Sieczne
Siekacz
Wymagania: ciężka broń sieczna 1
Parametry: obrażenia 6-8, szybkość 95%
Komentarz: Porządny topór na początek. Później nieprzydatny.
Barbarzyński miecz
Wymagania: ciężka broń sieczna 2
Parametry: obrażenia 6-11, szybkość 90%
Komentarz: Średni sprzęt, jedyny dla miecznika na tym poziomie. Później alternatywa dla powyższego.
Nocny cios
Wymagania: ciężka broń sieczna 3
Parametry: obrażenia 8-12, szybkość 92%
Komentarz: Z pozoru niczym się nie wyróżnia. Jednak będzie używany bardzo długo, następna ciężka broń sieczna wymaga tej umiejętności na poziomie 6.
Topór Duszy
Wymagania: ciężka broń sieczna 6
Parametry: obrażenia 12-22, szybkość 80%
Zaklęcie: kradzież życia
Cechy: wytrzymałość +1, zręczność +1, inteligencja +1
Komentarz: Wreszcie porządny oręż sieczna. Trochę wolna, lecz świetne obrażenia i efekty uboczne. Jest to jedna z trzech broni do wyboru po zakończeniu zadania Kamienie Duszy.
Krasnoludzki łamignat
Wymagania: ciężka broń sieczna 6
Parametry: obrażenia 13-19, szybkość 85%
Komentarz: Potężna broń. Będzie nam dobrze służyć do czasu zdobycia powyższego.
Miecz dwuręczny z wiatrostali
Wymagania: ciężka broń sieczna 6
Parametry: obrażenia 12-18, szybkość 88%
Komentarz: Trochę szybszy, ale ciut słabszy od łamignata. Dobra alternatywa.
Urmacht
Wymagania: ciężka broń sieczna 7
Parametry: obrażenia 15-21, szybkość 85%
Komentarz: Jeśli znajdziesz go prędzej niż mieć będziesz Topór Duszy i będziesz mógł go użyć, to Ci się przysłuży. W przeciwnym wypadku - nie warto.
Szkarłatny Gniew
Wymagania: ciężka broń sieczna 7
Parametry: obrażenia 12-22, szybkość 90%
Zaklęcie: wybuch ognia
Cechy: wytrzymałość +3
Odporności: magia ognia +20
Komentarz: Pierwsza broń mogąca stanowić alternatywę dla Topora Duszy. Jak dla mnie dość dużo lepsza, ale jeśli wolisz dalej wysysać życie, to droga wolna. Do zdobycia w Farlornowej Nadziei.
Topór chaosu
Wymagania: ciężka broń sieczna 8
Parametry: obrażenia 14-23, szybkość 90%
Komentarz: Porządna broń, lecz znacznie lepiej wybrać którąś z umagicznionych broni.
Ostrze Grzmotu
Wymagania: ciężka broń sieczna 8
Parametry: obrażenia 14-24, szybkość 90%
Zaklęcie: wybuch ognia
Komentarz: Słaba broń. Obrażenia tylko nieznacznie lepsze od Szkarłatnego Gniewu, a brak premii do cech i odporności. Do zdobycia na Lodowych Bagnach.
Ciężki miecz katowski
Wymagania: ciężka broń sieczna 9
Parametry: obrażenia 15-23, szybkość 95%
Komentarz: Dobra broń, ale z Batayą przegrywa na całej linii.
Bataya
Wymagania: lekka broń sieczna 11 lub ciężka broń sieczna 9
Parametry: obrażenia 12-25, szybkość 100%
Zaklęcie: szok
Komentarz: Broń wręcz genialna. Wysokie obrażenia, które dodatkowo czasami są wzmocnione szokiem, i jeszcze dość duża szybkość. Polecam.
Oprawca
Wymagania: ciężka broń sieczna 11
Parametry: obrażenia 22-30, szybkość 90%
Komentarz: Ostatnia dwuręczna broń sieczna. Obrażenia i szybkość dość wysokie, można pomachać.
Obuchowe
Pałka ćwiczebna
Wymagania: ciężka broń obuchowa 1
Parametry: obrażenia 4-10, szybkość 90%
Komentarz: Broń ze standardowego ekwipunku wojownika szkolącego się w tego rodzaju orężu. Na początku przydatna.
Barbarzyński młot
Wymagania: ciężka broń obuchowa 1
Parametry: obrażenia 6-10, szybkość 82%
Komentarz: Alternatywa dla ćwiczebnej pałki. Wybrałbym tę drugą, młot jest zbyt wolny.
Młot bojowy z ogniostali
Wymagania: ciężka broń obuchowa 2
Parametry: obrażenia 5-14, szybkość 80%
Komentarz: Ulepszona wersja powyższego. Szybkość malutka, ale obrażenia nienajgorsze.
Kostur elfich kapłanów
Wymagania: ciężka broń obuchowa 3
Parametry: obrażenia 7-13, szybkość 90%
Komentarz: Średni sprzęt, nic specjalnego.
