50 szt. zł.
Pokonaj Domingo na arenie
Postaw u Craiga 100 szt. zł. i wyzwij Domingo (musimy mu postawić piwo). Wejdź na arenę, pokonaj przeciwnika i wróć po wygraną.
Punkty doświadczenia: 200 (za wykonanie zadania)
Nagroda: 100 szt. zł.
Pokonaj na arenie Brogara
Kiedy już wykonasz zadanie "Najlepszy żołnierz w obozie bandytów", postaw u Craiga 200 szt. zł. i wyzwij Brogara. Następnie wejdź na arenę, pokonaj przeciwnika i zabierz mu złoty odłamek (zadanie "Zabierz Brogarowi złoty odłamek"). Wróć po wygraną.
Punkty doświadczenia: 300 (za wykonanie zadania)
Nagroda: 200 szt. zł.
Pokonaj Ricardo na arenie
Postaw u Craiga 10 szt. zł. i wyzwij Ricardo. Wejdź na arenę, pokonaj przeciwnika i wróć po wygraną.
Punkty doświadczenia: 100 (za wykonanie zadania)
Nagroda: 10 szt. zł.
Porozmawiaj z Mistrzem Illumarem
Cormac poradzi Ci, żebyś, gdy już dostaniesz się do Klasztoru, porozmawiał tam z Mistrzem Illumarem, który może Cię nauczyć pisania zwojów.
Punkty doświadczenia: 50 (za wykonanie zadania)
Poszukiwany: łowca skarbów
Fincher nakaże Ci znaleźć i wynająć poszukiwaczy skarbów, którzy mogliby splądrować świątynię na wschodzie. W tym celu musisz udać się do Miasta. Wykonaj w nim kolejno zadania "Trzy złote misy dla Scordo", "Znajdź tylne wejście do miasta" i "Zebranie trojaczków", a następnie wyprowadź z niego braci Dirka, Dytara i Olfa. Temu ostatniemu opowiedz o świątyni.
Dostępność: po wykonaniu zadań "Podbój obozu artefaktów" i "Ratowanie mienia"
Punkty doświadczenia: 100 (za wykonanie zadania), 100 (za poinformowanie o znalezieniu poszukiwaczy), 150 (za wysłanie poszukiwaczy do świątyni)
Nagroda: 50 szt. zł. (za poinformowanie o znalezieniu poszukiwaczy), 100 szt. zł. (za wysłanie poszukiwaczy do świątyni)
Powiedz Donowi o sukcesie w obozie artefaktów
Kiedy wykonasz zadanie "Podbój obozu artefaktów", poinformuj o tym Dona.
Dostępność: po wykonaniu zadania "Podbój obozu artefaktów"
Punkty doświadczenia: 100 (za wykonanie zadania)
Nagroda: 100 szt. zł.
Powiedz Fincherowi o wejściu do świątyni na wschodzie
Fincher poprosi Cię, byś rozejrzał się za wejściem do świątyni na wschodzie. Skorzystaj z nowej mapy, by ją odnaleźć. Podejdź do niej (powinna Ci się wyświetlić informacja o wykonaniu zadania "Znajdź na wschodzie to duże wejście do świątyni"), a następnie wróć do zleceniodawcy.
Dostępność: po wykonaniu zadań "Podbój obozu artefaktów" i "Ratowanie mienia"
Punkty doświadczenia: 100 (za wykonanie zadania)
Nagroda: 100 szt. zł.
Przeminęło ze złotem
Brogar opowie Ci o zaginionym wojowniku, Dorganie. Wyrusz na poszukiwania. Idź wzdłuż skał na wschodzie i odnajdź jaskinię. W niej czeka Cię ciężka przeprawa z ćmami grobowymi. Okaże się, że Dorgan nie żyje. Z jego ciała weź koniecznie złoty odłamek i listę dłużników Brogara.
Dostępność: po wykonaniu zadania "Sługus Brogara"
Punkty doświadczenia: 250 (za wykonanie zadania), 50 (poinformowanie Brogara o losie Dorgana)
Raport o sytuacji dla Dona
Don chce, żebyś udał się do Miasta i zdobył od jego ludzi informacje o sytuacji. Kierujemy się tam i przekupujemy strażnika o imieniu Leto. Następnie wykonujemy dla bandytów co najmniej cztery z spośród następujących zadań: "Haracz od Kostara", "Kufer Romanowa", "Lukor chce te pięć pancerzy", "Zanieś paczki z powrotem do Łasicy", "Pamiątka rodzinna", "Doyle musi zniknąć". Wtedy jeden z bandytów powinien zdradzić Ci miejsce pobytu jego szefa. Udaj się tam i porozmawiaj ze Scordo. Przekaże Ci raport i paczkę dla Dona. Zanieś je zleceniodawcy.
Dostępność: po wykonaniu zadania "Spotkanie z Don Estebanem"
Punkty doświadczenia: 300 (za wykonanie zadania)
Ratowanie mienia
Fincher chce, żeby skrzynie z artefaktami z rozbitego obozu inkwizycji zostały przyniesione. Jeśli chcemy otrzymać to zadanie, sami musimy się tym zająć. Rozmawiamy z Hawkinsem, Dwightem, Branonem i Enrico, a następnie wracamy do Finchera.