Ognisty deszcz
Wymagania: ciężka broń obuchowa 3
Parametry: obrażenia 8-14, szybkość 90%
Zaklęcie: wybuch ognia
Komentarz: Dobra broń, ale zbyt późno znajdowana. Jeśli lubisz wybuch ognia, używaj, ja wolę młot zamrażający. Do zdobycia na Dzikiej Przełęczy.
Prosty buzdygan
Wymagania: ciężka broń obuchowa 3
Parametry: obrażenia 8-11, szybkość 95%
Komentarz: Jedna z szybszych ciężkich broni obuchowych. Obrażenia również niezgorsze.
Kamiennik
Wymagania: ciężka broń obuchowa 3
Parametry: obrażenia 8-15, szybkość 85%
Komentarz: Najwolniejszy i najmocniejszy obuch tego poziomu. Raczej gorszy od Prostego buzdyganu.
Młot z wiatrostali
Wymagania: ciężka broń obuchowa 4
Parametry: obrażenia 7-17, szybkość 85%
Komentarz: Fajna broń. Dobre obrażenia i szybkość.
Młot Botara
Wymagania: ciężka broń obuchowa 4
Parametry: obrażenia 7-17, szybkość 85%
Zaklęcie: zamrożenie
Komentarz: Umagiczniona wersja powyższego, wymaga takich samych umiejętności. Genialna broń, zwłaszcza w starciach 1 na 1. Właściciela spotykamy (i pokonujemy) w Shiel.
Bojowy kostur szamana
Wymagania: ciężka broń obuchowa 5
Parametry: obrażenia 9-18, szybkość 85%
Komentarz: Raczej przeciętny oręż, lepiej pozostać przy młocie Botara.
Buzdygan strażnika
Wymagania: ciężka broń obuchowa 5
Parametry: obrażenia 9-15, szybkość 96%
Komentarz: Dobry oręż, bardzo szybki jak na ciężki obuch.
Grom
Wymagania: ciężka broń obuchowa 6
Parametry: obrażenia 11-16, szybkość 96%
Komentarz: Szybki dwuręczny obuch. To wystarczy, by go polecić.
Oskard bojowy
Wymagania: ciężka broń obuchowa 6
Parametry: obrażenia 9-23, szybkość 80%
Komentarz: Zadaje poważne obrażenia, ale za to jest bardzo wolny. Alternatywa dla powyższego.
Ciężki szpon
Wymagania: ciężka broń obuchowa 7
Parametry: obrażenia 15-23, szybkość 80%
Komentarz: Broń dość wolna, jednak wojownik szkolący się w broniach obuchowych nie będzie miał wyboru.
Pałka ludzi północy
Wymagania: ciężka broń obuchowa 9
Parametry: obrażenia 16-24, szybkość 90%
Komentarz: Kolejna z dość szybkich broni obuchowych. Warto poużywać.
Ciężki kostur bojowy
Wymagania: ciężka broń obuchowa 9
Parametry: obrażenia 18-28, szybkość 80%
Komentarz: Alternatywa dla Pałki ludzi północy. Wolniejsza, ale obrażenia większe.
Północny oskard bojowy
Wymagania: ciężka broń obuchowa 10
Parametry: obrażenia 13-35, szybkość 85%
Komentarz: Dobra broń. Wadą jest duża różnica obrażeń minimalnych i maksymalnych, choć te drugie pierwszorzędne.
Wojenny młot z księżycowego srebra
Wymagania: ciężka broń obuchowa 12
Parametry: obrażenia 18-40, szybkość 90%
Komentarz: Korona ewolucji ciężkiej broni obuchowej i obiektywnie rzeczywiście z nich najsilniejsza. Szybkość to jej zaleta, niestety duży rozrzut obrażeń, choć maksymalne są najwyższe w całej grze.
Pozostałe
Ćwiczebny kostur
Wymagania: lekkie uzbrojenie 2 lub ciężkie uzbrojenie 2
Parametry: obrażenia 6-8, szybkość 95%
Komentarz: Dla wojowników szkolących się w broniach obuchowych się przydaje. Dla tych w ostrzach lepsze są wyłącznie z ich kategorii.
Ćwiczebne ostrze
Wymagania: dowolna umiejętność bojowa 1
Parametry: obrażenia 4-7, szybkość 90%
Komentarz: Pierwsze narzędzie do walki dla miecznika. Jak najszybciej do wymiany.
Ćwiczebna maczuga
Wymagania: dowolna umiejętność bojowa 3
Parametry: obrażenia 5-12, szybkość 90%
Komentarz: Przyda się do czasu zdobycia czegoś bardziej wyspecjalizowanego, o ile będzie znaleziona wcześniej.
Kostur z białego drzewa
Wymagania: poziom 14
Parametry: obrażenia 8-12, szybkość 90%
Komentarz: Obiektywnie najsłabsza broń w grze. Wojownicy mają już lepsze sprzęty, magom bardziej przyda się zestaw broń jednoręczna plus tarcza.
Zwykły dwuręczniak
Wymagania: lekkie uzbrojenie 4 lub ciężkie uzbrojenie 4
Parametry: obrażenia 9-13, szybkość 92%
Komentarz: Dobry dla ciężkozbrojnego miecznika, inni mają lepsze bronie do wyboru.