Dostępność: po wykonaniu zadania "Podbój obozu artefaktów"
Punkty doświadczenia: 3x 25 (zagonienie do noszenia skrzyń Branona, Dwighta i Enrico), 200 (za wykonanie zadania)
Rhobart potrzebuje zioła
Możesz pomóc Rhobartowi w pozyskiwaniu zioła. Przejdź się po okolicy i pozbieraj dziesięć sztuk. Dostaniesz za nie 70 szt. zł. Tyle samo zostanie Ci zapłacone także za każdą następną dziesiątkę.
Punkty doświadczenia: 50 (za wykonanie zadania)
Nagroda: 70 szt. zł.
Robotnicy mają wrócić do pracy
Hawkins nie potrafi nakłonić swoich podwładnych do pracy. Odnajdujemy Branona, Dwighta i Enrico oraz wykonujemy zadania "Namów Branona, by wrócił do kopania", "Dwight ma wrócić do pracy" i "Ochrona przed duchami przodków". Następnie wracamy do zleceniodawcy.
Punkty doświadczenia: 3x 25 (za poinformowanie Hawkinsa o każdym robotniku, który powróci do pracy), 200 (za wykonanie zadania), 25 (późniejsza rozmowa z Rachelą)
Nagroda: 20 szt. zł. (od Racheli), możliwość kupna roboczego ubrania od Hawkinsa
Sługus Brogara
Brogar będzie z Tobą gadał dopiero, kiedy przyniesiesz mu smażone mięso od Racheli. Idź do niej i porozmawiaj. Najpierw dostaniesz kawałek dla siebie, ale ostatecznie będziesz musiał dać go Brogarowi.
Punkty doświadczenia: 50 (za wykonanie zadania)
Spotkanie z Don Estebanem
Dostać się do szefa bandytów nie jest sprawą łatwą. Musisz najpierw mieć solidny powód ku temu, by się z nim zobaczyć. Od Oskara dowiesz się, że Don pragnie pewnego złotego miecza, który jednak został rozbity na kawałki. Wykonaj zadanie "Złote odłamki dla Oskara", a następnie kup jego dzieło za 200 szt. zł. i zanieś je do Racheli.
Punkty doświadczenia: 400 (za wykonanie zadania), 25 (późniejsza rozmowa ze strażnikiem)
Walka o władzę
Sam nakreśli Ci sytuację, jaka panuje w obozie bandytów. Realną władzę sprawuje Brogar, a ludzie boją mu się przeciwstawić. Kiedy wykonasz zadanie "Przeminęło ze złotem", w Twoje ręce powinna wpaść lista dłużników Brogara. Oddaj ją wojownikowi, a ten zleci Ci kolejną misję - "Haracz w obozie bandytów". Rachela zasugeruje Ci, byś pracował dla niego, dopóki nie znajdą się wystarczająco mocne dowody. Tak też robimy, a następnie wracamy do niej. Nie chce mówić o sprawie Donowi, dlatego poprosi Cię o zastraszenie Brogara. Uda nam się to, jeśli wcześniej wykonaliśmy zadanie "Najlepszy żołnierz w obozie bandytów".
Punkty doświadczenia: 350 (za wykonanie zadania), 250 (w sumie, podczas różnych rozmów w trakcie wykonywania zadania i po jego ukończeniu), 100 (jeśli powiesz Donowi o sprawie)
Nagroda: 150 szt. zł.
Zabierz Brogarowi złoty odłamek
Po zwycięskiej walce (zadanie "Pokonaj na arenie Brogara") zabieramy leżącemu Brogarowi złoty odłamek.
Punkty doświadczenia: 100 (za wykonanie zadania)
Zakazane zabawy
Wykonaj zadanie "Najlepszy żołnierz w obozie bandytów" i "Pokonaj na arenie Brogara", a następnie porozmawiaj z Craigiem.
Punkty doświadczenia: 100 (za wykonanie zadania)
Zanieś złoty miecz Don Estebanowi
Oddaj złoty miecz Donowi.
Dostępność: po wykonaniu zadania "Spotkanie z Don Estebanem"
Punkty doświadczenia: 1000 (za wykonanie zadania), 150 (otrzymanie nagrody)
Nagroda: 100 szt. zł.
Złote odłamki
Zbierz wszystkie pięć złotych odłamków ostrza (patrz zadanie "Złote odłamki dla Oskara").
Punkty doświadczenia: 400 (za wykonanie zadania)
Złote odłamki dla Oskara
Oskar chce dostać pięć odłamków złotego ostrza, by przekuć miecz dla Dona. Od Luisa dowiesz się, kto jest ich posiadaczem. Jeden z nich ma on sam i odda Ci go za dwa piwa. Drugi znajdziesz przy ciele Dorgana (zadanie "Przeminęło ze złotem"). Aby dostać kawałki Brogara i Craiga, musisz pokonać ich na arenie (zadania "Pokonaj Craiga na arenie" i "Pokonaj na arenie Brogara"). Ostatni jest w "prostym kufrze" na jednej z wysepek (stanowisko pracy Branona). Kiedy zdobędziesz już wszystkie, wróć do Oskara.
Punkty doświadczenia: 200 (za wykonanie zadania)
Nagroda: 50 szt. zł.
Znajdź na wschodzie to duże wejście do świątyni
Część zadania "Powiedz Fincherowi o wejściu do świątyni na wschodzie".
Punkty doświadczenia: 250 (za wykonanie zadania)